به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 17 از 73 نخستنخست ... 78910111213141516171819202122232425262737475767 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 161 تا 170 , از مجموع 730
  1. #161
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    سلام

    فرشته مهربان عزیز و مدیر همدردی گرامی از نکات ارزشمندتان سپاسگزارم.

    اما من فقط خواستم یکم شوخی کنم! فکر کنم از آدمک خنده دار( )جلوی نوشته هام مشخص بود.

    (البته منظورم از صداقت این بود که وقتی کسی تاپیکی را باز می کنه برای اینکه راهنمایی های درستی بگیره باید ماجرا را درست تعریف کنه و چون کسی او را نمیشناسه راحته.این طوری میشه خود اون آدم را در برخورد با مشکل پیش اومده و انتقادهایی که بهش می شه بهتر شناخت.مثلا آقای 1234567 خیلی زودرنج بود.و انعطاف پذیری کمتری داشت.یا یک آقای دکتری بدون اینکه قبول کنه مغروره ولی تو کل پست هاش مشخص بود که خیلی مغروره و همه اینو می گفتن.من از این برای شوخی استفاده کردم که مثلا اگه اتفاقی می فهمیدم که خواستگارم فلانیه حدودا می فهمیدم که مغروره یا نه.منطقیه یا نه....البته خب این که تو دنیای واقعی قطعا اتفاق نمیفته!!!من فقط از جنبه طنز نگاه کردم)
    مطمئن باشید از یک 100 کیلومتری فکر من حتی این نمی گذره که بخوام به محیط مجازی برای آشنایی یا تحقیق برای ازدواج فکر کنم.
    یا حتی نسنجیده حرف کسی را قبول کنم.


    تمام خواستگاری هایم هم از طریق معرف و خانواده بوده.


    امام علی علیه السلام می فرمایند: انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال
    یعنی «باید به سخن بپردازیم نه صاحب سخن».
    فکر می کنم کاربردش در اینجا این میشه که باید تنها به نظرات دوستانمان نگاه کنیم صرف نظر از اینکه اون آدم می خواد خودش عمل کننده باشه یا نباشه.یا اینکه این طور بگیم شاید خودش عامل به سخنانش باشه شاید هم نباشه.
    باز هم ممنون




    ویرایش توسط مصباح الهدی : سه شنبه 08 بهمن 92 در ساعت 20:11

  2. 10 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    ammin (چهارشنبه 09 بهمن 92), khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), shabnam z (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرهنگ 27 (سه شنبه 08 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 بهمن 92), چشمک (یکشنبه 13 بهمن 92), میشل (چهارشنبه 09 بهمن 92), مدیرهمدردی (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92)

  3. #162
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 16 اردیبهشت 93 [ 16:41]
    تاریخ عضویت
    1392-3-16
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    781
    سطح
    14
    Points: 781, Level: 14
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class500 Experience Points
    تشکرها
    97

    تشکرشده 189 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    فرهنگ 27;مسایل رو با هم قاطی نکن.اگر شما یا دوستت دچار مشکل شدید،به خاطر ارتباطات خصوصی بوده.

    اگر در فضای عمومی پست بذاری به هیچ کس آسیب نمی رسه،مگر مشمول آفت باشه که ویرایش می شه.




    سلام
    من مسایل قاطی نکردم،من دچار مشکل خاصی نشدم،ودر ضمن ارتباط خصوصی در کار نبوده ،اول در چت روم که همه میدیدن مشاوره داده شد بعد به خصوصی بینشون کشیده شد
    آیا شما به این اصل مشاوره اعتقاد دارین که بین مشاور ومراجع کننده نباید رابطه عاطفی ووابستگی پیش بیاد؟
    ولی متاسفانه این اتفاق افتاد؟باید منکر حقیقت شد؟

  4. 3 کاربر از پست مفید مسافر دنیا تشکرکرده اند .

    ammin (چهارشنبه 09 بهمن 92), مدیرهمدردی (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92)

  5. #163
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 13:13]
    تاریخ عضویت
    1391-3-10
    نوشته ها
    1,581
    امتیاز
    42,128
    سطح
    100
    Points: 42,128, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,384

    تشکرشده 6,950 در 1,499 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    330
    Array
    پس نقش دنیای مجازی این وسط چیه؟

    مگه همه دارن فیلم بازی میکنن؟ اگه واقعا اینقدر این محیط نفی و نهی میشه بهتر نیست که اصلا اینجا نباشیم؟ داریم وقت تلف میکنیم؟ مگه همه چیزایی که الان مینویسم غیر از چیزیه

    که از درون منه و من بهش معتقدم؟ البته درسته که تو دنیای مجازی ما فقط حرف مردم رو میشنویم عملشونو نمیبینیم

    خب مطمانن چیزی که افراد مینویسن یا رفتار میکنن بسته به شخصیت خودشونه

    ولی اعتقادی دارم(شاید غلط باشه) اینه که افراد تو دنیای مجازی راحتتر از خودشون میگن از افکارشون کاراشون ولی دنیای واقعی خیلی متفاوته تو دنیای واقعی ما بیشتر تصویر همو

    میبینیم و فک میکنیم همو میشناسیم مثلا خاسگارایی که میان یسری حرفای تصنعی میزنن و میرن مگه اونجا خود واقعیشونو میبینیم ؟

    ادما کلا ناشناخته ان چه مجاز و چه واقعیت اما هرکدوم از ما در خور و اندازه خودمون یه تصوری ازشون داریم.


    حرفای من اصلا طرفداری از مجاز نیست و تنها محیط مجازی که باهاش در ارتباطم همدردیه اما فک میکنم گاهی اغراق میکنیم هم در بیان خوبی هم بدی .
    صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را

  6. 5 کاربر از پست مفید فرشته اردیبهشت تشکرکرده اند .

    shabnam z (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرهنگ 27 (سه شنبه 08 بهمن 92), میشل (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), مصباح الهدی (سه شنبه 08 بهمن 92)

  7. #164
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 16 اردیبهشت 93 [ 16:41]
    تاریخ عضویت
    1392-3-16
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    781
    سطح
    14
    Points: 781, Level: 14
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registeredTagger Second Class500 Experience Points
    تشکرها
    97

    تشکرشده 189 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    سلام مسافر دنیای گرامی بنظرم این نباید مانع گذاشتن مطلب مفید درتایپیکهای نیازمندبه مشاوره،به روش "پویایی گروه" بشود.درپیامهای خصوصی که دعوت به دوستی غیرمجازوغیرضروری وآشنایی خارج ازنت میشود نباید این درخواست رواجابت کرد به همین سادگی.
    سلام آقا امین
    اگر دقت کنین من دوستان از دادن مشاوره منع نکردم،بلکه از کار خودم ایراد گرفتم که اگر پخته تر عمل میکردم این اتفاق نمیافتاد ،پس نیاز دارم که درزمینه مشاوره دادن معلومات خودم گسترش بدم.

    واقعیت جزء لاینفک زندگیست ،ولی انگار شما وفرهنگ 27 گرامی از تجربه واقعی من خوشتون نیومده

    ازمدیر گرامی همدردی خواهشمندم پست من در این بخش انجمن حذف کنند.

  8. 2 کاربر از پست مفید مسافر دنیا تشکرکرده اند .

    ammin (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92)

  9. #165
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 خرداد 05 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    2,013
    امتیاز
    37,353
    سطح
    100
    Points: 37,353, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,467

    تشکرشده 6,549 در 1,838 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسافر دنیا نمایش پست ها
    سلام آقا امیناگر دقت کنین من دوستان از دادن مشاوره منع نکردم،بلکه از کار خودم ایراد گرفتم که اگر پخته تر عمل میکردم این اتفاق نمیافتاد ،پس نیاز دارم که درزمینه مشاوره دادن معلومات خودم گسترش بدم.واقعیت جزء لاینفک زندگیست ،ولی انگار شما وفرهنگ 27 گرامی از تجربه واقعی من خوشتون نیومده ازمدیر گرامی همدردی خواهشمندم پست من در این بخش انجمن حذف کنند.
    جناب مسافر دنیا.من ازصحبتهای شما سو برداشتی نکردم.با بخش اول حرفات موافق بودم .پستم با آقای فرهنگ همزمان شد یعنی بعد ایشون پستی نمیذاشتم.منظورم این نبود دیگرانو منع کردی.منظورم این بوداگه مطلب مفیدی به ذهنت رسید درجش کن تا ما هم استفاده کنیم.اینجا همه باهم مساوی هستیم(کارشناسان ومدیران هم که وظایف خاص خودشون دارن)

  10. 8 کاربر از پست مفید ammin تشکرکرده اند .

    khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), فرهنگ 27 (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرشته مهربان (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (چهارشنبه 09 بهمن 92), میشل (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر دنیا (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92)

  11. #166
    ((( مشاور خانواده ))) آغازکننده

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته اردیبهشت نمایش پست ها
    پس نقش دنیای مجازی این وسط چیه؟

    مگه همه دارن فیلم بازی میکنن؟ اگه واقعا اینقدر این محیط نفی و نهی میشه بهتر نیست که اصلا اینجا نباشیم؟ داریم وقت تلف میکنیم؟ مگه همه چیزایی که الان مینویسم غیر از چیزیه

    که از درون منه و من بهش معتقدم؟ البته درسته که تو دنیای مجازی ما فقط حرف مردم رو میشنویم عملشونو نمیبینیم

    خب مطمانن چیزی که افراد مینویسن یا رفتار میکنن بسته به شخصیت خودشونه

    ولی اعتقادی دارم(شاید غلط باشه) اینه که افراد تو دنیای مجازی راحتتر از خودشون میگن از افکارشون کاراشون ولی دنیای واقعی خیلی متفاوته تو دنیای واقعی ما بیشتر تصویر همو

    میبینیم و فک میکنیم همو میشناسیم مثلا خاسگارایی که میان یسری حرفای تصنعی میزنن و میرن مگه اونجا خود واقعیشونو میبینیم ؟

    ادما کلا ناشناخته ان چه مجاز و چه واقعیت اما هرکدوم از ما در خور و اندازه خودمون یه تصوری ازشون داریم.


    حرفای من اصلا طرفداری از مجاز نیست و تنها محیط مجازی که باهاش در ارتباطم همدردیه اما فک میکنم گاهی اغراق میکنیم هم در بیان خوبی هم بدی .
    با سلام
    دقت کنید باید کاربرد هر چیزی را درست درک کنیم.
    کتاب برای دادن اطلاعات به ماست. ممکن است نویسنده عمل کننده به آن باشد یا نباشد.
    نویسنده یک پست در اینجا آگاهی های خود را می نویسد یا ممکن است مطالبی را از جایی کپی کند و قرار دهد. لزوما به معنی این نیست که خودش عمل می کند.

    از طرفی ما ممکن است بخشی از رفتارهای خودمان را اینجا بنویسیم. و صحیح هم هست. اما ممکن است خیلی از بخشهای منفی خودمون را ننویسیم.
    از طرفی این رسانه بیشتر مکتوب هست. فرصت تطبیق را به ما می دهد. مثلا اگر عصبانی هستیم کنترل کنیم. اگر نگرانیم پنهان کنیم و اگر غمیگین هستیم مدتی کم فعالیت کنیم.
    لذا شناختی که غالبا از این محیطها نسبت به کسی پیدا می کنیم ناقص و به شکل کاریکاتور بخشهایی از آن زیادی برجسته و بخشی کوچکتر و بخشی دیده نمی شود.

    دوستمون مسافر دنیا، فرهنگ 27 و ammin هم تقریبا یک موضوع را از دو زاویه گفتند و هر سه هم درست گفتند.
    مشاوره و راهنمایی عمومی و بدور از احساس کمک کننده هست. اما اگر مراتب خصوصی شود و کمک ما از عام به خاص تغییر کند.(یعنی یک نفر برایمان مهمتر از سایرین بشود)، بوی وابستگی به مشام می رسد.

    ببخشید حال و احوال دوستان به انحراف کشیده شد. امیدوارم اینگونه پست ها جرقه ای شود که عزیزان بازدید کننده و اعضاء با خواندن آن ، پیشگیری کنند از لغزیدن و اینکه حالشون بد شود.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  12. 17 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Aram_577 (دوشنبه 14 بهمن 92), khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), majid_k (یکشنبه 13 بهمن 92), rozaneh (چهارشنبه 09 بهمن 92), shabnam z (چهارشنبه 09 بهمن 92), toojih (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرهنگ 27 (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرشته مهربان (چهارشنبه 09 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (چهارشنبه 09 بهمن 92), ویدا@ (شنبه 12 بهمن 92), چشمک (یکشنبه 13 بهمن 92), میشل (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), مصباح الهدی (چهارشنبه 09 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92), شیدا. (چهارشنبه 09 بهمن 92), شایسته89 (یکشنبه 13 بهمن 92)

  13. #167
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 11 بهمن 98 [ 21:22]
    تاریخ عضویت
    1390-1-21
    محل سکونت
    یه جای دور دور دور
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    12,717
    سطح
    73
    Points: 12,717, Level: 73
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,167

    تشکرشده 2,912 در 637 پست

    Rep Power
    88
    Array
    سلام به همگی
    میگن گاهی ورق بر میگرده
    یعنی اگه برگرده یه نیگا به ما کرده؟

    خوب انگار من خوب نیستم
    من خوبم توخوبی ؟
    بفرما یک فنجان قهوه داغ بزن تو رگ

    به سلامتی همه ی همه ها صلوات!
    نمی دانم چه کرده ام
    اما
    می دانم به تو نیاز مندم


  14. 7 کاربر از پست مفید rozaneh تشکرکرده اند .

    khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (چهارشنبه 09 بهمن 92), ویدا@ (شنبه 12 بهمن 92), میشل (چهارشنبه 09 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), مصباح الهدی (چهارشنبه 09 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92)

  15. #168
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 11 بهمن 98 [ 21:22]
    تاریخ عضویت
    1390-1-21
    محل سکونت
    یه جای دور دور دور
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    12,717
    سطح
    73
    Points: 12,717, Level: 73
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,167

    تشکرشده 2,912 در 637 پست

    Rep Power
    88
    Array
    از دیروز گوشم داره سوت میکشه ول کنم نیست وقتی دیگران حرف میزنن نمی شنوم مجبورم بگم دوباره تکرار کنن
    فکر کردم صبح که بیدار می شم تموم میشه ولی نشد انگار نصف سرم مال خودم نیست
    نمی دانم چه کرده ام
    اما
    می دانم به تو نیاز مندم


  16. 9 کاربر از پست مفید rozaneh تشکرکرده اند .

    khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), shabnam z (یکشنبه 13 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (یکشنبه 13 بهمن 92), چشمک (یکشنبه 13 بهمن 92), میشل (یکشنبه 13 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92), شیدا. (یکشنبه 13 بهمن 92), شایسته89 (یکشنبه 13 بهمن 92)

  17. #169
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 17 آبان 95 [ 15:15]
    تاریخ عضویت
    1391-2-26
    نوشته ها
    2,672
    امتیاز
    25,995
    سطح
    96
    Points: 25,995, Level: 96
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 355
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,844

    تشکرشده 7,555 در 2,378 پست

    Rep Power
    354
    Array
    روزنه برو دکتر.

  18. 7 کاربر از پست مفید meinoush تشکرکرده اند .

    rozaneh (یکشنبه 13 بهمن 92), فرشته مهربان (دوشنبه 14 بهمن 92), فرشته اردیبهشت (یکشنبه 13 بهمن 92), میشل (یکشنبه 13 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), بی نهایت (یکشنبه 13 بهمن 92), شیدا. (یکشنبه 13 بهمن 92)

  19. #170
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 13:13]
    تاریخ عضویت
    1391-3-10
    نوشته ها
    1,581
    امتیاز
    42,128
    سطح
    100
    Points: 42,128, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,384

    تشکرشده 6,950 در 1,499 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    330
    Array
    سلام سلام

    اقای روزنه امیدوارم خوب بشین ولی باورتون میشه منم یه هفته ای اینطور شدم
    ؟ ولی سوت نداره شرمنده فقط نصف بالایی سرم گاز داره مه داره نمیدونم
    هشیاری رو از ادم میگیره علتشم معلوم نیست حتی یه روز به خاطر این ازبچه ها درس نپرسیدم انقدر خوشحال شدن گفتن تا باشه ازین مه ا

    با خودم چقدر خداروشکر کردم که سالمم چون ادمم اگه یذره مشکل داشته باشه از عادی ترین کاراش هم عقب میمونه

    ولی من بمیرمم دکتر نمیرم چیه فقط بلدن قرص بریزن تو حلق ادم علتش یا عصبیه یا تغذیه است و شایدم با تفریح حل بشه خودم میتونم از پسش بربیام

    شما شاید خیلی خودتو خسته میکنی و فشار میاد بهتون اونم سوت میکشه
    بیچاره

    خدا حال اقای روزنه رو خوب کن

    اینجا برفیه خیلی برف 2 روزه تعطیلیم جاتون خالی دارم دکتر فرهنگو گوش میدم عالیه

    خوش باشین
    صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را

  20. 8 کاربر از پست مفید فرشته اردیبهشت تشکرکرده اند .

    ammin (دوشنبه 14 بهمن 92), del (پنجشنبه 15 اسفند 92), khaleghezey (یکشنبه 13 بهمن 92), rozaneh (دوشنبه 14 بهمن 92), shabnam z (یکشنبه 13 بهمن 92), چشمک (یکشنبه 13 بهمن 92), مسافر زمان (یکشنبه 13 بهمن 92), بی نهایت (دوشنبه 14 بهمن 92)


 
صفحه 17 از 73 نخستنخست ... 78910111213141516171819202122232425262737475767 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:53 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.