به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 32 نخستنخست 12345678910111213141525 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 314
  1. #41
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array


    با سلام و احترام

    ممنون آقای مدیر از شرکت در صندلی داغ ،،

    متشکرم از وقتی که دارید می گذارید .







    1) به سئوالات زیر پاسخ دهید :

    - بزرگترین دشمن اعتماد به نفس؟
    - بزرگترین دشمن عزت نفس ؟
    - بهترین راه حل برا ی اندیشه کامل گرایی؟
    - بهترین راه حل برا ی شخصیت سلطه جو ؟
    - بهترین راه حل برا ی شخصیت مهر طلب ؟
    - بهترین شیوه برای توقف فکر ( افکار منفی )؟
    - قاتل غم ؟
    -دنیای دنیوی ها !؟





    ...................................





    2) در حکایت ما ،،، زن و شوهری هستند که به هم خیلی علاقه دارنند ،،،در واقع علاقه نقطه عطف مثبت این زندگی ست ،،
    یه مسئله ای هست که خانم حکایت ما را خیلی اذیت می کنه ،،،
    مشکل اینجاست که شوهر این خانم اعتیاد داره (مواد مخدر )،،و اون خانم هم از آینده میترسه ،،میترسه شوهر مراحل درمان را خوب انجام نده و نتونه خوب بشه،،
    علاوه بر این نصیحت که شوهر این خانم باید مراحل درمان را خوب طی کنه ،،بهترین نصیحت شما به اون خانم ؟
    میگن انگیزه عاملی هست که باعث حرکت میشه،،،چطوری اون خانم به شوهرش انگیزه بده ؟
    اگر شوهر مراحل درمان را خوب انجام نداد اون خانم باید چی کار کنه ؟ ( در حالی که حمایت درستی از پدر و مادر و .... نداره )






    ...................................





    3 ) برا شما چند تا الگو می نویسم ، ممنون میشم بر اساس اولویت خودتان مرتب کنید :

    ماجراجویی – سلامتی - عشق – امنیت – راحتی و آسایش - شور و شوق – قدرت – موفقیت – رشد - تغییر – درستکاری – بهترین بودن





    ...................................




    4- کدام درب را انتخاب می کنید : ( براتون مهم تره )


    - درب المجاهدین
    - درب المصلین( نماز گزاران)
    -درب الصائمین(روزه داران)
    -درب الصابرین(صبر کنندگان)
    -درب الشاکرین(شکر گزاران)
    -درب الذاکرین(یاد آوران خدا)
    -درب (حج کنندگان)
    -درب ثروت
    -درب علوم تمام هستی







    ...................................





    5 ) اگر قرار باشه به یکی از این مسیرها برسید ،،کدام مسیر را انتخاب می کنید :

    - برگشتن به گذشته و کمک به امام حسین (ع)
    - در زمان امام زمان (عج) باشید و به این بزرگوار کمک کنید
    - یه گفتگوی چند ساعته با حضرت خضر (ع)








    ...................................





    6 ) دو مورد از نقاط ضعف و قوت تالار همدردی ؟







    ...................................






    7 ) یه جوون باید چطوری مهارت ها ی ارتباطی را یاد بگیره ، در حالی که واحد درسی در خانواده - دبستان - راهنمایی - دبیرستان - دانشگاه یا .... نداره ؟
    شما چه پیشنهادی به مادران و پدران جوان دارید که این مسائل را به کودکانشان یاد بدند ،،،تا اون کودک مجبور نشه تا بزرگ بشه و از حوادث زندگی ،،،این مسائل را یاد بگیره ؟
    ممنون.









    سئوال زیاد داشتم – ولی فکر کنم داره سئوال ها زیاد میشه ،،،
    حواسمون به وقت شما هم هست .
    متشکرم آقا مدیر


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 30 بهمن 96 در ساعت 17:04 دلیل: اضافه کردن سئوال

  2. 6 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 29 بهمن 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), فرشته اردیبهشت (دوشنبه 30 بهمن 96), گیسو کمند (دوشنبه 30 بهمن 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96), صبا_2009 (یکشنبه 29 بهمن 96)

  3. #42
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 15 شهریور 98 [ 16:46]
    تاریخ عضویت
    1395-9-10
    نوشته ها
    185
    امتیاز
    5,275
    سطح
    46
    Points: 5,275, Level: 46
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 75
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    361

    تشکرشده 311 در 123 پست

    Rep Power
    43
    Array
    سلام آقاي سنگ تراشان
    حالتون چطوره؟
    ممنون بابت اين كه در صندلي داغ شركت كرديد....
    و اما اصل مطلب:
    1-چرا درآمد يك آدم رمال بيسواد از يك مشاور خانواده بيشتر است؟
    2-شما عقيده اي به بركت پول كه دستتون مياد داريد؟پولي كه در مياريد چقدر با بركت هست؟
    3-شما طرز فكرتون از سن 26 سالگي( تا الان كه فكر كنم ميان سال هستيد )چه تغييراتي داشته ؟(زندگي و شغل و ارتباط با اطرافيان...)
    4-خاطره خنده دار از دوران دانشجويي داريد؟اگه امكانش هست ذكر كنيد.
    5-شما به عنوان يك فرد متاهل ميانگين هزينه خانواده تون چقدر هست؟(البته اگر دوست داشتيد جواب بديد)
    6- فرض كنيد تك فرزند خانواده اي با اوضاع مالي نسبتا خوب هستيد و جايي استخدام رسمي شديد و در كنارش كار دوم براي خودتان راه انداختيد و گذران عمر ميكنيد....و فعلا از همه چيز راضي هستيد
    پدر شما تصميم ميگيره كه از كارش كناره گيره كنه و به شما دستور ميده كه همه چيز تعطيل كنيد و اداره امور به دست بگيريد شما چيكار ميكنيد؟
    (با فرض اينكه شما علاقه به كارتون بيشتر از پول براتون اهميت داشته باشه)
    7-فرض كنيد كه در جايي كار ميكنيد كه طي مدت كوتاه از نظر جايگاه شغلي و... از همكاران قديمي تر سبقت ميگيريد و همين موضوع باعث كودورت يك طرفه بين شما و همكارانتون شده....از طرفي همكاران به نوبت به مديران بالادستي گزارش ميدهند(به قول معروف زير آب زني) شما آدم تلافي جويي نيستيد اما تصميم گرفتيد كه ي حال اساسي به همكارها بديد و .... اين حال اساسي منجر به تغيير جايگاه شغلي آن همكاران نسبتا محترم و صد البته كاهش حقوق چشم گير ميشود .... از طرفي اطلاع داريد كه كاهش حقوق باعث مختل شدن زندگي آن عزيزان ميشود شما چه كار ميكنيد كه نه سيخ بسوزه نه كباب؟
    8-ديكتاتور بودن در كارخوب هست يا بد؟ لطفا كامل توضيح بدهيد.
    9-خنده دار ترين مراجعه كننده اي كه داشتيد بخاطر چي بوده...(البته اگه دوست داشتيد بگيد)
    10- از نظر شما خانم خانه شاغل باشه خوب هست يا بد لطفا كامل توضيح بدهيد؟(با فرض اينكه نياز مالي نباشه)
    ممنون بابت وقتي كه گذاشتيد

  4. 6 کاربر از پست مفید sia518 تشکرکرده اند .

    miss seven (یکشنبه 29 بهمن 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), گیسو کمند (دوشنبه 30 بهمن 96), باغبان (یکشنبه 29 بهمن 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96), صبا_2009 (یکشنبه 29 بهمن 96)

  5. #43
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 مرداد 04 [ 05:11]
    تاریخ عضویت
    1393-11-15
    نوشته ها
    823
    امتیاز
    36,526
    سطح
    100
    Points: 36,526, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,683

    تشکرشده 2,882 در 761 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    237
    Array
    سلام بر مدیر خوب همدردی

    اول اینکه خیلی کیف کردیم که شما دعوتمون رو قبول فرمودید ( از قدیم گفتن هیچ خونه ای بدون بزرگتر صفا نداره )

    مدیری که مرغشون یه پا داره ، ولی اگه اینطور نبود نمیشد که اینجا رو جمع کرد ( همون باید چوب بالای سرمون باشه )
    ارباب جذبه بعد از کاربر Amir A

    آقای مدیر به چند تا سوال چنان با جذبه پاسخ دادید که مجری تون از همدردی فرار کرد قول میدم دیگه این طرفا آفتابی نمیشه ...

    ***** آقای مدیر حجم سوالات بالاست و شما هم حسابی سرتون شلوغه ، میتونید در طول روزهای بعد ویا نوبت های استراحت پاسختون رو ارسال بفرمایید .

    برویم سراغ سوالات ( البته میتوانید سوالاتی که بیشتر شبیه مشاوره بود آخر جواب بدید ،
    دوستانی که سوال مشاوره ای ارسال نمودید ، اینجا صندلی داغه یا مرکز مشاوره !!!! )



    1- قبلا فرمودین فرزندانتان را تنبیه می کنید
    ولی نه آن تنبیه بدنی که معمولا با شنیدن آن به ذهن ما می آید.

    دو نمونه از بدترین تنبیهی که شده اند را بنویسید ( از نگاه خودشان ) ،
    یا یک مورد را بنویسید ، علتش چه بود و خوده تنبیه چه بود و فایده ای داشت یا نتیجه اش چی شد؟


    2- وام ( بانکهای ایران خودمون بهره دار) یا قرض یا هیچکدام ؟ چرا ؟
    خودتون وام با بهره برداشتید از بانکها ؟


    3- رشوه یا همون شیرینی ،
    به 200 میلیون پول نیاز دارید که تا یک ماه آینده باید جور کنید باید
    باید منزل را بفروشید ، قرار میگذارید با خریدار که 2هفته دیگر در محضر ، تا کارهای اداری را انجام دهید (دارایی و شهرداری )
    سند در شهرداری گیر میکند ، با صدهزار تومن رشوه چند روزه آماده می شود ، اگر رشوه ندهید قطعا قطعا 40 روز یا 2ماه باید رفت و آمد کنید .
    رشوه میدهید ؟ اگر سازنده بودید و هر روز سر و کارتان با شهرداری بود (امرار معاش و شغل ) یعنی رشوه ندادن = هر پروژه روی هم رفته 1 سال تاخیر .
    راهکار ؟


    4-
    یک جوان 20 ساله که هنوز شخصیت و ایمانش به ثبات نرسیده دارید ،
    یک هفته است در محل بنر زده اند فلان سخنران بزرگ این هفته میاد سخنرانی بعد از دعای ندبه صبح جمعه
    شما و اون جوان باهم در این مراسم شرکت میکنید ،
    سخنران یک ساعت صحبت می کند ، برای مردمی که دیشب خسته از سرکار اومدن و جمعه 6صبح اومدن که سخنرانی گوش بدند ...

    اما یک ساعت چرت و پرت دارند گوش میدهند ،
    پشت صحبتهای سخنران نه تنها مطالعه ی درست وجود ندارد بلکه اصلا مطالعه ای نداشته، آمادگی ندارد در حد 4 خط روخوانی حتی!

    دقیقا بفرمایید مسئولیت اجتماعی شما چه واکنشی را حکم میکند ?
    ( درمورد سخنران _ بانی مجلس )

    5-
    سوال آیا قشر تحصیل کرده امروز ، دچار نگاه از بالا به پایین ، خود شیفتگی و سفسطه و خودنمایی است؟
    (منظور : قشر تحصیل کرده نسبت به قشر تحصیل نکرده یا همان اکثر پدر و مادر های قدیمی بی سواد یا کم سواد )

    ( یک کلمه بشنوند میخواهند یک لیست از کتابهایی که در آن زمینه خواندند و مقالاتی که ارائه داده اند
    سمینارهایی که رفتند ووو.. بگویند ) کلا بحث با بی مدرک ها (مدرک دانشگاهی) را حتتر است ؟

    6- تفاوت خانواده
    خانم و آقایی هر دو پخته و دانا ، هم را دوست دارند و احساس میکنن میتونن یار خوبی برای هم باشند ،
    هدف ، دغدغه ، اعتقادات مشترکی دارند وووو
    خانواده هایشان به فرزندانشون اعتماد دارند و به انتخابشون احترام میگذارند ،

    اما خانواده های متفاوتی هستند (فرهنگی و اجتماعی )
    مطمئنا این خانم و آقا نقاط مثبت خانواده ها رو بیشتر میبینن ، و نه نقطه ضعف خانواده طرف مقابل نسبت به خانواده خودش

    خانواده های طرفین چقدر مهم هستند ؟
    میشه این تفاوت را نادیده گرفت ؟
    یک پدر و مادر بی سواد(تحصیل) که فرزندشون رو با عشق بزرگ کردند در خانواده ای با نشاط مذهبی سنتی
    یک پدر و مادر تحصیل کرده و آگاه که فرزندشون رو با عشق بزرگ کردن در خانواده ای فرهنگی ، مذهبی سنتی
    کدام به مراتب موفق تر بودند ؟ اصلا فرقی هم داره ؟


    ممنون از حضور گرمتان .
    ای خواجه درد نیست... وگرنه طبیب هست

    ای بی خبر.. از خورشیدِ پشتِ ابر !


    ویرایش توسط گیسو کمند : دوشنبه 30 بهمن 96 در ساعت 17:21

  6. 7 کاربر از پست مفید گیسو کمند تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 30 بهمن 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), sia518 (دوشنبه 30 بهمن 96), فکور (سه شنبه 01 اسفند 96), نیکیا (سه شنبه 01 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  7. #44
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 02 مرداد 04 [ 05:11]
    تاریخ عضویت
    1393-11-15
    نوشته ها
    823
    امتیاز
    36,526
    سطح
    100
    Points: 36,526, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,683

    تشکرشده 2,882 در 761 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    237
    Array
    از اذان مغرب به بعد تا چهارشنبه صندلی داغ تعطیل می باشد ، بعد از آن با ما همراه باشید...
    پست توضیح

    از چهارشنبه در خدمت مهمان خوبمون خانم 7 هستیم







    دختر فعال همدردی......................... خانم 7
    ای خواجه درد نیست... وگرنه طبیب هست

    ای بی خبر.. از خورشیدِ پشتِ ابر !


    ویرایش توسط گیسو کمند : دوشنبه 30 بهمن 96 در ساعت 17:48

  8. 5 کاربر از پست مفید گیسو کمند تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 30 بهمن 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), نیکیا (سه شنبه 01 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  9. #45
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    سلام آقای مدیر همدردی ..وقتتون بخیر و خوبی باشه ان شاءالله
    خیلی خوشحالم میخوام از شما سؤال بپرسم ... و همینطور بابت حضورتون در صندلی داغ ممنونم بنظرم در صندلی داغ سری 12 حضور نداشتید ولی حالا خوبه هستید .

    این ها سؤالات منه :

    تابحال شده کباب درست کنید وبقیه بخورن؟اگه آره نظرشون چی بوده؟
    با سلام با تشکر از لطفتون
    خیر



    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    تا حالا گول خوردید ؟
    بله






    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    درسته که شاعر گفته از کوزه همان برون تراود که در اوست ؟
    بله





    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    به نظر شما چیزی وجود داره که نشه با پول خرید؟
    بله


    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    گذشته... حال ... آینده... به کدوم بیشتر فکر میکنید؟
    آینده







    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    به نظر شما صادق بودن بهتر از رعایت جنبه های ادبه؟
    صادق بودن در برابر ادب نیست. یعنی بهتر اینست که صادقانه با ادب باشیم.





    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    وقتی کسی با شما صحبت میکند همچنان افکار شخصی خودتون رو دنبال میکنید؟
    بله اما در افکار شخصی ام به بررسی صحبت های فرد می پردازم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    آخرین باری که دلتون شکست کی بود و چرا؟
    دیروز



    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    خط قرمز های شما ؟ (در هر جنبه ای از زندگی)
    همه سعی ام اینست که خطوط قزمز را همانهایی قرار دهم که خدا برایم قرار داده هست.
    لینک ذیل در این مورد هست:
    معرفی کتاب :< نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا >

    البته من هم چون دیگران به خاطر نوع شخصیت و ضعف و قوت هایی که دارم چیزهای برایم دلچسب یا ناخوشایند هست اما به عنوان خطوط قرمزم نیست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    جوانی را در چه می بینید؟
    توانمندی بالا، هیجان بالا، امید بالا، انگیزه، و البته بی ثباتی، بلندپروازی، مشورت پذیری کم و میل به خود آزمایی و ریسک بالا




    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    تا حالا بزرگترین دست آورد زندگیتون چیست؟
    دست آورد خاصی در زندگی ام سراغ ندارم که به خواهم بزرگترینش را مشخص کنم.








    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    به نظرتون یک آدم چه مهارت هایی رو باید بلد باشه؟
    خیلی مهارتها را نیاز هست آدمی بلد باشد تا بتواند حداقل یک زندگی لایق انسان بودن را داشته باشد.
    مثل:
    مهارت بررسی و تحلیل هدف
    مهارت کشف سفسطه و مغلطه در افکارش
    مهارت ارتباطی
    مهارت زندگی
    مهارت کنترل خشم
    مهارت کنترل خویشتن
    مهارت مهرورزی
    و مهارت ...






    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    در زندگي شخصيت شوخ رو بيشتر دوست داريد يا جدي ؟ ( به نظر من شما خیلی مهربان هستید ولی بعضی وقتا که به تالار سر میزنم و پست هایی از شما میبینم با زبانی رسمی و جدی و خیلی منطقی ..بیشتر تاپیک ها رو قفل میکنید)
    شخصیت شوخ را بیشتر دوست دارم.







    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    اگه یک نفر برای اولین بار بخواد از ایران دیدن کنه چه مکانی و چه فصلی از سال را به او توصیه میکنید؟
    متاسفانه خیلی در این خصوص اطلاعاتی ندارم.
    اما کسی که از خارج بخواهد از ایران دیدن کند، حتما چیزهای خاصی می خواهد که جای دیگر دنیا نباشد. در این خصوص حتما منحصر به فرد بودن ایران را در خیلی زمینه های مختلف را درک خواهد کرد.






    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    بزرگترین محدودیتی که یک نفر می تونه برای خودش ایجاد کنه؟
    حصار ذهنی و بسته بودن ذهن.
    البته این حتما توضیح خاص و زیادی دارد. که اینجا محل توضیحش نیست.








    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    مهمترین معیارهایی که فکر میکنید توی ازدواج موفق تأثیرگذار هستند چیه؟
    مهمترین معیار خودساختگی، و شناخت و حل نسبی خلل های مهم شخصیتی و کسب مهارتهای حداقلی هست.
    در واقع مهمترین معیار موفقیت در ازدواج خود فرد هست ، نه صرفا فردی که انتخاب می کند.




    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    چه چیزی را هرگز حاضر نیستید تو زندگیتون با کسی تقسیم کنید؟
    نمی دونم





    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    به نظرتون ذهنیت مردم نسبت به شخصیتتون چیه؟
    مردم متفاوتند و هر کدام ممکن است نظر خاصی داشته باشند یا نداشته باشند.
    شاید جدی بودن و نچسب بودن
    در دوره دانشجویی یکی از اساتیدم وقتی شاهد مشاوره های بنده بود می گفت شما مثل میزبانی هستید که در سفره برای میهمان فقط گوشت و مرغ و خورشت می گذاره و خبری از ماست و دوغ و نوشابه و سبزی و سالاد و سوپ و .... نیست.
    یعنی اینکه روی محتوا متمرکز هستید و کمتر به حاشیه های لذت بخشی که مراجعان طلب می کنند، می پردازی.
    غالب مردم خیلی با محتوا حال نمی کنند. باید سرگرم کننده و هیجان انگیز و دلچسب بود و البته این خواسته تا مقداری هم درست هست.
    ما اکثرا از کتاب خواندن کمتر لذت می بریم تا فیلم دیدن
    همچنین از مسابقه فوتبال بیشتر استقبال می کنیم تا میزگرد علمی
    و از تعطیلات شمال بیشتر لذت می بریم تا کلاسهای درس








    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    سؤال آخر : یه نصیحت به من :
    هر وقت خواستی کاری انجام دهی یا ندهی، چند لحظه درنگ کن و از خود بپرس اگر آفریدگارم باشد چه پیشنهادی می دهد؟1

    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    ************************************************** *********************************

    خیلی ممنونم بابت پاسخگوییتون به سؤالات ...البته مدیر تاپیک گفته که 10 تا سؤال بپرسیم ولی این صندلی مدیر همدردیه و باید از فرصت استفاده میکردم.
    لطفا سؤالاتم رو گلچین نکنید

    عمری با عزت داشته و همیشه سلامت باشین
    خواهش می کنم

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  10. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), mastanehh (سه شنبه 01 اسفند 96), miss seven (شنبه 22 دی 97), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  11. #46
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    سلام اقا ی مدیر
    عرض ادب و احترام
    سوالهای من :
    1.بزرگترین دو راهی زندگی شما؟
    با سلام و احترام
    دو راهی بین خواسته های لذت بخش و خواسته های تعالی بخش


    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    2.بزرگترین طلمی که به شما شده؟
    فاعل این ظلم مشخص نیست. اما بزرگترین ظلم را خودم به خودم کردم آنگاه که خواسته های نفس مرا ذلیل کرده.





    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    3.اگر خودکارتون یه اندازه یک کلمه جوهر داشت چی مینوشتین؟
    هیچی نمی نوشتم، می انداختم دور یک خودکار دیگه می خریدم


    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    4.یارانه میگیرید ؟
    نه


    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    5.فرق داروی گیاهی با گیاه دارویی چیه؟
    نیم دونم



    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    6.یه اسم دختر و یه اسم پسر با "ل" بگین.
    به ذهنم نمی رسه




    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    7.بدترین و خوب ترین صفت من چیه؟
    بررسی کافی برای پاسخ به این سئوال نداشته ام.



    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    8.به چی معروفین در بین اقوام و دوستان ؟
    معروفیت خاصی ندارم. ولی جنبه مشاور بودنم شاید پررنگ باشد.



    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    9.ماشینتون چیه؟چرا حالا این؟این همه مدل ماشین داریم !!



    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    ممنونم از وقتی که میذارید تا سوالهای بیخود منو جواب بدین
    خواهش می کنم.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  12. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), mastanehh (سه شنبه 01 اسفند 96), miss seven (شنبه 22 دی 97), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  13. #47
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها
    با سلام
    اول تشکر می کنم از شما به خاطر درسهایی که در زندگی ازتون گرفتم
    من بیشتر سوالهام شاید جنبه مشاوره گرفتن داشته باشه
    1- به نظر شما یک آدم تنبل رو میشه به نحوی تبدیل به یه آدم عادی کرد؟ (حالا نه زرنگ)
    با سلام
    نظر لطفتون هست.
    ج)
    اگر قادر باشی نگرش او را نسبت به خودش تغییر دهی که قبول کند تنبل هست و تمایل هم داشته باشد که تغییر در خود ایجاد کند جواب شما بلی هست.
    اما اگر فرد تنبلی را به عنوان یک انتخاب در زندگی اش داشته باشد وخوش بگذره نه




    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها
    2- آیا امکان مشاوره تلفنی گرفتن از شما وجود داره؟ برای خواهرم می خواستم (در رابطه با دختر نوجوانش مشکلات بزرگی داره) چون توی شهر شما نیست، امکان مشاوره حضوری گرفتن وجود نداره و بعید می دونم بتونه مثلا حساب کاربری باز کنه و از انجمن آزاد برای مشاوره خصوصی بهره بگیره
    و اینکه اگر این امکان وجود داره هزینش به چه مقدار هست و به چه نحوی بایستی پرداخت انجام بگیره؟ (بابت این سوال عذرخواهی می کنم، اگر امکان پاسخ دادنش در این تاپیک وجود نداره اگر امکانش وجود داشت در پیام خصوصی پاسخش رو بدید)
    بنده هم در صدای مشاور شهر خود فعالیت می کنم.
    همه شهرها شماره 1480 برای مشاوره تلفنی اختصاص داده شده است. که می توانید در شهر خود از مشاوران شهر خود استفاده کنید. رایگان هم هست.
    البته درهر شهری مراکز مشاوره ای هست که تلفنی هم مشاوره می دهند که البته هزینه دارد.





    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها
    3- اگر خانمی همه اقوام همسرش رو دوست داشته باشه به جز یکی دو نفر. و دقیقا یکی از اون دو نفر به منزلش بیان و مثلا یک ماه بمونن و حتی بعد از یک ماه هم زیاد اصراری به برگشت به شهرشون نداشته باشن چه برخوردی صلاح هست؟چه کار باید بکنه که هم بی احترامی انجام نشده باشه و هم شرایط کمی قابل تحمل تر بشه (با در نظر گرفتن اینکه برای اون خانم حفظ ظاهر روابط خیلی مهم باشه)
    اینها همه در شرایطی باشه که همسر اون خانم اصرار زیادی به نگه داشتن اون افراد برای یک مدت نا مشخص دیگه هم داشته باشه( هر 10 روز یه بار یه تعارف بزنن که ما هم دیگه باید برگردیم و آقای همسر بگن مگه کاری دارید که انقدر زود میخواین برید و انها هم بگن نه کار خاصی نداریم و گفتگو ادامه پیدا نکنه)
    این خانم نباید مستقیما با آن فرد برخورد کنند.
    نخست باید با همسرشان در مورد این فرد به یک نتیجه برسند و هماهنگ باشند. مثل تربیت بچه می ماند. نخست باید والدین هم نظر باشند.





    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها
    4-خصوصیات مثبت و منفی من از نظر شما چیست؟ ( البته با توجه به مشغله هایی که دارید و اینکه احتمالا همه پستهای تالار رو فرصت نکنید مطالعه کنید، شاید اصلا من رو یادتون نباشه ولی اگر خاطرتون هست خوشحال میشم بنویسید)
    اگر بخواهم پاسخ دقیق بگویم باید بررسی دقیق داشته باشم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها
    یک سوال دیگه هم داشتم که خیلی جنبه مشاوره گرفتن داشت و دیدم سو استفاده میشه صرفنظر کردم ( حالا در اولین فرصت میام انجمن آزاد می پرسم)

    با تشکر از حوصله شما
    خواهش می کنم

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  14. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), mastanehh (سه شنبه 01 اسفند 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), فکور (سه شنبه 01 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  15. #48
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    با سلام و احترام
    ممنون از وقتی که در این تاپیک گذاشتید.
    1- به چه دلیل با این همه مشغله ای که دارید در صندلی داغ شرکت کردید؟
    با سلام
    دلایل مختلفی بود مثل:
    - به خاطر تقویت کردن حس مدارا و انعطاف پذیری. چرا که چون معمولا بنده در تاپیک های حاشیه ای فعالیت نداشته یا کم دارم و پیشنهادها و انتظاراتی هست خواستم همراهی داشته باشم.
    - از طرف دیگر متوجه شدم گاهی بعضی کاربران کنجکاوی و تاثیر پذیری بیشتری از خصوصیات فردی یک مشاور دارند.
    - مراجعان متوجه می شوند یک مشاور هم مثل خودشون همه مصائب و مشکلات و ضعفها را دارد. فقط به اندازه ای که سعی می کند با آگاهی و مهارت درست برخورد کند نتیجه می گیرد. و این بخش مشترک همه ما آدمهاست.



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    2- آیا تا به حال مراجعی داشته اید که موردشون و همین طور شخصیتشون براتون خاص و بولد شده باشه ؟ می شه توضیح بدید چی بوده و چی شد؟
    نه....
    البته ممکن هست به خاطر نوع خاصی از مشکل مراجعی مدتی در ذهنم باشد. اما در مقیاس وسیعتر تقریبا فقط ظاهر و شکل مشکلات یه کمی تفاوت می کند. اما خمیر مایه مشکلات خیلی متفاوت نیست.
    مثلا قورمه سبزی را در نظر بگیرید. هر کجا بخورید یکه مزه ای می دهد. اما تقریبا محتویات اکثر قورمه سبزی ها شبیه به هم هستند. (قورمه سبزی مثال گرفتم برای مشکلات زندگی)




    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    3- مراجعی داشته اید که نیاز به کمک داشته باشه و در خودتون این توانایی رو نبینید که بتونید کمکش کنید و ارجاعش داده باشید به سایر همکارانتون؟ اگر بوده اگر امکان داره یه توضیح مختصر بدید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    بله خیلی زیاد
    بنده از آغاز مشاوره ام به تخصصی بودن و محدود کردن حوزه مشاوره اعتقاد خاصی دارم که متاسفانه در ایران این تخصصی سازی خیلی کند در دانشگاه ها پیش می رود.
    یعنی لازم نیست که یک مشاوره هر مشکلی را شخصا طرح رواندرمانی بدهد و اجرا کند. بلکه اگر تخصصی روی یک زمینه فعالیت کند عمق و اثربخشی اش بیشتر می شود.
    بنده مراجعان در حوزه روانشناسی بالینی و روانپزشکی را ارجاع می دهم. همچنین مشاوره شغلی و تحصیلی را هم ارجاع می دهم. درحوزه خانواده کمتر در حوزه تربیت کودک تمرکز می کنم. مگر موردی و راهنمایی های کلی باشد.
    اما در خصوص مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج انرزی ام را متمرکز کرده ام.





    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    4- تا چقدر سرنوشت مراجعینتون براتون اهمیت داره و تا چه حد پیگیر هستید؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    خیلی زیاد برایم مهم هست. با همه وجود و توانایی ام ظاهر می شوم.
    اما پیگیری جزء رسالتهای مشاور حرفه ای نیست. در این مورد مددکار ها را داریم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    5- تا به حال شده به مراجعی راهنمایی اشتباهی داده باشید و متوجه شده باشید وبرای اصلاح پیگیری کرده باشید؟ اگر بله می شه توضیح بدین؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    خیر





    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    6- آیا از مراجعینتون تا به حال کتک خوردید؟ و یا اینکه ازتون شکایت کنند و پاتون به دادگاه باز بشه؟ اگر بله اگر امکان داره توضیح بدین.
    خیر


    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    7- در چه مورد یا مواردی خودتون را ضعیف می دانید؟ اگر بله چه راهکارهایی در برنامه تون دارید؟
    موارد ضعف بسیار زیاد هستند. راهکارهایی هم تدارک دیده ام و طبق آن مشغول هستم.
    هر انسانی به خاطر انسان بودن ضعفهایی دارد که باید رها شود و زمینه های رشد و تکاملی دارد که باید به آنها دست یابد.
    بنده هم مثل دیگران با ضعفهای بزرگتر نسبت به خودم.
    هر چه بیشتر در مورد خود بدانیم حفره های بزرگتری از ضعف را در خودمان خواهیم شناخت و پتانسیل های زیادتری را کشف می کنیم که باید بالقوه شود.
    تا وقتی کمتر بدانیم هم ضعفهای کمی می شناسیم و هم توان کمی در خود می بینیم. اما هرچه بیشتر بررسی کنیم ضعفها و پتانسیل های بیشتری می شناسیم.
    معلمین، روحانیون، مشاوران و بسیاری از اقشار این موهبت را دارند که ضعفهای بیشتری نسبت به دیگران در خود ببینند. و شاید به خاطر اینست که طبق نظر اسلام افرادی که عالمتر هستند نسبت به دیگران فروتن هستند. (البته دانایی به معنای تحصیلات نیست)



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    8- آیا تا حالا شده از اطرافیانتون برنجید؟ چه بوده و چه راهکاری در پیش گرفتید؟(منظور موردی)
    با تشکر
    بله در ارتباطات چه با خانواده چه همکاران رنجیدن اجتناب ناپذیر هست.
    معمولا با مهارتهایی مثل شفاف سازی، گفتگو، کنترل احساس، گذشت، توقف فکر، و سایر مهارتها سعی در کم کردن رنجش کردم. اما اساس رنجش در رابطه های انسانی نشان از یک ضعف هست. هرچه افراد بیشتر از دیگران می رنجند می توان گفت در این حوزه ضعفشان بیشتر هست.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  16. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), نیکیا (سه شنبه 01 اسفند 96), بی نهایت (سه شنبه 01 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  17. #49
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    سلام جناب مدیر. اوقاتتون خوش.

    1. اولین روزی که تالار همدردی در ذهنتون جرقه زد رویاتون چی بود؟ محقق شده؟
    با سلام
    معمولا بنده خیلی رویاپرداز یا حتی بلند پرواز نیستم. بلکه بر اساس شرایط و نیازمندی ها و دیدگاههایم هدف گذاری و برنامه ریزی می کنم.
    این تالار نیز در پاسخ به این مسئله بود که چگونه می توان از پتانسیل مشاوره ها و مقاله ها بیشتر استفاده کردو خاص یک مراجع نباشد. توضیحات تکمیلی در تاپیک ذیل هست:
    چطور با این سایت آشنا شدید




    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    2. از همدردی چی یاد گرفتین؟
    واقعا آموخته هایم از همدردی بی شمار هست به چند مورد اشاره می کنم:
    - هر کس که بهتر می نویسد و بهتر می گوید و بهتر در فضای مجازی دیده می شود لزوما بهتر زندگی نمی کند و بهتر عمل نمی کند و بهتر احساس نمی کند.
    - اینکه هرگز یک مدیر نمی تواند همه را از خود راضی کند. چرا که بسیاری از افراد تحت مدیریتش نظرات عکس هم دارند.
    - آنچه یک مدیر به خاطر کلیت یک کار طبیعتا احاطه دارد و می بیند قابل لمس برای تک تک مجموعه تحت مدیریت نیست.
    - افراد هر کس به خاطر تفاوت های فردی و شخصیتی از زاویه ای به مسائل نگاه می کنند. و علت عدم حل مشکل هر کس اینست که نمی خواهد یا نمی داند یا نمی تواند از منظر دیگری روی مشکلش کار کند.
    - گاهی افراد تحت تاثیر فشارهای شخصی و تجربه شخصی خودشان ما را قضاوت می کنند بودن اینکه واقعیات را بدانند.
    و .....






    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    3. به نظر شما نقش و وظیفه هنرمند در جامعه چی هست؟
    ما مشاوران و مبلغان و معلمان و اساتید و روحانیون آنچه یادگرفته ایم را می گوییم و سخت و سنگین و حتی تلخ هست. این هنرمند هست که اگر خودساخته باشد می تواند تلخی این محتواها را بگیرد و با هنر خود و با توجه به ذائقه مخاطب عرضه کند.
    تصور کنید که مفاهیم مهم روانشناسی و مهارتها و ... در قالب فیلم کمدی، کلیپ، موسیقی و نقاشی، کاریکاتور، خطاطی و ..... عرضه شود.
    در آن صورت مردم مجبور به تحمیل خشکی های یک مشاور و جلساتش نبودند.
    آنها فیلم می دیدند، موسیقی می شنیدند، نقاشی می دیدند، رمان می خواندند و .... آنگاه بدون اینکه تلخ شوند بهتر زندگی می کردند.









    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    4. شخصی رو می شناسم که ویلای بزرگی ساخت، سند سیم سرب! زمین خوار با نفوذ و معروفی سند مادر برای زمین این شخص جعل کرد که زمین ساخته شده اش رو بگیره. صاحب ویلا در دادگاه قرآن گذاشت جلوش گفت قسم بخور حقته. زمین خوار این کار رو انجام داد! او هم کلید رو داد و گفت ارزش نداره واسه مال دنیا عمرم رو آواره دادگاه باشم و آرامشم تباه شه. واگذار به خدا!

    به نظر شما آدم باید حق اش رو بگیره تا ظلم رواج پیدا نکنه هرچند جنگ اعصاب بزرگی براش پیش بیاد در حالیکه میدونه ظالم با نفوذش پیروز میشه یا مثل این بزرگوار اجازه بده ظالم جولان بده و خدا حقش رو بده؟
    یک مقدمه بسیار مهم برای پاسخ به این سئوال لازم هست:
    در رعایت حق ما باید حق مطلق را در نظر بگیریم.
    از آنجا که افراد روی خود متمرکز می شوند و حرف از "حق من" پیش می آید و "حق دیگران" در نظر گرفته نمی شود ظلم رواج پیدا می کند.
    در مثال خاص شما این فرد صاحب زمین که زمینش را به این ترتیب از دست می دهد از خدا استفاده ابزاری می کند. قرآن وسیله قسم قرار می دهد اما مفاد قرآن را در این زمینه به کار نمی گیرد.
    قرآن چارچوب اثبات حق و رسیدن به آن را یاد می دهد.
    بله اگر فردی به خاطر اهمال خودش مدارک کافی ندارد و یا حاضر به پیگیری مدارک نیست آن وقت مشکل از خودش هست.





    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    5. مدیریت مالیتون به چه صورت هست؟ یک جنس با کیفیت گرانقیمت بدون تنوع برای یک سال یا 12 جنس بی کیفیت ارزان قیمت با تنوع برای 12 ماه؟
    بنده به جز کیفیت و قیمت ، روی ایرانی بودن جنس حساسیت زیادی دارم و حتی الامکان خرید اجناس ایرانی را ترجیح می دهم تصور می کنم تمرکز روی جنس ایرانی
    در نهایت موجب سوق دادن تولید کنندگان به سمت کیفیت بالا می شود. اما در بین اجناس ایرانی تمرکز روی با کیفیت های آن دارم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    6. شهرت! شهرت با زندگی انسان چه می کنه؟ میتونه مفید باشه؟
    شهرت مسئولیت سنگین برای افراد می آورد چون محل رجوع بسیاری قرار می گیرند. و این می تواند رنج و سختی بیشتری برای او داشته باشد.
    اما اگر فردی بی مسئولیت و خود محور باشد از همین شهرت می تواند سوء استفاده کند و به خود و دیگران آسیب برساند.





    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    7. رشد فکری چگونه اتفاق میوفته؟ چه معیاری نشون میده رو نمودار پیشرفت هستیم؟
    رشد فکری با خودآگاهی اتفاق میافتد. و خودآگاهی خود مولفه های بسیاری دارد.
    فکر آفتهای زیادی مثل سفسطه ، تحریف احساسی، و ...... دارد.
    فقط وقتی فردی خودآگاهی و خوشناسی کافی داشته باشد می تواند مراقب باشد که واقعا رشد فکری داشته است نه توهم رشد فکری

    اما معیار رشد فکری باید در رفتار و عمل شخصی فرد مشخص می شود.
    ما معتقدیم که رشد فکر، احساس و رفتار و سایر جنبه های زندگی مان را بهبود می بخشد. و حاصل این بهبود آرامش و رشد هست. نه لزوما آسایش و بی رنجی و بی تنشی
    لینک ذیل در این زمینه هست:
    تنش چیست؟ آیا تنش برای زندگی لازم است؟






    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    8. شناختی که انسان از خودش داره حقیقی تره یا شناختی که نزدیکانش از او دارن؟
    این به سئوال قبلی اتان بر می گردد کسی که رشد فکری دارد خودش بهتر از دیگران خود را می شناسد. و کسی که رشد فکری نداشته و احساس محور هست دیگران او را بیشتر می شناسند.





    نقل قول نوشته اصلی توسط عشق آفرین نمایش پست ها
    9. تجسم کنید این واژه رو: انسان! این واژه در یک دقیقه ابتدایی تجسمتون با چه واژه هایی پیوند می خوره؟
    ممنونم از شما. مانا باشید.
    دریا، بی نهایت، بندگی، علم، اشرف مخلوقات، عقل، خلیفه خدا

    و اشعار ذیل از مولانا:

    اي همه دريا! چه خواهي؟ نم ؟!
    و اي همه هستي! چه مي جويي عدم؟!

    اي مه تابان! چه خواهي كرد گرد؟!
    اي كه مه در پيش رويت روي زرد

    تو خوش و خوبي و , كان هر خوشي
    تو چرا خود منت باده كشي؟

    تاج كرمنا ست بر فرق سرت
    طوق اعطيناك آويز برت

    جوهرست انسان , چرخ او را عرض
    جمله فرع و يا يه اند واو غرض

    اي غلامت عقل و تدبيرات و هوش
    چون چنيني خويش را ارزان فروش ؟

    خدمتت بر جمله هستي مفترض
    جوهري چون نجد ه (ياري)خواهد از عرض؟

    علم جويي از كتب ها اي فسوس
    ذوق جويي تو زحلوا , اي فسوس

    بحر علمي , درنمي پنهان شده
    در سه گز تن عالمي پنهان شده

    مي چه باشد يا سماع و يا جماع؟
    تا بجويي زو نشاط و انتفاع

    آفتاب از ذره يي شد وام خواه
    زهره يي از خمره يي شد جام خواه

    جان بي كيفي شده محبوس كيف
    آفتابي حبس عقده , اينت حيف

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  18. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), sia518 (سه شنبه 01 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), نیکیا (سه شنبه 01 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96)

  19. #50
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    سلام
    چند درصد از چیزی که الان هستین و دارین نتیجه تلاش خودتون هست؟
    سلام
    واقعا سئوال سختی هست چون دقیقا نمی دانم الان چه چیزی هستم. و همین طور متغیرهای بی شماری در زندگی هر انسانی دخالت دارند.
    مراجعی داشتم که فقط به خاطر برخورد بد و شدید و تحقیر آمیز یکی از معلمانش طی یکسال از درس فراری و تحصیلات را ترک کرده بود. حالا تصور کنید اگر یک متغیر به عنوان معلم خوب در موفقیت یک انسان تا این اندازه نقش دارد. شما محاسبه کنید. پدر ، مادر، امکانات، محله، تربیت، آرامش ، آسایش، موقعیت، سلامتی و ....
    حالا باید مقیاسی باشد تا نقش هر کدام و درصدش را محاسبه کرد تا در نهایت به باقیمانده سهمی که می ماند به عنوان سهم تلاش خود اشاره کرد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    اگر بهتون بگن از فردا مقوله ای بنام دینداری وجود نداره؛ و یا اینکه مجبوریم دین تون رو همچو یکی از اعضای بدن (دست یا پا) قطع کنیم و از فردا بی دین هستید؛ زندگی تون از پس فردا چه تغییراتی می کنه؟
    یک نکته جالب بگویم.
    خیلی از مردم تصور می کنند که دین برنامه ای هست که برای غایت و هدف انسان در آن دنیا تعریف می شود.
    اما اگر کسی دستورات دینی را آنالیز کند متوجه می شود تمام آنها برنامه عملی زندگی کردن در این دنیاست.
    لذا دین به نوعی این برنامه را ارائه کرده است که افراد در همین دنیا بهینه ترین زندگی و عالی ترین زندگی را انجام دهند.
    گرچه مشوقی برای انجام یا انجام ندادن این برنامه در نظر گرفته است. چرا که می دانسته است همه آدمیان به غایت عقل نخواهند رسید و متوجه نتیجه اصلی این برنامه نیستند.
    مانند معلمی که برای تشویق به درس خواندن کودکان وعده شکلات و پفک می دهد. و آنها را بر می انگیزد. اما واقعیت این نیست که درسها برای شکلات هست. بلکه چون کودکان متوجه منافع تحصیلات نیستند با وعده شکلات آنها و طبع آنها را بر می انگیزانند.

    اگر دین می گوید:
    غیبت نکن
    ظلم نکن
    دروغ نگو
    فحش نده
    ریا نکن
    فریب نده
    خوش قول باش
    خوش اخلاق باش
    مردم آزاری نکن
    همسایه آزاری نکن
    مال یتیم نخور
    انفاق کن
    قرض بده
    به والدین و سالمندان احترام بگذار
    دست دیگران را بگیر
    حرص نزن
    عدالت داشته باش
    شهادت دروغ نده
    حق مردم را نخور
    تهمت نزن
    سخن چینی نکن
    نگاه به زن مردم نکن
    با مرد نامحرم هم بستر نشو
    مشروب نخور
    آدم نکش
    زنا نکن
    تجسس نکن
    ظن بد مبر
    عفو کن
    مقابل ظلم بایست جهاد کن
    میانه رو باش
    به اندازه وسع خود تکلیف انجام بده
    صله رحم کن
    علم بیاموز
    به چیزی که علم نداری پیروی نکن
    امر به معروف و خوبی کن
    نهی از منکر و زشتی کن
    در سیاهی لشکر ظلم نباش
    و هزاران هزار برنامه دیگر دین.....

    اگر خوب به اینها توجه کنیم همه اینها برای اینست که خوب زندگی کنیم. نه اینکه فقط من خوب زندگی کنم و لذت ببرم و دیگران هر چه شد بشود.
    بلکه برای اینکه هر انسانی در این میان خوب زندگی کند.
    پس می بینید که اکثریت امر و نهی ها و دستورات دینی برای جمع انسان و در این دنیا هست.
    یعنی اگر یک انسانی در غار و تنها زندگی کند تقریبا اکثر دستورات ملغی می شود. و نه ثواب زیادی جز نماز و روزه می ماند و نه گناهی ....
    یعنی اکثر گناه و ثواب ها به کارهایی از انسان در این دنیا بر می گردد که در اجتماع زندگی می کند و باید این ارتباط سالم و صحیح باشد.
    وضعیت کنونی دنیا و کژی ها و ظلم ها و اشک ها و ناله های و نابسامانی ها حاصل عمل نکردن به برنامه عملی دین برای زندگی هست.
    چه آنها که رک و صریح دین را رد می کنند.
    چه آنها که دین را رد نمی کنند اما دکوری قبول دارند و مانند یک جسم بی روح می بینند.
    چه آنهایی که برای دین سینه چاک می کنند اما در عمل همه یا بخش مهمی از فرامین دین را به دلخواه خود تفسیر می کنند و کنار می گذارند و آنچه به نفعشان هست را قبول می کنند. در حالیکه دین یکپارچه همه موارد را با هم دیده است.


    با این توضیحات: بدون دین زندگی در این دنیا نمی توان کرد. همین مقدار قابل تامل بودن دنیا به خاطر کسانی هست که دستورات دین را چه به خاطر شرعی بودن رعایت می کنند یا به خاطر فطری و عقلی بودن و انسانی بودن رعایت می کنند.
    و اگر بخواهیم بی دینی را به معنی انجام ندادن برنامه های دین بدانیم عملا زندگی بدون دین مثل قطع شدن دست و پا نیست. مثل قطع شدن سر می باشد و بدون آن زندگی امکان پذیر نیست.




    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    اگر متوجه بشید که یکی از فرزندانتون دچار تمایلات همجنس گرایی هست؛ برخورد اولیه تون چیه؟ نهایتا چی کار می کنید؟
    تمایلات همجنس گرایی یا بسیاری اختلالات دیگر اول کار نیست. شاید آخر کار باشد. یا بخشی از مسیر
    یعنی اینکه برای همجنس گرا شدن نیاز به بذر، کود، و آبیاری مرتب و مستمر هست.
    همه اختلالات انسان اینطور هست.
    یک بذر اولیه که به مرور و رسیدگی بزرگ می شود.
    پس با این حساب بنده با توجه به اینکه این را می دانم و شغلم هست. حتما قبل از به وجود آمدن این اختلال دست به کار می شود.

    اما با فرض مسئله شما اگر بذر این تمایلات و رشدش ادامه یافت و پس از بروز دیر هنگام متوجه شدم. در این حالت برای درمانش باید اقدامات موثر انجام شود.
    از اقدمات موثر در این خصوص شناخت علل و زمینه های ایجاد رشدش هست.
    معمولا تنهایی، خیالپردازی، عدم ارضاء نیازهای صحیح، محیط های نامناسب، ضعف ایگو (در تاپیک خود آگاهی کاربردی توضیح مفسر داده ایم) از متغیرها مهم در این خصوص هستند.
    (نکته مهم: عامل فیزیولوژی و ژنتیک و تمایل وجود دارد و هیچکس رد نمی کند. اما این عامل فیزیولوژی و ژنتیک و شدت و ضعف آن در همه مسائل انسانی دخیل هستند. مثل خشم، شهوت، احساس، هوش، و ......، اما در هیچ کجای دنیا یک نفر قاتل را به خاطر ژنتیک خشم او تبریه نمی کنند. و پرخاشگری او را تقویت یا تایید نمی کنند بلکه به نفش اراده او در تقویت این خشم به صورت قتل اشاره کرده و تنبیه می کنند.)





    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    اگر فردا صبح بیدار شید و ببینید در نقطه ای از کره زمین هستید که هیچ کس رو نمی شناسید و اونها هم شما رو و هیچ راه ارتباطی به گذشته و داشته هاتون ندارید؛ آیا تلاش می کنید که برگردید به مسیر قبلی و بشید همون الف سین سابق؟ و داشته هایی مشابه قبل رو بوجود بیارید یا زندگی رو به شکلی کاملا متفاوت ادامه میدین؟ فکر می کنید چقدر زمان میبره تا دوباره جایگاه اجتماعی مناسبی برای خودتون فراهم کنید؟
    طبیعی هست بهترین گزینه برای هر انسانی با توجه به استعداد و شرایط محیط و انگیزه و هدفش تعیین می شود.
    البته بنده از اهداف و انگیزه هایم هیچ وقت جایگاه اجتماعی نبوده است. گرچه هر انسانی به خاطر نقشی که در دنیا دارد یک جایگاهی هم مناسب آن در اجتماع خواهد داشت.
    اما این از شرایط ثانویه هر فعالیتی هست. و درست نیست که هدف اولیه باشد.

    لذا من نخست در محیط جدید سعی در برقراری ارتباط و رفع نیازهای خود و دیگران خواهم کردم.

    (من سخت تعجب می کنم چطوری این فرضیات به ذهنتون می رسه که من بیچاره را چنین تبعیدی در چنین جایی بکنید... باید در منش خود تجدید نظر بکنم ظاهرا طرد کردن من فقط از تالار ختم نمی شه.......)






    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    از بچه هاتون مستقیم یا غیرمستقیم پرسیدید که آیا از جو حاکم بر خانه و سیاست های رفتاری شما و مادرشون راضی هستند؟ مخالفتشون رو به چه شکل نشون میدن و واکنش شما در برابر بحران های بلوغ نوجوانی و ... به چه شکل بوده؟
    بله اینجور چیزها که در خانه یک روانشناس خوراک همه روزه محسوب میشه
    الحمدالله گاهی رضایت هست.
    اما
    گاهی اعتراض کلامی
    گاهی هم قهر
    (خب چی انتظار داشتید، فکر کردید باید همه چیز همیشه گل و بلبل باشه.)





    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    اگر در این سن و با توجه به رضایت بسیار از والدینتون متوجه بشید که فرزندخوانده این خانواده بودین دنبال پدر و مادر اصلی تون می گردید؟ چرا؟
    نه! حسش نیس




    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    آیا تا حالا به داشتن فرزندخوانده فکر کردین؟ چرا؟
    نه به خاطر همان حسی که در بالا گفتم




    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    اگر رفتار و شیوه سلوک فردی از بستگان رو نمی پسندیدن (رو اعصابتون باشند) رفت و آمدتون رو چطور مدیریت می کنید؟ مثلا زنداداش یا شوهرخواهرتون؟
    حداکثر ارتباط به طوری که توانش را داشته باشم و حرف و عمل و احساسی بروز ندهم که ارتباط گسسته شود.
    در واقع اگر ما در ارتباط با کسی مشکل داریم. 2 اقدام مهم لازم هست.
    1 - ارتقاء مهارتهای ارتباطی
    2 - تنظیم ارتباط تا اندازه ای که توان داریم که ارتباط آسیب رسان به خودمان و دیگران نباشد. اما این توان را باید به مرور با کار روی خود اضافه کنیم و سعه صدر را بالا ببریم که به قطع ارتباط نینجامد گرچه ممکن است از نظر کمی یا کیفیت پایین بیاید.



    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    خودتون رو فرد عاطفی یا منطقی می دونید؟ درونگرا یا برونگرا؟
    عاطفی هستم در جهت منطقی عمل می کنم درونگرا هستم در جهت برونگرا عمل می کنم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    در نهایت چطور شناخت خودتون از خودتون رو با شناخت دیگران از شما به هم نزدیک می کنید؟ به نظرتون دچار خودبزرگ بینی یا خودکم بینی هستید؟

    پیشاپیش از جواب های مبسوط شما سپاسگزارم
    این انسجام شناخت از خود را که دیگران و خودمون به دست می آوریم کار سختی هست اینجا قابل توضیح نیست.
    سعی کردم واقع بین باشم.


    متشکرم

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  20. 9 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 03 اسفند 96), paiize (چهارشنبه 02 اسفند 96), sia518 (سه شنبه 01 اسفند 96), گیسو کمند (چهارشنبه 02 اسفند 96), نیکیا (سه شنبه 01 اسفند 96), بی نهایت (سه شنبه 01 اسفند 96), باغبان (سه شنبه 01 اسفند 96), عشق آفرین (یکشنبه 06 اسفند 96), صبا_2009 (چهارشنبه 02 اسفند 96)


 
صفحه 5 از 32 نخستنخست 12345678910111213141525 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.