anisa جان من خودم اصالتا ترک زبان هستم هم پدرم و هم مادرم ولی دارم توی یه شهر دیگه زندگی می کنم توی شهرمون فامیل هم داریم و همیشه رفت وآمد داریم ولی یه سری رسم و رسومات به دلیل مهاجرتمون تغییر کرده یعنی توی یه سری مسائل داریم از شهر محل زندگی تبعیت می کنیم ولی با این حال پایبند یه سری اصول هستیم (در حدی که من فکر می کنم رسم و رسومات ما خیلی سنگینه)
ولی این مسئله توی ازدواج تاثیری آنچنانی نداره به شرطی که بتونی تفاوتها رو بپذیری و متقابلا طرف مقابل هم بپذیره در اینصورت مشکلی پیش نمیاد
یکی از خواهرای من با قومیت دیگه ای ازدواج کرده البته خواهر من کاملا با رسوم اونها آشنا بود ولی شوهرش از فرهنگ ما اطلاعی نداشت ولی مشکلی پیش نیومد البته ما مواردی که برامون مهم بود مطرح کردیم
شاید بعضی جاها اظهار بی اطلاعی می کرد ولی مهم این بود که ما تفاوت رو پذیرفتیم البته نقش خواهرم خیلی پررنگ تر بود چون گاهی اوقات پدر من از کوتاهی آنها گله می کرد و با توضیح و توجیه خواهرم مواجه می شد و از طرف دیگه همسرش رو مطلع می کرد
نکته مهم اینه که این رابطه رو بتونی خوب مدیریت کنی و تنها شرطش اینه که هر دوتون با همدیگه همدل و همراه باشید
باید ببینی میتونی این تفاوتها رو بپذیری یا نه!
من پیشنهاد میکنم فرصت آشنایی بهشون بده و حدود دو جلسه خانواده ها با همدیگه آشنا بشید و از رسم و رسومات بگید ولی دختر و پسر صحبتی نکنن
اینطوری با فرهنگ خانواده هم آشنا میشید
بهتره خانوادت دغدغه هاشون رو مطرح کنن
گاهی ممکنه فرهنگ متفاوت باشه مثلا یکی از دوستان گفتن ترکها تعصبی و غیرتی هستن ولی ما اینطور نیستیم! یادم نمیاد تا حالا پدرم یا برادرم و یا حتی مادرم در مورد حجاب به من تذکر بدن هرچند که من تا سعی می کنم رعایت کنم
حتی گاهی از این تذکر ندادن تعجب هم می کنم چون گاهی از نظر خودم تیپم مورد داره
ضمنا شما شمالی هستید از نظر من که یه آذری زبان هستم و البته چندین دوست شمالی داشتم و از فرهنگشون مطلع هستم فرهنگ و رسوم شمالی ها و ترکها (منظورم خطه غرب هست) بسیار به هم نزدیکه اگر سوالی داشتی حاضرم چند مورد مثال برات بزنم
در مورد اینکه زبونشون رو نمی فهمی حق میدم چون ترکها به زبان اصیل خودشون احترام میذارن ولی رعایت حال دیگران رو هم می کنن ضمنا مطمئن باش 2 سال اول زبونشون رو یاد می گیری
البته میتونی توی جمع خانواده شون چند تا دوست پیدا کنی و باهاشون صمیمی بشی تا احساس تنهایی نکنی
در مورد خودم بگم منم ترجیح میدم همسر آیندم همزبان و همشهری باشه یا حداقل فرهنگ نزدیکی داشته باشه ولی فرصت شناخت از قومیتهای دیگه رو نمیگیرم برای من معیارهای اصلی مهمه که اگر اونها رو داشت این تفاوت فرهنگ رو به جون میخرم
همیشه برای به دست آوردن یه چیز خوب باید از یه سری خواسته هات چشم بپوشی
بازم اگه سوالی داشتید من در خدمتم









علاقه مندی ها (Bookmarks)