به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 15 , از مجموع 15
  1. #11
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام

    شما فرمودید که افسردگی اصلا خوب نیست !

    به نظرت می تونی خودت را از امواج منفی که خودت برای خودت درست کردی رها کنی ؟

    به نظرت چطوری از این حس باید بیای بیرون ؟

    یکی از دلایلی که سئوال زیاد می پرسم اینکه دوست دارم خودت بیشتر تفکر کنی – چون هیچ کس مثل خودمان نمی تونه به خودمان کمک کنه .

    ...........

    درسته که خانواده ها تاثیر دارنند روی تربیت فرزندان – ولی تا کی؟

    یه روزی اون بچه به سنی می رسه که میتونه راه درست و غلط را پیدا کنه و اون روز باید از خودش سئوال کند : باید چی کار کنم ؟

    این میتونه اولین سئوال یه جنگجو باشه – جنگجویی که قراره قله های زیادی را فتح کنه

    فرق انسانها با این سئوال مشخص میشه - بعضی ها میگویند ما که از اول اینجوری بودیم با این خانواده .

    انسانهای دیگری می گویند: پدر و مادر من در حد خودشان و سوادشان به من کمک کردند - دستشون درد نکنه – از این به بعد باید جور دیگری برنامه ریزی و تلاش کنم

    وقتی این جوری حرف بزنیم خداوند جور دیگری به ما کمک میکنه !

    و خداوند هم عادل هست و شرایط را در نظر میگیره – کسی که تو خانواده ای بوده که نازنازی تربیت شده و هر چی خواسته داشته

    با کسی که مثلا این چنین موقعیتی نداشته و سختی های زیادی کشیدی – آیا یکسان هستند !

    بیشتر بزرگان – کارآفرینان - دانشمندان از این طیف هستند ! چون سختی کشیدن و این سختی برای اونها پلی بوده برای عبور از گذشته خودشان . و شاید این یه نعمت بزرگ باشه !!!!!!

    .................


    برا اینکه در کنار جامعه و دیگران باشی – اول از همه باید در کنار خودت باشی!

    برو جلوی آینه به خودت سلام بده و بخند و بگو من انسان دیگری خواهم شد !

    به نظرم به عنوان تمرین : صبح ها برو پارک ورزش – در هنگام دویدن یا قدم زدن به دیگران سلام بده

    و لبخند بزن و ببین که دیگران چی کار می کنند – مطمئن باش مثلا شما به یه ورزشکاری سلام بدی و بگی خدا قوت

    اون از جیبش یوزی در نمی یاره و شما را به رگبار ببنده – اون هم احتمالا میگه سلام - ممنون – شما هم خسته نباشید !


    کارهایی که می خوای انجام بدی اول در ذهنت مرور کن - مثلا دانشگاه می خوای بری کنفرانس بدی اول در خانه مرور کن

    چی باید بگی و چگونه باید حرف بزنی . سپس تمرین کن و خواهی دید که آسان است.

    روی تخت دراز بکش و چشمانت را ببند و در ذهنت در جامعه و در شهر قدم بزن – با دیگران حرف بزن و ببین می توانی در عالم معنوی به این کار بپردازی . ( چیزی که در ذهن بتونه در واقعیت هم می تونی )

    سحر خیزی در صبح – عبادت – ورزش – غذای کم –– کمک به دیگران - موسیقی شاد و مناسب و .... به این روند کمک میکنه

    برنامه ریزی کن ماهی دوبار برو کوه – هر از گاهی برو مکان های زیارتی

    کتاب هایی در مورد خودشناسی و روانشناسی و .... مطالعه کن .

    من به شما کتاب آیین دوست یابی را پیشنهاد می کنم – حتما حتما حتما بخون !

    نویسنده : دیل کارنگی

    ................


    حضرت سعدی می فرماید :

    به جهان خرم از آنم ، که جهان خرم از اوست

    عاشقم بر همه عالم ، که همه عالم از اوست

    به غنیمت شمر ای دوست دَم عیسی صبح
    تا دل مرده مگر زنده کنی کاین دم ازوست
    غم و شادی بر عارف چه تفاوت دار
    ساقیا باده بده شادی آن کاین غم ازوست




    ​​

  2. کاربر روبرو از پست مفید باغبان تشکرکرده است .

    یاس پاییزی (چهارشنبه 08 مهر 94)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 22 اردیبهشت 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1393-10-26
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    15,299
    سطح
    79
    Points: 15,299, Level: 79
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 91.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    526

    تشکرشده 1,129 در 328 پست

    Rep Power
    103
    Array
    سلام دوست عزیز


    به نظر من مهندس خانم و یوزر بهترین راهنمایی هارو برای شما انجام دادن و اینکه نظرات این دوستان صرفا یه سری حرفای روتین و کلیشه ای نیست بلکه حاصل تجربیات خودشون هست.


    من قبلا تو یه تاپیکی این مطلب رو گفتم و بازم تکرار میکنم:


    من یه دختر عمه دارم که چند سالی از من بزرگتره.این دختر تو دوران بچگی و نوجوونی بیش از حد خجالتی و منزوی بود باورتون نمیشه تا 12-13 سالگی اصلا سلام هم نمیکرد.یه دختر خیلی لاغر و نحیف بود ولی خیلی باهوش و درسخون بود یعنی میشه گفت تنها خصلت مثبتش همین بود.


    همیشه هم تو جمع بچه های فامیل، این بنده خدارو تحقیر میکردن ولی نمیدونم من بهش حس خوبی داشتم شاید از رو ترحم و دلسوزی بود ولی خب هر چی بود دوس داشتم بهش کمک کنم.

    تا اینکه این دختر عمه از سالهای ورود به دانشگاه تصمیم گرفت خودش رو عوض کنه(بدون اینکه حتی پیش مشاور بره) و چون با من تقریبا صمیمی بود منو در جریان کارهاش قرار میداد.

    اول اینکه از تغییر ظاهرش شروع کرد و با رژیم غذایی تونست وزنش رو به حد نرمال برسونه و با وجود قد بلندی که داشت الآن یه دختر خیلی خوش هیکلیه.این تغییر وزن و و تغییر تیپ و لباسش به حدی ظاهرش رو تغییر داده که بی اغراق میتونم بگم زیباترین دختر فامیله.

    به زور هم که شده تو جمع های فامیلیمون صحیت میکرد البته اول همگی تعجب میکردیم و بعضیا بی ادبانه مسخرش میکردن و میگفتن نه بابا تو هم بلدی حرف بزنی.ولی ناامید نشد و ادامه داد.

    الان این دختر عمه من دکترا داره و مدرس دانشگاهه و یه دختر فوق العاده سرزبون دارو و از نظر ظاهر واقعا بی نظیره.یعنی تو هر جمعی باشه حتما خیلی ها توجهشون بهش جلب خواهد شد به خاطر زیبایی و سرزبون دار بودنش.


    الان هیچ کدوم از فامیلامون اصلا یادشون نیست این قبلا یه دختر منزوی و بی زبون بوده و همه این جوری تو ذهنشون جا افتاده که این مادرزاد همین جوری بوده


    هدفم از گفتن قضیه دختر عمم این بود که بگم واقعا اگه بخواهید میتونید خودتون رو تغییر بدید.

    موفق باشی دوست عزیز

  4. 4 کاربر از پست مفید آی تک تشکرکرده اند .

    user0 (چهارشنبه 08 مهر 94), یاس پاییزی (چهارشنبه 08 مهر 94), باغبان (سه شنبه 07 مهر 94), شیدا. (سه شنبه 07 مهر 94)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 خرداد 95 [ 22:04]
    تاریخ عضویت
    1394-6-11
    نوشته ها
    18
    امتیاز
    751
    سطح
    14
    Points: 751, Level: 14
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 2.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 9 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ممنون از همه
    تقریبا دوتا و نصفی پاکت سیگار و تموم کردم , سرم درد میکنه , پشیمونم از حرفایی که اینجا زدم . کلا آدم اُمُل و بیخودیم . ببخشید
    از مدیر میخوام لطفا این تاپیک رو هم ببندن .

    اگر کوششهایت برای رهایی از زخمها زخمی شود بر زخمت
    در این استیصال ناامیدی , مستاصل از بی پناهی , چاره ای جز عادت به مردن نیست

    ( یه جا خونده بودم , مال خودم نیست )

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 25 مهر 94 [ 20:51]
    تاریخ عضویت
    1394-1-26
    نوشته ها
    249
    امتیاز
    2,867
    سطح
    32
    Points: 2,867, Level: 32
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 33
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points3 months registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 327 در 165 پست

    Rep Power
    52
    Array
    نکنین این کارو خودتونو حروم میکنین خیلی قابلیتش دارین که عالی بشین

  7. #15
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام


    اون سئوال هایی که از شما پرسیدم ، سعی کن در تنهایی خودت جواب بدی ! ( اون کتاب را که بهت گفتم بخون )

    برای حل کردن مشکل به سراغ سئوال ها برو

    اگر این سئوال ها را نتونی در 22 سالگی جواب بدی - مجبور میشی در 30 سالگی - 40 سالگی و .... جواب بدی !!!!!

    دوست ندارم برات لالایی بخونم - ولی بدان رفتن تو جامعه - معاشرت با مردم یه روزی هدف مجبور کننده برای شما خواهد شد

    اون چیزی که باعث تفاوت میشه ، اندیشه انسانهاست - معجزه واقعی در ذهن انسانهاست - و میزان باور به او

    از افراد موفق - از دوستان عزیز همدردی - از مدیران و مشاوران محترم و .... سئوال بپرس و خودت را به این باور برسان که تمام مشکلات ما از افکار ما سرچشمه میگرد

    یه روزی قراره پدر بشی - باید این قدر قوی باشی که بتونی سرپناهی برای همسرت - فرزندانت - و خانواده ات باشی .

    امیدوارم روزی به این راز پی ببری .


    بهترین ها را برایت آرزو می کنم.


    اگر کوششهایمان ، برای رهایی از زخمها، زخمی شود بر زخم
    پس سزاوار هست ، جور دیگر ، تلاش کنیم


    ​​

  8. کاربر روبرو از پست مفید باغبان تشکرکرده است .

    یاس پاییزی (چهارشنبه 08 مهر 94)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.