به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Threaded View

  1. #2
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام و احترام
    والدین باید در هر موضوعی فرزندان خود را متناسب با سن و ظرفیت آنها از بچگی و کم کم پرورش دهند و آماده سازی کنند.
    مثلا مسئولیت پذیری از سن 3 سالگی شروع می شود. بچه باید با آوردن یک نمکدان سر سفره مسئولیت پذیری را تجربه کند.

    در مورد مسائل زناشویی هم همین طور هست.
    مثلا در سنین پایین باید به هنگام رفتن پارک یا دیدن گل به آنها توضیح داد. گلها دو نوعند. و برای آنکه تکثیر شوند باید گرده یک گل روی گل دیگر پاشیده شود. این کار را باد می کند. یا زنبورها هنگام حرکت گرده یک گل را به گل دیگر منتقل می کنند.

    در سنین بالاتر حیوانات را مثال می زنید.
    مثلا اینکه دو کبوتر نوکهایشان را به هم میمالند، آماده می شوند برای تخمگذاری و بچه داشتن.

    به طور کلی در سنین بالاتر مثال می زنید که همه گلها نر و ماده دارند، همه حیوانات نر و ماده دارند ، همه انسانها زن و مرد هستند.
    علتش این است که یک زن به تنهایی نمی تواند فرزندی داشته باشد.

    برای فرزند داشتن نیاز هست که همسری داشته باشد.

    همچنین متناسب با سن که رشد می کند مثلا ممکن است بگویید باید اینها با هم باشند و همدیگر را لمس کنند.

    مثلا هنگامی که رختخواب فرزندان جدا می شود و در اتاق غیر والدین می خوابند برای آنها توضیح داده می شود که این همسران هستند که فقط می توانند در کنار هم بخوابند.
    چون همانطور که قبلا گفتم مانند گلها ، برای فرزند آوری باید زن و شوهر با هم باشند.

    در سنین بالاتر برای آنها میزان محرمیت ها را توضیح می دهیم.
    مثلا می گوییم.
    یک دختر چند نوع پوشش دارد و چند نوع محرمیت.
    1 - نسبت به مرد غریبه و نامحرم کلا پوشش کامل دارد .
    2 - نسبت به مردان محرم مثل پدر و بردار و دایی و عمو و عمه ، پوشش کمتری نسبت به نامحرم دارد. اما باز هم یک میزان پوشیدگی دارد.
    3 - نسبت به حضور در میان خانمها و مجالس عروسی : توضیح داده می شود دیدن قسمتهای بدن برای خانمها یا در استخر مشکلی نیست. اما نسبت به سایر آقایان و محارم باید جدی گرفته شود.

    4 - بیشترین میزان محرمیت بین زن و شوهر هست که همه بدن هم را می توانند ببینند. و این در راستای توضیحات سنین پایین تر هست که برای فرزند آوری لازم هست.


    دقت کنید که شما باید دخترتان را بهتر آماده کنید. چون ممکن است علائم بلوغ موجب نگرانیش بشود. اگر آنها را نخست کامل توضیح دهید. این مرحله محرمیت زن و شوهر را بهتر می توانید برای او توجیه کنید.
    به او بگویید تغییراتی در اندام آقایان و خانمها هنگام بلوغ انجام می شود که برای فرزند آوری لازم هست.
    مسائل زنان، مسائل مربوط به شیردهی خانمها، قوی شدن عضلات آقایان و داشتن ریش و سبیل و ....

    به دختران باید تفهیم کنید این دگرگونی ها برای فرزند آوری هست و در نهایت با ازدواج زن و شوهر در دنیا از همه کس به هم محرمتر هستند و محدودیتی ندارند.



    شما اگر مطالب اولیه را در سنین قبل نگفته اید ، در واقع یه کمی کارتان سخت تر می شود و به صورت جهشی مطالب بیشتری را باید به او عرض چند هفته تا چند ماه بگویید.

    نکته مهم دیگر مجاری صحیح اطلاعی یابی را صمیمانه به دخترت در میان بگذار.
    از او بخواه هر چه در این مورد سئوال دارد از شما بپرسد یا به اتفاق هم به یک مشاور خانم مراجعه کنید تا توجیه سازی بهتری انجام شود.

    به او بگو بعضی ها در این زمینه غلو کرده یا اطلاعات اشتباه می دهند. یا مرزها و حریمها را نمی دانند.
    به او بگو همانطور که بزرگتر می شود و برای ازدواج آماده می شود مسائل مهم در این زمینه را هم بهتر درک خواهد کرد

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 16 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    gisooo (یکشنبه 06 تیر 95), nardil (چهارشنبه 03 شهریور 95), paiize (یکشنبه 06 تیر 95), paniz93 (یکشنبه 06 تیر 95), skyzare (یکشنبه 06 تیر 95), TikTak (یکشنبه 06 تیر 95), فرشته اردیبهشت (دوشنبه 07 تیر 95), نیکیا (شنبه 05 تیر 95), ZENDEGIBEHTAR (یکشنبه 06 تیر 95), آخیش (یکشنبه 06 تیر 95), اسما@ (سه شنبه 08 تیر 95), داود.ت (دوشنبه 07 تیر 95), رز 110 (شنبه 05 تیر 95), ستاره زیبا (یکشنبه 06 تیر 95), شمیم الزهرا (سه شنبه 08 تیر 95), عشق آفرین (شنبه 07 مرداد 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پشت صحنه صندلی داغ سری سیزدهم
    توسط گیسو کمند در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 230
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 اردیبهشت 97, 23:15
  2. پشت صحنه صندلی داغ سری سیزدهم
    توسط گیسو کمند در انجمن مسائل واخبار اعضاء و تالار
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 21 بهمن 96, 20:47
  3. عصبانیت به خاطر روز سیزده بدر
    توسط خانم قاضیانی در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: یکشنبه 15 فروردین 95, 11:45
  4. سیزده بدر
    توسط محمدابراهیمی در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 فروردین 93, 17:40
  5. سیزده بدر
    توسط محمدابراهیمی در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 فروردین 93, 17:40

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.