به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اردیبهشت 96 [ 15:14]
    تاریخ عضویت
    1391-8-17
    نوشته ها
    110
    امتیاز
    5,053
    سطح
    45
    Points: 5,053, Level: 45
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 97
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    163

    تشکرشده 177 در 80 پست

    Rep Power
    33
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط hamdard1 نمایش پست ها
    با سلام.دختری هستم که نزدیک یک ساله عقد کرده ام.با همسرم سر یه خرید کوچک دعوام شد و بعدش به خانواده ام توهین کرد و گفت که باید برای زندگیمون فکر کنم.الان شش روزه گذشته و هنوز خبری ازش ندارم.نه زنگ میزنه نه پیام میده.منم نخواستم بهش زنگ بزنم تا حداقل غرور خانوادگیمون حفظ بشه.نمیدونم چکار کنم؟خیلی تحت عذابم.یعنی میخواد تا کی به این وضع ادامه بده؟اگه منو نمیخواد یعنی نمیتونه بیاد بگه؟این دیگه چه جور شکنجه ایه؟
    دفعه های قبلی هم که دعوامون میشد باز روزه سکوت میگرفت ولی یکی دو روزه..حالا یا اون پیش قدم میشد یا من!!این سری نمیدونم چرا اینقدر داره کشش میده.یعنی میشه واقعا تو فکر طلاق باشه و نگه؟خواهش میکنم افراد با تجربه توی این زمینه منو از این سردرگمی نجات بدن.
    سلام .

    من برعکس پست قبلی به شما می گم :

    زندگی و اینده ات رو به خاطر یه خرید کوچیک نابود نکن .....به عواقبش فکر کن ....باهاش تماس بگیر ...... نذار فاصله قهر شما طولانی بشه ..بشینید خیلی اروم حرف هاتون رو بزنید ...این رو بگم همون اول کرد هم دست نذار روی این که چرا به خانواده ام توهین کردی و از این حرف ها .... تاکید می کنم اول کار این رو نگو ......اما حتما این رو با زبانی خیلی اروم بهش بگو .... بگو من به خودم اجازه نمیدونم هیچ گاه به خانواده ات توهین کنم .... و برای اونها احترام قائل ام . دوست دارم شماهم این جوری باشی .... حتی مستقیم هم نگو که اون روز این حرف رو زدی و به خانواده ام توهین کردی .... خیلی غیر مستقیم بهش بگو ...... اگه احیانا به خانواده ات هم خدمتی کرده و یه کار مثبتی کرده بگو مثلا دوست دارم رابطه همیشه با خانواده ام مثل اون سری قبل باشه ... باز هم تاکید می کنم مستقیم ازش انتقاد نکن .... غیر مستقیم حرفت رو بزن .....
    ====================

    کلا انتقاد کردن یه اصولی داره که اگه اون اصول رعایت بشه خیلی تاثیر پذیر هست ...

    1- مکان و زمان .... مکان و زمان مناسب باشه .... یعنی یه جایی بهش بگو که فقط خود خودش باشه و توی جمع نباشه و زمان مناسب

    2- قبل از انتقاد از ویژگی های مثبت طرف مقابل حتما بگیم .... اگه میخواید یه انتقاد بکنی قبلش حتما چندین ویژگی مثبت رو یگی ...که طرف بفهمه شما ویژگی های خوبش روهم می بینی

    3- بهتره انتقاد به صورت غیر مستقیم باشه . مثلا اگه دیروز رفتار همسر شما در برخورد با خانواده ات خیلی خوب بوده و بعد از چند روز بد شد نگیم چرا این جوری شدی ؟... باید گفت دوست دارم رفتار همیشه مثل قبل باشه .

    4- در هر بار فقط یه انتقاد بکنید یعنی اگه الان میخواید از توهین به خانواده ات باهاش صحبت کنی دیگه نباید از چی دیگه هم از انتقاد بکنی ...
    =================

    یه مطلبی هم بگم ... توی دین ما به کسی که برای اشتی پیش قدم میشه خیلی ارزش قائل هست به طوری که پیامبر می فرماید :

    هر کس اولین قدم برای آشتی کردن برداشت من قول می دهم اولین قدم در روز قیامت برای شفاعت او بردارم .


    پس این حرف ها که با پیش قدم شدن غرورم شکسته میشه مال اسلام نیست ....

    =================

    یه مطلبی بگم و مخاطبم هم عموم هست نه شروع کننده تاپیک ...

    می دونید چرا خیلی از زوجین توی مسائل خرید با هم مشکل دارند ؟؟

    به نظر من مهمترین عامل این هست که اونها نمیدونن برا چی ازدواج کردند ... اگر واقعا هدف مشخصی از ازدواج داشتن هیچ گاه به خاطر یه سری مسائل پیش پا افتاده زندگی خودشون رو نابود نمیکردند ...
    =================
    یا علی ...

    ان شاالله زندگی خوبی داشته باشید ...
    ویرایش توسط skyzare : چهارشنبه 11 فروردین 95 در ساعت 09:25

  2. 4 کاربر از پست مفید skyzare تشکرکرده اند .

    baitollah-abbaspour (چهارشنبه 11 فروردین 95), hamdard1 (چهارشنبه 11 فروردین 95), مدیرهمدردی (چهارشنبه 11 فروردین 95), شیدا. (چهارشنبه 11 فروردین 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. با این وضعیت من چیکار کنم با خانواده شوهرم
    توسط روزنه ی امید در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: دوشنبه 08 دی 93, 23:52
  2. مخالفت فقط بخاطر موقعیت مکان زندگی اون دختر
    توسط رضابکرانی در انجمن اختلاف با خانواده در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 30 تیر 92, 18:48
  3. چطور معیارام رو بهینه کنم از وضعیت سطحی به وضعیت عمقی
    توسط poorhashem در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 دی 91, 00:18
  4. برای موقعیت بهتر صبر کنم؟
    توسط nargol در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: پنجشنبه 04 خرداد 91, 03:24
  5. 15 واقعیت درباره ازدواج
    توسط جوانه؟؟؟ در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 اردیبهشت 91, 21:12

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:25 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.