سلام
دو مسئله مجزا:
1. ازکجا اینقدر اطمینان دارید تنها مانع بین شما و این دختر شغل شما است؟ از احساس ایشون نسبت به خودتون اطمینان دارید؟ از نظر خانواده خودتون نسبت به دختر؟ و همچنین خانواده دختر نسبت به خودتون؟ و خانواده ها نسبت به همدیگر اطمینان دارید؟ طوری نباشه فردا ازجهات احساسی ضربه بخورید.
2. مشکل اشتغال مختص شما نیست. اکثر جوان ها بیکار مطلق هستند. اون هائی هم که شاغلند بیشترشون حداقل حقوق بهشون داده میشه.
* در رشته شما یکی از راه ها اشتغال در پروژه های خارج از شهر و مناطق دورافتاده است. البته بازهم داوطلب زیاد و استخدام کم است.
* مهاجرت همیشه مکانی و از یک کشور به کشور دیگه نیست. میشه مهاجرت علمی و فکری هم داشت. تغییر رشته و تخصص هم نوعی مهاجرت است و هر مهاجرتی مشکلات و همچنین دل کندن داره. شما یا باید با علائق تان زندگی کنید یا با واقعیت ها.
هر تخصص جدیدی هم که می خواهید یاد بگیرید آینده اش رو درنظر بگیرید. مثلا عده زیاد یا کمی به آن اشتغال دارند؟ سطح درآمدش در چه حدی است؟ چقدر زمان و امکاناتی برای آموزش نیاز است؟ استعداد و توانائی خودتان چقدر است؟ اگر شغل مستقلی است چه سرمایه و امکاناتی نیاز داره؟ ...
باتوجه به شرایط این کشور یا باید خودتون سرمایه داشته باشید یا تخصصی که برای خودتان یا دیگران کار کنید. تخصص های کلاسیک الان فراتر از اشباع هستند. بروید به سمت تخصص های جدید. برنامه نویسی و کلا مشاغل فکری که سرمایه مالی و فیزیکی زیادی نیاز ندارند مناسب ترین گزینه ها هستند.
برنامه نویسی برای اندروید، ویجت ها، اپلیکیشن، بازی و ...
در رشته معماری الان برنامه آنریل هم وجود داره که هم برای بازی سازی و هم معماری کاربرد داره. درمورد معماری "شاید" براش بازاری وجود داشته باشه. این لینک گروه رو امتحان کنید. جو اصلی آن مربوط به معماری با آنریل است.
http://t.me/joinchat/AAAAADwsQT9qtmd5oiZCMQ
موفق باشید![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)