دوست خوبم سعی کنید با مطالعه مهارتهای ارتباطی خودتون رو افزایش بدید . ما به همسرتون دسترسی نداریم و فقط میتونیم با شما صحبت کنیم . ولی مطمئنا با تغییر و اصلاح رفتارهای شما ایشون هم تغییر خواهد کرد . ولی منتظر تغییرات ایشون نباشید . شما تفکرات و رفتار خودتون رو اصلاح کنید . از تفکرات منفی دست بردارید و به جای اون سعی کنید توجیهات مثبت جایگزین کنید . ازعقب گرد به گذشته بپرهیزید . و هیچ وقت مسئله امروز رو به مسائل قبلی ربط ندید .
همسر شما حق داره خانواده اش رو دوست داشته باشه . همه خانواده شون رو دوست دارند . اینو باید درک کنید و بهش احترام بگذارید . این ربطی به دوست داشتن یا نداشتن شما نداره . اگر ایشون به شما فوق العاده علاقمند باشه معنیش این نیست که نسبت خونواده اش کم توجه باشه . ایشون قبل از اینکه همسر شما باشه فرزند والدینشه . و اگر در این مورد کم توجه یا بی مسئولیت باشه در مورد شما و زندگیتون هم همینطور خواهد بود . ولی با همراهی و همدلی شما خود به خود نقش همسری ایشون پر رنگ تر خواهد شد .
مثلا اگر مادر ایشون دوست داشته برای ایشون تولد بگیره شما هماز این کار استقبال کنید . نه اینکه بخواهید برنامه ایشون رو به هم بزنید یا پیش دستی کنید . نه اینکه به زور بخواهید خودتون رو مجبور کنید و با اوقات تلخی شرکت کنید . بلکه با تغییر افکارتون میتونید از این مهمانی لذت ببرید و خاطره خوشی رو برای خوتون و همسرتون رقم بزنید . زندگی میدان مسابقه نیست . زندگی خیلی کوتاهه . نمیتونید تصور کنید که چقدر زود دیر میشود .
کارهایی که شما بعد از جراحی دندون ایشون کردید کارهایی بوده که هر همسر مهربونی در حق شوهرش میکنه و نیازی هم به یاد اوری اون نیست .
دوم اینکه به نظرمیرسه در مواقع بیماری یا مشکلات حضور والدین شما پر رنگه و این موجب کم رنگ شدن حضور همسرتون میشه . مثلا شما وقتی در دوران نقاهت والدینتون رو در کنار خود دارید . همسرتون هم به خودش حق میده که دیرتر به منزل بیاد .
مثلا همسر من میدونه که من در مواقع ضروری یا بیماری غیر از اون کسی رو ندارم . و این رو مسئولیت خودش میدونه .








علاقه مندی ها (Bookmarks)