هر وقت خواستید هر تصمیمی بگیرید اصلا نیازی نیست در لحظه تصمیمه نهایی رو بگید ، یه فرصت بگیرید و بگید مثلا تا نیم ساعت دیگه میگم ، تا 10 دقیقه دیگه و بعد حتی میتونید کمترش کنید.بعد توی اون فرصت همه گزینه ها رو برای خودتون مرور کنید ، مسئولیتشو در نظر بگیرید ، فایدشو و ضررشو هم در نظر بگییرید و بعد یه گزینه رو انتخاب کنید دیگه هم تغییرش ندید.
مثلا شما باید تصمیم بگیری که میخوای بری سربازی میخوای بری دانشگاه میخوای فعلا کار کنی
این گزینه ها رو داری :
اول درس ، بعد خدمت ،بعد کار
اول خدمت ، بعد درس ،بعد کار
اول خدمت ، بعد درس و کار همزمان
و...
حالا ببین کدوم گزینه برات چه امتیازی داره و چه محدودیتایی داره ، شرایطتو خودت بهتر از همه میدونی ، میتونی انتخابهای مختلفو جلوی روی چند نفر بزاری ازشون مشورت بگیری بعد نظرتو اعلام کنی.ولی اولش حتما فرصت بگیر ،بعد فکر کن (گاهی مشورت کن بعد این مشورتو کمتر کن) ، بعد هم تصمیمتو بگیر و بعد هم توکل کن به خدا و به خودت ایمان داشته باش ،
یادت باشه تو باید تلاشتو کنی بقیش دیگه هر نتیجه ای داشت از عهده تو خارجه نگرا نی هم نداره.









علاقه مندی ها (Bookmarks)