به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 اسفند 99 [ 17:58]
    تاریخ عضویت
    1396-7-23
    نوشته ها
    77
    امتیاز
    5,177
    سطح
    46
    Points: 5,177, Level: 46
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 173
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    56

    تشکرشده 99 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام تامی عزیز.نمیدونم چرا باوجود اینکه تعدادتاپیکات خیلی زیاد بود دلم خواست از اول بخونمشون.شایدحس ششم بهم گفت این همزادته.!خیلی برام جالب بود.چقدر شبیه همیم.خشممون ،حسادتی که تو وجودته،حتی طنز پنهانی که تو نوشته هات هست،حتی موقع عصبانیت .من در موردخشم خودم خیلی فکر کردم که چرا باید انقدر موقع عصبانیت افسارگسیخته عمل کنم،خوب راستش فکر میکنم جوابش روپیداکردم.از اونجایی که من خیلی دوس دارم به اون تعالیه انسانی برسم خیلی زندگی خودم رو کنکاش میکنم.من تویه خانوادهءخیلی اروم وتحصیلکرده بزرگ شدم.اما اینهابرای تربیت صحیح کافی نیست.من یادم میاد وقتی تاسن۱۸سالگی که خونه بودم هیچوقت بهمون حق عصبانیت وابراز خشم داده نمیشد.یعنی اگه از چیزی ناراحت وخشمگین میشدم نباید دادمیزدم چون قانون خونمون بهم اجازه نمیداد ومن باید این عصبانیت رو درون خودم نگه میداشتم.حتی پدر ومادرم هیچ راه جایگزین هم ندادن به من.مثلا اینکه حداقل حرف بزنن.هیچی.فقط سکوت سکوت سکوت.وحالا که ازدواج کرده بودم دیگه خبری از اون قوانین نبود.چون من دیگه خودم بودم که داشتم برای خونه م قانون میذاشتم.این شد که وقتی عصبانی میشدم به خودم اجازه میدادم هرکاری که دوست دارم بکنم.وسیله بشکنم.به همسرم بتوپم.فریاد بزنم.انقدر عصبانی میشدم که حتی میتونستم خیلی راحت همسرم رو بکشم.من در کنار خانوادهءهمسرم زندگی میکنم.زندگیه اونارم میدیدم.درست نقطهءمقابل ما عمل میکردن.اگه تو خانوادشون کسی عصبانی میشد راحت ابرازش میکرد.بدون پرخاشگری بدون فریاد بدون دیوونه بازی.شوهر من وقتی عصبانی میشه فقط محکم وجدی صحبت میکنه.بدون اینکه توپوق بزنه.بدون اینکه دستاش بلرزه.بدون اینکه فریاد بزنه.بدون اینکه توهین کنه خیلی راحت خشمش رو باکلمات ابراز میکنه‌.خشم یه حس درون همهءآدمهاست که باید باشه.اما باید افسارش دست خودمون باشه.من نسبت به اوایل زندگیم خیلی پیشرفت کردم.چون همش میخوام این اخلاق بد رو کنار بذارم.کتابای مذهبی خیلی کمکم میکنن.وهمینطور نشست وبرخاست با ادمای محترمی مثل خانوادهءهمسرم.البته خانوادهءخودمم خیلی محترمن ولی خوب به نظرم اونها دراین مورد فکر درستی نداشتند.باید به ما یاد میدادن خشممون رو چطور ابراز کنیم.حالا من وقتی دختر فینگیلیم از چیزی عصبی بشه سرش داد نمیزنم دعواش نمیکنم.اجازه میدم خودش رو ابراز کنه.دستاش رو میگیرم وبا محبت باهاش حرف میزنم اونم یدفعه مثل موم نرم میشه واروم.در مورد حسادت ما این شانس رو داریم که کتابای مذهبی زیادی در اختیارمون هست.حتما مطالعه شون کن.بهت خیلی کمک میکنه.من قبلاآوقتی به کسی حسادت میکردم مثل خوره میوفتاد به جونم.در حالی که تو دوست وخانواده واشنا از خیلی لحاظ از خیلیاشون بالاترم ولی این حسادت لعنتی این چیزا حالیش نیست.مثلا من وخواهر شوهرم تقریبا هم سنیم.این حس حسادت بینمون دو طرفه بود.تو یه سری چیزا اون از من سر بود وتو یه سری چیزا من.ولی حس حسادتم بود بینمون.ولی من دیگه حوصله شونداشتم.خواستم تمومش کنم.این حس حسادت رو تبدیل کردم به دوستی.یه دوستیه خیلی خوب.حالا در حدی شدیم که اگه چیز خوبی ببینیم برای همدیگه میخریم.کلا از خوشیه هم خوشحالیم.البته من در مورد جاریتون این پیشنهاد رو به شما نمیکنم.یعنی لازم نیست خیلی باهم جی جی باجی بشین.ولی خوب شما میتونید باکمی محبت شروع کنید.گاهی خیلی کم ازش تعریف کنید.به نظرم مهربونی همیشه کارسازه ولی در مورد افراد مختلف دوزش فرق میکنه.مطمئنا خودتون راه محبت بهش رو پیدا میکنید.اینجوری خیلی بزرگ منش تر از حالتی به نظر میایین که همش دنبال نقشه ای باشید که همدیگه رو بچزونید.امیدوارم خیلی زود همون تامی پر شور ونشاط سابق بشید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید آناهیتا۲۷ تشکرکرده است .

    بارن (جمعه 05 آبان 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. افسردگی، عدم اعتماد به نفس،مشکل در هدف گذاری، ترس و افکار منفی
    توسط tanhaeii در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 22 آذر 94, 20:47
  2. کمک کنید کامل خودمو عوض کنم و تیپم و رویه ام عوض کنم
    توسط مینای سخن گو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 شهریور 94, 07:57
  3. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: جمعه 13 مرداد 91, 19:56
  4. عدم انتقاد و تلافی، فقط سکوت وگرنه دعوا
    توسط آفتاب همدرد در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: جمعه 16 اردیبهشت 90, 18:57
  5. مشکل من با همسرم ( افسردگی، بی توجهی، جنسی ) بعد از رفتن به مشاور
    توسط نیلا در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 85
    آخرين نوشته: دوشنبه 05 اردیبهشت 90, 13:15

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:08 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.