به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

Threaded View

  1. #4
    ((( مشاور خانواده ))) آغازکننده

    آخرین بازدید
    امروز [ 00:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,192
    سطح
    100
    Points: 325,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام و احترام
    تقریبا یک اپیدمی در نسل جوان وجود دارد. از یک معضل و مشکل که متاسفانه کم کم دارد همه گیر می شود.
    و آن اینست که اساسا مفهوم ازدواج و زندگی را درست متوجه نشده اند. و توقعی از زندگی دارند که اساسا غیر منطقی هست. مثل توقع داشتن اینکه یک نوزاد در المپیک مقام بیاورد!!!!!
    زندگی یک مدرک آماده و کامل نیست که هنگام ازدواج به عروس و داماد بدهند.
    بلکه زندگی شروع یک مدرسه هست. که در آن باید مرتب رنج درس خواندن و درس پس دادن داشت. امتحان های سخت و راحت پیش رو هست.
    و با همت و یادگیری و تمرین و و سختی کشیدن کم کم رشد می کنیم و مدرک با سوادی را می گیریم.
    در مدرسه اگر کسی از امتحانهای سخت و راحت ا زمعلم های سخت گیر و راحت گیر فراری شوند و ترک تدریس کنند و به هر مدرسه ای بروند هرگز موفق نمی شوند.

    زندگی هم مثل همین مدرسه هست.
    حتما و حتما در هر زندگی باید مسائل ساده و مشکل باشد. رنجهای کوچک و بزرگ باشد. گره های ساده و کور باشد. سراشیبی و سربلندی باشد.
    اما خیلی از ما جر می زنیم و نمی خواهیم تمکین کنیم. و فکر می کنیم اگر با کس دیگری ازدواج می کردیم همه چیز روبرا میشد.
    یکی از 5 زن برتر جهان آسیه هست.
    او زن طاغوت ترین فرد جهان که ادعای خدایی می کرد شد.
    مردی که شکم زنان را پاره می کرد و نوزدان را می کشت.
    اما صلاح این زن این بود که با فرعون زندگی کند و در همین بستر بیشترین رشد را بکند.
    می بینید؟
    صلاح چیست؟
    صلاح آن نیست که همه مسائل مثل راحت الحلقوم باشد و مثل هلو برود در گلو
    رشد و صلاح در مسیر رنج و سختی فراهم می شود.

    آیا بالاتر از پیامبر (ص)، حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) وجود دارد؟!
    آیا زندگی برای آنها صاف و مستقیم و بدون رنج بود.
    کدام فرد فرهیخته و بزرگی در تاریخ بشر سراغ دارید که از راحتی به جایی رسیده باشد.
    پس آنچه ما باید ابتدا در ذهنمان اصلاح کنیم اینست:
    پذیرش اینکه مسائل و مشکلات زندگی برای فرار نیست. برای حل هست.
    با عوض کردن همسر، نوع مشکلات عوض می شود ،نه اینکه مشکلات حل شود.
    هر کس مشکل خاصی دارد:
    همسر یکی هوسباز و دنبال زنهاست.
    همسر یکی معتاد هست.
    همسر یکی بیماری آسم ، یا قلبی دارد
    همسر یکی بدبین و گیر بده هست.
    همسر یکی بی مسئولیت یا ضعیف در دین هست
    همسر یکی زشت هست.
    همسر یکی آداب اجتماعی بلد نیست.
    همسر یکی با خانواده اش همیشه درگیر و قهر هست.
    همسر یکی اهل صحبت و معاشرت و اوقات فراغت نیست.
    همسر یکی عصبی، افسرده، وسواسی، بی نظم و ... هست.
    و .....
    و اگر شما یکماه وقت بگذارید در این تالار همدردی و اصلا هیچ سئوال نپرسید و هیچ مطلبی ننویسید و فقط مشکلات خانواده ها را مطالعه کنید متوجه می شوید هر زندگی برای خودش مسائل دارد.
    البته شیرینی زندگی به حل این مصائب و مشکلاتش هست.
    شیرینی ورزش فوتبال به همین سختی بازی و عبور دادن توپ تا دروازه هست. البته گاهی گل می زنیم و گاهی گل می خوریم. اما خود بازی جذاب هست.
    اگر فردی یک توپ فوتبال بردارد و در زمین بازی تنهایی به دروازه حریف صد گل بزند ارضاء نمی شود و لذتی نمی برد با اینکه کارش راحت هست.

    پس زندگی را باید درست فهمید.
    و برای حل هر مسئله اش ابتکاری به خرج زد.
    و فهمیدن موضوع رنج و نقش آن در صیقل دادن روح آدمی و مهیا کردن زمینه رشد او بسیار مهم هست. همان چیزی که در دوره معاصر به خاطر فلسفه های لذت جویانه و خود محوری انسان فراموش شده است.
    جهت مطالعه بیشتر:
    با مفهوم و تاثیر رنج در زندگی بیشتر آشنا شویم




    یک اشتباه رایج زوجین هم در مواجهه با مشکلات عقب گرد به زمان قبل هست. که اگر با این فرد ازدواج نمی کردم چه می شد؟ اگر زودتر جدا می شدم چه می شد؟ اگر فلان تصمیم را می گرفتم چه می شد؟!!!!!!و اینکه مرتب به زمان گذشته می روندد و آرزوهای محال می کنند.
    باید در اینجا و اکنون زندگی کرد.
    قصارهایش را در این تاپیک بخوانید:
    جملات قصار در مورد اهمیت زمان حال

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 27 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    .saber. (یکشنبه 23 آذر 93), ali_lenovo (شنبه 06 شهریور 95), Aram_577 (پنجشنبه 29 آبان 93), elham.e (دوشنبه 26 آبان 93), hhhhhhhani (پنجشنبه 21 مرداد 95), khaleghezey (دوشنبه 26 آبان 93), m.reza91 (یکشنبه 25 آبان 93), Mvaz (یکشنبه 03 بهمن 00), P O U R I A (یکشنبه 16 فروردین 94), redalatkhah (جمعه 30 آبان 93), sahar67 (یکشنبه 26 بهمن 93), فرشته مهربان (چهارشنبه 28 آبان 93), نیکیا (سه شنبه 27 آبان 93), میشل (چهارشنبه 28 آبان 93), مصباح الهدی (دوشنبه 26 آبان 93), آویژه (دوشنبه 26 آبان 93), آرام دل (یکشنبه 09 آذر 93), آرام عشق (چهارشنبه 27 اسفند 93), آزرم (یکشنبه 25 آبان 93), احساسی (دوشنبه 15 آذر 95), بی نهایت (دوشنبه 06 مهر 94), باغبان (جمعه 31 مرداد 99), بخشنده مهربان!!! (چهارشنبه 24 آذر 95), رها68 (سه شنبه 12 اسفند 93), زی زی گولو (چهارشنبه 20 اسفند 93), سرگشته دوست (دوشنبه 13 بهمن 93), عشق آفرین (جمعه 13 شهریور 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.