سلام
دوست عزیز ، اینکه پنجاه پنجاه ، زبان رو بلدی ، من متوجه نمیشم دقیقا . ولی فرض میکنم که واقعا پنجاه باشه.
اما فک میکنی تا حالا چند صد نفر دیدم که گفتن زبانمون خوبه ، فقط یه خورده نیاز داره تکمیل بشه؟ هیچوقت هم نشده.
فک میکنی چند هزار نفر دیده باشم که سال هاست که اصلا در این پروسه یادگیریه زبان هستن؟ و خواهند هم بود.
فک میکنی چند در صد مردم ایران این پنجاه پنجاهه زبان رو بلدن ولی می بینی که هیچ کدوم چیزی بارشون نیست؟ به عبارتی اون فایده ی نهفته ، اون گنج نهفته در زبان رو یافت نکردن. چرا؟
متاسفانه هنوز هم نکاتی چند هست که مونده و نشد در اون تاپیک بگم : اما اونش که به شما مربوطه :
بیینید هر کسی که گفت من میخام که زبان انگلیسی یاد بگیرم ، اون هیچ وقت این مسیر رو به پایان نخواهد رسوند. شک نکنید.
مثل این میمونه که طرف بخاد بگه من از فردا غذا میخورم. خو معلومه باید بخوری .
اصلا نباید فک کنی بهش. اصلا کسانی که تفکرشون هنوز با زبان ، رفیق نیست، به شدت در پروسه یادگیری و روش های مختلف گیر میکنن. این که چطور تمرین کنن ، چطور یاد بگیرین.
چیکار کنن چیکار نکنن؟ کی شروع کنن؟ اتفاقا عزمشون هم جدی هست اما ...
از من داشته باش(ید !) ، هر وقت زمانی برای شروع پروسه یادگیریه زبان تایین کردی ، باختی.
در خصوص اسکریپت هایی که بلدید :
بنا به تجربه محدودی که در این زمنیه دارم عرض میکنم خدمتتون :
ببیند دیزاین و وب در ایران به دو شکله : (کلا تکنولوژی در ایران همینطوره)
1- شما چند تا مبحث رو به صورت کلی یاد میگیری مثلا چند تا زبان مختلف ، و پروژه های سطحی ، دانشجویی ، ادارات کوچیک و امثالهم رو بر می داری و حالشو هم می بری. خب لازمه یه جورایی اچار فرانسه باشی.از همه چی به عمق یه سانت.
2- خیلی تخصصی کار میکنی. یعنی فقط و فقط از طراحی وب مثلا سی اس اس حالیته. اصلا اسم پایتون و پی اچ پی رو هم شاید نشنیده باشی ولی سی اس اس رو خوردی.هیچ کی نمیتونه رو حرفت جرف بزنه. محل کارت هم شرکت های خاص و بزرگه که پروژه های بزرگ با متد های مدیریت نرم افزاری برمیدارن و واسه هر قسمت یه متخصص خبره در اون زمینه دارن که فقط مثلا قسمت سی اس اس ها رو اون شخص انجام میده و کاری به سمت سرور نداره. یا جاوا اسکریپت یه دنیای عجیبیه. حالا اسمش رو در اینده زیاد خواهید شنید. این که همه چی جاوااسکریپت خواهد شد . همه چی.
اگه دارید به روش دوم عمل میکنید پس بحث یه دست و چند تا هندونه در مورد شما صادقه.
در غیر اینصورت مشکلی نیست.
در هر دوحالت میتونید به امید خدا ، با تلاشتون موفق بشید.
اما پیشنهاد میکنم که بدونید شما در کدامین مسیر هستید.
و در نهایت ترکیب این موارد با رشته ی معماری رو هم در نظر داشته باشید.
گویا شما در زمره ی گروه یک داری فعالیت میکنی (به عنوان کار پاره وقت صرف تامین هزینه ها) .
گفتیم در جریان باشید.
موفق و موید









علاقه مندی ها (Bookmarks)