به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Hybrid View

  1. #1
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    با سلام

    بسیار عالی هست که شما نسبت به این خصوصیت خودتان شناخت پیدا کرده و توجه نشان داده و حساس شده و حتی به نظر می رسد منزجر هستید و رو به مشاوره آورده اید هم به شما تبریک می گویم .... هم اعلام می کنم همین توجه و اهمیت دادن و پذیرش و میل به تغییر در شما ، کمک بسیار مهمی در جهت حل این مسئله هست . بنده بطور کلی علل و راه حل این مکسئله را می گویم شما مطابق آن خود را بررسی کرده و پی گیر راه حل باشید .

    یکی از ریشه های حسادت احساس خود کم بینی و در کنارش انحصار طلبی هست ..... ممکنه در شما هم همین باشد ... یعنی وقتی شما نسبت به همسرت انحصار طلبی داری و میخواهی ایشون فقط به شما توجه کنه ... نسبت به هرکس دیگری توجه نشون بده ناراحت می شوی و چون نسبت به دخترتون این توجه مستمر است و بیشتر در معرض دید هست رنگ حسادت به خودش میگیرد ....

    ریشه انحصار طلبی هم خودخواهی و خود میان بینی هست و لذا برای حل این خصوصیت منفی باید روی خودخواهی و خود میان بینی متمرکز شد و کار کرد

    و خود کم بینی هم چون منجر به توجه طلبی میشود و احوالات مهرطلبانه را باعث میشود زمینه حسادت را فراهم میسازد و برای شخص خود کم بین توجه هرکسی به کس دیگر غیر از خودش سخت و طاقت فرسا هست و هرچه دوز خود کم بینی بالاتر باشد این حالت به صورت حسادت شدید و آسیب زننده و حتی پرخاش و توطئه چینی بروز می کند ....

    از آنجا که عشق و مهر مادر به فرزند ذاتی و بی بدیل هست وقتی مادری نسبت به مهر پدر به فرزندش بخصوص فرزند دختر چون همجنس مادر هست حسادت بورزد باید آنرا جدی بگیرد و در پی درمان این اختلال باشد چون می تواند منجر به آسیب هایی به فرزند و همسر و حتی خود باشد که گاه جبران ناپذیر است و مهمتر از همه منجر به اختلالات دیگر در شما ممکن است شود لذا نیاز هست در این رابطه به روانشناس بالینی مراجعه داشت و از راهکارهای رواندرمانی استفاده کرد تا بطور ریشه مسئله حل شود





  2. کاربر روبرو از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده است .

    نیکیا (شنبه 16 آبان 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:41 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.