سلام
اگر همسرت آدمی هست که منطق و استدلال رو متوجه بشه بشین یه لیست از ایرادهایی که اخیرا از شما گرفته رو دربیار و اینکه توی اون موضوعات شما خودتو چقدر مقصر میدونی رو هم روش فکر کن و بنویس بعد هم بگو بهش چون میخوای توی زندگی به سمت ایده آل شدن پیش بری نشستی ایرادهایی که ازت گرفته شده رو درآوردی و معتقدی توی هر کدومشون مثلا فلان قدر مقصر بودی نه صد در صد
بهش بگو از همه اینها گذشته گاهی به تایید همسرم نیاز دارم این نیاز من رو نادیده نگیر
و از طرفی به نظر من موقع مطرح کردن این موارد اصلا به درصد مقصر بودن ایشون اشاره ای نکن تا موضع دفاعی یا هجومی در برابرت گرفته نشه فقط راجع به خودت احساست و نیازت صحبت کن
شما هم شاغل هستی؟و اینکه آیا هیچوقت احساس کردی که همسرت مثلا به خاطر مدرک پایین تر احساس ضعف داشته باشه و به اون خاطر و برای سرپوش گذاشتن روی ضعفش حالت تهاجمی داشته باشه به شما البته به عنوان یک گزینه احتمالی
چند تا مثال هم بزنی بد نیست مثلا در مورد همین لباس گرم خریدن چه جوری بهش گفتی که بعدش هم نتیجه عکس گرفتی
یا اینکه دقیقا متن مکالمتونو در یکی از مواردی که به شما ایراد می گیره بذار
پرواز کن آنگونه که می خواهی
وگرنه پروازت می دهند آنگونه که می خواهند
ویرایش توسط فکور : سه شنبه 18 آبان 95 در ساعت 15:31
علاقه مندی ها (Bookmarks)