به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20

Threaded View

  1. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 24 تیر 97 [ 17:25]
    تاریخ عضویت
    1393-7-06
    نوشته ها
    129
    امتیاز
    5,905
    سطح
    49
    Points: 5,905, Level: 49
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    369

    تشکرشده 377 در 121 پست

    Rep Power
    40
    Array
    سلام صبح همه دوستان بخير.


    اولين مشكل شما اينه كه تعريف درستى از وظيفه ، نياز و همچنين ظرفيت هاى خودتون و شوهرتون نداريد


    من يه مثال بزنم :
    فرض كنيد شوهرتون ميخان كه غذا قرمه سبزى درست كنيد
    شما ميگى خب برو سبزى و لوبيا و گوشت ... بخر من غذا درست كنم
    حالا اگه شوهر شما بگه من حوصله ندارم جاى سبزى ، اسفناج بريز، جاى لوبيا هم نخود بريز، جاى گوشتم اگه قارچ داريم قارچ اكه نداريم اصلا گوشت نريز ....
    حالا شما قبول ميكنيد با اين شرايط غذا قرمه سبزى درست كنيد ؟
    اين در شرايطى كه شوهر شما انتظار داره شب غذايى كه آماده ميكنيد طعم و بوى قرمه سبزى داشته باشه
    حالا اگه شما قبول كنيد با اين شرايط غذا درست كنيد نميگه اين چه شلم شوربايى كه درست كردى ؟
    حتى اگه كسى از بيرون بياد اين غذا رو ببينه ميگه حق با شوهرته اين چيه درست كردى .
    از ديد خودتم خواستى شوهرت به زحمت نيوفته ،ولى نتيجه كار چى شد ؟!
    حالا ميخام بگم قبول داريد كه يكى از وظايف اصلى زن دادن نشاط به زندگى ايه ؟
    حالا سوال اينه كه چقدر تو اين موضوع موفق بوديد ؟
    براى انجام اين امر نياز خودتون رو درست تعريف كرديد ؟
    شوهرتون به اين نيازها درست پاسخ داد ؟
    شما چه تلاشى كرديد كه شوهرتون پاسخ قابل قبولى به اين نيازها بده ؟
    اينكه بيايد بگيد من گفتم برا من تازه عروس لباس نو بخر ، دل نداد يا دستش خالى بود نخريد . گفتم بريم مسافرت قبول نكرد... و منم دختر حرف گوش كن، سازش كردم
    حالا سوال اينه كه نتيجه كار چيه؟؟
    وقتى اين كوتاه اومدنا شما رو از مسير درست خارج كرده ديكه نميشه اسم سازش رو اين كار گذاشت
    اين يعنى شما تعريف درستى از هدف و مسير نداشتيد يا اگرم داشتيد كاملا منفعلانه برخورد كرديد.


    مشكل بعدى شما اينه كه برا زندگيتون برنامه نداريد
    اينكه ميگيد تو سه سال ١٠ روزم مسافرت نرفتيم
    لباس نو ندارم
    ٣ ساعت با هم حرف نزديم
    با خانواده هامون مشكل داريم
    ....
    اينا همش نشونه بى برنامگيه
    اين يعنى شما درگير مشكلات شديد و دچار روزمرگى شديد
    وگرنه اكه برنامه بود بايد بعد يه مدت كوتاه نسبت به اين موضوعات حساس ميشديد و براش دنبال راهكار ميگشتيد
    وگرنه مشكلات كه خود به خود و با گذشت زمان حل نميشه
    بايد مشكلات رو با يه ديد كلان ديد و براش مسير و نقشه راه تعريف كرد
    تو همين تالار يه خانمى يه پست گذاشته بود كه من براى اينكه اون حس نياز و توجه رو از سمت شوهرم بگيرم مثلا اين هفته كفتم برام يه شكلات خارجي بخره الان يه هفتس داره ميگرده هنوز پيدا نكرده
    به نظرم خيلى دختر باهوشى بود قشنك نياز خودشو فهميده بود بعد ديده بود خب جنس محبت كردن شوهرم با اونى كه من ميخام فرق داره پس من خودم ميام براش مسير تعريف ميكنم اين نشد يه راه ديگه
    يعنى چى
    اين يعنى من اول ببينم كه چه نيازى دارم
    دوم اينكه اگه شوهر من بلد نيست يا اون طور كه من ميخام نيست خب من به تناسب شرايط شوهرم مسير تعريف ميكنم
    اين مستلزم اينه كه روحيات و شرايط و اخلاق طرف مقابل رو خوب آناليز كنى


    همين مثال شكلات شايد رو خيلى از آقايون جواب عكس بده ،اقا برگرده بگه خانم جمع كن اين لوس بازيارو
    يا مثلا مرد پول نداره خانم بكه برو برام دستبند طلا بخر ....


    پس بايد مدلى به تناسب شرايط خودتون تعريف كنيد
    اين مستلزم اينه كه براى اين موضوع وقت و انرژى بزاريد وگرنه زندگى شما اكه ١٠ سالم با همين روال پيش بره تغيير محسوسى نميكنه



    مشكل بعدى اعتماد به نفس پايين شماست و رفتار شوهرتون تو ايراد گرفتن ها و بها ندادن به نياز شما، خواسته يا ناخواسته باعث تشديد اين موضوع شده


    اگه ميبينى عوض كردن كارتون به شما اعتماد به نفس ميده ، خب براش يه راهكار پيدا كن كه شوهرتونم با شما هم فكر و هم نظر بشه .
    ميخام بگم به جاى اينكه بيايد يه تاپيك كلى بزنيد و پراكنده مشكلات رو مطرح كنيد مشكلات رو ريز كنيد جداكانه براش راهكار پيدا كنيد
    يه تاپيك بزنيد كه چطور ميتونم شوهرم رو راضى كنم براى عوض كردن شغلم
    اگه قبول نكرد چه مسيرهايى رو ميتونم انتخاب كنم كه اعتماد به نفسم بالا بره
    و ....
    زندكى نزديك خونه مادر شوهر برام سخته اگه به همين روال پيش بره شايد خداى ناكرده از يه سرى حريم ها عبور كنيم چيكار كنم شوهرم راضى بشه خونه رو عوض كنيم؟
    مشكلات خانواده ها رو چطور مديريت كنيم ؟
    و......
    این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور

    پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم!

    سالها منتظر سیصد و اندی مردانیم ...

    آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم

    اگر آمد خبر رفتن ما را بدهید

    به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم!!!

  2. 4 کاربر از پست مفید امیر مسعود تشکرکرده اند .

    maryam.mim (شنبه 30 بهمن 95), ماهگل (یکشنبه 01 اسفند 95), آنیتا123 (شنبه 30 بهمن 95), ستاره زیبا (یکشنبه 01 اسفند 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.