به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 22

Threaded View

  1. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    سلام نارسیس عزیز
    خدا را شکر دوستان بسیار به نکات مهمی اشاره کردند و به نظر من حتما آنها را در نظر بگیر...
    یعنی حتما در ابتدای امر با این شیوه که تو انتخابت تموم شده و حالا تازه داری نظر پدر را می پرسی جلو نرو و همین توصیه ها را به کار بگیر.

    راستش همین الان هم به نظرم اشتباه کردی که این گونه جلو رفتی و اگر کسی این تاپیک شما را می خونه به نظرم باید بهش بگیم که این کار را نکنه چون بسیار ریسک پذیره و اگر خانواده ها مخالفت کنند زحمات دو جوان هدر می ره.

    ضمن اینکه شما می تونستین با روش دیگری که ماهیتش را پایین توضیح خواهم داد پدر را برای نحوه آشنایی قانع کنید.

    ان شالله همین گونه که شما می گویید ما فرض را بر این می گذاریم که شما انتخابتان درست است و فقط مانده سخت گیری پدر محترم شما و اگر اجازه بدی من هم نظرم را بگذارم.

    نارسیس جان من هم پدرم بسیار سخت گیر بودند اما دیگه الان سخت گیر نیستند.پدرهای احساساتی معمولا گاهی روی دختراشون حساسیت زیادی نشون می دن و حاضر نیستند برای بچشون ریسک کنند. گاهی مدل واکنش بابا ها با هم فرق می کنه اما ماهیت همشون و نیت همشون یکیه.
    من تو این زمینه خیلی تجربه کسب کردم و راستش راه هایی را هم پیش رفتم که بعضا بی تاثیر و بعضا نتیجه معکوس داد.
    تا اینکه مشاوره تخصصی از آقای مدیر گرفتم و خودم هم تجربیاتم را کنار هم گذاشتم و قصد داشتم بیام تاپیکم بگم که دیگه الان میام قسمتهایی که به درد شما می خوره همین جا می گم. فقط اینو خواستم بگم که بله شدنیه... شاید از بابای من سخت گیر تر نباشه. سخت گیری پیچیده ای که اوایل هم کسی نمی تونست متوجه بشه... اما الان مطمئنم کاملا مسئولیت تصمیم گیری برعهده خودمه.

    در واقع می خوام بگم وقتی که راه های دوستان را پیش بردی و به جایی رسیدی که می بایستی با پدر صحبت کنی باید مسئولیت تصمیم گیری ات را به طور هوشمندانه و مودبانه و بالغانه خودت بر عهده بگیری.

    اما چگونه؟
    نارسیس عزیز همان طور که خودت اشاره کردی پدر شما شخصیت مرد سالارانه دارند این یعنی شخصیت والد قوی دارند. این یعنی می خوان شما را که فرزندشون هستید بسیار حمایت کنند. این یعنی در مقابل واکنشهای اطراف حساسیت نشان می دهند و زود مشکوک می شوند. زود نگران می شوند وووو

    خب در مقابل شخصیت والد باید چگونه صحبت کرد؟ (این چگونگی با پدرت خیلی خیلی مهمه!!!)
    پاسخ: کاملا بالغانه.

    اگر در مقابل این تیپ شخصیت از جنبه کودک درون حرف بزنی یعنی اینکه بخوای دختر ناز بابا باشی و لحنت احساسی باشه دقیقا نتیجه عکس می گیری!!! مطمئن باش... در این صورت پدر والد حمایتیش قوی می شه و بیشتر و بیشتر نگرانت میشه. اشتباهی که من می کردم. من با پدرم صحبت می کردم اما خیلی محبت آمیز... شاید فکر می کردم خب باید با پدرم همین گونه حرف بزنم اما تاثیر نداشت. بدتر پدر فکر می کرد که من ظریفم. من حساسم. من ممکنه احساساتی رفتار کنم.ممکنه احساساتی تصمیم بگیرم. نکنه این پسر دختر منو با چرب زبونی گول زده باشه نکنه... نکنه... نکنه.......

    اگر والدانه صحبت کنی یعنی بخواهی از پسر حالت دفاعی صحبت کنی. بگی بابا من به تصمیمم مطمئنم! بابا خصوصیات آقای خواستگار اینه اونه... (به هیچ وجه و تاکید می کنم به هیچ وجه از خواستگارت این گونه دفاع نکن!) مطمئن باش باز هم نتیجه عکس می گیری. پدر دوباره شخصیت والدش بالا می گیره. حساس میشه.دوباره می گه وااای مثل اینکه دخترم خیلی ممکنه گول خورده باشه...

    اصلا در گوشی بیا بهت یه حرفی بزنم. بین خودمون بمونه. پدرت حسودیش میشه... آره پدرت اگر بهت دلبسته باشه حسودیش میشه که چرا دختر من یه مرد دیگه را ترجیح می ده و جلوی من این قدر خوب ازش دفاع می کنه...دختری که چند روز پیش بهترین مرد زندگیش من بودم ... غرورش می شکنه... شاید تو واقعیت انکار کنه اما آنچه که در ضمیر ناخوداگاهش میفته همینه...


    اما حالا می رسیم به این نکته مهم که باید با پدر بالاخره چگونه صحبت کنی! و چه نکاتی را در صحبتهایت حتما بگنجانی. ان شاالله تو پست بعدی از راهنمایی های مدیر همدردی به خودم خواهم گفت. فقط این پست طولانی میشه.
    قبلش لطفا این لینک را که در مورد شخصیت بالغ و والد و کودک درون هست گوش کن.که خیلی به دردت می خوره.
    http://radio.shabanali.com/neg19.mp3

    موفق باشی عزیزم.
    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه

  2. 4 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    hamdan (یکشنبه 07 تیر 94), narsisN (یکشنبه 07 تیر 94), من او (دوشنبه 26 مرداد 94), آرامش باران (دوشنبه 08 تیر 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.