به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Hybrid View

  1. #1
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array


    سلام



    این حس همدلی و همدردی را با خواهر زاده هایتان ادامه دهید - چون باعث میشه اونها بفهمند که شما هم ناراحت هستید .

    وقتی به این موضوع پی بردند ، به خودشون میگن یه نفر دیگه هم مثل ما ناراحت هست

    این حس یه نفر دیگه ، به کودک میگه من تنها نیستم – وقتی این حس با هم بودن را حس کنه - دیگه نمی ترسند و دل تنگ نمیشند !



    می تونید برای این حرف زدن ها تنوع هم بدهید !

    مثلا یه بار چراغ ها را خاموش کنید – شمع روشن کنید – زیر نور شمع با هم درد و دل کنید – با هم حرف بزنید – نقاشی بکشید



    اون فرد صمیمی خیلی مهمه !
    پس مادر گرامی شما و یا مادبزرگ بچه ها می تونه حتی ، منجی نوه ها ش باشه و بهشون کمک کنه !
    چون بچه ها با مادربزرگشان راحت هستند ،،، سعی کنید بیشتر در کنار هم باشند و با هم همدلی و همدردی بیشتر بکنند.

    .........................................


    در مورد مفهوم مرگ باید به بچه آهسته آهسته گفته بشه – و هر سنی مطلب بیشتر باز بشه !

    در سن ( 5 و 7 ساله ) به نظرم در مورد بهشت و جهنم نباید زیاد حرف زده بشه - بیشتر سعی کنید بگید رفته پیش خدا

    اون که بچه میگه من می خوام برم بهشت پیش مامان ، داستان پروانه و کرم ابریشم را بگید !

    یعنی باید بگید کرم ابریشم یه مدت زندگی می کنه – سپس تبدیل به پروانه میشه و پرواز میکنه !

    هر کرم ابریشمی در زمان معینی تبدیل به پروانه میشه و این زمان را خدا میدونه .

    یعنی کرم ابریشم دیگه نمی تونه مثل کرم زندگی کنه پس باید بره یه جا دیگه !


    حالا چه جوری بره : باید پروانه بشه !
    زمان اون را خدا میدونه
    ما انسانها هم اینجوری هستیم - یعنی یه عده ای جوون هستند میرند – یه عده ای زیادی پیر می شند و بعد میرند پیش خدا.



    یعنی باید کودک بفهمه ، هر انسانی در سن های مختلف دیگه نمیتونه کارهای عادی خودش را انجام بده - برا اینکه اون کارها را انجام بده ، پروانه میشه و میره پیش خدا!

    اگر این گفتار با نقاشی باشه بهتره – چون نقاشی برای کودکان آرامش بخش هست !

    البته سحر خانم هم راه حل جالبی گفتند - میتونید روش ها ی ابتکاری هم به خرج بدهید در این زمینه .

    برای رسیدن به این مهم باید کودک را خوب بشناسید !

    ............................................


    شاید کودکان فکر کنند شخصی که میره زیر خاک چه جوری غذا می خوره - چه جوری آب می خوره و ....
    و باعث میشند دلشون بسوزه ! و ناراحت بشند !

    شاید خواهرزاده هایتان فکر می کنند اگر مثلا الان مامان رفته پیش خدا – امکان داره شما هم برید و اونها تنها بمونند!
    در واقع کودک با از دست دادن یکی از والدینش ، احساس نا امنی میکنه !!!

    باید این خلع برطرف بشه و باید بدانند شما در کنارشان هستید و از اونها مراقبت می کنید .


    این نگرانی به نظرم طبیعی هست و یه دوره ای داره !
    سعی کنید در این مدت حیاتی ، احساس امنیت بیشتری برای آنها ایجاد کنید – مثلا نشان دادن عکس و خاطره ها - همدردی و همدلی - محیط امن و دور از تنش !!! به این مهم کمک میکنه .


    صبو باشید و آرام آرام خواهرزاده هایتان را هدایت کنید ، و با پیشرفت سن مطالب را بیشتر برایشان باز کنید !


    ممنون.


    .................................................. ...................................


    در مورد ناراحتی مادر گرامیتان خدمتتون بگم که برای رفع این نگرانی خداوند در سوره مبارکه الحدید قضیه را روشن کرده :


    آیه مبارکه 22 و 23 :



    هیچ مصیبتی چه در ( روی ) زمین ( از قبیل زلزله و قحطی و ناامنی ) و چه در نفوس خودتان ( نظیر جراحت و مرض و مرگ ) روی ندهد جز آنکه در کتابی ( لوح محفوظ ) پیش از آنکه آن را ( زمین یا شما یا آن مصیبت را ) خلق کنیم ثبت است ، همانا این ( کار ) بر خدا آسان است.

    این بخاطر آن است که برای آنچه از دست داده اید تأسف نخورید ، و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشید و خداوند هیچ متکبّر فخرفروشی را دوست ندارد!




    یعنی خدا می خواد بگه اگر یه عزیزی را از دست دادید - غصه زیاد نخورید ! ما آن را قبلا با تاریخ مشخص ثبت کرده ایم ! پس ناراحت نشدید و به خداوند توکل کنید

    و از طرفی وقتی چیزی به دست می آورید مغرور نشید


    چون ما از حکمت خداوند آگاه نیستیم !



    یعنی می خوام بگم به مادر گرامیتان بگید خودش را مقصر ندونه

    آدم باید با یه بهانه ا ی بره و زمان آن برای خدا مشخصه ! ( برای خدا خیلی آسونه این کار!)

    کرم ابریشم یه روزی تبدیل به پروانه میشه ،،
    خدای کرم ابریشم میدونه کی اون پروانه میشه !


    به مادر گرامیتان این آیه را بدهید .



    یه مادر یا پدر باید فرزندش را ببوسد !

    ولی باید بدانیم فرزندانمان دارایی ما نیستند ! و ناگزیر روزی خواهند رفت .

    ما هم همین طور.


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 20 مرداد 95 در ساعت 01:57

  2. 3 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    Shadi2 (چهارشنبه 20 مرداد 95), هلیاجون (چهارشنبه 20 مرداد 95), دريا88 (چهارشنبه 20 مرداد 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 61
    آخرين نوشته: جمعه 17 اردیبهشت 95, 22:06
  2. ماموریت این دو فرشته چه بود .... ؟؟؟؟؟؟ هاروت و ماروت
    توسط parsa1400 در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 فروردین 94, 06:46
  3. تفاوت سنی و شخصیت کنترلگر؟؟؟
    توسط mahmata در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 15 اردیبهشت 93, 22:26
  4. به اين احساس اوليه اعتماد كنم؟؟؟ ... به نظرتون من زود قضاوت ميكنم؟؟؟
    توسط rama25 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 شهریور 91, 09:00
  5. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: جمعه 13 مرداد 91, 19:56

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.