فکر میکنم یا شما سنتون خیلی کمه
یا خیلی نازنازی هستین
یا ذهنیت خوب راجع به خانواده همسر ندارین
یا خبری از مشکلات زندگیای مشترک ندارین که به این موضوع میگین مشکل
اول اینکه دسر درست کردن نه توهینه نه اصلا کار زشتیه,فکر نمیکنین این طرز فکر خانواده خودتونه که در این مورد مشکل داره و بهتر نیست یه تجدید نظری درش کنید؟
منم جای همسرتون بودم دلخور میشدم که حالا مگه چی میشه همسرم از الان باب مخالفتو مشکلو باز نکنه و یه دسر درست کنه؟
یه چیز کیک درست کنید که هم ساده ست هم در مسیر چیزیش نمیشه هم خوشمزه ست.
مادرشوهرتون گفتن دسر بیارین که دور هم خوش بگذرونید و اصلا شاید میخوان اینجوری با شما صمیمی تر بشن.
میگین جاریتون خودشیرین هستن.من الان خودمو گذاشتم جای جاریتون این اومد به ذهنم:خوبه والا میاد اینجا میخوره بعد موقع ظرف شستن و کار کردن میگه بدون دستکش کار نمیکنم.مگه دست ما از جنس پوست سوسماره؟مگه اون دختر شاه پریونه و منو از پشت کوه اوردن؟
مادر شوهرتونم میگه:اینهمه کار کردم حتی توی شستن ظرف ها هم کمک نکرد و میگه پوست دستش خراب میشه.مگه من وظیفه دارم بپزم بشورم بسابم؟
ببینم دعوتتون نکنن بهتون بر نمیخوره؟
سر همین رفتارا جاریاتون تیکه بندازن و قیافه بگیرن مشکلی ندارین؟
خودتون دارین مشکل درست میکنید.
از الان ترین کنین مسئولیت پذیری رو.سهم خودتون رو قبول کنید.
من فقط اولین باری که رفتم خونه مادر شوهرم و خواستم ظرف بشورم بهم یه تعارف خشک و خالی کردن که نشور.بعد از اون دیگه تعطیل شده و فکر میکردن من وظیفه دارم ظرفاشونو بشورم و کاراشونو کنم.رسید به جایی که مادر شوهرم همه رو دعوت میکرد خونه ش پاهاشو مینداخت رو هم میگفت مرررررررریم چای بیار.مرییییییم پیش دستی بیار....
اون روز خیلی بهم بر خورد و فهمیدم راهو عوضی رفتم بعد از اون دیگه خونشون دست به سیاه و سفید نزدم.جالب بود دخترشون همیشه چه اون موقع چه الان موقع کار خودشو میزد به دل درد و خواب بعد از کار حالش خوب بود و من بی زبون مجبور بودم کارای این خانواده پر رو رو انجام بدم فقط به این دلیل که بی زبون بودم و رودروایسی میکردم و احترام نگه میداشتم.ولی بعد از اون ورق برگشت و من دیگه هیچ کاری براشون انجام نمیدم حتی در قبال لطف هام تشکر هم نمیکردن.
اره اگر اینجوری بود رفتار خانواده همسرتون شما حق داشتین ولی توقعی که از شما دارن در حد عرفه و شما دارین کم لطفی میکنید و باعث میشید ذهنیت بدی از شما شکل بگیره.
نه مثل من ازون ور بوم بیوفتین نه این راهی که در پیش گرفتینو ادامه بدین.








علاقه مندی ها (Bookmarks)