سلام میشل عزیز
همه دیالوگ های من تو امین و اوای باران رو که در صفحه اول بود واسه روانشناسم فرستادم و ایشون متنی نوشتن واسه شما (یعنی میشل) که ازم خواستن برات بفرستم. ایشون فقط قصد روشن شدن مساله رو داشتن
بنام خدا
سلام.ممنون از ارسال این فایل . نیاز نیست خودتونو اذیت کنید وتوضیح بدید، دلیلی برای ناراحت شدنم وجود نداره.لطفا این پیام منوبرای میشل ارسال کنید.
سلام میشل عزیز. مطالب شما روخوندم وحسن نیت درکلامتون به روشنی قابل لمس بود واز اینکه مسائل دوستان براتون ارزش دارن وشما براشون وقت میگذارید حقیقتا جای تشکرداره.
دوست عزیز، خیلی دوست داشتم حتما نکاتی روباهاتون درمیون بگذارم که نه تنها درارتباط با مراجعم از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، بلکه در راستای هدف انسان دوستانه شما هم بسیارمهم و کمک کننده اند.
تحریف واقعیت درجهت کاهش اضطراب ونگرانی های افراد نه تنها برای رفع مشکلاتشون موثرنیست بلکه باعث تداوم وتشدید علائم ویابیماری میشه .بسیاری ازافراد باهدف کمک وهم دردی ناخواسته باعث استمرارمشکلات اونها میشن، هرچند که درنگاه اول و درکوتاه مدت تاثیرآرام بخش ورضایت بخشی رو به همراه داشته باشند!
درنظرداشته باشید مواجه شدن با واقعیت گاهی بسیار تلخ وآزار دهنده است و در واقع دقیقا به همین دلیل افراد سعی درتحریف اونها دارن ونظرات رد کننده اون واقعیتهاازناحیه اطرافیان، براشون پذیرفتنی تر و منطقی تر جلوه می کنه! اما در حقیقت واقعیت با تمام نازیبایی هاش بکرو دست نخورده وجود داره
نکته دوم اینکه اگرفردی دچارافسردگی باشه این به معنی رد یک اختلال همزمان نیست. آیا یک نفر با داشتن دیابت مزمن نمی تونه بیماری گوارشی، سینوزیت، دیسک کمرو ضعف بینایی داشته باشه؟ اختلالات شخصیت در محور2 قرار دارند و اختلالات بالینی مثل افسردگی در محور1
نکته بعد اینکه چه اشکالی درزود رسیدن به یک تشخیص درست وجود داره؟ آیا دریافت سریع به معنای تردید داشتن در درتشخیص مشکل فرد از سمت درمانگرهست؟ شاید این نمی تونه به تجربه و تخصص درمانگرو همکاری مناسب درمانجو ارتباط داشته باشه؟
تغییرنام اختلال ازمرزی به افسردگی آیا به دلیل گرفتن زهرواقعیت بوده ویا یک تشخیص بدون مصاحبه بالینی علمی؟
میشل عزیز اغراق آمیزبودن وصف وقایع ازجانب مراجع (هرچند که دربسیاری ازاونها مبالغه ای ندیدم )، یکی از علائم بیماری محسوب میشه ونه ارائه اطلاعات غلط. نوع برداشت وتفسیر فرد ازرویدادها به مراتب ازخود رویداد برای درمانگر مهمتره. پس در واقع شما ناخودآگاه ازدوستتون خواستید که برداشت شما رو جایگزین برداشت خودش کنه که تاحدی ازشدت اغراق آمیزبودن اونها کاسته ودرنتیجه تغییری درنوع برداشت وتشخیص ایجاد بشه تا شاید کمی باعث آرامش و کاهش نگرانی ایشان بشه.
خاطرنشان کنم که این توضیحات برای رفع سوتفاهم ویادفاع نبوده وفقط بااشاره به چند نکته اساسی ومهم درنظرات شما خواستم توجه شمارو به اثرات وابعاد دیگه موضوع سوق بدم.
وقتی ازما درباره مهندسی یک قطعه الکترونیکی سوال میکنن به راحتی جواب میدیم تخصص ندارم اما متاسفانه درباره تمام موضوعات مرتبط با روان و رفتارانسان، به سادگی دست به تفسیرو آنالیزمیزنیم وبه هیچ وجه اثرات احتمالی اونها رو که گاها غیرقابل جبران هستند در نظر نمی گیریم.
امیدوارم تا حدی در بیان مقصودم موفق بوده باشم و کوتاهی کلام وصراحتم باعث رنجش میشل عزیز نشده باشه.
همواره موفق وسلامت باشید! انشاله








علاقه مندی ها (Bookmarks)