سلام ترنم عزیز.
شما نوشتید که مادر دو کودک 2 ساله و پنج ماهه هستید .یعنی حداقل حدود سه سال هست که درگیر مسایل بارداری و شیردهی و زحمات زیاد نوزاد پروری ، اونهم در کشور غریب و احتمالا دست تنها هستید . یکی از مسایل رایج پس از زایمان افسردگی بعد از زایمان هست که در اکثر خانم ها اتفاق میفته و اگه بدونید که بخش عمده ش طبیعیه و به مرور زمان و روی روال افتادن ساعت خواب بچه ها و بالطبع ساعت استراحت خودتون ، به مرو بهتر میشه ، نگرانیتون رو کاهش میده و بهبودتون رو سریعتر میکنه . البته نباید راهکارهای مفید رو کنار بذارید و فقط منتظر زمان باشید . ولی دونستن اینکه این دوران گذرا و تا حدی طبیعی هست ، خودش باعث کاهش اضطراب و نگرانی میشه .
توصیه های ستاره زیبا واقعا موثر و مفید هستند . هیچ چیز مثل یاد خدا باعث آرامش درونی نمیشه . نقش همسرتون هم خیلی مهمه . خوبه ساعاتی از روز نگهداری از بچه ها با پدرشون یا یک مربی باشه و شما بتونین فعالیت های ورزشی یا هنری انجام بدین . یا حتی فقط با خیال آسوده استراحت کنین .
خوردن دم نوش های گیاهی و آرام بخش هم میتونه کمک کنه . مثلا دم نوش یا عرق بهار نارنج قبل از خواب ، به خواب راحت خیلی کمک میکنه . یا گل گاو زبان برای آرامش اعصاب و تپش قلب خیلی خوبه و یا زعفران نشاط آوره .
امیدوارم حالا که به مشاور و روانشناس دسترسی ندارین انجام این امور به بهبودتون کمک کنه. براتون آرزوی روزهای شاد و آرام در کنار گل های عزیزتون رو دارم .








علاقه مندی ها (Bookmarks)