به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #13
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 21:50]
    تاریخ عضویت
    1393-1-05
    نوشته ها
    278
    امتیاز
    5,866
    سطح
    49
    Points: 5,866, Level: 49
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 84
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    317

    تشکرشده 1,458 در 274 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    71
    Array


    فیلم "چ"
    کارگردان :ابراهیم حاتمی کیا









    فیلم "چ " ، ساخته ابراهیم حاتمی کیا ، روایت دو شبانه روز از زندگی شهید چمران در سالهای اول انقلاب در منطقه پاوه کردستان میباشد ، زمانی که جدایی طلبان در منطقه کردستان با سودای جدایی طلبی ، مردم بی گناه پاوه را از خانه و کاشانه خود اواره کرده بودند و در این میان ، شهید چمران به عنوان نماینده دولت وقت ، به همراه اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران ، جهت برگرداندن ارامش به شهر و خاموش کردن شعله های جنگ ، به همراه تعدادی رزمنده حضور دارند.




    یکی از زیباترین سکانسهای فیلم که بلحاظ محتوایی قرابت بالایی با این تاپیک داره ، زمانی هست که شهید چمران تصمیم میگیره مردم زخمی شهر رو با هلی کوپتر به بیمارستان شهر دیگری بفرسته تا بدین شکل شانس بیشتری برای مداوا و زنده ماندن پیدا کنند ، کاری که علیرغم مشکلات فراوانی که در آن اتش افروزی جنگ برای چمران فراهم میاورد اما در نهایت به نفع مردم زخمی بود. اما هلی کوپتر زخمی ها بعد از سوار کردن زخمی ها ، در ابتدای پرواز با کوه برخورد میکند و سقوط میکند و تعدادی از زخمی ها کشته میشوند …





    شهید چمران بعد از سقوط هلی کوپتر و وخیم تر شدن اوضاع ، زخمی ها رو سوار گاری بارکشی میکنه و خودش جلودار گاری میشه و شروع به حمل مجروحان حادثه به یک مکان امن میکنه … اما تاثر و تالم ماجرا کم هست که در این میان زنی جلوی چمران رو میگیره و با بدترین الفاظ او رو مسبب کشته شدن زخمی ها میدونه و شروع به زخم زبان زدن به چمران میکنه و چمران فقط در این هیاهو و در میان این تهمتها ، سکوت اختیار میکنه و کوچکترین کلامی به زبان نمیاره …







    خیلی اوقات در زندگی روزمره ما هم ، شاید از سوی دیگران ، تهمتهایی به ما زده بشه ، حرفهای نادرستی به ما زده بشه که ازار دهنده باشه و قلب ما رو برنجونه ، مورد قضاوت دیگران در مورد موضوعی قرار بگیریم که کاملا در مورد درستی اون موضوع به حرکت خودمون ایمان داریم … خیلی از اوقات ما عادت داریم که جواب طرف رو بدیم ، اگر اون طرف یک گام صداش رو بالا برد ما دو برابر صدامون رو بالا ببریم و جوابش رو بدیم و به اصطلاح خودمون کم نیاریم…. اما قدرتی که خیلی از اوقات سکوت در این صحنه ها و در برابر حرفهای غیر منصفانه دیگران داره ، هیچ حرف و کلامی نداره…

    اصلا سکوت راز عجیبی داره ، انگار غیر از این دهان ظاهری ما دهان دیگری در باطن خودمون داریم و هر چه این دهان ظاهری ما خاموش تر باشه ، دهان درون ما فعالتر و هوشیارتر میشه و به ما نداها و راههایی رو میرسونه که در زمانی که دهان ظاهری ما مشغول کل کل و جواب دادن دیگران هست ، از این کار عاجز هست …

    اساسا سکوت در برابر حرفهای بی اساس دیگران، خیلی از اوقات رابطه مستقیمی با قدرت داره ، مثلا زمانی که یک بچه سه ساله به ما بد و بیراه میگه ، نه تنها جوابش رو به همون شیوه خودش نمیدیم و سکوت میکنیم، بلکه خیلی از اوقات لبخندی هم بهش میزنیم … چون هم میدونیم اون عقلش ناقص هست و هم اینکه اصلا اون رو در حد خودمون نمیدونیم… یا مثلا زمانیکه یک پشه میاد روی لباس ما میشینه ، اصلا ما متوجه حضور اون نمیشیم که بخوایم عکس العمل نشون بدیم چون هیبت ما با اون زمین تا اسمون فرق داره … پس خیلی جاها در زندگی و در برابر حرفهای بی اساس دیگران فقط باید سکوت کرد … چون سکوت نشانه قدرت ما در برابر اون فرد مقابل هست ، چون حرف و رفتار اون فرد در اندازه ای نیست که بخواد ما رو درگیر خودش کنه … و بقول فرهنگ فارسی خودمون جواب ابهان خاموشی است و به فرموده حضرت علی (ع) : سکوت در برابر شخص احمق(ابله)بهترین پاسخ اوست و بقول قران کریم :

    « وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً » فرقان/69

    به توصيف آيه شريفه، مؤمنين هنگامي که نادان ها ايشان را طرف خطاب قرار دهند با ملايمت و نرمي پاسخ مي گويند.


    أَلَيْسَ اللَّهُ بِكافٍ عَبْدَهُ
    آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟

    ( زمر / 36 )


  2. 2 کاربر از پست مفید محمد 93 تشکرکرده اند .

    Aram_577 (دوشنبه 22 دی 93), آرام عشق (سه شنبه 23 دی 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: جمعه 08 بهمن 00, 23:20
  2. سیگار...
    توسط شمیم الزهرا در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: پنجشنبه 03 مهر 99, 22:21
  3. در خواستگاری چی بپرسیم؟ چی نپرسیم؟
    توسط samir65 در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 28 تیر 93, 23:25
  4. چطور به ترک سیگار همسرم کمک کنم؟
    توسط ابر بهاری در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: یکشنبه 20 فروردین 91, 10:40
  5. برون شو ای غم از سینه که لطف یار می آید
    توسط مدیرهمدردی در انجمن موسیقی و آرامش، دانلود موسیقی و...
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 فروردین 91, 17:38

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.