با سلام
از اونجایی که فکر می کنم جواب به این سوال بتونه برای باز کننده صاحب تاپیک هم مفید باشه اون چیزی رو که بنده در حد بضاعتم ازش اطلاع دارم بیان کنم.
"معیار زندگی " همان میزان است که بر اساس اون درست یا اشتباه بودن افکار ، احساسات و رفتارمون را تنظیم می کنیم.
اگر هیچ معیاری در زندگی نداشته باشیم نتیجه این می شود که ثبات فکر ، احساسی و رفتاری نخواهیم داشت .
با توجه به جهان بینی افراد وایدءولوژی هاشون این معیار متفاوته.
کامل ترین معیار همون احکام شرع و آیات قرآن وبعد از آن قوانینه.
در چنین معیاری هم حد بالا داریم هم حد پایین.
به عنوان مثال برای قتل مجازات قصاص (حد بالا)را قرار داده در عین حال به گذشت نیز سفارش کرده یا در مواردی صیغه را حلال دانسته در عین حال سفارش به حفظ عفت و صبوری ودادن پاداش اخروی کرده.
پس علاوه بر احکام می توان از اصول اخلاقی نیز در جهت تعیین معیار زندگی نیز استفاده کرد.
علاوه بر این یکسری قانون ها در هر کشوری تعیین شده به عنوان مثال قوانین راهنمایی رانندگی حداکثر سرعت و حداقل سرعت در بزرگراه که تجاوز از هر دو سرعت برامون آسیب رسانه.
حالا تصور کنید هیچ معیاری در زندگی نداشته باشیم ، چقدر می تونیم به خودمون آسیب برسونیم.
خیلی










علاقه مندی ها (Bookmarks)