سخن یکی از بزرگان

هر چقدر سازش با آمریکا بد است، سازش با همسر خوب است

در داخل خانواده، سازش‌کاری حُسن است، عیب نیست. جزو واجبات است.
هر چقدر سازش با آمریکا، صهیونیست‌ها و آدم‌های نابکار بد است، سازش با همسر خوب است. البته سازش با دوستان دیگر هم خوب است. اما از همه سازش‌ها بهتر سازش با همسر است.
انسان باید با همسرش بسازد. با دشمن نه سازش نه تسلیم؛ اما با همسر، هم سازش هم تسلیم.