به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 6 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 108
  1. #51
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,025 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    374
    Array
    با سلام

    برعکس نظر دوستانمن موافق نیستم که شما پولی برای ایشون نریزین...به چه دلیل؟

    ریختن پول توسط شما میتونه دو جنبه داشته باشه:

    جنبه اول: جنبه روحی و عاطفی
    همسر شما اگر ببینه شما در این شرایط نگران وضعیت مالیش و بی پول نموندنش هستی خیلی میتونه نرم بشه

    جنبه دوم: جنبه قانونی
    اگر ایشون رفت و تقاضای نفقه کرد شما با ارائه فیشهای پرداختی میتونین خودتون رو تبرئه کنین و در دید قاضی هم تاثیر مثبتی میذاره که اگرچه همسرش کنارش نبوده اما این اقا به فکر معاشش بوده.

    چون بنده با توجه به تجریه ای که داشتم در این زمینه عرض کردم خدمتتون و این کاری بود که همسر سابق من کرد و تونست بخشی از نفقه رو نده.و در دید قاضی خودش رو کاملا مظلوم و نگران همسر و ..نشون داد.در حالیکه نبود اصلا همچین چیزی.حتی قاضی ازش تشکر کرد که این همه به فکر زنشه !!
    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  2. #52
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 مهر 98 [ 22:23]
    تاریخ عضویت
    1396-11-18
    نوشته ها
    60
    امتیاز
    1,949
    سطح
    26
    Points: 1,949, Level: 26
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 26 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط maryam123 نمایش پست ها
    با سلام

    برعکس نظر دوستانمن موافق نیستم که شما پولی برای ایشون نریزین...به چه دلیل؟

    ریختن پول توسط شما میتونه دو جنبه داشته باشه:

    جنبه اول: جنبه روحی و عاطفی
    همسر شما اگر ببینه شما در این شرایط نگران وضعیت مالیش و بی پول نموندنش هستی خیلی میتونه نرم بشه

    جنبه دوم: جنبه قانونی
    اگر ایشون رفت و تقاضای نفقه کرد شما با ارائه فیشهای پرداختی میتونین خودتون رو تبرئه کنین و در دید قاضی هم تاثیر مثبتی میذاره که اگرچه همسرش کنارش نبوده اما این اقا به فکر معاشش بوده.

    چون بنده با توجه به تجریه ای که داشتم در این زمینه عرض کردم خدمتتون و این کاری بود که همسر سابق من کرد و تونست بخشی از نفقه رو نده.و در دید قاضی خودش رو کاملا مظلوم و نگران همسر و ..نشون داد.در حالیکه نبود اصلا همچین چیزی.حتی قاضی ازش تشکر کرد که این همه به فکر زنشه !!
    باسلام و احترام
    نظر شما هم بسیار خوب و مفید هست حتما در مورد آن فکر خواهم کرد البته من دو مرتبه تا کنون برای همسر عزیز خودم پول واریز کردم که متاسفانه با استقبال ایشون همراه نشد و پول عودت داده شد. اسناد آن هم موجود است!!!
    باسپاس

  3. #53
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 تیر 97 [ 10:10]
    تاریخ عضویت
    1396-11-02
    نوشته ها
    627
    امتیاز
    9,101
    سطح
    64
    Points: 9,101, Level: 64
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocial3 months registered5000 Experience Points
    تشکرها
    199

    تشکرشده 1,077 در 458 پست

    Rep Power
    124
    Array
    سلام آقا تیام
    اگرچه مریم خانم درست میگن اما طبق قانون مدنی دیگر مؤظف نیستین به خانومتون پولی پرداخت کنین.
    این مسئله جنبه ی روانیش برای همسر شما صفر هست ، چرا؟
    ایشون با میل و رضایت قلبی از خانه خارج شدن و تاکنون به منزل مراجعه نکردن. تمام دسترسی ها رو قطع کردن و همچنین پول رو عودت دادن.
    در هر صورت اگر پایان این راه که همسرتون در اون میتازن جدایی باشه با نفقه یا بی نفقه... مظلوم یا غیر مظلوم شما ضرر های عاطفی و مالی خواهید داشت و تا مدت ها تلخی این اتفاق با شما همراه هست.
    فرمودین آخر جملتون( عزیز دلم برگرده)
    من دوست دارم مردان و زنان ما منطقی باشن و از یک مسیری به بعد برای عزت انسانی خودشون و حقوق خودشون ارزش قائل باشن.
    در جامعه ی ما گاهی یک زن همه ی حقوق رو داره و شوهرش از حقوق خاصی برخوردار نیست یا بالعکس.
    این نتها خوب نیست بلکه توازن رو بهم میزنه و خوشبختی به معنای واقعی خودش نیست.
    شما حق عاطفی و حتی تلاش ها، مسایل مالی رو نادیده میگیرن در حالی که همین نادیده گرفتن حقوقتون و عدم درک همسرتون زندگی شما رو به این نقطه رسونده.
    بیاین زوج هایی رو مثال بزنیم که زندگی خوبی با هم دارن و وضعیت مالیشون از ما بمراتب پایینره و سالهاست فرزند ندارن.
    اونها چطور با هم و در کنار هم خوشبختن؟
    اگر قرار بود هر کدام خانه رو ترک کنن و همش بی حوصلگی و قهر و ... باشه زوج موفق نبودن.
    شما بزرگسالین و باید منطقی تر باشین نسبت به همجنس خودتون که از سر شوق و هیجان عاشقه! پس عزیز دلم کلمات زیبایی نیستن و باید از مسیر عاطفه و احساس خارج بشین تا خدایی ناکرده بعد از جدایی احتمالی ضربه ی روحی نخورین.
    هستن دوستانی که دارن قرص میخورن و با افسردگی درگیرن .پس خودتونو از مرور خاطرات فعلا بکشین بیرون و بهش فکر نکنین.فرمودین اسناد موبایل و ...
    اگر خطشون مدت سه ماه فکر کنم خاموش باشه و اطلاعاتی رد و بدل نشه اپراتور پیگیری میکنه و ممکنه سیمکارتو بسوزونه این خودش بهترین سنده..، اما در شماره ی جدید ایشون مکالمه یا پیامکی از شما نیست که اینو اپراتور با درخواست قانونی که ببرین بهتون پرینتو میدن.(البته خیلی سخته)
    کلا برای این مسایل باید از راه قانونی پیش برین و از اپراتور جویا بشین.
    شما خروج ایشون از منزل رو قانونی پیگیری نکردین که در اینصورت همسرتون میتونه بگه دیشب کتک خوردم و اومدم بیرون!
    شما هیچ مدرکی برای اثبات این ندارین که همسر من مدت هاست منزل رو ترک کرده ... اصلا اگر برای این خانوم اتفاقی بیافته قانون یکراست سراغ شما میاد. اگر بگین من اطلاع ندارم ازش میگن پس چرا اعلام نکردین ... همین میشه که پاتون در مسائل بزرگتر و بدتری باز میشه.
    در هر صورت پیگیر ایشون نباشین و درخواست بازگشت ندین، باید خودش بخواد برگرده که احتمالش صفر هست و بنظر میاد تصمیم خودشونو گرفتن و خیالشون از بابت چیزی راحته و تونستن خلاء عاطفی نداشتن شما رو پر کنن با چه چیز نمیدونم الله اعلم.
    شما برای پیگیری بهتر درباره اپراتور و خروج همسرتون... لطف کنین پیش یه
    وکیل برین ایشون خیلی کمکتون میکنن و مسایل قانونی رو براتون باز میکنن. حداقلش اینه کمی احقاق حقوق از دست رفتتون رو میکنین.
    اما طلاق ندین تا زمانی که باز شرایط عاطفی جدید براتون پیش بیاد اون زمان از ایشون جدا شین. این کمترین تنبیه هست و درس عبرت.
    به آدم جدیدی هم که وارد زندگیتون میشه اولا روی خودش و خانوادش دقت کنین و ثانیا حقیقت رو بگین که بعدا دیگران متهمتون نکنن.از درگاه خدا سلامت و بهروزی رو برای شما خواستارم توکل بر خدا


    ویرایش توسط sahar.66 : دوشنبه 30 بهمن 96 در ساعت 12:06

  4. #54
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 مهر 98 [ 22:23]
    تاریخ عضویت
    1396-11-18
    نوشته ها
    60
    امتیاز
    1,949
    سطح
    26
    Points: 1,949, Level: 26
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 26 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط sahar.66 نمایش پست ها
    سلام آقا تیام
    اگرچه مریم خانم درست میگن اما طبق قانون مدنی دیگر مؤظف نیستین به خانومتون پولی پرداخت کنین.
    این مسئله جنبه ی روانیش برای همسر شما صفر هست ، چرا؟
    ایشون با میل و رضایت قلبی از خانه خارج شدن و تاکنون به منزل مراجعه نکردن. تمام دسترسی ها رو قطع کردن و همچنین پول رو عودت دادن.
    در هر صورت اگر پایان این راه که همسرتون در اون میتازن جدایی باشه با نفقه یا بی نفقه... مظلوم یا غیر مظلوم شما ضرر های عاطفی و مالی خواهید داشت و تا مدت ها تلخی این اتفاق با شما همراه هست.
    فرمودین آخر جملتون( عزیز دلم برگرده)
    من دوست دارم مردان و زنان ما منطقی باشن و از یک مسیری به بعد برای عزت انسانی خودشون و حقوق خودشون ارزش قائل باشن.
    در جامعه ی ما گاهی یک زن همه ی حقوق رو داره و شوهرش از حقوق خاصی برخوردار نیست یا بالعکس.
    این نتها خوب نیست بلکه توازن رو بهم میزنه و خوشبختی به معنای واقعی خودش نیست.
    شما حق عاطفی و حتی تلاش ها، مسایل مالی رو نادیده میگیرن در حالی که همین نادیده گرفتن حقوقتون و عدم درک همسرتون زندگی شما رو به این نقطه رسونده.
    بیاین زوج هایی رو مثال بزنیم که زندگی خوبی با هم دارن و وضعیت مالیشون از ما بمراتب پایینره و سالهاست فرزند ندارن.
    اونها چطور با هم و در کنار هم خوشبختن؟
    اگر قرار بود هر کدام خانه رو ترک کنن و همش بی حوصلگی و قهر و ... باشه زوج موفق نبودن.
    شما بزرگسالین و باید منطقی تر باشین نسبت به همجنس خودتون که از سر شوق و هیجان عاشقه! پس عزیز دلم کلمات زیبایی نیستن و باید از مسیر عاطفه و احساس خارج بشین تا خدایی ناکرده بعد از جدایی احتمالی ضربه ی روحی نخورین.
    هستن دوستانی که دارن قرص میخورن و با افسردگی درگیرن .پس خودتونو از مرور خاطرات فعلا بکشین بیرون و بهش فکر نکنین.فرمودین اسناد موبایل و ...
    اگر خطشون مدت سه ماه فکر کنم خاموش باشه و اطلاعاتی رد و بدل نشه اپراتور پیگیری میکنه و ممکنه سیمکارتو بسوزونه این خودش بهترین سنده..، اما در شماره ی جدید ایشون مکالمه یا پیامکی از شما نیست که اینو اپراتور با درخواست قانونی که ببرین بهتون پرینتو میدن.(البته خیلی سخته)
    کلا برای این مسایل باید از راه قانونی پیش برین و از اپراتور جویا بشین.
    شما خروج ایشون از منزل رو قانونی پیگیری نکردین که در اینصورت همسرتون میتونه بگه دیشب کتک خوردم و اومدم بیرون!
    شما هیچ مدرکی برای اثبات این ندارین که همسر من مدت هاست منزل رو ترک کرده ... اصلا اگر برای این خانوم اتفاقی بیافته قانون یکراست سراغ شما میاد. اگر بگین من اطلاع ندارم ازش میگن پس چرا اعلام نکردین ... همین میشه که پاتون در مسائل بزرگتر و بدتری باز میشه.
    در هر صورت پیگیر ایشون نباشین و درخواست بازگشت ندین، باید خودش بخواد برگرده که احتمالش صفر هست و بنظر میاد تصمیم خودشونو گرفتن و خیالشون از بابت چیزی راحته و تونستن خلاء عاطفی نداشتن شما رو پر کنن با چه چیز نمیدونم الله اعلم.
    شما برای پیگیری بهتر درباره اپراتور و خروج همسرتون... لطف کنین پیش یه
    وکیل برین ایشون خیلی کمکتون میکنن و مسایل قانونی رو براتون باز میکنن. حداقلش اینه کمی احقاق حقوق از دست رفتتون رو میکنین.
    اما طلاق ندین تا زمانی که باز شرایط عاطفی جدید براتون پیش بیاد اون زمان از ایشون جدا شین. این کمترین تنبیه هست و درس عبرت.
    به آدم جدیدی هم که وارد زندگیتون میشه اولا روی خودش و خانوادش دقت کنین و ثانیا حقیقت رو بگین که بعدا دیگران متهمتون نکنن.از درگاه خدا سلامت و بهروزی رو برای شما خواستارم توکل بر خدا


    سلام و ممنون بابت پاسخ و اظهار نظرتون
    به نظر من انسان نباید امیدشو از دست بده تا لحظه آخر باید تلاششو بکنه حالا این تلاش میتونه در مبارزه با بیماری باشه و یا میتونه در مبارزه و جلوگیری از طلاق و یا.. از اینرو من برخلاف آنچه که حدس میزنید ایشان برنمیگرده تلاشمو میکنم تا به دور از عجلگی تصمیم بگیرم و سعی
    کنم تا با کمی مدیریت رفتاری و گفتاری جوری عمل کنم تا دشمن شاد نشوم و خانمم که فوق العاده لجبازی داره میکنه و متاسفانه به شدت داره اشتباه میکنه رو به زندگی مشترک برگردونم. البته میدونم همه دوستان لطف دارن و کلی زحمت کشیدن و مشاوره دادن ولی در حال حاضر من دوست دارم با ذهنیت اینکه خانمم برمیگرده تلاش کنم و صبر پیشه کنم تا برگرده مگر اینکه خودش اقدام قانونی بکنه و فقط اصرار به جدایی داشته باشه

  5. #55
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 مهر 98 [ 22:23]
    تاریخ عضویت
    1396-11-18
    نوشته ها
    60
    امتیاز
    1,949
    سطح
    26
    Points: 1,949, Level: 26
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 26 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    باسلام و احترام فراوان
    دوستان عزیز یه نظر خواهی و تحلیلی رفتاری روانشناسی میخواستم
    بعد از واریزی جدید تا کنون عودت پولی صورت نگرفته است و ظاهرا خانواده خانم استقبال کردند. البته نه به این معنی که مثلا تشکر بکنن یا چیز دیگری ولی خوب در حد پیگیری واریزی پول به کدام کارت و حساب بوده است.
    بنظر شما این رفتار نوعی نرمش و شروع پیش روی به سمت آرامش و گفتگو است؟ آیا میتونه زمینه ساز مسئله مثبتی باشه؟
    باتشکر

  6. #56
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 تیر 97 [ 10:10]
    تاریخ عضویت
    1396-11-02
    نوشته ها
    627
    امتیاز
    9,101
    سطح
    64
    Points: 9,101, Level: 64
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocial3 months registered5000 Experience Points
    تشکرها
    199

    تشکرشده 1,077 در 458 پست

    Rep Power
    124
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط تیام2012 نمایش پست ها
    باسلام و احترام فراوان
    دوستان عزیز یه نظر خواهی و تحلیلی رفتاری روانشناسی میخواستم
    بعد از واریزی جدید تا کنون عودت پولی صورت نگرفته است و ظاهرا خانواده خانم استقبال کردند. البته نه به این معنی که مثلا تشکر بکنن یا چیز دیگری ولی خوب در حد پیگیری واریزی پول به کدام کارت و حساب بوده است.
    بنظر شما این رفتار نوعی نرمش و شروع پیش روی به سمت آرامش و گفتگو است؟ آیا میتونه زمینه ساز مسئله مثبتی باشه؟
    باتشکر
    سلام خدمت شما
    من بشخصه فکر میکنم اگر اونها در خودشون نیاز به ارتباط ببینن حتما از طریق واسطه یا بی واسطه بشما خواهند رسوند.
    بالاخره هر کسی از دیدن پول ذوق میکنه و خوشحال میشه از یک طفل تا یک کهنسال.
    یکی از ایرادهای ما بعنوان یک فرد در خانواده یا جامعه این هست منطقی و آینده نگر نیستیم و حرکات و گفتار دیگران رو با استفاده از تخیل خودمون تحلیل میکنیم.
    فرضا من دانشگاه رفتم آقای فلانی بهم لبخند زد ... چقدر تحویلم گرفت. وای یعنی من بنظرش اومدم و اون خواستگارمه!
    اما در حالی که آقای فلانی فقط یه لبخند زده اونم از روی محبت، نه چیز اضافه ای
    بارها و بارها برای شما نوشتم که اگر کسی تمایل به کاری داشته باشه اون رو انجام میده. مگر میشود من عاشق همسرم باشم اما خانه را ترک کرده و مراجعه ننمایم و تمامی راههای ارتباطی خود را قطع کنم؟
    در هر صورت شما پول دادین و این بعنوان حق اون خانم در نظر گرفته میشه در حالی که از نظر قانونی باید بررسی بشه.
    در هر صورت بنظر میاد تک نفره و با استفاده از تمامی راهکارها میخواین با محبت زیاد و ... طرفتونو برگردونین در حالی که علت رفتن بر شما نامعلوم هست و طرفتون خودش باید به این نتیجه برسه که من همسری دارم و اون تنهاست... و نیاز هست با او صحبت کنم.
    راه رفتن هموار هست اگر یک درصد برگردن بار دیگر ممکن هست سر چیز دیگری برن و این مسئله ریشه ای باید حل بشه. اما ....
    موفق باشین
    ویرایش توسط sahar.66 : جمعه 04 اسفند 96 در ساعت 08:20

  7. #57
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 06 شهریور 00 [ 17:16]
    تاریخ عضویت
    1393-3-20
    نوشته ها
    188
    امتیاز
    9,113
    سطح
    64
    Points: 9,113, Level: 64
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 237
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger First Class5000 Experience Points
    تشکرها
    172

    تشکرشده 281 در 129 پست

    Rep Power
    43
    Array
    با سلام

    یه نظر من کار خوبی کردید پول واریز کردید. این کارتون از سه جنبه خوب هست 1. از نظر اخلاقی و انسانی 2 . از جنبه قانونی و عرفی 3. از لحاظ عاطفی و تلاش برای بهبود رابطه
    اینکه دفعات قبل پول رو پس میدادند و حالا دریافت کردند بالا خره نشان دهنده یک تغییر هست ولی چه تغییری؟ این رو نمیشه گفت. ولی دلایل زیادی میتونه باشه مثل نیاز مالی، فروکش خشم، فروکش کردن لجبازی و امید به تغییر، امید به گفتگو و .... ولی نمیشه گفت که کدوم دلیل حتمی هست . ولی تغییر رفتار کاملا حتمی و مشخص هست.

    به نظر من حتی اگر قرار هست جدایی اتفاق بیفته بهتر هست با توافق طرفین و در ارامش و با منطق و بدون درگیری و اعصاب خوردی باشه. بالاخره شما هشت سال زندگی مشترک داشتید. جنگ و دعوا و زورگویی و کینه و دشمنی و بدبینی و دخالت اطرافیان چه برای ادامه زندگی و چه برای جدایی هیچ سودی نداره. در هر صورت با صبر و ارامش و منطق پیش برید. انشا اله که اخر این ماجرا خیر باشه . هم برای شما و هم برای همسرتون.

    درمورد رفتن همسرتون باید بگم به نظر میرسه شما از دلیلش مطلع هستید و میدونید چرا همسرتون این کار رو کرده اند فقط این دلایل به نظر شما مهم نیست و برای به هم خوردن زندگی کافی نیست. در حقیقت مواردی که باعث ناراحتی همسرتون شده برای شما مهم نیستند و برای همین هم تلاشی برای برطرف کردنشون نکردید و همین موضوع باعث شده همسرتون دیگه اوضاع براش غیرقابل تحمل بشه. خصوصا که فرزندی هم ندارید و میشه گفت ایشون به این نتیجه رسیدند که تحمل این شرایط براشون نفعی نداره. همسرتون به احتمال زیاد دچار طلاق عاطفی شدند و شما در این مدت ازش غافل بودید. اگر واقعا این دلایل براتون مهم نیست چرا در جهت رضایت همسرتون تغییرشون نمیدید؟ ببینید از چی ابراز ناراحتی میکنند و برای رضایت و خوشحالی ایشون یک تغییراتی ایجاد کنید.

    همه دعواها و کشمکش و واسطه گری رو پایان بدید. حتی اجبار برای ادامه زندگی هم نداشته باشید. یک مدت کوتاه مثلا دوهفته بی سرو صدا باشید و صبر کنید تا خشم همسرتون کمی اروم بشه . بعد ازش بخواهید دونفری برای رسیدن به یک تصمیم صحبت کنید. کلا اطرافیان حتی پدر و مادرها رو هم حذف کنید. فقط خودتون دوتایی. به احتمال زیاد مشکلات شما بیشترش بخاطر اطرافیان بوجود امده. و دو تا موضوع دیگه که برای من مبهم هست یکیش موضوع منزلی هست که فروختید. چه مشکلی اون خونه داشت ؟چه هنگام خرید و چه هنگام فروش و چه در مورد نحوه استفاده از پول فروش خانه ، نظر همسرتون چی بوده؟
    ایا در این موارد اختلاف نظر داشتید؟ و یا همسرتون نارضایتی داشتند؟
    موضوع دوم اینکه گویا همسرتون نسبت به محدود شدن روابطشون از طرف شما شکایت دارند. و وقتی یکی از دوستان پیشنهاد کنترل نامحسوس و به گونه ای کاراگاه بازی رو دادند شما به سرعت استقبال کردید. ایا شما نوعی کنترل گری دارید که همسرتون ناراضی باشند؟

    از انجایی که گفتید همسرتون مهمانی و در جمع بودن رو دوست دارند ، فرضیه درونگرا بودن منتفی هست . هرچند که درونگرایی به تنهایی چیز بدی نیست. اما کاملا مشخص هست که در مورد مشکلات نتونستیدگفتگو کنید و توافق کنید . به نظر من کمی بی توجهی صورت گرفته و باعث طلاق عاطفی شده.

    پیشنهاد من به شما این هست که شما خودتون به تنهایی به جلسات مشاوره حضوری برید و مشکلات احتمالی رو بررسی کنید و با نظر مشاور همسرتون رو درجریان مشاوره ها قرار بدید تا کم کم ترس از مشاور و تهمت دیوانگی و اختلال روحی رو فراموش کنند و با شما همراه شوند.
    ویرایش توسط maadar : جمعه 04 اسفند 96 در ساعت 11:12

  8. #58
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 مهر 98 [ 22:23]
    تاریخ عضویت
    1396-11-18
    نوشته ها
    60
    امتیاز
    1,949
    سطح
    26
    Points: 1,949, Level: 26
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1

    تشکرشده 26 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    باسلام و احترام
    دوستان و اعضا گرامی، بعد از مدتها انتظار و سکوت خانمم بالاخره ایشون علی رغم بستن مسیرهای دسترسی من به خودش مثل واتس اپ و... برای من بعد از چندین ماه
    پیامک زدند! البته پیامک به شدت تند و عصبی بود و هیچ نشانی از گذشت و تمایل به اتمام ناراحتی پیش آمده نداشت و فقط خواستار طلاق و جدایی بود. ذهنم خسته شده! از یه طرف شایعه ها که میگن شاید خاطر خواه شده! از یه طرف گذشته خوب یا حداقل معمولی و مرور
    اینکه واقعا چرا اینطوری شد و اینکه به هیچ جواب قاطع و توجیه پذیر در حد طلاق به حق نمیرسم! اخه انسان چقدر راحت میتونه زیر زندگی بزنه و طرف مقابل رو هم در نظر نگیره! هرچه باید میگفتم هم گفتم! از پیام های عاطفی گرفته تا دلجویی و از تشویق به برکت آشتی و صلح و صفا و آرامش در شب عید گرفته تا پیشنهاد مشاوره! اما دیگه جوابی نیومد!!!!
    باتشکر

  9. کاربر روبرو از پست مفید تیام2012 تشکرکرده است .

    berelian (پنجشنبه 10 اسفند 96)

  10. #59
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    شنبه 26 اسفند 96 [ 23:23]
    تاریخ عضویت
    1396-7-10
    نوشته ها
    18
    امتیاز
    615
    سطح
    12
    Points: 615, Level: 12
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 29 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط تیام2012 نمایش پست ها
    باسلام و احترام
    دوستان و اعضا گرامی، بعد از مدتها انتظار و سکوت خانمم بالاخره ایشون علی رغم بستن مسیرهای دسترسی من به خودش مثل واتس اپ و... برای من بعد از چندین ماه
    پیامک زدند! البته پیامک به شدت تند و عصبی بود و هیچ نشانی از گذشت و تمایل به اتمام ناراحتی پیش آمده نداشت و فقط خواستار طلاق و جدایی بود. ذهنم خسته شده! از یه طرف شایعه ها که میگن شاید خاطر خواه شده! از یه طرف گذشته خوب یا حداقل معمولی و مرور
    اینکه واقعا چرا اینطوری شد و اینکه به هیچ جواب قاطع و توجیه پذیر در حد طلاق به حق نمیرسم! اخه انسان چقدر راحت میتونه زیر زندگی بزنه و طرف مقابل رو هم در نظر نگیره! هرچه باید میگفتم هم گفتم! از پیام های عاطفی گرفته تا دلجویی و از تشویق به برکت آشتی و صلح و صفا و آرامش در شب عید گرفته تا پیشنهاد مشاوره! اما دیگه جوابی نیومد!!!!
    باتشکر
    داداش تیام سلام
    من هنوز ازدواج نکردم . بذار مثل خواهرتون واستون چند جمله درد دل کنم.
    من عاشق آقایی بودم و قرار شد بعد چند ماه یک شب مهمانی بگیریم و ایشون بیاد در حضور خانوادم و یکسری صحبت ها بکنه. شما باور نمیکنی اگر بگم مادر من چقدر خانمه، اهل نماز و روزه. نون حلال. باور نمیکنی اگر بگم خواهرم مهندسه و پدر ندارم . ما با حقوق کم زندگی میکنیم.
    هیچی از این آقا نخواستم و فقط خودشو دوست داشتم. ایشون چند ماه برای من حتی یه شاخه گل خشکیده نگرفت بده دستم و تو عالم وعده های رنگی بود. فقط یکبار تو خیابون شارژم تموم شد دو هزار تومن بهم شارژ داد که من ده هزار تومن بهش برگردوندم.
    درست همون شب و ده روز به نامزدی مونده بود سر یه بحث ساده قهر کرد. دنبالش رفتم از همه جا منو بلاک کرد . الان خیلی وقته میگذره که نه پیامی ازش اومد و نه زنگی.. بجاش رفت سراغ خوشگذرانی
    من دختر پاکی بودم و خانوادم کاملا در جریان بودن و آماده.
    از ارث پدرم یک گردنبند طلا داشتم ، چون لباس مناسب خواستگاری و بله برون نداشتم فروختمش و لباس خریدم.
    این داستان خیلیا تو این مملکت هست. داداشی اگر اون آقا یکبار دنبالم میومد من جانم رو فداش میکردم.دیگه چه برسه باهام زندگی کنه وچیزی کم نذاره. خوشبحال زنت که شما انقدر پیگیرشی و بد به حالش برای این رفتارای سبکسرانه و جاهلانش.
    قضاوت آدمها با خودت...
    ویرایش توسط berelian : پنجشنبه 10 اسفند 96 در ساعت 22:30

  11. کاربر روبرو از پست مفید berelian تشکرکرده است .

    زن ایرانی (جمعه 11 اسفند 96)

  12. #60
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 06 شهریور 00 [ 17:16]
    تاریخ عضویت
    1393-3-20
    نوشته ها
    188
    امتیاز
    9,113
    سطح
    64
    Points: 9,113, Level: 64
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 237
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger First Class5000 Experience Points
    تشکرها
    172

    تشکرشده 281 در 129 پست

    Rep Power
    43
    Array
    سلام

    سکوت شما و نفرستادن واسطه در این مدت کوتاه بالاخره یک نتیجه ای داشته و اون هم اینکه خانمتون فهمیده که قطع مسیرهای ارتباطی فایده نداره . و باعث بیخبری ایشون از شما میشه.

    ما اینجا هیچ شناختی از همسر شما نداریم و مجبوریم به گفته های شما اکتفا کنیم و براساس انها نظر بدیم . بنا به گفته شما ایشون شخصیت لجباز دارند.
    این پیامک میتونه حامل دو نوع پیام باشه

    1. بیخبری از شما و ترس از اینکه شما هم طلاق رو پذیرفته باشید و دیگه برای برگرداندن ایشون تلاش نکنید. که بخاطر شخصیت لجباز پیامکی با محتوای خشم ولی با هدف اطلاع از موضع فعلی شما فرستادند و وقتی فهمیدند شما هنوز هم به فکر آشتی هستید خیالشون راحت شده و دیگه پیامک ندادند.

    2. تصمیمشون برای طلاق قطعی هست . ولی فهمیدند که برای طلاق گرفتن چاره ای جز مذاکره با شما ندارند و وقتی که دیدند شما هنوز به فکر آشتی هستید منصرف شدند.

    در هر دو حالت بهتر هست شما دوباره سکوت کنید تا ایشون باز هم شروع به ارتباط کنند و این بار در موضع خنثی باشید و نه طلاق رو مستقیم بپذیرید و نه تلاش برای آشتی بکنید و در یک جمله خیلی کوتاه فقط بگید که مسایل به این مهمی با پیامک نمیشه صحبت کرد و از ایشون بخواهید حضوری دیدار کنید و برای آشتی خودتون رو مشتاق نشون ندید و کمی خسته و بی تفاوت وارد صحبت بشید تا زمانی که مستقیما با همسرتون وارد صحبت نشید تکلیفتون معلوم نمیشه. با ایجاد نوعی حالت بلاتکلیفی و نشون ندادن به وضوح طرز فکر و تصمیمتون میتونید ایشون رو در حالت کنجکاوی قرار بدید و به نوعی کششی در همسرتون برای صحبت با شما ایجاد بکنید . یعنی کنجکاو بشند که بفهمند شما الان در چه فکری هستید. اگرکمی زرنگ باشید میتونید ایشون رو وادار به صحبت کنید.

    در مورد موضوع خیانت باید بگم بدون دلیل نباید به کسی تهمت بزنید . خصوصا اگر آشتی کنید بعدها نمیتونید دهن مردم رو ببندید. بهتره بی دلیل با ابروی خانوادگی تون بازی نکنید. چون در یک جامعه مردسالار زندگی میکنیم بیشتر مردم فکر میکنند یک زن قدرت تصمیم گیری نداره و نمیتونه بدون کمک و حمایت مرد دیگری در قالب پدر یا برادر یا خاطرخواه تصمیمات مهمی مانند طلاق بگیره و همین طرز فکر باعث ایجاد این جور شایعات میشه و یک چیز معمول هست. اگر هم واقعا خیانتی در کار هست اولا باید به وضوح و با دلیل برای شما اثبات بشه و دوما باز هم به نفع شما خواهد بود که این مسیله بی سرو صدا و بدون ابروریزی تموم بشه . هر چند من به شخصه با توجه به اینکه احتمال میدم شما کمی شخصیت شکاک دارید ، فکر نمیکنم خیانتی در کار باشه.

    تا زمانی که مستقیم با همسرتون وارد صحبت نشدید نمیشه در مورد چیزی مطمین شد.

    اگر بتونید متن پیامک همسرتون رو اینجا بزارید و یا توضیح بیشتری درمورد شخصیت و طرز فکر و اعتقادات همسرتون بدید ،ما به شناخت بهتری از ایشون میرسیم و بهتر میتونیم کمکتون کنیم.

    موقعیت شما بسیار حساس هست و باید تمام جوانب رو بسنجید و کاملا با احتیاط قدم بردارید. ولی من شخصا امیدوارم درمورد همسرتون مورد اول صدق بکنه. یعنی امیدوارم بی خبری از شما باعث ترسش شده باشه ولی لجبازی و غرور و خشم هنوز فروکش نکرده.

    شما بهتر هست خودتون به تنهایی به یک مشاور مراجعه کنید و با کمک مشاور بتونید با قدمهای درست با کمترین ضرر از این مهلکه خارج بشید.
    چون اگر قدمهاتون درست نباشه چه در مسیر آشتی و چه در طلاق دچار ضررهای بیشتری میشید.

    کاملا ارام و منطقی و بدون هرگونه عکس العمل و تصمیم هیجانی حرکت کنید. از دعوا و اصرار و اجباربه آشتی و توهین و تهمت و حتی از موضع ضعف و اصرار فراوان به آشتی پرهیز کنید. اینکه چرا تا الان خانمتون برای طلاق یا مهریه اقدام نکردند جای سوال داره و به نوعی کورسویی از امیدواری وجود داره به اینکه خشم فروخورده و لجبازی ایشون هست که کار دستتون داده و شاید این زندگی رو بشه دوباره ساخت.

    انشا الله که نهایت این ماجرا برای شما و همسرتون خیر باشه.
    ویرایش توسط maadar : جمعه 11 اسفند 96 در ساعت 12:03


 
صفحه 6 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:36 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.