اخی بیچاره فرزندو رها میکنم همون اولش پس ببین چه عشقیه که بخاطرش اینارو رها میکنم...
چه گنجی؟
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
اخی بیچاره فرزندو رها میکنم همون اولش پس ببین چه عشقیه که بخاطرش اینارو رها میکنم...
چه گنجی؟
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
اتفاقن منم اولین حیوانی که رها کردم،میمون بود.آخه آدم اصن فکر نمی کنه
حیوانات به اون چیزا ربط دارن،رو حساب کاربردشون انتخاب می کنه.
همین که آزاد شدی.
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), paiize (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (چهارشنبه 22 بهمن 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
کیت کت آی کیتیکجایی؟ بیا کارت دارم .
دکتر جان من قراره دندونمو پر کنم عصب کشی هم میخواد اصلا بهش نمیخورد خراب شده باشه
حالا من به حرف دکترا اعتمادکامل (!) ندارم بگم با چه موادی پر کنه ؟ نقره خوبه؟ میشه در مورد انواع مواد و بهترین و بدترینش یه اطلاعاتی به من بدی ؟
.........
فرهنگ خودتم که گنج داری !قانع باش .
ویرایش توسط فرشته اردیبهشت : چهارشنبه 22 بهمن 93 در ساعت 12:40
تشکرشده 2,481 در 570 پست
سلام دوستم.
اگه می تونی عکسش برام بفرست یا با یه دکتر دیگه مشورت کن.
فرشته ببین دندان های اسیا در صورت عصب کشی حتما حتما باید روکش بشن حتی اگه نسج زیادی از تاج دندون از دست نرفته باشه.
اگه مقدار زیادی از تاج به علت پوسیدگی از دست رفته باشه با امالگام (فکر کنم اون ماده ای که شما به اشتباه گفتی نقره) ترمیم میشه بعد تراش می خوره و یه روکش pfm شیک و زیبا روش قرار میگیره.اگرم تاج زیاد اسیب ندیده باشه یه کوچولو با امالگام ترمیم میشه و خود دندان تراش میخوره و روکش روش قرار میگیره.
ممکنه شما امادگی هزینه روکش نداشته باشی در این صورت حتما باید روی دندونت که عصب کشی شده با ترمیم امالگام مهر و موم کنی که هم کانال دندونت دوباره الوده نشه و هم دیواره های دندونت نشکنه و بتونی از دندونت موقتا استفاده کنی تا بری روکش کنی.
حتما روکش برای اسیاهای عصب کشی شده لازمه.
و بالعکس تبلیغات من شخصا به استفاده از کامپوزیت و سایر مواد رنگ دندان در ترمیم دندان های خلفی اعتقاد ندارم چون استحکام امالگام ندارن.
البته کامپوزیت و مواد رنگ دندان استفتدش به نفع خود دکتر.....چون گرونتره،بعد مدتی نیاز به تعویض داره(به علت طبیعت ماده) و دوباره یه پولی گیر دکتر میاد،کار باهاش اسونتره،تراشش تکنیک خاصی نمی خواد و مریض هم خوشحال تره!!!!
اما هیچ ماده ای امالگام نمیشه حیف فقط زشته!
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), paiize (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرهنگ 27 (چهارشنبه 22 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 23 بهمن 93), سوده 82 (پنجشنبه 23 بهمن 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
ممنون کیتی.امالگام منظورت همون مواد سیاه تیره رنگه؟ من یکیو پر کردم نقره ایه.
تاج دندونمم سرجاشه .
بعضیشون سفیدن بغضی سیاه بعضی هم نقره ای. اسم علمیشونو نمیدونم.دکترا معمولا میگن کیفیت سیاه رنگها بهتره چقدر صحت داره؟
تشکرشده 1,387 در 220 پست
سلام فرشته جون،
وسلام همکار گرامی خودم، توضیحات کیتی عزیز کاملا درسته ولی ما کلا تو آلمان از آمالگام فقط برای دسته ادمهای که وسعشون نمیرسه استفاده میکینم، بیشتر از. کمپوزیت. حتی برای دندونهای اسیا استفاده میشه، حالا چرا باید اونجا هی ترمیم بشه رو میزاریم رو حساب کیفیت موادی که اونجا استفاده میشه ولی اینجا اگه کار دکتر خوب باشه. اصلا نه ترمیم میخواد نه چیزی!
فرشته جون بله آمالگام همون مواد نقرهی یا خاکستری که میشناسی ولی ایشالا دکترت کارش خوب باشه که اذیت نشی
امروز هم بخیه هایه دخترم رو کشیدن و اگه خدا بخواد با یکی دوتا لیزر جای عمل هم از صورت خوشگلش مهو میکنند،خدا که همیشه هوامو داشته باز هم پیشمه و من و علی تمام توکلمون به خودشه![]()
آرزو دارم،
فاصله نباشه بین تو و تمام احساس های خوبت
تو باشی و شادی باشه و یه دنیا سلامتی
و امضاء خداوند بزرگ پای
تمام آرزوهایت
ویرایش توسط سوده 82 : پنجشنبه 23 بهمن 93 در ساعت 02:56
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), paiize (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرهنگ 27 (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 23 بهمن 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
سلام سوده عزیزماینهمه دندون پزشک از دوستان ما و ما دندون خراب میگردیم!
حالا دوتا دکتر با دوتا نظر متفاوت...باز که حل نشد کدوم ماندگارتره.
دخترتو ببوس نازنین.
تشکرشده 1,387 در 220 پست
عزیز دلم ممنون
ببین گلم کیتی جون درست میگن آمالگام خوب ماندگاریش بالاست استحکام بالای داره ولی زشته،البته میگم بستگی به اون موادی داره که اونجا ازش استفاده میشه،من واقعاً نمیدونم دکترای ایران چه آمالگامی استفاده میکنند انواع و اقسامشو دارم یا همون کمپزیت هم همینطور ولی در کل ظاهرش تو دهان زیبا نیست مگه اینکه دندون پشتیهات باشه و دیده نشه...
ببین کیتی کجاست برو پیشش
عزیزم ایشالا اذیت نشی فقط![]()
محبت داری چشم گلم![]()
آرزو دارم،
فاصله نباشه بین تو و تمام احساس های خوبت
تو باشی و شادی باشه و یه دنیا سلامتی
و امضاء خداوند بزرگ پای
تمام آرزوهایت
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), paiize (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرهنگ 27 (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (جمعه 24 بهمن 93)
تشکرشده 2,481 در 570 پست
نمی دونم فرشته یادته من دو ترم برای تخصص رفتم امریکا (اون موقع یه جوجه بی پولی بودم نتونستم ادامه بدم) اونجا می گفتن همه تبلیغات بد در مورد امالگام و همه تبلیغات خوب در مورد کامپوزیت فقط جنبه تجاری داره.
در توضیح صحبت های سوده جون حتیربهترین کامپوزیت ها هم ایراداتی که گفتم داره.تو اینترنت کتاب art and science متن فارسیش فصل 8 فرشته می تونی بخونی (چاپ 2013) کتاب مرجع ماست اما شما به راحتی متوجه میشی.
اگه بهترین کامپوزیت بهتربن دندانپزشک بذاره بازم به خوبی ترمیم امالگام نیست.
- - - Updated - - -
بزار این طوری بگم من اگه دندون خلفی خودم خراب بشه با امالگام و اگه حلویی ها خراب بشه با کامپوزیت پر میکنم.
- - - Updated - - -
الان از امالگام چینی و برزیلی و المانی و امریکایی تو بازار ایران هست.دیگه اون به دکترت بستگی داره.
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), paiize (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرهنگ 27 (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (جمعه 24 بهمن 93)
تشکرشده 6,659 در 1,532 پست
دکترهای عزیز پیشنهادی ندارید واسه این ریه های پرازخاک ما!!!
بایدچکارکنیم؟
فک میکنیم همینجورپیش بره تاآخرسال همه ازاین دنیا میریم واسه همیشه....
عمر که بی عشق رفت
هیچ حسابش مگیر...
ammin (پنجشنبه 23 بهمن 93), m.reza91 (پنجشنبه 23 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (جمعه 24 بهمن 93), سوده 82 (دوشنبه 11 اسفند 93)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)