به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 43

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 12 دی 93 [ 13:59]
    تاریخ عضویت
    1393-2-11
    نوشته ها
    268
    امتیاز
    1,216
    سطح
    19
    Points: 1,216, Level: 19
    Level completed: 16%, Points required for next Level: 84
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    291

    تشکرشده 1,029 در 261 پست

    Rep Power
    41
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها
    صنم خانم،

    دقت کنید که این پست را یه آقا نوشته و سه تا آقای دیگه هم زیرش تشکر زدن!

    نمی خوام بهشون خرده بگیرم. اینجا ما تقریبا از نگرش و تفکر خودمون به موضوع نگاه می کنیم.
    نگاه مردانه است به یک رابطه ی بی تعهد و استفاده از یک زن به قصد لذت!

    فقط می تونی از این پست بفهمی که اون آقا نگاهش به رابطه تون چی هست؛ لذت ببر و فکر بقیه اش را نکن.
    نمیدونم این چه نگرشیه که بین خانم شیدا و سایر دوستان وجود داره و چرا توی هر تاپیک باید نگرش فیمنیستی و قربانی شدن زن در جامعه موج بزنه (امیدوارم یه قانون بذارند که پستهایی که فقط دید جنسیتی به مسائل دارند حذف بشند) باور کنید نگاه مرد ستیز یا زن ستیز هیچ کمکی به فردی که نیاز به مشاوره داره نمیکنه و فقط دیدش رو به مسائل بد بینانه میکنه و تاثیر منفی داره

    دوستانی که شما رو دعوت به تنهایی و جدا شدن میکنن و اکثرا خودشون تنها هستند آیا از تنهایی لذت میبرند که این نسخه رو برای شما میپیچند

    در حال حاظر حداقل یک نفر هست که به شما بگه دوست داره و بهت محبت کنه باهاش دردل کنی برات خرید کنه بهت کمک مالی کنه

    حداقلش اینه که از نظر مسائل جنسی و عاطفی و مالی احساس کمبود نمیکنی در کنار اینکه وجدان آسوده داری و از دید مسائل دینی که خیلی روی روابط مرد و زن حساسه هم گناهی مرتکب نشدی و در کنار اون یک پسر 34 ساله هم که میتونست مجرد باشه داره از این رابطه بهره مند میشه (هر چند او هم مطمئنا خیلی نیاز هایش بوسیله شما تامین نمیشه و نمیشه گفت این وسط اون داره بهره مند میشه و شما دارید متضرر میشید)
    و جلوی خیلی از آفات اجتماعی براش گرفته میشه (حداقل خدا به فکر این پسر بوده که بقول شما ظاهر جذابی نداره و شاید دلیل ازدواج نکردنش تا همین سن همین مسئله و سخت گیری دخترا باشه و مطمئنا اگر شرایط ازدواج رو داشت تا حالا ازدواج میکرد) پس در کنار بهره مندی شما از یکسری منافع این پسر هم برخی نیاز هاش تامین شده

    متاسفانه خیلی از دوستان به این پسر حسودی میکنند و از جایگاه متهم با اون برخورد میکنند که این مسئله خیلی دردآوره؟؟؟!!!!!!!!!

    بله درسته اگر قرار بر ازدواج بود که جای تبریک ویژه داشت و خیلی خوشحال کننده بود ولی باید با حقیقت کنار بیایید
    شما طلاق گرفتید و سنتون هم بالا رفته و شانس ازدواج مجددتون با فردی که دلخواه خودتون باشه کمه (البته نه به اون شدتی که خودتون گفتید یک در هزار ولی در واقعیت درصد کمی شانس دارید)

    شما همین الان هم وابسته این آقا شدید چه الان جدا بشید چه چند سال دیگه این وابستگی مدتی آزارتون میده
    اگه امروز جدا بشید حمایت مالی و عاطفی و احساسی که ازتون میشه رو از دست میدید و قطعا بخاطر وابستگی بوجود آمده ضربه میخورید

    ولی شما زنی هستید که تجربه طلاق رو داره و از شما انتظار میره که براحتی وابسته نشید

    من فقط گفتم تمرین کنید تا وابستگیتون کم بشه و عجله ای برای جدا شدن نداشته باشید و این مسئله رو بپذیرید که این ازدواج و رابطه موقته (بیشتر مشکلات شما از این مسئله نشات میگیره که نمیخواهید با حقیقت روبرو بشید فقط همین)

    البته هیچکس پیشگو نیست شاید این آقا یک روز پیشنهاد ازدواج دائم داد که در اینصورت اتفاق خوبی خواهد بود

    .................................................. .................................................. .
    پ.ن:خانم شیدا فرض رو بر این میذاریم که ایشون همین الان از این آقا جدا بشند

    میشه بفرمایید از فردا نیاز عاطفیشون رو باید چطور تامین کنند
    چه کسی میتونه تامین مالیشون کنه
    ایشون به عنوان یک زن 28 ساله نیاز های احساسی و جنسیشون رو باید از چه طریقی برآورد کنند و چه کسی تکیه گاه ایشون میشه

    چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ، آیا بعد از جدایی با موجی از پیشنهادات ازدواج مواجه خواهد شد یا با سیلی از پیشنهادات روابط نامشروع
    فکر نمیکنید بعد از مدتی مجبور بشند که با نفر سومی ازدواج موقت کنند و مشکلاتشون چند برابر بشه

    اصلا چرا ایشون تن به ازدواج موقت دادند با اینکه همه گی ما میدونیم پایان این راه چیه
    مطمئنا تحت فشاری قرار گرفتند که دوباره بعد از جدایی قرار خواهند گرفت

    خود من طرفدار بی چون و چرای ازدواج دائم هستم و با اینکه موقعیت دوستی و ازدواج موقت رو میتونستم تجربه کنم اینکار رو نکردم اما بدون قرض گفتم که اگر من جای این خانم بودم بدون شک همین کاری رو میکردم که ایشون انجام دادن

    بازم میگم نه کارشناسم نه نظرم همراستا با سایت است فقط نظر یک شخص بعنوان یک نفر از جمعیت 76 میلیونی این کشوره که دارم توش زندگی میکنم

    به نظرم دوستان عزیز فقط دارند به ایشون مسکن تجویز میکنند تا از مشکلات فعلی ایشون کم کنند اما اصلا به فکر مابقی ماجرا نیستند

    از دوستان محترم یه سوال دارم لطفا راهکار بدید که بعد از جدایی این خانم چطور باید نیازهاش رو تامین بکنه و چه آینده ای برای ایشون متصور هستید تا بهتر بتونید برای جدایی ترغیبشون کنید

    موفق باشید
    ویرایش توسط معاون کلانتر : چهارشنبه 04 تیر 93 در ساعت 11:44

  2. 3 کاربر از پست مفید معاون کلانتر تشکرکرده اند .

    amirmahmood (یکشنبه 08 تیر 93), khaleghezey (چهارشنبه 04 تیر 93), omid65 (چهارشنبه 04 تیر 93)

  3. #2
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط معاون کلانتر نمایش پست ها
    نمیدونم این چه نگرشیه که بین خانم شیدا و سایر دوستان وجود داره و چرا توی هر تاپیک باید نگرش فیمنیستی و قربانی شدن زن در جامعه موج بزنه (امیدوارم یه قانون بذارند که پستهایی که فقط دید جنسیتی به مسائل دارند حذف بشند) باور کنید نگاه مرد ستیز یا زن ستیز هیچ کمکی به فردی که نیاز به مشاوره داره نمیکنه و فقط دیدش رو به مسائل بد بینانه میکنه و تاثیر منفی داره

    دوستانی که شما رو دعوت به تنهایی و جدا شدن میکنن و اکثرا خودشون تنها هستند آیا از تنهایی لذت میبرند که این نسخه رو برای شما میپیچند

    در حال حاظر حداقل یک نفر هست که به شما بگه دوست داره و بهت محبت کنه باهاش دردل کنی برات خرید کنه بهت کمک مالی کنه

    حداقلش اینه که از نظر مسائل جنسی و عاطفی و مالی احساس کمبود نمیکنی در کنار اینکه وجدان آسوده داری و از دید مسائل دینی که خیلی روی روابط مرد و زن حساسه هم گناهی مرتکب نشدی و در کنار اون یک پسر 34 ساله هم که میتونست مجرد باشه داره از این رابطه بهره مند میشه (هر چند او هم مطمئنا خیلی نیاز هایش بوسیله شما تامین نمیشه و نمیشه گفت این وسط اون داره بهره مند میشه و شما دارید متضرر میشید)
    و جلوی خیلی از آفات اجتماعی براش گرفته میشه (حداقل خدا به فکر این پسر بوده که بقول شما ظاهر جذابی نداره و شاید دلیل ازدواج نکردنش تا همین سن همین مسئله و سخت گیری دخترا باشه و مطمئنا اگر شرایط ازدواج رو داشت تا حالا ازدواج میکرد) پس در کنار بهره مندی شما از یکسری منافع این پسر هم برخی نیاز هاش تامین شده

    متاسفانه خیلی از دوستان به این پسر حسودی میکنند و از جایگاه متهم با اون برخورد میکنند که این مسئله خیلی دردآوره؟؟؟!!!!!!!!!

    بله درسته اگر قرار بر ازدواج بود که جای تبریک ویژه داشت و خیلی خوشحال کننده بود ولی باید با حقیقت کنار بیایید
    شما طلاق گرفتید و سنتون هم بالا رفته و شانس ازدواج مجددتون با فردی که دلخواه خودتون باشه کمه (البته نه به اون شدتی که خودتون گفتید یک در هزار ولی در واقعیت درصد کمی شانس دارید)

    شما همین الان هم وابسته این آقا شدید چه الان جدا بشید چه چند سال دیگه این وابستگی مدتی آزارتون میده
    اگه امروز جدا بشید حمایت مالی و عاطفی و احساسی که ازتون میشه رو از دست میدید و قطعا بخاطر وابستگی بوجود آمده ضربه میخورید

    ولی شما زنی هستید که تجربه طلاق رو داره و از شما انتظار میره که براحتی وابسته نشید

    من فقط گفتم تمرین کنید تا وابستگیتون کم بشه و عجله ای برای جدا شدن نداشته باشید و این مسئله رو بپذیرید که این ازدواج و رابطه موقته (بیشتر مشکلات شما از این مسئله نشات میگیره که نمیخواهید با حقیقت روبرو بشید فقط همین)

    البته هیچکس پیشگو نیست شاید این آقا یک روز پیشنهاد ازدواج دائم داد که در اینصورت اتفاق خوبی خواهد بود

    .................................................. .................................................. .
    پ.ن:خانم شیدا فرض رو بر این میذاریم که ایشون همین الان از این آقا جدا بشند

    میشه بفرمایید از فردا نیاز عاطفیشون رو باید چطور تامین کنند
    چه کسی میتونه تامین مالیشون کنه
    ایشون به عنوان یک زن 28 ساله نیاز های احساسی و جنسیشون رو باید از چه طریقی برآورد کنند و چه کسی تکیه گاه ایشون میشه

    چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ، آیا بعد از جدایی با موجی از پیشنهادات ازدواج مواجه خواهد شد یا با سیلی از پیشنهادات روابط نامشروع
    فکر نمیکنید بعد از مدتی مجبور بشند که با نفر سومی ازدواج موقت کنند و مشکلاتشون چند برابر بشه

    اصلا چرا ایشون تن به ازدواج موقت دادند با اینکه همه گی ما میدونیم پایان این راه چیه
    مطمئنا تحت فشاری قرار گرفتند که دوباره بعد از جدایی قرار خواهند گرفت

    خود من طرفدار بی چون و چرای ازدواج دائم هستم و با اینکه موقعیت دوستی و ازدواج موقت رو میتونستم تجربه کنم اینکار رو نکردم اما بدون قرض گفتم که اگر من جای این خانم بودم بدون شک همین کاری رو میکردم که ایشون انجام دادن

    بازم میگم نه کارشناسم نه نظرم همراستا با سایت است فقط نظر یک شخص بعنوان یک نفر از جمعیت 76 میلیونی این کشوره که دارم توش زندگی میکنم

    به نظرم دوستان عزیز فقط دارند به ایشون مسکن تجویز میکنند تا از مشکلات فعلی ایشون کم کنند اما اصلا به فکر مابقی ماجرا نیستند

    از دوستان محترم یه سوال دارم لطفا راهکار بدید که بعد از جدایی این خانم چطور باید نیازهاش رو تامین بکنه و چه آینده ای برای ایشون متصور هستید تا بهتر بتونید برای جدایی ترغیبشون کنید

    موفق باشید
    جناب معاون داری تایپیک را به بحث چالشی میکشونی

    خلاصه و کوتاه بهت بگم دادا ضربه ای که به زن وارد میشه توی اینگونه روابط بسیار شدیدتر و مهلکتر از اونیه که تصورشو کنی دادا

    ولی در مورد نیازهای عاطفی و پشتیبانی و دریافت عشق و محبت و برآورده کردن نیاز مالی و جنسی حرفتو قبول دارم.

    میدونی چی میگم بعضی وقتی بعضی مسائل هستش که براش جواب دقیقی نیست.ولی بنظرم باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد.بنظرم تنهایی خیلی بده ولی بهتر از ازدواج موقته خیلی بهتر از اونه.

    مخصوصا الان هم مثلا قانون زده مجلس راههای جلوگیری از بچه دار شدن را منوع کردن حبس 2تا 5 سال!!! خوب اگه این وسط یه بچه ای ناخواسته دنیا بیاد چی تکلیف چیه شما تضمین میدی این اتفاق نیفته؟
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  4. 2 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    دختر بیخیال (چهارشنبه 04 تیر 93), شیدا. (چهارشنبه 04 تیر 93)

  5. #3
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط معاون کلانتر نمایش پست ها
    نمیدونم این چه نگرشیه که بین خانم شیدا و سایر دوستان وجود داره و چرا توی هر تاپیک باید نگرش فیمنیستی و قربانی شدن زن در جامعه موج بزنه
    من اصلا نمی دونم تفکرات فمینیستی چی هست که بخوام طرفدارش باشم یا مخالف.


    ولی شما زنی هستید که تجربه طلاق رو داره و از شما انتظار میره که براحتی وابسته نشی
    با یک جمله ی "از شما انتظار می ره"، نمی شه یه زن را با همه ی طبیعت و شخصیت و تربیت و ذاتش تغییر داد.
    زن راحت وابسته می شه و ذاتا گرایش به ثبات داره.
    ثبات و آرامش در رابطه ای که فرداش مشخص نیست وجود نداره.

    دقت کردی آقایون می گن دخترها تا بهشون نزدیک می شی،زود به ازدواج فکر می کنند؟
    چون دخترها می خوان زودتر به اون ثبات و آرامش برسن.
    از رابطه نامشخص و بی ثبات "ذاتا" فراری اند (به استثناهایی که از نظر سلامت روانی مشکل دارند کاری ندارم)


    خانم شیدا فرض رو بر این میذاریم که ایشون همین الان از این آقا جدا بشند
    میشه بفرمایید از فردا نیاز عاطفیشون رو باید چطور تامین کنند
    چه کسی میتونه تامین مالیشون کنه
    ایشون به عنوان یک زن 28 ساله نیاز های احساسی و جنسیشون رو باید از چه طریقی برآورد کنند و چه کسی تکیه گاه ایشون میشه
    اگر موضوع تامین مالی هست که قضیه اش یه چیز دیگه است !

    این همه دختر و پسر مجرد نیاز عاطفیشون از کجا تامین می شه؟
    همه برن فعلا نیاز عاطفیشون را با اولین جنس مخالف سر خیابون برطرف کنند فقط دقت کنید وابسته نشید !

    ایشون هم مث همه ی زنهای دیگه، صبر کنه تا مثل هر زن و دختر دیگه ای، همسر مناسب خودش را پیدا کنه.



    چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ، آیا بعد از جدایی با موجی از پیشنهادات ازدواج مواجه خواهد شد یا با سیلی از پیشنهادات روابط نامشروع
    فکر نمیکنید بعد از مدتی مجبور بشند که با نفر سومی ازدواج موقت کنند و مشکلاتشون چند برابر بشه
    سوال خوبی پرسیدی. فردا که این پسر ولش کرد چی می شه؟
    اینطور که شما می گید همه مطلقه ها باید برن به آقایون مجرد سرویس موقت بدن!

    به جرات می تونم بگم هیچ مردی حاضر نیست با زنی که پنهانی با یک پسر مجرد به قصد تامین نیاز فلان و بهمان رابطه داشته ازدواج کنه.
    اما خیلی ها با یک زن مطلقه ازدواج می کنند.


    اصلا چرا ایشون تن به ازدواج موقت دادند با اینکه همه گی ما میدونیم پایان این راه چیه
    مطمئنا تحت فشاری قرار گرفتند که دوباره بعد از جدایی قرار خواهند گرفت
    خب راهش این نیست که تشویقش کنید که اشتباهش را ادامه بده. ایشون اشتباه کرده.
    باید یاد بگیره نیازش را کنترل کنه. از راه درست تامین کنه.
    فردا که این خانم سنش بالا رفت و کسی دیگه برای رابطه نخواستش، کی می خواد نیازهاش را تامین کنه؟



    خود من طرفدار بی چون و چرای ازدواج دائم هستم و با اینکه موقعیت دوستی و ازدواج موقت رو میتونستم تجربه کنم اینکار رو نکردم اما بدون قرض گفتم که اگر من جای این خانم بودم بدون شک همین کاری رو میکردم که ایشون انجام دادن
    چون فقط امروز را می بینید. هر چند امروز هم این زن داره توی رابطه اذیت می شه.
    اگر ناراحت نبود که تاپیک نمی زد. خودش هم غیر مستقیم حس می کنه که جای درستی نایستاده.

    فقط بگید این آقا که رفت، تکلیف این خانم چیه؟ صیغه ی نفر بعد؟
    دو سال بعد هم نفر بعدی؟
    داری هلش می دی تو چاه؟ اونم به بهانه ی نیاز؟


    به نظرم دوستان عزیز فقط دارند به ایشون مسکن تجویز میکنند تا از مشکلات فعلی ایشون کم کنند اما اصلا به فکر مابقی ماجرا نیستند
    راه حل شما بیشتر به مسکن شبیه هست.
    فعلا خوش باش تا فردا هر چی شد شد.


    موفق باشید
    من اگر حرفی زدم چون یک زن هستم و راحت تر می تونم ایشون را درک کنم.
    نظر کارشناسی ندادم. نظر یک زن را گفتم.
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا
    ویرایش توسط شیدا. : چهارشنبه 04 تیر 93 در ساعت 13:03

  6. 11 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    abi.bikaran (پنجشنبه 05 تیر 93), fariba s (شنبه 07 تیر 93), khaleghezey (چهارشنبه 04 تیر 93), meinoush (شنبه 07 تیر 93), mohammad6599 (پنجشنبه 05 تیر 93), nel (چهارشنبه 20 اردیبهشت 96), sanjab (چهارشنبه 04 تیر 93), آویژه (چهارشنبه 04 تیر 93), آزرم (پنجشنبه 05 تیر 93), بابک 1369 (پنجشنبه 05 تیر 93), دختر بیخیال (چهارشنبه 04 تیر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: یکشنبه 27 دی 94, 09:34
  2. راهنمایی در مورد صیغه با دخترعموی 40 ساله (۲۵ ساله هستم)
    توسط ali01 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 36
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 آذر 93, 14:19
  3. آیا کارم درسته؟؟ من و زن صیغه ای شوهرم
    توسط rojan s در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 62
    آخرين نوشته: شنبه 22 تیر 92, 15:29
  4. پاسخ ها: 40
    آخرين نوشته: چهارشنبه 16 اسفند 91, 14:10
  5. من همسر صیغه ای هستم
    توسط سووشون در انجمن تعدد زوجات، چند همسری، صیغه موقت
    پاسخ ها: 38
    آخرين نوشته: جمعه 03 آذر 91, 02:49

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.