فرشته در دیروز در اینجا در ظهر جیره برفمون اومد تموم شد،دریغ از یک لایه
نشستن،فقط سرماش مونده.البته اتاقم گرمه.
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
فرشته در دیروز در اینجا در ظهر جیره برفمون اومد تموم شد،دریغ از یک لایه
نشستن،فقط سرماش مونده.البته اتاقم گرمه.
paiize (شنبه 20 دی 93), terme00 (شنبه 20 دی 93), فرشته اردیبهشت (شنبه 20 دی 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
ولی دراینجا به گونه ای بود که یه ادم برفی بزرگ درست کنی و چندروز هم بمونه گوشه حیاط و هی پرده اتاقت رو بزنی کنار ببینی همچنان بهت خیره است طفلکی.
تو این برفا فقط باید بری کوهستان ...مردم ذوق ندارن که بعضیاگفتن هوا خوب نیست داشتم فکر می کردم چقدر دید آدم ها متفاوته من ذوق مرگ میشم
بخاطرش .
فقط یه چیزی کمه کسی نیست با گوله برفی بزنم فرق سرش نیست دیگه..
تشکرشده 3,515 در 811 پست
خوش به حالاتون
سمت ماها به این راحتیا برف نمیاد یعنی برفاش یه جای دیگه میاد سرماش میاد اینجا.
کار به آدم برفیو اینام نمیرسه .
گفتین برف اگه عکاسی دوست دارین یه کار جالب بگم ؛ اگه بتونین یه دوربین حرفه ای یا نیمه حرفه ای که بشه باهاش سرعت شاتر و دریچه ی دیافراگم رو تنظیم کرد تهیه کنید، میتونید تویه شب که کاملا تاریکه از یه منظره ی برفی عکسای خیلی خوبی بگیرین به این صورت که
سرعت شاتر رو روی حدود 7-8 ثانیه بذارین
دریچه دیافراگم و iso رو هم طوری تنظیم کنید که نور متناسب باشه اگه دوربین دیجیتال باشه خیلی راحت میتونید تنظیم کنید اول با دیافراگم شروع کنید بعد برید سراغ iso طوری که شدت نور با توجه به شاخصی که این طور دوربینا نشون میدن متعادل بشه
دوربین هم حتما باید ثابت روی پایه باشه.
از فلش استفاده نکنید.
همه جا کاملا تاریک تاریک
عکس خوبی در میاد حتی خودتونم میتونید توی کادرش باشین. امتحان کنید!
من دیوانه چو زلف تو رها میکردم / هیچ لایقترم از حلقه زنجیر نبود
paiize (شنبه 20 دی 93), terme00 (شنبه 20 دی 93), فرشته اردیبهشت (شنبه 20 دی 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
عامو خودتون گرفتین تا حالا؟ میشه بذارین ببینیم؟
بله دوست دارم عکاسی کنم .
کاش میشد با تنظیماتی که گفتین عکس بگیرم ولی کو برف کو دیجیتالم؟
البته یه سوال حرفه ای هم دارم مطمانید عکسم شبیه لاک پشت در نمیاد؟
فرهنگ از کجا باید بدونیم گوشیمون ایزو داره؟!!!!! ولی فکر نکنم با گوشی بشه ها.
(اصلا ایزو چیه!!!!!)
ویرایش توسط فرشته اردیبهشت : شنبه 20 دی 93 در ساعت 01:25
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
میمرضا نمونه کار بذار.موبایلم ایزو 400 داره،می شه کاری کرد؟دوربین ایزو 1600
تشکرشده 3,515 در 811 پست
ایزو پارامتر حساسیت دوربین به نوره ، جاهای تاریک که فلش و دیافراگم کم میارن به ناچار ایزو رو بالا میبرن ؛ این که میگم به ناچار چون عکس رو خراب میکنه اون شفافیتو نداره .
پس ایزو پایین باشه خوبه ، که 100 خوبه مگر در صورت اجبار .
ولی دیافراگم رو میتونید باز کنید کامل
ولی چیزی که اینجا کمک میکنه عکس بیافته سرعت شاتره ، مثلا تو مثال بالا عکس شما هفت ثانیه طول میکشه تا بیافته.
لنز دوربینم مهمه ، با موبایلو اینا نمیشه ؛ دسته کم یه دوربین نیمه حرفه ایو میخواد .
والا راستش عکس هست مال سال پیشه ولی متاسفانه میخواستیم بریم بیرون عکس بگیریم نذاشتند ،گفتند میخوای ماشینو تو شب برفی ببری چی کار کنیو ... خلاصه از کولر روی پشت بوم عکس انداختیم !اونم نمیذارم خیلی افتضاحه... میبینید اختیارمون دست خودمون نیست بعد این همه سال!!
بعدم دیگه به این زودیا برف نمیاد .
ولی عکس دقیقا مثه روز در میاد ، یعنی بیننده نمیفهمه عکس تویه شب گرفته شده ، برا مناظر طبیعی خوب در میاد .
یه کار دیگم میشه کرد وقتی برف میاد تویه روز سرعت شاتر و که بالا ببرین مثلا 100 میلی ثانیه، میتونید از برفایی که دارن میان پایین عکس بگیرین (از لحظه ی ریزش برف ) البته سه پایه حتما میخواد.
البته با همین تنظیمات آخری بعد بیاین از لاک پشتای ظرفشویی عکس بگیرین، دستمون بسته است همش یا تو ظرفشویی یا پشت بوم !!
![]()
من دیوانه چو زلف تو رها میکردم / هیچ لایقترم از حلقه زنجیر نبود
ویرایش توسط m.reza91 : شنبه 20 دی 93 در ساعت 01:46
paiize (شنبه 20 دی 93), terme00 (شنبه 20 دی 93), فرهنگ 27 (شنبه 20 دی 93), فرشته اردیبهشت (شنبه 20 دی 93)
تشکرشده 6,950 در 1,499 پست
اطلاعات خوبی بود.
ولی براما چه فرقی داشت عکس مال پارسال باشه یا نیم قرن پیش یا امسال.
تشکرشده 3,515 در 811 پست
اگه به کولر علاقه دارین ، بفرمایید :
عکسه یکم نویز داره یادم نیست ولی احتمالا ایزوش بالا هست البته ممکنم هست به خاطر تفاوت سطح تابش نور از برف و جسمای دیگه باشه.
ولی در نظر داشته باشین کاملا تاریک تاریک ، هیچ لامپی روشن نیست هیچ فلشی هم در کار نیست ؛
میبینید چقدر برف اومده که !! ولی مثلا اگه صخره و کوه و درخت و اینا که خوب برف روش نشسته باشه، خوب در میاد. مثلا پیست اسکی ،
به هر حال هر چقدر عکس بخواد جالب ترباشه امکانات بیشتری میخواد الان یه لنز حرفه ای معمولی رو 6-7 میلیونه ! دوربین منم g12 canon ،یه دوربین نیمه حرفه ایه برای کاربرای آماتور مثلا لنزشو نمیشه تغییر داد . البته اینو بگم قیمت خود دوربین از لنزش خیلی ارزونتره !!!
اینو نمیخواستم بذارم ولی نمیذارن که ! اینم عکس پارسال !! برا شما فرقی نداره برا من داره، آبرومون رفت با این عکسمون :) . اینو بیشتر همینطوری گرفتم چون معلوم نبود دیگه کی برف بیاد کما اینکه هنوزم نیومده !!
من دیوانه چو زلف تو رها میکردم / هیچ لایقترم از حلقه زنجیر نبود
ویرایش توسط مسافر زمان : یکشنبه 21 دی 93 در ساعت 00:32
paiize (شنبه 20 دی 93), terme00 (شنبه 20 دی 93), فرهنگ 27 (شنبه 20 دی 93), فرشته اردیبهشت (شنبه 20 دی 93), شیدا. (شنبه 20 دی 93)
تشکرشده 6,659 در 1,532 پست
هه هه هه.....
شتردرخواب بیندپنبه دانه...
خوشم اومدهیچکی ازاین پست ظالمانه تون حمایت نکرد!!!یادمه وقتی واسه شما میخواستیم آش پشت پادرست کنیم همه ازخوشحال رفتنتون داوطلب شدن!!
بارفتن منم دیدم چه بلایی به سرباغ اوردین!!کارگاه عکاسی راه انداختین..
بازاون ظرفشویی بهتربود...آخه این چه علایقی هستش که شمادارید!!!کولر..ظرف شویی...
دفعه بعدحتما میخوای ازآبگرمکن خونتون عکس بزاری...والا....
این آثارهنریتون رولطفا قاب کنیدبزاریدتواتاق خودتون تابلکه مامان بزرگتون بیادازشون تعریف کنه!!!![]()
عمر که بی عشق رفت
هیچ حسابش مگیر...
تشکرشده 1,769 در 422 پست
من هم اینو شنیدم ولی آخه ما خیلی زودتر از 20 دقیقه غذامون رو میخوریم ... اینو موقعی حس میکنم که وقتی مهمون دارم .من دو روز در تدارک مهمانی هستم و غذاهای مختلف با دیزاین های متفاوت آماده میکنم ولی در عرض 10 دقیقه کل غذاها نابود میشه
- - - Updated - - -
نخیر عامو جون .... یه پدرشوهر با این هوا هیکل که توهم نمیشه ... گاهی هم پشت سرم می ایسته که نمیتونم بیام تو باغ ... اینجا هم باید دنبال یه راه حل برای پیچوندنش باشم
کاش بودی میدیدی چقدر مدیر های کار قبلی تماس میگرفتن که منو از استعفا منصرف کنن ولی موفق نشدن ... چون من قاطعانه پای تصمیمم ایستادم ...
نتیجه اینکه شما داری پیش داوری و ذهن خوانی میکنی
ضمنا شما که مدعی هستی اینجا مدیری چرا اطلاعات و مفاهیم روانشناختی رو از سایت های دیگه میاری ؟ هان ؟
آدمک آخر دنیاست بخند
آدمک مرگ همین جاست بخند
دست خطی که تورا عاشق کرد، شوخی کاغذی ماست بخند
آن خدایی که بزرگش خواندی، به خدا مثل تو تنهاست بخند ...
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)