خلاصه با تمام اين امور گواهى مى دهم بر اينكه اگر به حركت مى آمدم و طول روزگاران،و زمانهاى بس دراز مى كوشيدم،بر فرض كه آن همه زمان را عمر مى كردم،كه شكر يكى از نعمت هايت را بجا آورم نخواهم توانست،جز با منتّت كه به سبب آن شكرت بر من واجب مى شود،شكرى دايم و نو،و ثنايى تازه و فراهم.
آرى اگر من و همه شمارشگران از آفريدگانت،حرص ورزيم كه نهايت نعمت هايت،از نعمتهاى سابقه دار و بىسابقه ات را برشماريم،هرگز نمى توانيم به شماره آوريم،و نه اندازه آن را احصا كنيم،
چه دور است چنين چيزى چگونه ممكن است؟
و حال آنكه تو در كتاب گويايت،و خبر صادقانه ات اعلام كرده اى: اگر نعمتهاى خدا را برشماريد،قدرت شمارش آن را نداريد.
خدايا
كتابت راست گفته، و اخبارت صادقانه است،و پيامبرانت و رسولانت به مردم رساندند،آنچه را از وحيت بر آنان نازل كردى.و براى آنان و به وسيله آنان از دينت شريعت ساختى،
معبودا
من گواهى مى دهم به تلاش و كوششم،و به قدر رسايى طاعت و ظرفيتم،و از باب ايمان و يقين مى گويم: سپاس خداى را كه فرزندى نگرفته،تا از او ارث برند،و براى او در فرمانروايى اش شريكى نبوده تا با او در آنچه پديد آورده مخالفت كند، و سرپرستى از خوارى برايش نبوده،تا او را در آنچه ساخته يارى دهد،
پس منزّه است او،
منزّه است او،
اگر در آسمان و زمين معبودهايى جز خدا بود،هر آينه هر دو تباه مى شدند و متلاشى مى گشتند،
منزّه است خداى يگانه يكتا،و بى نياز،كه نزاده،و زاده نشده و احدى همتايش نبوده است.
سپاس خداى را،سپاسى كه برابرى كند با سپاس فرشتگان مقرّب،و انبياى مرسلش و درود و سلام خدا بر بهترين برگزيده از خلقش محمّد خاتم پيامبران،و اهل بيت پاك و پاكيزه و ناب گشته او باد.







پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)