سلام
* آقا حامد عزیز، اول تبریک میگم به خاطر هوش و پشتکاری که داشته اید و موفقیت هاتون. و بعد
ببینید ما یه عرف و نوعی آگاهی و همچنین زبان چند منظوره شیرین پارسی رو داریم که صرف نظر از معنی لفظی کلمات معنی پشت و مخفی اون رو با توجه به موقعیت ها به خوبی درک می کنیم. وقتی یه دختری "شروع به تلاش" کنه که به پسری این پیام رو انتقال بده که "من به شما علاقه دارم" اون پسر اگر هوش کمتر از متوسط هم داشته باشه تا ته قضیه رو میخونه. به قول معروف طرف بگه "ف" اون شخص تا "فرحزاد" میره. حالا دیگه فرقی نمی کنه با چه جمله ای باشه. چه بگه مثلا "جزوه تون خیلی مفید بود" یا واضح بگه " من شما رو دوست دارم". فرقی نمی کنه. طرف خنگ نباشه (که نیست) مقصود اصلی رو میگیره و بقیه واکنش هاش طبق اون خواهد بود. اگر هم دختر خیلی علائم رو بپوشونه که طرف مقصودش رو نگیره که کلا نقض غرض میشه.
* ما هم نگفتیم بره دم خونه پسر خواستگاری. منظور همون نشان داده علاقه است.
* (مهم) دختر خانم اگر از کسی خوشش میاد راه داره. همانطور که گفتید با ظرافت باید انجام بشه. ولی هیچ راه مستقیمی برای این کار نیست. راه غیر مستقیم وجود داره. یعنی یه دوست مشترک، یه همکار، یه فامیل ... (کلی میگم) و قابل اطمینان دهن قرص وجود داشته باشه که در موقعیت مناسب سر صحبت رو با پسر باز کنه ببینه اصلا قصد ازدواج داره؟ توانائی مالی و شرایط داره؟ اگر داره چه نوع دختری رو میخواد؟ خودش و خانواده اش کی و چی هستند؟ یه سری اطلاعات کلی رو بگیره. اگر این ها به خواسته های دختر نزدیک بودند و اگر دختر موردنظر شرایط و ویژگی های خودش هم نزدیک به خواسته های پسر باشه، یه جوری صحبت رو هل بده به سمت دختر. مثلا بگه خب نظرت راجع به خانم فلانی چیه؟ یا خانم فلانی دختر خوبیه. چرا ازش خواستگاری نمی کنی؟ یا هر صحبتی که مناسب شرایط باشه. مهم اینه که
تقاضا از طرف پسر مطرح بشه ولو همه عالم هم بدونند دختر ازقبل نظرش مثبت هستش.








علاقه مندی ها (Bookmarks)