ببین اگه ادمی هستی که عین خیالت نیست خانمت چه اعتقادی داره و بچه هات چطور بار میان یکم مشکل کمتر میشه اما باز هم بی مشکل نیست چون اعتقادات همسرت منشا رفتارش میشه اخلاق مداری هم یک حرف کلی هست فردا تو زندگی سر هر کاری یا چیزی که اختلاف پیدا میکنید و هر کدوم تفسیر خودتون رو دارید
تازه شما یک طرف قصه ای همسرت هم باید در قبال شما صبور و بی خیال باشه چون خیلی از کارهای شما به نظر ایشون اشتباه و عبث هست و تدین شما در تضاد با سلیقه یا اعتقاد یا خیلی چیزهای ساده و روز مره در زندگی همسرت باعث کلی اختلاف میشه
مثلا ایشون دیرش شده و باید با هم به جایی برید و شما هم نمازت یادت رفته و اگه نخونی قضا میشه همین خودش منشاء بحث و جدله
مثلا شما میخوای روزه بگیری ایشون سحری درست نمیکنه
مثلا شما ممکنه بخوای خمس مالت رو بدی ایشون ممکنه مانع بشه
مثلا ممکنه همسرت خیلی با نامحرم بگو بخند داشته باشه و راحت باشه و شما ازشون بخواید کمی سنگین تر باشند ولی ایشون خلاف ادب و اخلاق بدونن
مثلا شما دوست دارید تفریح یا غیر تفریح گاهی اماکن مذهبی بری ایشون مایل نباشند
مثلا دوست داری تاسوعا و عاشورا مجلس بری ایشون کاملا مخالف هستند و برنامه دیگری رو برای هر دو تون تنظیم کردن
مثلا اختلافاتی که سر نجس و پاکی و طهارت و غسل نکردن و .. که اگه مقید باشید که دیگه اصلا زندگی نمیشه کرد
و ....
ازین مثلا ها اون قدر زیاد پیش میاد که حسابش از دستتون در میره ممکنه اوایل با گذشت و سازش طی کنید اما کم کم می بینید نمیتونید
تازه به اینها اضافه کن اختلافاتی که سر تربیت بچه ها پیش میاد اصلا یکی دو تا نیست
یک خطر دیگه تاثیر پذیری از همسرت و کم کم سست شدن شما در مذهبت هست این کم خطری نیست و این جور موارد واقعا پیش اومده
پس هم باید خودت تضمین بدی این اختلافات برات اهمیتی نداره هم همسرت ! در حالی که قول هیچکدومتون تضمینی نداره
این ازدواج اشتباهه ...خطرناکه...احتمالا بعدها روزی صدبار به خودت لعنت میفرستی بابت این ازدواج... شما باید با هم کفو خودت ازدواج کنی.. .
در ضمن باید بگم درست حدس زدی مذهبی بودن خودش یه مزیته و باعث کمتر خطا کردن میشه خیلی واضحه و من نمیخوام اینجا بحث مذهبی کنم
باز هم میگم عاقبت این ازدواج وحشتناک به نظر میرسه








علاقه مندی ها (Bookmarks)