به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16

Threaded View

  1. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 دی 97 [ 00:50]
    تاریخ عضویت
    1393-6-05
    نوشته ها
    496
    امتیاز
    17,675
    سطح
    84
    Points: 17,675, Level: 84
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 175
    Overall activity: 2.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,385

    تشکرشده 1,898 در 451 پست

    Rep Power
    132
    Array
    شیدا جان ، خانومم همین صحبت شما میتونه یه مثال باشه از اینکه شما دورادور نمیتونید از کسی شناخت پیدا کنید.
    شایان ذکره که اون آشنا دختر داییم بود که مادرم منو بهش سپرده بود مثلا. لیکن ما رفتیم خونه دوست پسرش! و اون منو تنها گذاشت!
    مادر من روحشون هم خبر نداشت و فکر میکردند با ایشون منزل هستم و خواب! نه در خیابان!
    چون مادرم لازم هست هر چند مدت یک بار به مادرشون در شهرستان سر بزنند و اینه که هرگاه شرایط رو مساعد ببیند که بتونند منو به کسی بسپارند میرن شهرستان پیش مادربزرگم.
    به هر حال با اینکه راننده مخصوص داشتم و فقط با راننده میرفتم مدرسه و برمیگشتم، حتی تو مدرسه کنترل میشدم، جیم میشدم و هر کاری میخواستم میکردم. مادرم هم متوجه میشدند، اما نمیتونستن مچمو بگیرن.
    وگرنه من تا سوپر مارکت هم اجازه نداشتم تنها برم. و اتفاقا خیلی جاها رو با همین دختر داییم میرفتم. اتفاقا انقدر کنترل میشدم که دوست داشتم آزادیمو به خودم ثابت کنم.
    اما مدت هاست مادرم به پاکیم قسم میخوره. آیه نازل شه من خلافی مرتکب شدم ایشون باور نمیکنند، من رو باور میکنند.
    به هر حال من شاید دختر خوبی برای مادرم نبودم. اما خواهرم هیچگاه قدم کج نذاشته و همیشه سر به راه بوده و معتمد.
    او هم اجازه شب تنها ماندن یا مسافرت بدون خانواده و ... نداشت. الان خواهرم متاهل هستند. اگر شب همسرش نتونه بیاد خونه، اجازه نداره تنها بمونه. باید بره پیش مادر شوهرش. شوهرش هم اجازه بدن، پدرم اجازه نمیدن.

    اگر شما از دور بخواین با خانواده ی ما آشنا بشین تضاد های فراوانی میبینید.
    مثلا: من تو این شهر یه حجاب متوسط دارم، وقتی میرم شهرستان باید حجاب کامل (با پوشش مخصوص خودمون) داشته باشم، حتی یه نخ موهام مشخص نباشه. بعد همونا منو اینجا با مانتو میبینن هیچ ایرادی نداره، بعد من فلان کشور باید بی حجاب باشم. اونوقت یه زمانی راننده داشتم، راننده حق نداشت منو نگاه کنه، حتی یک کلمه صحبت کنه. برای آدرس پرسیدن باید زنگ میزد مادرم. حق نداشت از من بپرسه. آینه جلو نداشت. کوچکترین خطایی نه تنها کارش، شاید سرش هم از دست میداد. بعد من آرایشگر مرد داشتم... از طرفی اجازه نمیدن جشن تولد مختلط برم. حتی غیر مختلط آشنا نباشه دردسر دارم. اونوقت مراسم های خودمون مختلطه. استخر مختلطه، اگه با پسر عمو ها، شوهر عمه ها روبوسی نکنیم انگار بهشون فحش دادیم. اما به یه فروشنده لبخند بزنیم زشته. جلو پسر دایی ها باید حجاب داشته باشیم. اینا رو فقط خودمون میدونیم کی محرمه و کی نامحرم! اما شما تا نیاین با رسم و رسومات و نحوه زندگی ما آشنا بشین نمیتونین از ما شناخت کسب کنید.
    الان هم شاید درک نکنید، یه خانواده سختگیر، اما آزاد، یه خانواده قانونمند و خشک، اما همدل و متحد. محدودیت و ممنوعیت های عجیب واسه خانوم ها، اما احترام شدید به همون خانومها!
    به همین دلیل میگم باید از نزدیک آشنا شد. نمیشه گفت چون جدا زندگی میکنن، همبستگی ندارند، مسئول و پایبند نیستند. باید مواجه شد. با حدس و گمان نمیشه زن گرفت. آشنایی که با حدس و گمان به دست نمیاد. شاید دلایل موجهی داشته باشند.

    ایشون نپرسیدند دور بودن از پدر چه تاثیراتی بر دختر خانوم میتونه داشته باشه، وگرنه من جواب دیگری میدادم.
    ایشون پرسیدند:
    1. مشکوک نیست؟ اینکه شاید پدرشون زن داشته باشند
    یا
    2. بین پدر و مادرشون اختلاف باشه.

    من نمیگم هست. نمیگم هم نیست. میگم اینجا کسی نمیتونه به شما بگه مشکوک هستند یا نیستند. چون یکی به خاطر اختلاف جدا زندگی میکنه، یکی هم به خاطر شرایطش و شاید دیدگاهش. مشت نمونه خروار نیست. تحقیق کنید، از نزدیکانشون، از آشنایان مشترک، صحبت کنید، با پدر و مادرشون رفت و آمد کنید متوجه میشید. کما اینکه خانواده ای کنار هم باشند و میونشون اختلاف باشه، ایشون باید تحقیقات لازم رو انجام بدن. نمیشه گفت چون کنار همند مسئولیت پذیرند یا روابطشون خیلی عالیه.
    تنها نفس خداست که اگر بر گل دمیده شود انسان می آفریند.

  2. کاربر روبرو از پست مفید عشق آفرین تشکرکرده است .

    sorosh (چهارشنبه 23 مهر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: یکشنبه 10 آبان 94, 19:18
  2. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 تیر 93, 10:16
  3. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 بهمن 92, 14:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.