سلام
یا ایشون اهل روابط دیگرند
یا شاید برای حتی یکبار هم ایشون از اینکه همسرشون یا فردی در گوشیشون سرک بکشه اسیب دیدن یا فکر میکنه که اسیب میبینه
در حد فقط گوشی مهار نزدیک نباش دارند
ارتباط برای او کل زندگی میشود و از آنجایی که مهار نزدیک نباش را دارد نمیتواند ارتباط سالم راحت صمیمی داشته باشد. مدام چشمش دو دو میزند که بلاخره من کجا احساس امنیت میکنم؟ کجا بتوانم صمیمیت را تجربه کنم؟ نمیتواند پله های بعد را طی کند و عزت نفس، دانش، زیبایی شناسی و آگاهی، خود شناسی و خود شکوفایی را تجربه کند
کسی که اجازه نزدیک شدن را نداشته است {به ریشه های آن در ادامه بحث خواهیم پرداخت} یعنی اینکه در زمان بچگی او نمیتوانسته به دیگران نزدیک شود. این دیگران چه کسانی هستند؟
در کودکی کسی نیستند جز پدر و مادر و اعضای اولیه خانواده. بنابراین دوری میگزیده تا بتواند بقا حاصل کند. تمامی مهارهایی که ما در سطح کودکی درون تصمیم گیری میکنیم نوعی راه حل جادویی و به اشتباه و غلط از طریق پرفسور کوچولوی درون است که برای رسیدن به بقا عمل میکند. تصمیم اشتباه او این است که تصمیم می گیرد که نزدیک نشود تا بقای او تضمین شود.
از ایشون بپرسید صمیمیت یعنی چی؟
حالا کدام یک از این افراد که اطراف من هستند. میتوانند در این تعریف بگنجند که من برای ایجاد رابطه صمیمی با آنها اقدام کنم ؟








علاقه مندی ها (Bookmarks)