به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 43

Hybrid View

  1. #1
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    با سلام

    برای یک دختر هیچ چیز بهتر از این نیست که خودش را درگیر بلاتکلیفیهای یک خواستگار نکنه و بدتر از این نیست که خودش رو بکشونه به دنبال اینکه چه وقت تکلیفش را با تردید ها و تعارضاتش روشن میکنه و آره یا نه او معلوم می شود از همون اول وقتی خواستگاری در تردید و تعارض اولیه با مسائلی هست محترمانه و قاطعانه به او بگویید ابتدا برید تکلیفتون را با آنچه براتون مسئله است روشن کنید با یک بازه زمانی مورد توافق و مشخص، اگر حل شد که ادامه مسیر شناخت اگر نه که شما درگیر نشدید .... و در یک ارتباط شناختی معیوب خود را قرار ندادید اما تا اون شخص میره ببینه با خودش چند چند است شما در انتظار نباشید ، هیچ باب خوش بینانه ای در ذهنتان باز نکنید .... و به زندگیتان ادامه دهید .... ادامه ارتباط ولو برای شناخت با وجود تردید و تعارضهایی که برای فرد اساسی است و از همان ابتدا صلایش را سر می دهد را اگر بپذیرید میشه زمینه وابستگی احساسی و آسیب پذیری برای شما بخصوص وقتی شناخت بیشتر شود و سنخیتهای زیادی دیده شود ..... در اینجور شرایطی این دختران هستند که آسیب می بینند....

    و اما در این برهه که قرار داری ...

    به هیچ وجه ذهنت را درگیر علت سرد شدنهای ایشان و حتی رفتارهای نامناسبش نکن .... دل شما شکسته طبیعیه ... اما اجازه نده زندگیت متمرکز بر آن باشد ، خودت را به آرامش برسان و درسهای لازمه را بگیر و به کار گیر و احساس عدم شایستگی نداشته باش ..... فکر نکن یک وقت تو لایق نبودی .... فکر کن شاید او خود را از محاسن وجود شما محروم ساخته و مختار است و آزاد و محبور نبود خود را وادار کند که شایستگی هایی که در خود سراغ داری را ببیند و بپذیرد و ارزشمند بداند و با شما ازدواج کند که اگر چینین تمایلی در شما بوده یعنی خودخواهی ، یعنی قائل نبودن اختیار انتخاب برای فرد .....رفتار یک دختر در وقت جاری بودن موضوع نباید به گونه ای باشد که طرف احساس کند اصرار بر ازدواج دارد و نه بعد از اتمام طوری باشد که احساس محرومیت کند .... بلکه بدور از خودخواهی و انتظار و اصرار و بر مدار درست و صیحیح باید پیش رود

    درگیر ناراحتی از رفتار او نمان ، در باره اش قضاوت هم نکن ، برایش دعای خیر کن ، بصیرت بخواه و سعادت ..... هرکسی مسئول اعمال خود است و نتیجه اعمالش را خواهد دید
    مهم این است که شما درست رفتار کنی ، درست تصمیم بگیری و محورت اصول اخلاقی و شرعی و انسانی و خدا باشد حتی جایی که میل و کشش درونی ات به سویی غیر از این می کشاند مقاومت وایستادگی در برابر نفس را پیشه کنی و نه به خودت و نه به دیگری ظلمی با روند و روش و ارتباط خارج از قائده و دوستی روا نداری .... که وجدانت آرام خواهد بود و وجدان آرام از اینکه حقی به گردنت نیامده بزرگترین حاصل طی مسیر زندگیست .

    نسبت به زندگی و ازدواج هم ناامید نشو که اگر چنین باشی یعنی خود را از خدا و الطاف بیکران و همه نعمت هایی که اطرافت هست و نه بهانه که هدایایی برای خوشحالی و خوش بینی شماست محروم ساخته ای

    زندگی زیباست ولو با تلخی هایی همراه باشد ... دیدت را وسیع تر کن و خود را برای خدایت هرچه لایق تر کن تا مواهبی بی بدیل و بی نظیر دریافت کنی که گاه در وصفش نتوانی نشست .... و هرگز تصور نکن که برای خدا کار سختی هست وقتی شما خود را لایق او می سازی او بنده ای از بندگان خوبش را لایق همسری تو قرار دهد آن کسی که تو را درک کند ، بفهمد، عمیقاً بخواهد و بدور از خودخواهی دوست بدارد و حامی و پشتیانت باشد ..... و درکنارت آرامشی الهی را بخواهد و تو با تکیه به او و شایستگی هایش در آرامش و دست در دستانش به سوی رشد و تعالی بروی در بستر یک زندگی مشترک .... تا خدا هست جایی برای ناامیدی و تنگ نظری نسبت به زندگی نیست ..... اینها شعار نیست حقایقی هست که راه خود را دارد و رهرویش باش تا بچشی







  2. 2 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    خانم دکتر (سه شنبه 21 اردیبهشت 95), زانکو (سه شنبه 21 اردیبهشت 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. معرفی مشاور خوب و دلسوز در شیراز
    توسط solhesefid در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: جمعه 14 خرداد 95, 21:15
  2. به یک گروه دلسوز برای مسائل کاری نیازمندیم!
    توسط rahekhoob در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 12 خرداد 95, 11:04
  3. دلا بسوز که سوز تو کارها بکند >>>
    توسط فرشته مهربان در انجمن موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 16 اردیبهشت 91, 04:22
  4. +دلا بسوز که سوز تو کارها بکند...
    توسط lمریم در انجمن متارکه و طلاق
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 دی 88, 04:03
  5. بازم اين اس ام اس و ايرانسل هاي خانمان سوز
    توسط ماندگار در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 63
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 دی 87, 11:30

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.