دکتر شريعتي...
اگر براي بدست آوردن پول مجبوري دروغ بگوئي و فريبکاري کني ، تهيــدست بمان!
اگر براي بدست آوردن جاه و مقامي بايد چاپلوسي کني و تملّق بگوئي ، از آن چشم بپوش!
اگر براي آنکه مشهور شوي ، مجبور مي شوي مانند ديگران خيانت کني ، در گمنامي زندگي کن!
بگذار ديگران پيش چشم تو با دروغ و فريب ثروتمند شوند ، با تملّق و چاپلوسي شغل هاي بزرگي را به دست آورند و با خيانت و نادرستي شهرت پيدا کنند ، تو گمنام و تهيـدست و قانع باش! ، زيرا اگر چنين کني تو سرمايه اي را که آنها از دست داده اند ، به دست آورده اي...
و آن " شرافت" است.
دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !
علاقه مندی ها (Bookmarks)