سلام انتها جان،
من هم خیلی متاسفم از چیزایی که خوندم. آفرین به این صبر و استقامتت
و آفرین به اینکه در این شرایط سخت بازهم به دنبال راه چاره ای هستی.
یکی از آشنایان خیلی نزدیک ما که یه خانم هست، شوهری شبیه به خصوصیات اخلاقی همسر شما داشت. شوهر ایشون هم از خانمش خیلی ایراد میگرفت. ایرادای بنی اسرائیلی. مثلاً میگفت نمایندهء مردم تهران کیه؟ چرا نمیشناسیش؟ یا مثلاً فلان وزیر نفت چیکار کرده؟ همش بهش سرکوفت میزد که تو توی اجتماع نیستی، تو امروزی نیستی، با اینکه این بنده خدا سرش به زندگیش گرم بود خیلی هم به روز بود، تحصیلات دانشگاهی داشت، از زیباییش که هرچی بگم کم گفتم، خانه داریش هم در حد معمولی خوب بود و دوتا دختر مثل دسته گل بزرگ کرده بود. آخرسر هم بعداز 22سال زندگی الان از هم جدا شدن.
خیلی مشاوره رفت. مشاوره های دوتایی هم میرفتن. شوهرش دچار اختلال روانی و شخصیتی بود.
ولی کاری که این خانم تو مدت زندگی با اون آقا کرد و خیلی قابل تقدیر هست، این بود که رویاهاشو فراموش نکرد. هرچند اعتماد به نفسش پیش شوهرش خیلی کم بود ولی وقت بیشتری رو با ما که خانوادش حساب میشیم میگذروند. دوست داشت بره کارای آرایشگری یاد بگیره، رفت یاد گرفت، یه مدت رفت یه جاهایی کار کرد. شروع کرد به کم کردن اضافه وزنش، ورزش میکرد، سعی کرد رفتار شوهرش براش مهم نباشه. هرچند میدونم که خیلی سخت بود. ولی بیشتر روی خودش و علائقش زوم کرد.
ما همسن هستیم. من خیلی متاسفم که شما ناچار هستی در این سن به تنهایی به شادی زندگیت بپردازی. ولی سعی کن هر چیزی که شادت میکنه انجام بدی. کلاس رقص، کلاس ورزش حتی اگه از نظر مادی باشگاه نمیتونی بری، تو خونه با یه سی دی خودتو سرگرم کن. شیرینی پزی و کیک پزی رو بهت پیشنهاد میکنم. خیلی عالیه. بافتنی هم خیلی محشره.
به نظر من به جای اینکه ماهی یک کادوی کوچک برای همسرت بخری، برای کودک درونت این کادو رو بخر. یعنی چیزی که شاید بهش نیازی نداشته باشی و وجود یا عدم وجودش فرقی برات نکنه، ولی از درون خوشحال و شادت میکنه.
یه بار من به خودم یه بسته ماژیک های رنگی رنگی هدیه دادم. اینقدر تا چند وقت سرحال بودم که هرکی منو میدید فکر میکرد یه خبر خیلی خوب شنیدم.
وقتی شما روحیت رو بالا ببری، و تحت سلطهء همسرت نباشی، دید همسرتون هم نسبت به شما تغییر میکنه. شایدم نکنه، ولی مههم خود شمایی که چطوری از زندگیت لذت ببری.
امیدوارم نتیجه بگیری عزیزم![]()








وقتی شما روحیت رو بالا ببری، و تحت سلطهء همسرت نباشی، دید همسرتون هم نسبت به شما تغییر میکنه. شایدم نکنه، ولی مههم خود شمایی که چطوری از زندگیت لذت ببری.

علاقه مندی ها (Bookmarks)