سلام به همه دوستان عزیز.
صندلی داغ خانم عشق آفرین تموم شد؟ میشه منم سوالامو بنویسم؟

(حالا من ناامیدانه می نویسم

)
سلام عزیزم. امیدوارم خوب و سلامت باشی. با اجازه جناب اثر راشومون من اینجا ضمن عذرخواهی با تاخیر جواب میدم.
عشق آفرین عزیز فکر کنم همه بهت گفتن که چقدر بهت ارادت داریم. من هم شخصیتی پخته و خوش قلب و با روحی بزرگ رو از شما می شناسم. امید که خداوند همیشه یار و یاورت باشه و به بهترین مسیرها هدایتتون کنه.
خیلی ممنونم. سزاوار این همه تعریف و تمجید نیستم. این مهربانی شما و تمامی دوستان همدردی رو میرسونه که بسیار به من لطف و محبت دارید. من هم برای شما بهترین ها رو آرزومندم.
اگر دوست داشتی و وقت کردی این سوالات منه. اگر نه، اصلا خودتو اذیت نکن. مهم عرض ارادت بود عزیزم.
حتما و با کمال میل.
1. فرض کن همکار خانمی داری که به دلیل خصوصیات اخلاقی منفی که داره نمیخوای بهش نزدیک بشی، اما اون سعی میکنه با تو صمیمی بشه اما میشه گفت شما اصلا دلت نمیخواد با اون که آدم زیرآب زن و حسود و و ... هست ارتباط بیشتری داشته باشی. در این شرایط چکار میکنی؟
به این دلیل که احساساتم رو بروز میدم، ضمن حفظ احترام طرف مقابل، اکراه خودم رو از رابطه بیشتر در رفتارم نشان میدم. به عنوان زیاد باهاش شوخی نمی کنم. صحبت ها رو ادامه نمیدم و تمام میکنم، هرچقدر او صمیمی برخورد کنه من رسمی می مونم. شماره تماسم رو نمیدم. تعارف نمی کنم که می رسونمش. بخوام کمکش کنم غیر مستقیم این کار رو می کنم و غیره...
2. حجاب به نظر شما یه امر شخصی است یا یک موضوع اجتماعی که مستلزم در نظر گرفتن حقوق دیگرانه؟
به نظرم امر شخصی هست، لیکن چه بهتر که خود فرد بهش نگاه اجتماعی هم داشته باشه.
3. تفریح مورد علاقه ات؟(شاید تکراری باشه)
فیتنس، تماشای فوتبال، وقت گذراندن با خانواده ام، رستوران و کافی شاپ تفریحات مورد علاقه ام هستند.
4. کتابی هست که خوندنش رو به من توصیه کنی؟
کتاب "زمین انسان ها" . اگر هزاران هزار کتاب آموزنده و ادبی باشه، من این کتاب ساده و معمولی رو به دلیل بی ریایی و خلوصش به همه ترجیح میدم.
5. تا حالا شده از نه گفتن خجالت بکشی و توی رودربایستی بمونی؟ اگر آره، ازون به بعد چطور در موقعیت مشابه عمل کردی؟
در گذشته خیلی بیشتر، اما الان معمولا این اتفاق رخ نمیده. یعنی اگر رخ بده به خاطر خجالت نیست، بلکه دلم نمیاد نه بگم. ولی به هر حال بخوام نه بگم هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست و هیچ حقیقتی اگر منطقی و محترمانه گفته بشه به نظرم ناراحت کننده نیست.
6. فکر میکنی خدا در چه صورت به آدم کمک میکنه تا از شرایط بدی که درش هست رها بشه؟
خداوند رب انسان یا به عبارتی پرورش دهنده اوست و او هم برنامه زندگی رو به صورت مدون و مشخص در اختیار انسان قرار داده که برای کمک به او هست.
به نظرم هرگاه، هر انسانی، خالصانه و صادقانه پروردگارش رو بخوانه، خداوند حتما به او پاسخ میده.
7. اگر کسی بهت علاقه مند بشه که فرضا خصوصیات اخلاقی مورد نظرت رو داشته باشه اما از نظر عرف جامعه جایگاه شغلیش خیلی پایین باشه چیکار میکنی؟
هرچند هرکسی به هر روش نان حلال در بیاره کارش محترمه، لیکن شغل پایین از نظر من شغلیه که مسخره باشه و نتونی به بقیه بگی شغلش چیه . در این صورت اگر بشه در مورد شغلش با هم صحبت کنیم و اصراری بهش نداشته باشه میتونیم با هم به توافقاتی برسیم، اما اگر به شغلش علاقه مند باشه، ضمن حفظ احترامش جواب منفی میدم.
8.در جواب فکور گرامی گفتید که از نظر شما بعضی احساسات رو باید بروز داد و بعضیا رو نه. میشه دو نمونه رو که باید و نباید نام ببرید؟
احساساتی که وقتی فروکش کرد از ابرازش پشیمان بشی رو نباید بروز داد.
احساساتی که موجب تحریک عصبی یک فرد و شوراندنش بشه نباید بروز داد.
احساساتی مثل خواسته، نیاز، انتظارات، حق و حقوق رو باید به روش صحیح ابراز داشت. مثل نیاز یک زن به محبت همسرش یا انتظار یک مرد از خانومش به اهمیت بیشتر به خانواده.
احساساتی مانند شرایط روحی که نیازمند این هست که طرف مقابل در نظر بگیره، مانند خستگی، عصبانیت، استرس، هیجان و غیره.
9. از عشق آفرین میخوام که.......
یه فکری به حال عصبیت هاش کنه که خیی زیاد شده.
10. عشق آفرین رو دوست دارم چون ......
با خودش صادقه.
موفق و پیروز باشی عشق آفرین عزیز.
علاقه مندی ها (Bookmarks)