سلام.اقا امیر بعضی رفتارای همسرتون شبیه نوجوونای ۱۷-۱۸ سالست نه یه خانم ۲۵ ساله اونم متاهل!چالش ذله کردن پدر و مادر؟؟!!!! ببینین مشخصه که ایشون یه مقدار بی مسوولیت بار اومدن و شما هم با احساس مسوولیت خیلی شدید و وسواس گونه! بیش از حد مادری میکنید و همسرتونم تا جایی که بحث حمایت و مراقبت و انجام وظایفش توسط شما باشه، مخالفتی نمیکنه و حتی لذت هم میبره ولی به محض اینکه به کنترلگری و محدود کردن میرسه عصبانی میشه و عکس العمل نشون میده! شما باید یاد بگیرین مثل یه مادر که میخواد بچش رو مستقل کنه با همسرتون برخورد کنین!باید بهش مسوولیت بدین مثلا میخواین برین سفر ازش بخواین یه لیست بنویسه که چه چیزهایی نیاز هست بردارین و برنامه ریزی کنه که کجاها قراره برین و به هییییچ وجهم تو کارش دخالت نکنین...یا بخواین بهضی وقتا بیاد پیشتون بمونه و به اوضاعتون برسه..لباساتونو چک کنه بینه کدومو باید بندازین دور کدوم تعمیر بشه...خلاصه مسولیتای یه زن متاهل و بالغ رو کم کم یاد بگیره! اینقدر مراقبش نباشین !بذارین بزرگ شه !از طرف دیگه شما تقریبا تمام روزو مشغول کارین ایشون هم که اجازه کار کردن نداره خب طبیعیه که وقت ازاد زیاد داره و بیشترشو با دوستا و همسن و سالاش میگذرونه و مسلما تاثیر پذیریش از اونا خیلی زیاد خواهد بود!یه خورده وقتتونو براش خالی کنین و اگه امکانش نیست ایشونو تشویق کنین به یه کار مفید مثل ادامه تحصیل یا کلاس زبان ورزش موسیقی...کلا هرکاری که توش استعداد دازه یا بهش علاقه داره...
اینقدرم نگران جامعه و دوستاش نباشین ،ایشون اگه قرار باشه تاثیر بگیره ،بااااااااااور کنین حتی اگه ۲۴ ساعته هم مراقبش باشین بازم تاثیر میگیره! چون مراقبت و کنترل بیش از حد شما فقط ایسونو وابسته و ضعیفتر بار میاره!
یه نکته دیگه هم اینکه ادم وقتی خیلی به یکی میچسبه حالت اویزون پیدا میکنه و طرف مقابل هی میخواد ازش فاصله بگیره به خورده هم اجازه بدین اون بیفته دنبالتون بعضی وقتا دلتنگتون بشه یا حتی نگران بشه که نکنه ازم سرد شده!
راستی برعکس اونچه که تو فیلما میبینیم مردا اغلب عشق و علاقشون رو تو کاراشون نشون میدن نه با کلام و دوستت دارم ها...خانمای همسن همسر شما اینو متوجه نمیشن و توقع ابراز علاقه کلامی دارن ..شاید بهتر باشه خودتون یا مشاور اینو براشون توضیح بدین
مشاوره رفتنتونو ادامه بدین سعی کنین متوجه بشین که کجاها رفتارتون خیلی مادرانه و غیر منطقی هست و کدوم خواسته و رفتارتون بجاست و عکس العمل درست تو این مواقع چیه(مثلا اون قضیه که تا کمر از شیسه ماشین اومده بیرون کاملا شما حق داشتین ناراحت بشین و میتونستین تذکر بدین و اگه ایشون گوش نکرد همونجور که شیدا جان گفتن باهاشون سرد برخورد کنین)








علاقه مندی ها (Bookmarks)