با سلام
برای یک دختر هیچ چیز بهتر از این نیست که خودش را درگیر بلاتکلیفیهای یک خواستگار نکنه و بدتر از این نیست که خودش رو بکشونه به دنبال اینکه چه وقت تکلیفش را با تردید ها و تعارضاتش روشن میکنه و آره یا نه او معلوم می شود از همون اول وقتی خواستگاری در تردید و تعارض اولیه با مسائلی هست محترمانه و قاطعانه به او بگویید ابتدا برید تکلیفتون را با آنچه براتون مسئله است روشن کنید با یک بازه زمانی مورد توافق و مشخص، اگر حل شد که ادامه مسیر شناخت اگر نه که شما درگیر نشدید .... و در یک ارتباط شناختی معیوب خود را قرار ندادید اما تا اون شخص میره ببینه با خودش چند چند است شما در انتظار نباشید ، هیچ باب خوش بینانه ای در ذهنتان باز نکنید .... و به زندگیتان ادامه دهید .... ادامه ارتباط ولو برای شناخت با وجود تردید و تعارضهایی که برای فرد اساسی است و از همان ابتدا صلایش را سر می دهد را اگر بپذیرید میشه زمینه وابستگی احساسی و آسیب پذیری برای شما بخصوص وقتی شناخت بیشتر شود و سنخیتهای زیادی دیده شود ..... در اینجور شرایطی این دختران هستند که آسیب می بینند....
و اما در این برهه که قرار داری ...
به هیچ وجه ذهنت را درگیر علت سرد شدنهای ایشان و حتی رفتارهای نامناسبش نکن .... دل شما شکسته طبیعیه ... اما اجازه نده زندگیت متمرکز بر آن باشد ، خودت را به آرامش برسان و درسهای لازمه را بگیر و به کار گیر و احساس عدم شایستگی نداشته باش ..... فکر نکن یک وقت تو لایق نبودی .... فکر کن شاید او خود را از محاسن وجود شما محروم ساخته و مختار است و آزاد و محبور نبود خود را وادار کند که شایستگی هایی که در خود سراغ داری را ببیند و بپذیرد و ارزشمند بداند و با شما ازدواج کند که اگر چینین تمایلی در شما بوده یعنی خودخواهی ، یعنی قائل نبودن اختیار انتخاب برای فرد .....رفتار یک دختر در وقت جاری بودن موضوع نباید به گونه ای باشد که طرف احساس کند اصرار بر ازدواج دارد و نه بعد از اتمام طوری باشد که احساس محرومیت کند .... بلکه بدور از خودخواهی و انتظار و اصرار و بر مدار درست و صیحیح باید پیش رود
درگیر ناراحتی از رفتار او نمان ، در باره اش قضاوت هم نکن ، برایش دعای خیر کن ، بصیرت بخواه و سعادت ..... هرکسی مسئول اعمال خود است و نتیجه اعمالش را خواهد دید مهم این است که شما درست رفتار کنی ، درست تصمیم بگیری و محورت اصول اخلاقی و شرعی و انسانی و خدا باشد حتی جایی که میل و کشش درونی ات به سویی غیر از این می کشاند مقاومت وایستادگی در برابر نفس را پیشه کنی و نه به خودت و نه به دیگری ظلمی با روند و روش و ارتباط خارج از قائده و دوستی روا نداری .... که وجدانت آرام خواهد بود و وجدان آرام از اینکه حقی به گردنت نیامده بزرگترین حاصل طی مسیر زندگیست .
نسبت به زندگی و ازدواج هم ناامید نشو که اگر چنین باشی یعنی خود را از خدا و الطاف بیکران و همه نعمت هایی که اطرافت هست و نه بهانه که هدایایی برای خوشحالی و خوش بینی شماست محروم ساخته ای
زندگی زیباست ولو با تلخی هایی همراه باشد ... دیدت را وسیع تر کن و خود را برای خدایت هرچه لایق تر کن تا مواهبی بی بدیل و بی نظیر دریافت کنی که گاه در وصفش نتوانی نشست .... و هرگز تصور نکن که برای خدا کار سختی هست وقتی شما خود را لایق او می سازی او بنده ای از بندگان خوبش را لایق همسری تو قرار دهد آن کسی که تو را درک کند ، بفهمد، عمیقاً بخواهد و بدور از خودخواهی دوست بدارد و حامی و پشتیانت باشد ..... و درکنارت آرامشی الهی را بخواهد و تو با تکیه به او و شایستگی هایش در آرامش و دست در دستانش به سوی رشد و تعالی بروی در بستر یک زندگی مشترک .... تا خدا هست جایی برای ناامیدی و تنگ نظری نسبت به زندگی نیست ..... اینها شعار نیست حقایقی هست که راه خود را دارد و رهرویش باش تا بچشی









علاقه مندی ها (Bookmarks)