نقل قول نوشته اصلی توسط مهرااد نمایش پست ها
سلام اقاي بهنام

استرس و ناراحتي شما كاملا قابل درك هست و قطعا افراد زيادي اين استرس را داشتند و بشما كاملا حق مي دهند.

اتفاقا اگر استرس نداشتيد بايد نگران مي بوديد.

اما نه فقط شما من و خيليهاي ديگر مي دانند كه بي عدالتي پارتي و ژن خوب داشتن متاسفانه افت جامعه ما شده
اما اگر خوب نگاه كنيد تفكر به اين مسايل شما را بحالت قرباني بودن مي بره و اين حالت قرباني بودن ضمن اينكه تا حدي براي شما امنيت رواني محدود مياورد اما در دراز مدت باعث افسردگي و احساس خشم و بيچارگي مي شود

انوقت نه حالتان بهتر شده نه شغلي يافتيد زمان را نيز از دست داديد همسر و ياري هم نيافتيد و تنهايي هم افزوده مي شود

پس چرا انرژيتان را صرف پرداختن به اين مسايل كنيد ، دانشجوي دانشگاه خوب بودن و كار نداشتن بسيار دردناك است اما نبايد منجر شود كه شما متوقف شويد ، اين فقط درد شما نيست

يكي از اساتيد يكي از دانشگاههاي تاپ تن امريكا مي گفت ما در تربيت دانشجويانمان اشتباه كرديم اگر يك دانشجوي هاروادر يا ،،بعد از يك سال كار مناسب پيدا نكند افسردگي ميگيرد اما يك روستايي هزار راه را امتحان ميكند اين نشد ان يكي و،،و راهش را پيدا مي كند

توجه كنيد شما انسان باهوش و با پشتكاري هستيد و قبلا نشان داديد كه توانايي داريد اين بار هم تلاش كنيد و از دست رد شنيدن و كار پيدا نكردن نااميد نشويد هر چند خيلي سخت است اما من بشما قول مي دهم سرمايه اوليه و اصلي شما پول نيست تجربه كاري نيست تحصيلاتم نيست بلكه اميد است بله اميد، اين اميد است كه اگر از شما گرفته شود دچار بلاي خانمانسوز مي شويد

بنظر من الان وقت افسردگي نيست وقت تفكر و تلاش است. مشكل شما با يك سرمايه اوليه حل مي شود. لزومي هم ندارد اين سرمايه اوليه دقيقا با كار مرتبط ايجاد شود
تا جايي كه اطلاع دارم دانشگاه شريف هر از گاهي از كارافرينها و استارتاپها دعوت ميكند قطعا با اشنايي با اين ادمها انگيزه ها و روشهاي جديدي ياد مي گيريد

اين فيلمها را ببينيد ،اينها سرگذشتهاي ادمهاي واقعي هستند، ببينيد درد اينها اصلا كم نبوده حتي بخاطر اين دردهاشون بدبخت هم نبودند
The peaceful worrior

The intouchabels


The man of honor

Persuit of happiness

127 hours

Colonia(اينو براي اين ببين كه ببيني جهنم روي زمين چقدر راحت مي تواند وجود داشته باشد )
(احتمالا خيليهاشو ديدي)

يادتان باشد اينكه امروز حالتان و شرايطتان بد است دليلي بر اين نيست كه اينده هم اينگونه باشد.

- - - Updated - - -

فراموش كردم اين را بگويم ناپليون هيل در كتاب موفقيتش بعد از حدود ٦٠سال بررسي ( يا ٥٠ دقيق خاطرم نيست ) يكي از عوامل موفقيت را اين مي داند كه " نه لزوما بمعناي نه نيست "


پيوست : ديشب براتون نوشتم پاك شد امروزم با وجود گرفتاري اي كه داشتم نوشتم چون مسير شما براي من كا ملا اشناست اميدوارم ازش استفاده كني)
سلام
ممنونم از وقتی که گذاشتید و بر خلاف بقیه منو به غر زدن متهم نکردید .خوب بود ادم ها حداقل شرایط فرد مقابل درک میکردن کسی که کار دولتی داره میاد میگه تلاشی نکردی و به راحتی قضاوت میکنن بگذریم به قول شما وقت افسردگی نیست
من زیاد اهل فیلم نیستم ولی خب سعی میکنم نگاه کنم
خیلی از کارها نیاز به سرمایه دارن تو این اشفته بازارم تضمینی به موفقیت نیست و حتی ممکنه وضعیت از اینی هم که هست بدتر بشه

در مورد ازدواجم که خوشبختانه اینقدر فکرم درگیره بهش فکری نمیکنم البته با این شرایطی که منم دارم کسی هم از من خوشش نمیاد