به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 84

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 31 فروردین 94 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1393-5-30
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    673
    سطح
    13
    Points: 673, Level: 13
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    11

    تشکرشده 14 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام آقا علی

    میدونید من اتفاقا معتقدم تو جامعه ی ما و شاید تو همه ی دنیا مردا اگه بخوان میتونن هر کاری بکنن و هیچکس واقعا هیچکس نه خانواده نه قانون نه هیچی نمیتونه جلوشونو بگیره . برعکس زنا .... بیچاره ها تا کلی سیاست زنانه بکار نبرن و دل شوهره رو با هزار جور بدبختی و پا گذاشتن روی غرورشون بدست نیارن شوهراشون هیچ کاری واسشون نمیکنن.

    آقای علی کوچولو واقعا نمیدونم چطور شروع کنم. اونی که به شما احترام نمیذاره در درجه ی اول خودتون هستید . وقتی در درون تونستید به خودتون احترام بذارید 80 درصد موفقیت رو بدست آوردید و 20 درصد بقیه اطرافیان هستند. اینو بیخود نمیگم . از برایان تریسی خوندم که میگه ثابت شده 80 درصد مشکلات ما بخاطر عوامل درونیه و 20 درصد ناشی از عوامل بیرونیه.

    زن و خانواده ی زنتون و مطمئنا افراد دیگه ای در زندگیتون که بتون احترام نمیذارن فقط 20 درصد مشکلاتتون رو تشکیل میدن.

    لطفا به خودتون برگردید. خودتون رو مرکز توجه قرار بدید. روی خودتون کار کنید . زنتون و خانوادش خودبخود یا درست میشن یا از سر راهتون میرن کنار تا آدمای جدیدی وارد زندگیتون بشن که با شخصیت جدیدتون سازگارن.

    اگه خودتون رو عوض نکنید توی مریخ هم زن بگیرید بازم همین کارا رو باتون میکنه. تمام زنای دنیا و تمام مردای دنیا همینطور باتون برخورد میکنن.

    این که گفتم نتنها نا امید کننده نیست بلکه بسیار امیدوار کنندس. چون شما کنترلی روی دیگرون ندارید اما خودتون کاملا در اختیار خودتون هستید. شما با اعتمادبنفس بار نیومدید. خانوادتون توی آماده کردنتون برای ناملایمات زندگی کوتاهی کردن.

    میشه برای کمک به خودتون اگه سوالی میکنم جواب بدید؟ من حریم خصوصی شما رو حفظ میکنم و سوالایی که دوس ندارید جواب بدید رو نادیده میگیرم.

    شما توی خانواده ی خودتون هم احتمالا شخص محترم و مقتدری نیستید درسته؟ شما رو قبول ندارن و از طرف اعضای خانواده ی خودتون مثل خواهر یا برادر و حتی والدین تحقیر میشید. درسته؟

    دوم اینکه شما از حمایت خانواده ی خودتون توی مسائل زنتون محرومید یا اینکه شما اجازه ی پشتیبانی از خودتون رو بشون نمیدید درسته؟. چرا که همونطور که خانواده ی زنتون ازش بی چون و چرا دفاع میکنن از نقش خانوادتون چیزی نگفتید.

    سوم اینکه شما با از دست دادن زنتون دقیقا چی رو از دست میدی؟ دقیقا حفظ چه چیزی تو این زندگی باعث شده شما ادامه بدید؟ پول؟ محبت ؟ واقعا دارید برای حفظ چی تحمل میکنید؟

    مثال میزنم تا سوال آخرم واضحتر بشه.

    من توی زندگی9 سالم با شوهرم یه وقت به جایی رسیدم که داشتم از زندگی خفه می شدم. کاغذ و خودکار اوردم. صفحه ی کاغذ رو بصورت عمودی با خودکار خطی کشیدم تا به دو نیم تقسیم بشه. یه طرف کاغذ مزایا و معایب ادامه با اون مرد رو نوشتم . طرف دیگش مزایا و معایب ترک و جدایی.

    من برعکس خانومتون از طرف خانوادم حمایت نمیشدم و اگه طلاق میگرفتم اونجا هم واسم جهنم میشد. اما خواستم بد رو به بدتر ترجیح داده باشم. از طرفی دوتا بچه داشتم . نمیخواستم ترکشون کنم تا زیر دست این و اون با ذلت و خواری و بدون اعتماد بنفس بزرگ بشن.

    میدونید چکار کردم ؟ تصمیم گرفتم ادامه بدم اما قبل از اون تا آخر خط و تا جایی که در توان دارم مبارزه کنم. با خودم گفتم من قهر میکنم و اگه شوهرم بام توافق کرد که بخشی از حق و حقوقم رو رعایت کنه ادامه میدم . میخواستم تا جایی که میتونستم به شوهرم فشار بیارم حتی حاضر شدم کارم به دادگاه برسه خودم رو برای همه چیز برای رسوایی و شماتت فامیل و دوستان..... برای شنیدن سرزنش های بد پدرم و برادرام و حتی مادرم.... برای کتک کاری هرکی که میخواد مجبورم کنه تن به خواری بدم ... خلاصه دیگه برا هر اتفاقی خودم رو آماده کرده بودم.... گفتم میخوام تا دل سیاهی برم. میخواستم ببینم ته این سیاهی کجاست و آیا به روشنایی میرسم؟ اما یه خط قرمز بود که به خودم قول دادم ازش نمیگذرم و اون ترک بچه هام بود . بچه هام مجبورم میکردن درصورت برنده نشدن و عوض نشدن رفتار شوهرم بازم ادامه بدم. بچه هام.......


    شما برا چی دارید ادامه میدید؟ اون چیه که بخاطرش تحمل میکنید؟ اون چیه که از خودتون ....از عزت نفستون.... از شخصیت و حرمتتون مهمتره که دارید خودتون رو فداش می کنید. برای من بچه هام بودن. چون خودم انتخاب کردم خودمو فداشون بکنم.


    البته ناگفته نمونه اصلا قبل از اینکه به دل سیاهی و اون همه تصوراتیکه میکردم موقع مبارزه و احقاق حقوقم برام اتفاق میفته برسم مشکل الحمدلله حل شد. الان هم مشکلاتی دارم اما خب طبیعین.


    بیایید اول از خودتون شروع کنید و به فکر جدایی نباشید . این آخرین راهه نه اولین راه.


    اول از همه به طرز صحبتتون با خودتون دقت کنید. شما خودتون رو با چه الفاظی صدا میکنید؟ .....منظورم تو دلتونه نه اینکه با صدای بلند خودتون رو چی صدا میکنید. چون مسلما شما خودتون رو با صدای بلند صدا نمیکنیدمثلا چرا اسمتونو گذاشتید علی کوچولوه نه بزرگ؟


    دوما ببینید چندبار در روز خودتون رو سرزنش میکنید؟ برا همه چیز نه برا یه موضوع.


    اینجوری میفهمید خودتون چقدر به خودتون احترام میذارید. اینا به نظر ساده میان. به نظر میاد که به مشکل شما و همسرتون ربطی نداره....... بخاطر اینه که من دارم لایه های بسیار عمیق تر و نه سطحی روانتون رو کنکاش می کنم تا مشکل از ریشه حل بشه. چون همینطور که گفتم احتمالا همه با شما این رفتار رو دارن.


    آقا علی شما نیاز دارید به درمان خود کم بینی. بعضی ها خودشیفتن بعضی ها مث شما خودشونو کوچیک میبینن. شما یک مهرطلب هستید و مهر و محبت رو گدایی میکنید....میدونید چرا؟ چون خودتون به خودتون محبت نمیکنید.


    آقای علی من نمیتونم شما رو علی کوچولو صدا کنم . توصیه میکنم حتما حتما حتما کتاب مهر طلبی ( بیماری راضی کردن دیگران) رو بخونید. توی این کتاب آزمونهایی هست که حتما جواب بدید . چیزهایی رو راجع به خودتون میفهمید که کف میکنید.

    ببخشید زیاد حرف زدم تازه این یک دهمش بود......

  2. 3 کاربر از پست مفید پوینده تشکرکرده اند .

    alikocholo (سه شنبه 11 شهریور 93), elham.e (دوشنبه 17 شهریور 93), واحد (سه شنبه 18 شهریور 93)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 29 مرداد 01 [ 13:36]
    تاریخ عضویت
    1393-2-21
    نوشته ها
    46
    امتیاز
    6,834
    سطح
    54
    Points: 6,834, Level: 54
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 116
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 17 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مو فرفری نمایش پست ها
    سلام علی آقا
    بین شما متاسفانه یه بازی روانی به وجود آمده. فکر میکنم اسم این بازیِ شما "یه اردنگی به من بزن" هست. اینی که میگم از خودم نیست، در علم ta (تحلیل رفتار متقابل) این مسایل را یاد گرفتم. تو این بازی شما مدام میری سمت خانمت، خانمت با یه حرف یا یه دعوا یه اردنگی بهت میزنه ، شما میری و باز با یه موضوع جدید دوباره خانمت یه اردنگیِ دیگه بهت میزنه.
    شاید خنده دار باشه ولی آدما به این بازیا عادت میکنن و یه جورایی لذت میبرن(البته این بحث خیلی سنگینه و من نمیخوام ادامش بدم) فقط نظرم این هست که عزت نفس خودتو بالا ببر و دفعه ی بعدی که بهت توهین شد جوری که سزاوارش هست جوابش را بده. هر چیزی که اون لحظه به ذهنت رسید. نه کوتاه اومدن و کنار کشیدن تا اردنگی بعد
    نذار بهت اردنگی بزنه داداش من
    سلام
    هر وقت دعوامون میشه این جمله شما جلوی چشمام میاد و واقعا زندگی همین هست -- امامشکل اینجاست که داد وبیداد هم میکنم و قهر و دعوا میکنم --دوباره روز از نو /روزی از نو

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط پوینده نمایش پست ها


    1-میدونید من اتفاقا معتقدم تو جامعه ی ما و شاید تو همه ی دنیا مردا اگه بخوان میتونن هر کاری بکنن و هیچکس واقعا هیچکس نه خانواده نه قانون نه هیچی نمیتونه جلوشونو بگیره . برعکس زنا .... بیچاره ها تا کلی سیاست زنانه بکار نبرن و دل شوهره رو با هزار جور بدبختی و پا گذاشتن روی غرورشون بدست نیارن شوهراشون هیچ کاری واسشون نمیکنن.

    2- اونی که به شما احترام نمیذاره در درجه ی اول خودتون هستید . وقتی در درون تونستید به خودتون احترام بذارید 80 درصد موفقیت رو بدست آوردید و 20 درصد بقیه اطرافیان هستند
    زن و خانواده ی زنتون و مطمئنا افراد دیگه ای در زندگیتون که بتون احترام نمیذارن فقط 20 درصد مشکلاتتون رو تشکیل میدن.

    3-اگه خودتون رو عوض نکنید توی مریخ هم زن بگیرید بازم همین کارا رو باتون میکنه. تمام زنای دنیا و تمام مردای دنیا همینطور باتون برخورد میکنن.

    4-شما توی خانواده ی خودتون هم احتمالا شخص محترم و مقتدری نیستید درسته؟ شما رو قبول ندارن و از طرف اعضای خانواده ی خودتون مثل خواهر یا برادر و حتی والدین تحقیر میشید. درسته؟

    5- اینکه شما از حمایت خانواده ی خودتون توی مسائل زنتون محرومید یا اینکه شما اجازه ی پشتیبانی از خودتون رو بشون نمیدید درسته؟. چرا که همونطور که خانواده ی زنتون ازش بی چون و چرا دفاع میکنن از نقش خانوادتون چیزی نگفتید.

    6- شما با از دست دادن زنتون دقیقا چی رو از دست میدی؟ دقیقا حفظ چه چیزی تو این زندگی باعث شده شما ادامه بدید؟ پول؟ محبت ؟ واقعا دارید برای حفظ چی تحمل میکنید؟

    7-شما برا چی دارید ادامه میدید؟ اون چیه که بخاطرش تحمل میکنید؟ اون چیه که از خودتون ....از عزت نفستون.... از شخصیت و حرمتتون مهمتره که دارید خودتون رو فداش می کنید. برای من بچه هام بودن. چون خودم انتخاب کردم خودمو فداشون بکنم.

    8- ببینید چندبار در روز خودتون رو سرزنش میکنید؟ برا همه چیز نه برا یه موضوع.

    9-اینجوری میفهمید خودتون چقدر به خودتون احترام میذارید.

    10- شما نیاز دارید به درمان خود کم بینی. بعضی ها خودشیفتن بعضی ها مث شما خودشونو کوچیک میبینن. شما یک مهرطلب هستید و مهر و محبت رو گدایی میکنید....میدونید چرا؟ چون خودتون به خودتون محبت نمیکنید.

    11- توصیه میکنم حتما حتما حتما کتاب مهر طلبی ( بیماری راضی کردن دیگران) رو بخونید. توی این کتاب آزمونهایی هست که حتما جواب بدید . چیزهایی رو راجع به خودتون میفهمید که کف میکنید.

    1-این حرفی که میزدید شاید ماله گذشته بوده و برای حال شاید تغییر کرده باشه
    میتونید جند تا مثال بزنید که اقایون چه کاری را میتونند انجام بدن اما خانوما نمیتونن

    3--2-درست میگید من به خودم احترام نمیگذارم --این حرف شما منو خیلی تو فکر برد --تا مدتی عملکرد اطرافیان را دیدم فقط از من توقع دارن که کاراشون را راه بندازم و اما موقعی که نوبت خودم میشد هیچی و باید خودم یک جوری کارا بکنم و تا موقعی که کاراشون راه میاندازم باهام خوب هستند و احوال میپرسند اما بعد از حرف شما امتحان کردم و کارها را انجام ندادم دیدم قضیه برعکس شد ! وافعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    4-شخص محترم هستم اما چون تفاوت سنی بین من و پدرم و خواهر و برادرم وجود داره منو هنوز به چشم بچشون میبینند و هنوز به چشم ادم بزرگ بهم نگاه نمیکنن و هر دفعه که میبینن یک متلک بهم میگن که دیگه چند بار رسما بهشون گفتم که چرا این کارو میکنید

    5-متاسفانه به جز پدرم --همه خانواده من داخل ایران نیستند که بتونم از حمایتشون استفاده کنم و اینم شده نقطه ضعفی که خانومم ازش داره استفاده میکنه

    7/6-واقعا خودم هم نمیدونم --خانومم که کارای خونه را نمیکنه و شاید توی این 3 سال 3 یا 4 بار بیشتر غذا نپخته و خدمتکار میاد کارهای خونه را انجام میده و غذا اماده میکنه ! از لحاظ ... هم الان 2 یا 3 ماه پیش بوده و خودم اصلا یادم نمیاد کی بوده !! واقعا با این کارهایی که کرده دیگه ازش بدم میاد و هیچ تمایلی نمونده ! فقط موقع امضا عقد نامه امضا اول که در مورد نصف شدن اموال هست که اعصابم را خرد کرده
    خوشبختانه که بچه نداریم که اونم بد بخت میشد --

    9/8- من تو خانواده بزرگ شدم که اصلا دعوا و بحث و پرخاشگری و بی ادبی وجود نداشته و همهن احترام هم را میگذارن و خودم هم سعی میکنم احترام همه را بگذارم --موقع دعوا که میشه حاضر جواب نیستم و زیاد نمیتونم جواب بدم --بعدش که تنها میشم زورم میگیره که چرا این حرف بهم زدن --این جواب را بهشون نگفتم --من فقط مقداری تنبل هستم که کارا را عقب میاندازم هر وقت هم عقب انداختم یک ضرر بزرگ کردم و توی تنهایی به خودم میگم چرا این کارو به موقع انجام ندادم ! همین

    10-میشه در مورد محبت کردن به خودم بیشتر توضیح بدین که باید چه کار کنم ؟

    11-امکان خرید انلاین برای این کتاب وجود داره یا نه ؟ ممنون میشم لینکی بدین
    ویرایش توسط alikocholo : دوشنبه 21 مهر 93 در ساعت 20:30


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 اسفند 92, 10:36
  2. موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند
    توسط ani در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آبان 88, 18:19

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.