به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 41

Threaded View

  1. #23
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 اسفند 95 [ 19:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    792
    امتیاز
    10,009
    سطح
    66
    Points: 10,009, Level: 66
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,528

    تشکرشده 4,871 در 817 پست

    Rep Power
    97
    Array
    سلام گلم

    همین یه جمله که گفتی:

    شایدبه قول سرافراز عزیز باید به فکر خودم باشم و بهخودم اهمیت بدم...

    برام یه دنیا ارزش داشت. احساس می کنم تا حدی تونستم منظور خودمو بهت برسونم.

    عزیزم... تنهایی تورو درک می کنم. منم تنهام و دوستای زیادی ندارم. اوایل خیلی سختم بود. مدام روحیه ام داغون می شد اما الان خیلی خیلی بهتر می تونم شرایط خودم رو مدیریت کنم.

    تو خسته ای. روحت و جسمت و بخصوص کودک درونت بسیار آزرده است. اگر دوست داشتی کمی از دوران کودکی ات بگو. ریشه بسیاری از خواسته ها و تمایلات و رفتارهای ما از دوران کودکی شکل می گیره. شاید باورت نشه اما 95% از برنامه ریزی احساسی ما تا سن هجده سالگی شکل می گیره و فقط 5% برامون باقی می مونه. همین 5% می تونه کمکمون کنه که زندگی شادتری بسازیم و از برنامه ریزی های نامطلوب احساسی دوری کنیم.

    تو برای شروع واقعا نباید کاری کنی. فقط باید به خودت استراحت بدی و به هیچ چیز فکر نکنی. وقتی ذهن آدم آشفته و درگیر باشه نمی تونه برنامه ریزی درستی انجام بده. یک دفتر بردار و توش بنویس "دفتر رشد شخصی". برای شروع بنویس دوست داری چه حالی داشته باشی و چه آرزویی داری.مثلا:

    "دلم می خواد شاد و پرانرژی باشم. دوست دارم هیچ ناراحتی انقدر منو زود از پادرنیاره. دلم می خواد همسرم باهام مهربون باشه و عاشقم باشه. دلم می خواد زندگیمون شیرین باشه و به هم عشق بورزیم. خودم رو در سالهای دور می بینم که در آرامش خاطر زندگی می کنم. انقدر قوی هستم که همه مشکلات رو با درایت حل می کنم. من از تک تک لحظات عمرم لذت می برم و راضیم."

    سعی کن به هر ورق دفترت یه موضوع بدی. مثلا 92/12/18: از بین بردن خستگی ام.

    می گن مشکلات رو به شکلات تبدیل کنید!


    یک ستون باز کن و در اون تمام چیزهایی که ناراحتت می کنه بنویس. در طرف مقابلش یک کار آرامش بخش بنویس و روی جمله منفی خط بزن. مثلا:


    شوهرم با دختری ارتباط داره.(یک خط پررنگ قرمز روش بکش) --------------------------خودم رو به یک لیوان چای یا نسکافه خوشششمزه دعوت می کنم .

    همسرم با من رابطه برقرار نمی کنه. ---------------------------------------------------------یک دوش آب گرم می گیرم.


    ناامیدم و تنهام. ----------------------------------------------------------------------------------- امروز برای خودم میرم خرید و یک لوازم آرایشی جدید می خرم.


    و
    ...


    در روز بعد در قسمت موضوع می نویسی. رفع خستگی:


    دیگه موضوعات منفی رو نمی نویسی و فقط کارهای مثبت و آرامش بخش رو بنویس و انجام بده.


    فیلم می بینم...


    میرم آرایشگاه...


    لباس خوشکلامو می پوشم می رقصم...


    میرم اپیلاسیون...


    می رم پیاده روی...


    می رم کتاب جدید می خرم در مورد خودسازی فکر(کتاب رازهایی درباره زندگی اثر باربارا دی آنجلیس خوبه)


    و

    ...


    هرچی که شادت می کنه.


    یک هفته فقط و فقط استراحت فکری، جسمی و روحی.
    ویرایش توسط سرافراز : یکشنبه 18 اسفند 92 در ساعت 15:08

  2. 3 کاربر از پست مفید سرافراز تشکرکرده اند .

    khaleghezey (یکشنبه 18 اسفند 92), toojih (یکشنبه 18 اسفند 92), شارلوت (یکشنبه 18 اسفند 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.