به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21

Threaded View

  1. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 30 مرداد 89 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1387-7-12
    نوشته ها
    14
    امتیاز
    3,276
    سطح
    35
    Points: 3,276, Level: 35
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 74
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 2 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: رابطه فیزیکی در دوستی

    خب این طبیعت مرده که تقاضا و جسارت بیشتری داشته باشه ( اگر چنین طبیعتی وجود نداشت نسل بشر تداوم نمیافت )
    اما دین , اصول و ارزش های اجتماعی و گاه قانون و در حد بالای اینها عقل ( و عشقی که عاقلانه باشد ) مقدماتی برای مهار این جسارت محسوب میشن
    حتی در جوامع غیر مذهبی و حتی در زمان نامزدی ( که اصولا مقدمه ازدواج شمرده میشه ) توصیه میشه که زن و مرد از نظر عاطفی آنقدر به هم نزدیک نشوند که جدایی اونها غیر ممکن باشه . بلکه در این مدت باید بیشتر روی شناخت نقطه ضعف ها و نارسایی های هم بپردازند و سر انجام با در نظر داشتن و قبول همه اینها تن به ازدواج بدهند

    حال تصور کنید در یک رابطه احتمالا پنهانی , برقراری رابطه به قول شما فیزیکی چه عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت
    در جایی که حتی افشای همچین رابطه ای موجب بی آبرویی بشه ( در خانواده های مقید ) چنین رابطه ای به هیچ وجه خوب نیست

    متاسفانه دختران زود تحت تاثیر حرف ها و روابط با جنس مخالف قرار میگیرند به گونه ای که حتی برقراری رابطه برای اونها حکم یک گناه مقدس رو پیدا میکنه. قسمتی از این مساله مربوط به نارسایی آموزش ( چه در خانواده چه در مدرسه ) میشه . حضور نداشتن در جامعه هم قسمت دیگری از ماجراست .

    مسلما اگر دختر ( حتی به فرض اینکه شخص مورد علاقه خودش رو هم پیدا کرده ) عاقلانه رفتار کنه و انتظاراتش رو برای طرف مقابل آگاهانه بیان کنه و فوری تحت تاثیر قرار نگیره , حسن نیت یا سوء نیت طرف مقابل هم به زودی معلوم میشه

    اونچه که دین در مورد این روابط گفته ( یعنی خط قرمز کشیدن روی تمام روابط فیزیکی قبل از اردواج ) به نظر من کاملا صحیح و ضامن سلامت اخلاقی است . مگر اینکه این سلامت اخلاقی اصلا مورد مهمی برای افراد نباشه که در آن صورت موضوع بحث کاملا عوض میشه
    شبی نماز می کرد ، آوازی شنود که\" هان بوالحسن! خواهی که آنچه از تومی دانم با خلق بگویم تا سنگسارت کنند ؟\"شیخ گفت \" ای بار خدای ! خواهی تا آنچه از رحمت تو می دانم و از کرم تو می بینم با خلق بگوین تا دیگر هیچ کس سجودت نکند ؟\" آواز آمد \" نه از تو نه از من \"
    تذکرة الاولیاء - در ذکر شیخ حسن خرقانی

  2. کاربر روبرو از پست مفید Delbaz تشکرکرده است .

    Delbaz (شنبه 28 آذر 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چرا همه جهیزیه را دختر باید تهیه کند؟
    توسط Elmira sh در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: دوشنبه 25 مرداد 95, 01:32
  2. کنترل نمود فیزیکی احساسات
    توسط دانوب در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 02 مهر 91, 14:00
  3. درگیری فیزیکی
    توسط sahel2008 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: دوشنبه 19 اسفند 87, 00:05
  4. همکاری کودک را برانگیزیم
    توسط ساقی در انجمن مقالات آموزشی روانشناسی کودک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 بهمن 87, 01:13
  5. از همین الان افکار منفی رو دور بریزیم.
    توسط Rainbow2008 در انجمن اعتماد به نفس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 09 آذر 87, 14:30

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.