با سلام
بسیار عالی هست که شما نسبت به این خصوصیت خودتان شناخت پیدا کرده و توجه نشان داده و حساس شده و حتی به نظر می رسد منزجر هستید و رو به مشاوره آورده اید هم به شما تبریک می گویم.... هم اعلام می کنم همین توجه و اهمیت دادن و پذیرش و میل به تغییر در شما ، کمک بسیار مهمی در جهت حل این مسئله هست . بنده بطور کلی علل و راه حل این مکسئله را می گویم شما مطابق آن خود را بررسی کرده و پی گیر راه حل باشید .
یکی از ریشه های حسادت احساس خود کم بینی و در کنارش انحصار طلبی هست ..... ممکنه در شما هم همین باشد ... یعنی وقتی شما نسبت به همسرت انحصار طلبی داری و میخواهی ایشون فقط به شما توجه کنه ... نسبت به هرکس دیگری توجه نشون بده ناراحت می شوی و چون نسبت به دخترتون این توجه مستمر است و بیشتر در معرض دید هست رنگ حسادت به خودش میگیرد ....
ریشه انحصار طلبی هم خودخواهی و خود میان بینی هست و لذا برای حل این خصوصیت منفی باید روی خودخواهی و خود میان بینی متمرکز شد و کار کرد
و خود کم بینی هم چون منجر به توجه طلبی میشود و احوالات مهرطلبانه را باعث میشود زمینه حسادت را فراهم میسازد و برای شخص خود کم بین توجه هرکسی به کس دیگر غیر از خودش سخت و طاقت فرسا هست و هرچه دوز خود کم بینی بالاتر باشد این حالت به صورت حسادت شدید و آسیب زننده و حتی پرخاش و توطئه چینی بروز می کند ....
از آنجا که عشق و مهر مادر به فرزند ذاتی و بی بدیل هست وقتی مادری نسبت به مهر پدر به فرزندش بخصوص فرزند دختر چون همجنس مادر هست حسادت بورزد باید آنرا جدی بگیرد و در پی درمان این اختلال باشد چون می تواند منجر به آسیب هایی به فرزند و همسر و حتی خود باشد که گاه جبران ناپذیر است و مهمتر از همه منجر به اختلالات دیگر در شما ممکن است شود لذا نیاز هست در این رابطه به روانشناس بالینی مراجعه داشت و از راهکارهای رواندرمانی استفاده کرد تا بطور ریشه مسئله حل شود







.... هم اعلام می کنم همین توجه و اهمیت دادن و پذیرش و میل به تغییر در شما ، کمک بسیار مهمی در جهت حل این مسئله هست . بنده بطور کلی علل و راه حل این مکسئله را می گویم شما مطابق آن خود را بررسی کرده و پی گیر راه حل باشید .

علاقه مندی ها (Bookmarks)