با سلام
در حال حاضر خواستگارتون رسما از طریق خانواده اقدام کردن؟ الان شما دو نفر در مرحله آشنایی هستید؟
اگه در این مرحله هستید، خب همونطور که خودتون میدونید و از اسمش هم مشخصه مرحله آشنایی هست، شما تو این مرحله قر ار نیست دیگه شناختتون فقط در حد یک همکار نسبت بهم باشه، شناخت شما دو نفر خیلی فراتر از دو همکار باید باشه.
تو این دوران شما دو نفر روی تمام خصلت های خوب و بد همدیگه شناخت پیدا میکنید بعد تصمیم میگیرید که میتونید با خصلت های همدیگه کنار بیاین یا خیر.
اگه قرار باشه تو این دوران خجالت بکشید یا اصلا بهردلیلی ابهامات و برای همدیگه روشن نکنید، خب مطمعن باشید در آینده از اینکه از دوران آشناییتون درست استفاده نکردید پشیمون خواهید شد.
پس اگه ابهامات ارتباط خواستگارتون با دوستتون شما رو اذیت میکنه میتونید ازشون بخواین براتوت شفاف سازی کنند.
میتونید بهشون بگید ما الان در دوران آشنایی هستیم و من باید فراتر از یک همکار از شما شناخت پیدا کنم، پس در حاضر ارتباط شما با نامحرم برای من روشن نیست، کمی مبهمه قصد دارم این ارتباط برام کمی روشنتر بشه! میخوام حدود خطوط قرمز شما در ارتباط با نامحرم و بدونم! بعبارتی شما میخواین بدونید ایشون در هنگام ارتباط با نامحرم حالا هرکی میخواد باشه دوست شما باشه یا دختر ی از فامیل شون باشه، شما صرفا حد و مرز های ایشون و میخواین بدونید چیه!
مثلا اگه شب نشینی ایشون با همکار خانمشون حالا دوستتتون هست یا هرکس دیگه ای که هست، شما رو اذیت میکنه و شما نمیپسندید میتونید اینو و بعنوان یک مثال عنوان کنید ببینید ایشون قبول میکنند همچین حد و مرزی برای خودشون قایل بشوند، یا خیر.( ببنید شما اسم نمیبرید که ایشون بخواین روی شخص خاصی حساس بشند بصورت کلی عنوان میکنید * نامحرم * ، وقتی کلمه ی نامحرم بکار میره، یعنی هرکس که جز زیر مجموعه ی این کلمه هست، نامحرم محسوب میشه،
دوست شما نامحرمه! همکارهای خانم ایشون نامحرم هستن
دختر خاله و عمه و دایی و عموی ایشون نامحرم هستن
دختر های فامیل شما هم به ایشون نامحرم هستن!
پس شما کلا قوانین و حد و مرز ایشون و نسبت خانم های نامحرم میخواین بدونید و در نتیجه میخواین هم انتظارات خودتون در خصوص این حد و مرز بیان کنید! )
بعبارتی شما میخواین علاوه بر شناختتون روی خطوط قرمز ایشون در ارتباط با نامحرم میخواین بدونید تا چه حد هم در زندگی متاهلیشون در آینده انعطاف پذیر هستند.تا چه حد به خواسته شما در این خصوص اهمیت میدهند
البته اینو دقت داشته باشید که ابتدا باید میزان انعطاف پذیری خودتون و در این زمینه بسنجید، من چون دیدم قبل از خواستگاری ایشون از شما این شب نشینی ها وجود داشته و شما هم با این آگاهی خودتون ایشون و پذیرفتید بنابراین مشخصه که انعطاف پذیری شما هم در این قضیه خوب است.
مثلا اکه یک نفری بود که خطوط سفت و سختی برای ارتباط همسرش با نامحرم برای خودش داشته باشه و با این آگاهی از شب نشینی ها ی دوستش با خواستگارش مطمعنا حتی قبول نمیکنه که با خواستگارش وارد فاز آشنایی بشه چون میدونه قدم اول که انعطاف پذیری خودشه و نداره دیگه نیازی نیست چک کنه ببینه خواستگارش انسان منعطفی هست یا خیر.
- - - Updated - - -
اگه قرار باشه از الان که دوره آشنایی هست از ناراحتی هاتون و شک و شبهه هایی که براتون پیش میاد به خواستگارتون هیچی نگید و ترس حساس شدن ایشون روی دوستتون داشته باشید پس در آینده چطور میخواین با ایشون زندگی کنید.اما حالا میبینم شب نشینیها دوباره به راهه.چرا این رفتارو انجام میده؟از طرفی به خواستگارم چی بکم که یه وقت بدتر رو این خانوم حساس نشه و در عوض ناراحتیمن نشون بدم؟؟؟
بعد ازدواجتون چه اتفاقی قراره بیوفته که ایشون دیگه با دوست شما شب نشینی نداشته باشند؟
یادتون باشه این آقا صرفا یک خواستگار هستتد، و شما دو نفر در دوره ی آشنایی بسر میبرید.
نباید به ایشون علاقه مند بشید و از روی احساس تصمیم بگیرید.
اصلا شاید ایشون اونی نباشند که شما فکر میکنید حتی ممکنه وقتی شما از حدود ارتباط ایشون با نامحرم ابراز ناراحتی میکنید ایشون بین شما و ارتباط داشتن با نامحرم، سایر ارتباطاتشون و انتخاب کنند.
خب همچین شخصی واقعا لیاقت شما و نخواهند داشت.
بهتره فعلا مرحله آشنایی و بدرستی و بدون دخالت احساسات پیش ببرید








علاقه مندی ها (Bookmarks)