سلام
دختر خانومای عزیز شما خیلی بد برداشت کردید از حرفای من
اولا گفتم زیبایی دخترا بیشتر از پسراست و این مسئله طبیعیه چون دخترا خیلی به زیباییشون اهمیت میدن ولی پسرا اینطوری نیستند فقط بحث آرایش و به خود رسیدن نیست اگه دقت کرده باشید دختری که یه جوش کوچولو میزنه سریع میره متخصص پوست و مو ولی پیرا تا وقتی طاس نشن گذرشون به این مکان ها نمیخوره
و گفتم پسرا رو نسبت به همجنس های خودشون در نظر بگیرید مثلا همین ریزش مو شتریه که بنوبت سراغ هر پسری میره و کاری که نباید ....
در کل خوشگلترین پسرا بعد از اینکه کمی زیر بار مسئولیت های زندگی متاهلی و مسئولیت و مخارج زندگی میرن سریع کرک و پرشون میریزه اما برای دخترا برعکسه و بعد از ازدواج چون استرسشون کمتر میشه و خیلی از دغدغه هاشون از بین میره از نظر زیبایی بهتر از قبل میشن
(من نوشته ام رو یبار دیگه خوندم ولی متوجه نشدم کجا گفتم که دخترا زشتن و پسرا خوشگلن ...!!!)
من که پسرم و حق انتخاب دارم یاد گرفتم از معیارام کمی کوتاه بیام چون تنها کسی که داشت ضرر میدید خود من بودم تنها کسی که بهش سخت میگذشت من بودم
شما ها که ماشال.. همه مهندس هستید ، وقتی که یه مهندس میخواد وسیله ای رو طراحی کنه حداکثر ها رو درنظر میگیره ولی برای حداقل ها طرح میده
ولی کدوم یکی از ما اینطوری هستیم ، شما باید ببینید که حداقل چیزهایی که شما رو خوشبخت میکنه چی هستند
بخدا زندگی کردن با یه پسر معمولی که کار و درآمد متوسطی داره و از لحاظ مالی در شروع کاره بد نیست
کیه که دلش نخواد با یه پسر تاپ ازدواج کنه که استاد دانشگاه و پولداره
کی از موقعیت اجتماعی و اقتصادی بالا بدش میاد
ولی حقیقت اینه که هرچقدر معیارهاتون سخت تر و سنگین تر باشه شانس ازدواجتون کمتر میشه
خود من الان کسیو پیدا کردم که حداقل های منو داره و فعلا در فاز مخ زنی هستم و داریم صحبت هامونو میکنیم
ولی در گذشته چند بار سمت دختر های سطح بالا رفتم و متوجه شدم تنها چیزی که با اونها بدست نمیارم آرامشه
مثال همشون هم این بود که ما یه سیب قرمز بالای درختیم دست یافتن به ماسخته باید بیای بالای درخت اگه نمیتونی از همون سیبای لهیده ای که افتادن روی زمین بردار!!!
پسر هم همینطوره
اگه دنبال یه خانواده ثروتمند هستید باید احتمال دخالت والدین رو درنظر بگیرید
اگه دنبال یه پسر خوشگل هستید باید احتمال روابط گذشته و آینده اش رو در نظر بگیرید
اگه دنبال یه پسر با جایگاه اجتماعی خاص هستید باید احتمال مواجه شدن با رغیبای احتمالی رو هم بدید
ولی اگر دنبال یه پسر نرمال هستید که داره از صفر شروع میکنه خیلی راحت به خواستتون میرسید
دخترا متاسفانه یه جوری از مذهب و شرایط اقتصادی و جایگاه اجتماعی و مذهبی خانوادشون صحبت میکنن و میگن با پسرا کفویت ندارن که هر کی ندونه فکر میکنه دختر بیل گیتس هستند یا باباشون میلیاردره یا دختر پیامبر هستند و ... و پسرا از پشت کوه اومدن
پای حرفاشون هم که بشینی متوجه میشی پدر مادرشون از صفر شروع کردن و الان بعد 30 سال زندگی مشترک در رفاه هستند حالا از خواستگارشون میخوان همون زندگی که الان دارن رو براشون محیا کنه
یا وقتی از تحصیلات و شغل برادرشون میپرسی متوجه میشی که برادره یا مسافر کشه یا کارگره یا خیلی هنر کرده باشه مثل اکثر ماها یه لیسانسه و تحصیلکرده بیکاره
خوشبختانه توی ایران طبقات اجتماعی هر چقدر که با هم فاصله زیادی دارن اما تعدادشون زیاد نیست
مثلا یه عده هستند با درآمد های میلیاردی و یه گروه هستند با درآمد متوسط و یه گروه هم افراد فقیر و بی بزاعت
که اکثر مردم در رنج متوسط هستند و گروه های فقر و ثروتمند خیلی کم هستند
من نمیدونم با این وضعیت چرا کفویت اقتصادی ایجاد نمیشه
اما مبتکر و مخترع کفویت و تناسب کدوم قسمت از جهانه
خوب معلومه کشورهای پیشرفته
ولی تعریف اونا چیز دیگه ایه
مثلا توی آمریکا سیاه پوستا و سرخپوستا با سفید پوستا ازدواج میکنن
مسیحی با یهودی و مسلمان ازدواج میکنه
دختر سن بالا با پسر کم سن تر از خودش ازدواج میکنه
دختر قد بلند با پسر قد کوتاه ازدواج میکنه
از دو کشور مختلف با دو فرهنگ مختلف با هم ازدواج میکنن
پسر مجرد با زن مطلقه ازدواج میکنه
اونجا عشق و علاقه و خواستن حرف اول رو میزنه
شاید چون به سخنرانی های آقای شاهین فرهنگ گوش نکردن وگرنه یه ترازو میذاشتن و قد و وزن و همه چیز رو توش مینوشتن بعد منتظر میموندن تا یکی دقیقا همونطوری بیاد خواستگاریشون و میلیونها نفر دختر و پسر مجرد تا 40 سالگی کارشون اشک و گریه بود و دعا و خدا رو مقصر میدونستن که چرا بخت اونا رو بسته !!!
خدا رو شکر که آقای فرهنگ همینجاست وگرنه معلوم نبود تکلیف اون زیمباوه ای که برای کار مهاجرت کرده بود آمریکا چی میشد و باید تا لحظه مرگ تنهایی زندگی میکرد
چیزی که جالبه توی ایران مردم خیلی شبیه هم هستند چه از نظر مذهب چه از نظر شرایط اقتصادی چه از نظر مشخصات فیزیکی ولی با این حال کماگرایی و ایده آل طلبی خودمون داره ریشه به تیشه مون میزنه
شاید بازم عده ای از شما فکر میکنن من بدون همسر موندم و میخوام شما رو گول بزنم و از آینده درخشانی که در انتظارتونه منحرف کنم تا با من و امثال من که خیلی پیش پا افتاده هستیم و بدون همسر موندیم ازدواج کنید
موفق باشید








علاقه مندی ها (Bookmarks)