به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 54
  1. #41
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array



    سلام بر ، کبوتران دلواپس پرواز



    درد و دل شما را خوندم

    دل شکسته ها ، پیش خدا عزیز ترند .


    به قول یه بنده خدایی :

    به مولا ، باید منم یواش یواش درد و دل کنم !

    ...................................

    نوشتن باعث میشه آدم سبک بشه

    مسئله شما ، مسئله ی خیلی هاست .

    من دوستم چند وقت پیش اومده میگه : کاشکی به دنیا نیامده بودم

    وقتی باهاش صحبت کردم فهمیدن در سه حوزه گیر داره !

    گذشته - حال - آینده

    وقتی الگوهای قدیمی خودمان را تقویت می کنیم ( نگرانی ها - افسردگی ها و .....) در واقع داریم اون رشته ای عصبی در مغز را فعال تر می کنیم.

    هر چی این الگوها را تکرار کنیم و به یاد آوریم این این رشته های عصبی بزرگ تر میشند و پایدارتر

    برای همین کسی که 10 روز سیگار میکشه - از کسی که 2 سال سیگار میکشه راحتر میتونه ترک کنه !

    برای از بین بردن الگو باید از 6 مرحله استفاده کنیم

    که در تایپیک تسلط بر ذهن سعی کردن تا حدودی باز کنم قضیه را .



    بلدی با ذهنت پرواز کنی ؟


    ​​

  2. 5 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    :)لبخند (دوشنبه 26 مرداد 94), یاس پاییزی (سه شنبه 27 مرداد 94), من می دونم (دوشنبه 26 مرداد 94), zzzz (دوشنبه 26 مرداد 94), اعجاز عشق (دوشنبه 26 مرداد 94)

  3. #42
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 13 آذر 03 [ 14:58]
    تاریخ عضویت
    1393-2-29
    نوشته ها
    161
    امتیاز
    10,803
    سطح
    68
    Points: 10,803, Level: 68
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    392

    تشکرشده 345 در 144 پست

    Rep Power
    46
    Array
    .
    باید چیکار کنم؟باید بازم برای خودم جایزه بخرم؟ باید بدون ذره ای استرس تفریح کنم؟ بدون اینکه کاری انجام بدم خودم برای خودم کلی کادو بخرم؟یا نه باید با هر کاری که انجام میدم مرحله به مرحله برای خودم جایزه بخرم؟ الان کدوم درسته؟
    الان یه کادو برای من بخر
    دختر خوب ، این تکنیک ها برای مرحله بعد از تغییر نگرش و بازسازی شناختی هست. الان کادو خریدن فقط جنبه گول زدگی رو داره. اول باید طرز تفکر و باورهای نادرست شناسایی بشه ، بعدش اصلاح و بازسازی بشه، اونوقت نوبت کادو میشه.

    الان وقت برطرف کردن گیرهای ذهنی هم هست .
    پرده پرده آنقدر از هم دریدم خویش را
    تا که تصویری ورای خویش دیدم خویش را

    خویش خویش من هم اکنون از در صلح آمدست
    جمله گوش از غیر بستم تا شنیدم خویش را
    خویش خویش من مرا و هرچه من ها بود سوخت
    کشتم او را و زخاکش پروریدم خویش را
    معنی این خویش را از خویش خویش خود بپرس
    خویش بینی را گزیدم تا گزیدم خویش را

  4. 3 کاربر از پست مفید من می دونم تشکرکرده اند .

    :)لبخند (دوشنبه 26 مرداد 94), اعجاز عشق (دوشنبه 26 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  5. #43
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 29 مرداد 94 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1394-3-15
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    1,871
    سطح
    25
    Points: 1,871, Level: 25
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    205

    تشکرشده 184 در 75 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام. منم مشکل ارسال پست پیدا کردم.

    باغبان بلدم با ذهنم پرواز کنم؟!! خووراکمه!!!!

    ممنون من می دونم جان. کادو میخوای چیکار عسیسم؟ خودت کادویی!!! البته فک کنم قبلا گل بودی الان به کادو تبدیل شدی

    من اصفهانی نیستما!!! :)

    من خودم تایپکمو خوندم و به این نتیجه رسیدم بد نیست یه نمه به خودم جرات بدم و نترسم. شاید از بس ترسیدم و اون حسای بدبختی دوران بچگیم دست از سرم برنداشته الان این طوری

    شدم.

    من فکر میکنم جرات ندارم موفق بشم چون فکر میکنم موفقیت مال من نیست دیگران حق موفقیت دارن و من ندارم. فک کنم این حقوق بشری که میگم برای همه قائلم به جز خودم.

    من ارزششو ندارم. شاید این نتیجه ی حسای بدبختی دوران بچگیم بوده.

    روحیه ی جنگندگی ندارم و خودمو گول میزنم که به دیگران احترام میذارم اما واقعیت اینه خودمو کم میبینم.

  6. کاربر روبرو از پست مفید :)لبخند تشکرکرده است .

    من می دونم (سه شنبه 27 مرداد 94)

  7. #44
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 29 مرداد 94 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1394-3-15
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    1,871
    سطح
    25
    Points: 1,871, Level: 25
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    205

    تشکرشده 184 در 75 پست

    Rep Power
    0
    Array
    چرا این همه خودمو میپیچونم ترس چیه؟ نخواستن موفقیت چیه؟!! من اگه پاش بیوفته از هیچکس و هیچی نمیترسم و برای خودم تمام تلاشمو میکنم!!! جوری حرف میزنم انگار...!!!

    قضیه شاید این جور بهتر باشه بگم که من احتیاج نمیبینم تلاش بکنم چون این تلاش بی فایده است. در واقع مشکل همه ی آدمای بی تلاش در واقع عدم احتیاج.

    من خودم حرف پست قبلیمو تکذیب میکنم!!! فقط میخواستم مسیر بدم به حرفام که واقعیتش میبینم به نا کجا آباد خواهد رفت.

    اصلا من میخوام اینجا یه نفر به من توضیح بده که من با این نامیدی ناشی از ازدواج نکردنم چیکار کنم؟

    وقتی دنبال معنا میگردیم برای زندگی مون که دستمتون از همه چیز و همه کس کوتاه بشه. یا به قول فرویدی ها تمام مکانیزهای دفاعی رو به کار ببریم ولی نتیجه ای نگیریم و آرام نشیم.
    وقتی دچار یاس و ناامیدی و افسردگی میشیم که احساس کنیم آرزوهایی که داشتیم، چیزهایی که می خواستیم ، اهدافی که برای خودمون در نظر داشتیم ، همه و همه فقط در حد رویا بوده هیچ وقت هم بهش نرسیدیم. یا اینکه مثلا تلاش کردیم به کسی یا موقعیتی یا چیزی برسیم ولی متاسفانه آن رو از دست دادیم . "رنج از دست دادن و رنج نرسیدن"
    انگار مشکلم نه تنها حل نشده از گذشته بلکه نمودهای دیگه هم پیدا کرده!!!

    به من توضیح بدین چه طوری بپذیرم که درست و حسابی منتظر ازدواج بمونم.

    ببینید من وقتی دکترا هم بگیرم یا حتی اگه برم هر جای دیگه ای بازم کم دارم اگه ازدواج نکنم. خوب میشه انتهای پوچ!!!

    مطمئنم اگه همین امروز ازدواج کنم دیگه این بی برنامه گی ها و تنبل بازی ها و ... همه تموم میشه. میشم همون دختر قبلی ولی الان موقعیتش نیست و فکر اینکه هیچ وقت این اتفاق

    برای من نمیخواد بیوفته و یا اگه بیوفته اون چیزی که من انتظار دارم نخواهد بود!!! منو بی انگیزه کرده.

    یه بار برای همین مشکلم رفتم دکتر اما انگار حل نشد که هیچ بدترم شده انگار.

    ممنون میشم اگه حرفی دارید بگید.

  8. 4 کاربر از پست مفید :)لبخند تشکرکرده اند .

    یاس پاییزی (سه شنبه 27 مرداد 94), من می دونم (سه شنبه 27 مرداد 94), zzzz (سه شنبه 27 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  9. #45
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1394-2-06
    نوشته ها
    339
    امتیاز
    15,253
    سطح
    79
    Points: 15,253, Level: 79
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 97
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    700

    تشکرشده 557 در 227 پست

    Rep Power
    72
    Array
    لبخند سلام
    خودت رفتی دکتر حالت بدشده حالا بمن میگی هااااااا؟؟؟؟؟خخخخ
    میدونی اینکه ادما میان اینجا پست میذارن ممکنه عوارض داشته باشه مثلا هی باتکرار مشکلاتش ه خودش تلقین میکنه وسواس فکری میگیره مثل خودم یا اینکه بعضیا میان دردودل میکنن اروم میشن که موقتیه بدش بدترمیشن مثل خود من خخخ
    توهم میدونی مشکلت چیه هم میتونی حلش کنی ماروگذاشتی سرکار هههه

  10. 2 کاربر از پست مفید zzzz تشکرکرده اند .

    :)لبخند (سه شنبه 27 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  11. #46
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 29 مرداد 94 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1394-3-15
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    1,871
    سطح
    25
    Points: 1,871, Level: 25
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    205

    تشکرشده 184 در 75 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ساناز جون میدونم ولی میدونی بعضی وقتا مشکلا موقتی حل میشن دیگه :) من الان مشکلم موقتی حل شده :) در ضمن من تقصیر خودمه چون تو حل مشکلاتم هم کمالگرام. انگار

    باید تا آخرین ذره ی ناراحتی رو از دلم بیرون کنم اونم واقعا نمیشه که !!!

    من امروز و دیروز به تایپیک بچه ها همین جوری سر زدم وگرنه نمیرم چون مشکل خودمو افزوده میشه :) مرسی که گفتی بهم. خودتم نرو :)

    من می دونم :) میگه مشکلت بعدا برمیگرده و من هم کاملا مطمئنم با اومدن اولین خواستگار نا مربوط من میرم خودکشی میکنم :) وگرنه من تقریبا ساعت 5 رفتم بیرون دنبال کار تقریبا

    6.5 کار پیدا کردم الانم اومدم خونه :) خوبی سابقه ی کار همینه :)

    مقاله مم سر جاشه و هنوزم نتونستم بنویسم. فک کنم عامل تمام مشکلات من همین مقاله هست!!! امروز این دندون فاسدو میکنم و راحت میشم از شرش!!!

  12. 3 کاربر از پست مفید :)لبخند تشکرکرده اند .

    من می دونم (سه شنبه 27 مرداد 94), zzzz (سه شنبه 27 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  13. #47
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 28 اسفند 94 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-5-13
    نوشته ها
    333
    امتیاز
    8,314
    سطح
    61
    Points: 8,314, Level: 61
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 29.0%
    دستاوردها:
    Social5000 Experience PointsTagger First Class3 months registered
    تشکرها
    1,080

    تشکرشده 816 در 264 پست

    Rep Power
    84
    Array
    همه دوستان حرف های خوبی زدن... منم میخوام از یه دید دیگه به این قضیه نگاه کنم :

    من یه مانتوی مجلسی خریدم با قیمت خیلی مناسب سه ماه پیش ... (بهم خیلی میاد -گذاشتمش برای مجالس رسمی بپوشم)
    تو همون مغازه عکسشو گرفتم ...عکسشو نشون دادم دو نفر از فامیل یکی مجرد یکی نامزد ....مجرده گفت تن مانکنه خوشگله نمیدونم به تو میاد یا نه! گفتم خودمم ، موقع پرو عکس گرفته خواهرم... نامزده گفت برا نامزدا خوبه !! وقتی ازدواج کردی از اینا بخر که بهت میاد !

    (منکه خریده بودمش - من درگیر مد نمیشم -لباسایی رو میپوشم که احساس خوبی بهم بده و بهم بیاد...)


    میدونی چیه بعضیا فکر میکنن لباس برازنده و خوب رو وقتی میتونی بپوشی که ازدواج کرده باشی و همسر برات خریده باشه !!


    این یه مثال بود آوردم...


    -میخوام بگم خیلی از کارایی که ما دوست و داریم و میدونیم زندگیمونو ایده آل میکنه باید بتونیم از همین امروز انجامشون بدیم نه اینکه موکول کنیم به زمان بعد از ازدواج ....از خدا میخوام همه جوونا ازدواج های خوب و با نشاط داشته باشند ... اما همه چیز زندگی رو در گرو ازدواج قرار بدیم و به آینده ای نامطمئن دل ببندیم فقط زندگیمون رو هدر دادیم ....



    چند سالی از عمر من هم بیهوده گذشته (نوجوونی) و هیچ لذتی از اون چند سال زندگیم نداشتم ...اما از زمانی و مقطعی از زندگیم خواستم که شروع کنم پویایی داشته باشم و بسازم زندگی دلخواهمو و این انگیزه بقدری قوی هست که همه ابعاد زندگی منو در بر میگیره الان از بخشی از گذشتم رضایت دارم و اگه شروع نکرده بودم همین اندازه رضایت رو نداشتم - گذشته قبل تر رو رها کردم و براش نوشتم تو در دفترم :
    شادروان بخت برگشته یاس سابق هیچم دوس ندارم دوباره زنده شه از قبر دربیاد

  14. 3 کاربر از پست مفید یاس پاییزی تشکرکرده اند .

    :)لبخند (چهارشنبه 28 مرداد 94), من می دونم (سه شنبه 27 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  15. #48
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 03 تیر 96 [ 07:33]
    تاریخ عضویت
    1394-4-06
    نوشته ها
    340
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class5000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    343

    تشکرشده 431 در 213 پست

    Rep Power
    67
    Array
    اگه دست از تنبلی برداشتی به منم یاد بده کارام رو سرم تلنبار شده به هزار در میزنم تا کار نکنم از کدوم هنرام بنالم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  16. کاربر روبرو از پست مفید آخیش تشکرکرده است .

    باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  17. #49
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 13 آذر 03 [ 14:58]
    تاریخ عضویت
    1393-2-29
    نوشته ها
    161
    امتیاز
    10,803
    سطح
    68
    Points: 10,803, Level: 68
    Level completed: 89%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    392

    تشکرشده 345 در 144 پست

    Rep Power
    46
    Array
    یکی از تله های کمال گرایی ترکیب مخفیانه این موضوع با پیشرفت گرایی است. افراد کمال خواه معمولا شرایط خود را با پیشرفت گرایی ترکیب می کنند.

    چرا احساس ناامیدی میکنید؟
    اگه ازدواج نکنید چه اتفاقی می افته؟ اصلا چرا باید ازدواج کنید؟ هدفتون از ازدواج کردن چی هست؟ معیاراتون چه چیز یا چیزهایی هست؟
    جواب این سوال رو بدین لطفا.

    در ضمن من تقصیر خودمه چون تو حل مشکلاتم هم کمالگرام.
    باور غلط شما : هر مشكلی بايد راه‌حل ايده‌آلی داشته باشد و وقتی فردی نتواند آن راه‌حل را بيابد زندگی غيرقابل تحمل خواهد بود.

    باور جایگزین: مشكلات معمولا راه‌حل‌های متفاوتی دارند بهتر است كه منتظر راه‌حل ايده‌آل نباشيم و به بهترين راه‌ حل موجود زندگی كنيم. من می توانم با كمتر ايده‌آل زندگی كنم.
    پرده پرده آنقدر از هم دریدم خویش را
    تا که تصویری ورای خویش دیدم خویش را

    خویش خویش من هم اکنون از در صلح آمدست
    جمله گوش از غیر بستم تا شنیدم خویش را
    خویش خویش من مرا و هرچه من ها بود سوخت
    کشتم او را و زخاکش پروریدم خویش را
    معنی این خویش را از خویش خویش خود بپرس
    خویش بینی را گزیدم تا گزیدم خویش را

  18. 3 کاربر از پست مفید من می دونم تشکرکرده اند .

    :)لبخند (چهارشنبه 28 مرداد 94), parvaaz (سه شنبه 27 مرداد 94), باغبان (سه شنبه 27 مرداد 94)

  19. #50
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 29 مرداد 94 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1394-3-15
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    1,871
    سطح
    25
    Points: 1,871, Level: 25
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    205

    تشکرشده 184 در 75 پست

    Rep Power
    0
    Array
    معیارای ازدواجم :

    1- سلامت عقل و روان 2- اخلاق خوب و متناسب با اخلاق من نه هر کسی!!! 3- دارای تحصیلات حداقل لیسانس 3- شغل مناسب 4- ظاهری دلنشین و معمولی.

    از مسخره شدن میترسم. از سرزنش شدن هم همین طور.ولی واقعا ترس از اینکه چند سال دیگه که ازدواج نکردم مدام قراره بابت این مسئله با انواع و اقسام متلکا روبه رو بشم فلجم

    میکنه. میدونم اصلا دلیل خوبی نیست. اما میبینم اکثر دخترا دقیقا بابت این مسئله کلا دست از دنیا میشورن. فکر نمیکردم من هم این طور بشم!!! دلیل واقعی من هم همینه. ترس از

    رفتارای بد دیگران و پایین بودن از اونها.

    اگه ازدواج کنم مراحل معمول زندگی رو انجام دادم که هر کسی باید انجام بده. به عنوان یه خانم قبل از درس خوندن و هر چیزی فکر میکنم در جامعه ایران زمانی موفقم که ازدواج کنم.

    توضیح دیگه ای ندارم. چون توضیحی ندارم که بدم.

  20. 2 کاربر از پست مفید :)لبخند تشکرکرده اند .

    من می دونم (یکشنبه 01 شهریور 94), باغبان (چهارشنبه 28 مرداد 94)


 
صفحه 5 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.