به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 16 دی 92 [ 20:44]
    تاریخ عضویت
    1392-8-23
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    353
    سطح
    7
    Points: 353, Level: 7
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdrive31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    814

    تشکرشده 146 در 71 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام برادر
    علاوه بر پاسخ دادن به سوالات دوستان لطفا توضیح بفرمایید که :

    دقیقا مزه دهان طرف را چه طور می سنجید که در می یابید قبلا با کسی بوده؟
    و دقیقا چه می گویند که برداشت می فرمایید که دنبال پول هستند؟

    فکر می کنم منطقی و واقع بینانه است که آدم به جنبه های مادی زندگی اش هم اهمیت بدهد.
    البته این که تا به حال چند جا رفته اید و شخص موردنظرتان را پیدا نکرده اید هم می تواند طبیعی باشد. حتی شاید نشانه این باشد که خوب می دانید چه می خواهید و همین خودش خیلی خوب است...

  2. کاربر روبرو از پست مفید جاثیه تشکرکرده است .

    شیدا. (دوشنبه 02 دی 92)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 آبان 94 [ 22:07]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    نوشته ها
    65
    امتیاز
    2,447
    سطح
    29
    Points: 2,447, Level: 29
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 3
    Overall activity: 1.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    48

    تشکرشده 100 در 45 پست

    Rep Power
    0
    Array
    طبیعیه که تو این دوره زمونه پیدا کردن دختری که قبلا با پسری دوست نبوده سخته .

    یه همسایه داریم که دوران ابتدایی هم همکلاسیم بود . باور کن من اینو با بیش از 50 تا دختر دیدم . دوستهای دیگش که من ندیدم به کنار. تقریبا 70-80 درصد دخترای محلمون سابقه دوستی با این آقا پسر تو کارنامشون هست.

    ولی اینکه از بین 30 نفر هیچ کدوم رو نپسندیدی یکم عجیبه .
    معیارهای اصلیت رو لیست کن برای خانوادت که اگر قراره دختری رو برات در نظر بگیرن حداقل اون معیارهای اولیه رو داشته باشه.

  4. کاربر روبرو از پست مفید soheil2 تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 27 آذر 92)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 دی 92 [ 13:37]
    تاریخ عضویت
    1392-9-26
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    48
    سطح
    1
    Points: 48, Level: 1
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی وفا نمایش پست ها
    سلام اقا عباس عزیز و دوست داشتنی

    برادر عزیزم حالا چرا ناراحت شدی ؟ دوستان نظرشونو دادند شما در اخر تصمیم گیرنده ای یا دوست داری به تصمیمشون احترام میزاری و یا با عقل خودت انتخاب می کنی

    امیدوارم بتونیم دقایقی رو با هم مردونه صحبت داشته باشیم

    خوب عباس اقا اول از همه بهت تبریک می گم که پیشقدم شدی برای این امر فقط امیدوارم شما هم مثل ما تو خواستگاری دهنت نسوخته باشه
    دوست دارم با یه خاطره بحث رو پیش ببریم جات خالی چند ماه پیش در همین جایگاهی الان حضور داری بودم همین خواستگاری
    حالا خوبه شما چند باری رفتی عادت پیدا کردی
    یادمه اولین بار بود که رفتم داشتم از استرس بیچاره می شدم قبلش یکی از دوستان تو همین تالار گفت استرس نداشته باش اگه داشتی چایی بخور جات خالی چایی رو خانوم اورد و ما هم بسم الله از حول زدیم تموم زبون و لبمون رو سوزوندیم تا اخر خواستگاری دیگه لب به چایی نزدم باور کن

    خوب عباس عزیز چرا از خانوادت بیشتر برامون نمی گی چند تا فرزندین ؟
    ولی بزار یکم از تجربیاتم بگم منم مثل شما دنبال یه کسی بودم که اهل دوستی نباشه درکت می کنم تا حدودی ولی خود منم دنبال این دوستی ها نبودم ولی شما گفتی دو بار دوست بودی عیب نداره خودت قبول داشتی دوران جاهلیت گذشت و در موردشم اصلا حرف نمی زنیم خوبه؟؟؟


    نمی خوام بیشتر از اینا گیجت کنم فقط می خوام بهت بگم که همیشه از روی عقلت تصمیم بگیری نه احساست همیشه تصمیم گیرنده خودت باشی و عقلت و تا زمانی که اطمینان پیدا نکردی امادگی نداری ازدواج نکن

    ازدواج رو برات دو دسته می کنم :

    1: ارامش
    2: عذاب

    ارامشش قشنگه خیلی هم خوبه بی شک میگم بهت ارمش مطلقه
    عذابش هم باید بهت بگم که منظورم از عذاب دردسر زیاد داره از سر شلوغی زمان عقد بگیر تا اشنایی بعد ازدواج از همدیگر

    کلات برات بگم اینه که ازدواج علاوه بر اینکه سنت پیغمبره و اینا ادم رو ازش یه مرد میسازه می دونم که پسر خوبی هستی انشالله با ازدواج از اینی که هستی بهتر میشی

    هیچ وقت هم نا امید نشو تو چیزی از دست دادن نداری جز یه مقدار گل و شیرینی اونم اگه خواستگاری باشه اگه هم یه دیدار ساده باشه خرجش دو تا یخ در بهشته دیگه مگه نه؟
    همیشه سعی کن بهترین هارو انتهخاب کنی و این حس بد رو هم از خودت دور کن همین الان هم دور کن چون مانع انتهاب درستت میشه



    بهترین هارو برات ارزو دارم پسر گل باز هم سوال داشتی در خدمتم عزیزم


    سلام جناب بی وفا
    ممنونم برای صرف وقت نوشتن برام


    من در خصوص انتخاب از روی عقل با شما هم عقیده هستم ولی خانواده من فکر می کنند من با ظاهر طرف نمی سازم

    بنده خواهر ندارم و برادر دارم و یه جورایی برام سنگینه که بخوام وارد جزئیات بشم پیش اونا یکم خجالت می کشم ولی باور کن این چند روزه اینقدر بهم حس بد منتقل کردن یه یاس و نا امیدی تو وجودم به وجود اومده که پاک رو روح و روانم تاثیر گذاشته و با عث شده همش فکرم درگیر شه

    خواستگاری به اون صورت مستقیم نداشتم جز 3 مورد بیشتر از طرف خاله ام برام نشون می شده و یه دیداری ساده و حرف معمولی

    نمی دونم چجوری بنویسم اخه
    ولی خودم به شخصه حواس چند گانه ام خیلی تیزه از حس ششم بگیر تا شامه و الی اخر
    نمی دونم شاید به واسطه شغلمه به واسطه شخصییتم یا چیز دیگه که اگه ببینم طرف داره ریز می پیچونه من باش بد تا می کنم و از جایی می پیچونمش که نفهمیده که از کجا پیچ خورده کلا این جور ادمیم و وقتی با طرفم حرف میزنم خیلی چیز ها دستگیرم میشد و می شه و دروغ رو از راست می تونم تشخیص بدم

    به هر حال ممنونم از نوشتنتون به صورت دوستانه وار و صمیمی خیلی کمکم کرد و کمی از این حس رو برطرف کرد

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط mis-marjan نمایش پست ها
    دوست عزیز منم با نظر "بی وفا" موافقم بهتره کمی از خونوادت برامون بگی شرایط خودت و خانواده؟
    خواهر داری یا نه؟
    حساسیتت رو درک می کنم چون خودمم اینطوری هستم و طبیعیه چون صحبت یه عمر زندگیه و فقط یک بار انتخاب میکنی
    در مورد ملاک یه سری خانوما در مورد مادیات اگه صرفا معیارشون همین باشه بهت حق میدم ولی دوست دارم کمی مسئله رو برامون باز کنی یا یکی از مواردی رو که رفتی برامون مثال بزنی چه حرفی زدن یا چه رفتاری داشتن که فکر کردی مادی نگر هستن؟
    در موارد دیگه که به دلت ننشسته چه حرفی یا برخوردی داشتن که خوشت نیومده؟
    دونستن اینا به ما کمک میکنه بهتر راهنماییت کنیم
    گاهی ممکنه طرف منظور خاصی نداشته باشه ولی شما برداشت خوبی از جوابشون نداشته باشی اینجاست که تفاوت های بین زن و مرد مطرح میشه

    سلام ممنونم بابت پاسختون
    خواهر ندارم شرایط خانواده منظورتونو نمی فهمم ولی شرایط خانواده ما از نظر مالی متوسط و از نظر عاطفی خوبه طوری که کمبود نداشتیم


    بازم می گم نمی دونم سیستم من اینجوره که با صحبت کردن طرف می فهمم که در چه حدیه یا نه

    من شغلم مهندس عمرانم و شرکت دارم خدارو شکر دستم تا حدودی به دهنم می رسه و از طرفی تو کار اتلیه هم هستم سربازی هم معاف شدم از این رو تصمیم گرفتم دیگه زندگی متاهلی رو تجربه کنم چون که یکم خسته شدم از مجردی بلاخره انتخاب رو به خانواده سپردم چون می دونم اگاه ترن به این موضوعات
    خودمم بهشون گفتم که من یه نفری رو می خوام که سطح فرهنگ و مالی و شعورش به خانواده ما بخوره
    خانواده من هم با هرکسی وصلت نمی کنه اینو از این جهت میگم که از 6 تا مرحله باید اون دختر خانوم بگزره
    دوستان و اشنایان به مادرم یا خاله ام معرفی می کردن دختراشونو و اینا و می گفتن یه پارچه جواهره ولی در حقیقت من می رفتم باهاشون صحبت می کردم اونم یه صحبت عادی همش حول مسائل مادی می چرخیدن نمی دونم چجوری واضح تر عنوان کنم ولی جوری بود که من اصلا به ازدواج نه بلکه یه دوست معمولی هم فکر نمی کردم روشون و مجبور می شدم بیام خونه بگم نمی خوامش
    رفته رفته رفت تا 30 تایی فکر کنم شد
    تو دل برو هم بعضی هاشون نبودن چه از نظر ظاهری چه از نظر شخصییتی
    ظاهری که تو عکس داشتن با ظاهری که تو بیرون داشتن کاملا فرق می کرد جوری که من می ترسیدم شخصییتا هم چه عرض کنم من خجالت می کشیدم این جور طرف با من بیاد بیرون

    اینا رو گفتم تا بدونید که واقعا به هم نمی خوردیم تا اینجا

    دیشب هم بحث بحث همین موضوعات شد با خانواده ام بحث کردم گفتم نمی خوام زن بگیرم گور بابای زنم کرده واقعا عصبیم کرده این موضوع

    بازم مرسی

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط جاثیه نمایش پست ها
    سلام برادر
    علاوه بر پاسخ دادن به سوالات دوستان لطفا توضیح بفرمایید که :

    دقیقا مزه دهان طرف را چه طور می سنجید که در می یابید قبلا با کسی بوده؟
    و دقیقا چه می گویند که برداشت می فرمایید که دنبال پول هستند؟

    فکر می کنم منطقی و واقع بینانه است که آدم به جنبه های مادی زندگی اش هم اهمیت بدهد.
    البته این که تا به حال چند جا رفته اید و شخص موردنظرتان را پیدا نکرده اید هم می تواند طبیعی باشد. حتی شاید نشانه این باشد که خوب می دانید چه می خواهید و همین خودش خیلی خوب است...

    سلام
    خوب چجوری بهتون بگم اخه پشت نوشتن
    مطمئن باشید به طور مستقسیم نمی پرسیدم جوری بحث رو به اون سمت و سو پیش می بردم که نا خود اگاه خودش عنوان کنه که بعد می فهمیدم که طرف این کارس اخرش بهش می گفتم من با طرز بیانتون و این چیزا فکر کنم شاید این رابطه به صلاح ما نباشه و اینا تموم می کردم
    یادمه یه بار اخرش گفتم ببخشید می تونم یه چیزی رو عنوان کنم گفت اره گفتم ببخشید من از حرفاتون یه چیزی رو پی بردم امیدوارم منظور به بی احترامی نباشه گفتم که احساس می کنم شما قبلا با کسی رابطه ای داشتید دیدم داره توجیه می کنه و می گفت ادم قبل ازدواج ازاده هر کاری کنه و اینا و بعدش به خودشم گفتم من کاری ندارم به اینا ولی من عنوان کردم که شرط خودم برای ادامه نداشتن رابطه طرفم بوده و اینا
    کلا یه جواریی می خواستن منو بپیچونن و دروغ بگن

    مسائل مادی هم همین گونه بودند تمایل به داشتن سه دونگ خونه و مهریه های انچنانی نمی دونم دلیلش چی می تونه باشه انگار دختر شاه پریون بودن

    تو این موارد نتونستم یه کسی رو خوب انتخاب کنم که از همه نظر متعادل باشه نخواستم شاه پریون


    باید قبلش بگم که من به اون اشنامون خلوتی می گفتم ازش بپرسه که با کسی رابطه دشاته یا نه و بعد اشنامون می گفت نداره پاکه ولی بعدش اینجوری می شد

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط soheil2 نمایش پست ها
    طبیعیه که تو این دوره زمونه پیدا کردن دختری که قبلا با پسری دوست نبوده سخته .

    یه همسایه داریم که دوران ابتدایی هم همکلاسیم بود . باور کن من اینو با بیش از 50 تا دختر دیدم . دوستهای دیگش که من ندیدم به کنار. تقریبا 70-80 درصد دخترای محلمون سابقه دوستی با این آقا پسر تو کارنامشون هست.

    ولی اینکه از بین 30 نفر هیچ کدوم رو نپسندیدی یکم عجیبه .
    معیارهای اصلیت رو لیست کن برای خانوادت که اگر قراره دختری رو برات در نظر بگیرن حداقل اون معیارهای اولیه رو داشته باشه.

    مرسی سهیل جان

    منم همین کارو می کردم معیار هامو ذکر می کردم ولی بعد وقتی که با طرفم ملاقات می کردم زمین تا اسمون با معیار هام تفاوت داشته نمی دونم برای خودمم جای سواله یعنی چجوری میشه یکی قبلش از دخترش طوری تعریف کنه که AS هست ولی بعدش دختره یه جور دیگه باشه باور کن خندم می گرفت تو دیدار ها

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 مرداد 95 [ 11:31]
    تاریخ عضویت
    1392-7-29
    نوشته ها
    211
    امتیاز
    3,415
    سطح
    36
    Points: 3,415, Level: 36
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First Class1 year registered
    تشکرها
    320

    تشکرشده 515 در 170 پست

    Rep Power
    35
    Array
    دوست عزیز با توجه به اینکه شما خواهر نداشتی به نظرم کمی ارتباط با جنس مخالف شاید برات سخت باشه (البته من فقط حدس میزنم) یا شاید نوع رفتارهای خانوما برات عادی نباشه
    شما جواب سوالارو کلی میدی و صرفا برداشت خودتو میگی من دوست داشتم شما یه مثال از جواب دخترا رو بگو یا نوع برخورداشون رو که میگی مادی هستن!
    در مورد نوع پوشش بهت حق میدم چون همه آقایون روی پوشش حساس هستن
    من فکر میکنم وجود یه خواهر توی فرآیند خواستگاری خیلی میتونست بهت کمک کنه دختر خاله یا دایی یا کس دیگه ای توی فامیل نداری که باهاش راحت باشی
    نمیدونم درمورد خواسته هات به خانوادت گفتی یا نه ولی مثلا در مورد ظاهر و پوشش جزئیات رو برای خانواده یا خاله ات که برات معرفی میکنه تشریح کن که کیس مناسب رو بهت معرفی کنن
    در مورد شخصیت دختر هم شما با توجه به سنی که داری فکر میکنم دخترای حدود 20 و 21 سال بهت پیشنهاد میشه و در این سن و سال خانوما هنوز به اون بلوغ فکری در مورد ازدواج نرسیدن و معمولا در این سن انتخابهای اشتباهی دارن (من خودم به شخصه خواسته ها و معیارهام سال به سال داره عوض میشه توی 20 و 21 سالگی من صرف ظاهر انتخاب میکردم ولی الان رفته رفته داره سطح توقعاتم میاد پایین و ملاک ها و انتخابم عاقلانه تر میشه)
    نمیدونم سطح اعتقاداتت در چه حدیه ولی در مورد انتخاب همسر بهت توصیه میکنم فقط به خدا بسپاری و ازش بخواه دختر مناسب و هم کفو رو سر راهت قرار بده (حدیث کسا خیلی حاجت میده) چون انتخاب بسیار مهمی هست که هر چقدر هم عاقلانه طرف رو بخوای ارزیابی کنی بازم تا خدا برات چیزی رو نخواد واقعا نصیبت نمیشه
    چون این فقط مشکل شما نیست خیلی از آقایون با اینکه شرایط ازدواج دارن ولی مورد مناسبی براشون پیش نمیاد
    امیدوارم چند وقت دیگه با خبرای خوب بیای همدردی

  7. کاربر روبرو از پست مفید mis-marjan تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 27 آذر 92)

  8. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 دی 92 [ 13:37]
    تاریخ عضویت
    1392-9-26
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    48
    سطح
    1
    Points: 48, Level: 1
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mis-marjan نمایش پست ها
    دوست عزیز با توجه به اینکه شما خواهر نداشتی به نظرم کمی ارتباط با جنس مخالف شاید برات سخت باشه (البته من فقط حدس میزنم) یا شاید نوع رفتارهای خانوما برات عادی نباشه
    شما جواب سوالارو کلی میدی و صرفا برداشت خودتو میگی من دوست داشتم شما یه مثال از جواب دخترا رو بگو یا نوع برخورداشون رو که میگی مادی هستن!
    در مورد نوع پوشش بهت حق میدم چون همه آقایون روی پوشش حساس هستن
    من فکر میکنم وجود یه خواهر توی فرآیند خواستگاری خیلی میتونست بهت کمک کنه دختر خاله یا دایی یا کس دیگه ای توی فامیل نداری که باهاش راحت باشی
    نمیدونم درمورد خواسته هات به خانوادت گفتی یا نه ولی مثلا در مورد ظاهر و پوشش جزئیات رو برای خانواده یا خاله ات که برات معرفی میکنه تشریح کن که کیس مناسب رو بهت معرفی کنن
    در مورد شخصیت دختر هم شما با توجه به سنی که داری فکر میکنم دخترای حدود 20 و 21 سال بهت پیشنهاد میشه و در این سن و سال خانوما هنوز به اون بلوغ فکری در مورد ازدواج نرسیدن و معمولا در این سن انتخابهای اشتباهی دارن (من خودم به شخصه خواسته ها و معیارهام سال به سال داره عوض میشه توی 20 و 21 سالگی من صرف ظاهر انتخاب میکردم ولی الان رفته رفته داره سطح توقعاتم میاد پایین و ملاک ها و انتخابم عاقلانه تر میشه)
    نمیدونم سطح اعتقاداتت در چه حدیه ولی در مورد انتخاب همسر بهت توصیه میکنم فقط به خدا بسپاری و ازش بخواه دختر مناسب و هم کفو رو سر راهت قرار بده (حدیث کسا خیلی حاجت میده) چون انتخاب بسیار مهمی هست که هر چقدر هم عاقلانه طرف رو بخوای ارزیابی کنی بازم تا خدا برات چیزی رو نخواد واقعا نصیبت نمیشه
    چون این فقط مشکل شما نیست خیلی از آقایون با اینکه شرایط ازدواج دارن ولی مورد مناسبی براشون پیش نمیاد
    امیدوارم چند وقت دیگه با خبرای خوب بیای همدردی

    مرسی ممنونم از شما دوست عزیزی که پیگیر هستی

    من ادم سنگینی هستم ادم شوخ طبعی هستم ولی با هر کسی شوخی نمی کنم قبلا که سنم کمتر بود همه چی رو تو ظاهر طرف مثل خودتون که گفتید می دیم ولی دیدم انسان تو 19 20 سالگی واقعا زمین تا اسمونش فرق می کنه یعنی من که اینجوری بودم یکم هم سر این چیزا پرخاشگر شدم

    ولی نه تو خانواده کسی نیست که باش راحت باشم بازم می گم مادرمینا یه مدل می پسندن ولی من یه مدل دیگه
    اونا دنبال یه ادمی هستن که با سیستم ما جور بیاد حالا می خوام اون شخص تو گذششته هر کاری کرده باشه ولی من اینو نمی پسندم چون خودم خودمو می شناسم می دونم اگه دست از پا خطا کنم دیگه نمی تونم کاری کنم و بعدش تا اخر عمرم من می مونم و سرکوفت های خودم پس می خوام یه انتخاب درست داشته باشم
    از طرفی دنبال این هم نیستم که برم تو خیابون دست بزارم رو یکی بگم اینو می خوام چون میشم یکی مثل اون افرادی که الان شاید دنبال کارای طلاقشون باشن نه سازش دوباره زندگی درست می گکم؟


    بازم ممنونم ازت که پیگیری

  9. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 مرداد 95 [ 11:31]
    تاریخ عضویت
    1392-7-29
    نوشته ها
    211
    امتیاز
    3,415
    سطح
    36
    Points: 3,415, Level: 36
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First Class1 year registered
    تشکرها
    320

    تشکرشده 515 در 170 پست

    Rep Power
    35
    Array
    جناب abbas خیلی خوبه که دوست داری عاقلانه همسرتو انتخاب کنی و سراغ دوستی هایی که صرفا از روی احساسه نمیری
    در مورد اختلاف نظر با خانواده سعی کن خواستگاری های پی در پی و شاید خسته شدن و ناامید شدن باعث نشه که شما از یه سری خواسته هات صرف نظر کنی حتی شده چندین سال به دنبال همسر مورد نظرت بگرد ولی کوتاه نیا (منظورم ملاک هایی که خیلی برات مهمه مثل پاکی و تیپ شخصیتی)
    البته نمیدونم خانوادت موافق این هستن یا نه ولی من پیشنهاد میکنم به دوستان یا همکارا هم بسپاری که مورد مناسبی برات معرفی کنن مسلما تا حدودی شما رو میشناسن و شما هم کمی از معیارات براشون بگو اینطوری سریعتر به نتیجه میرسی
    اما خواسته های مادی خانوما من حق میدم که خانوما از شرایط مادی شما مطلع بشن و کاملا طبیعیه اما چند دنگ خونه و مهریه های بالا واقعا انتظار زیادیه و به هرکسی برمیخوره که بخوان با معیار پول و مادیات بسنجن

  10. کاربر روبرو از پست مفید mis-marjan تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 27 آذر 92)

  11. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 دی 92 [ 13:37]
    تاریخ عضویت
    1392-9-26
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    48
    سطح
    1
    Points: 48, Level: 1
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mis-marjan نمایش پست ها
    جناب abbas خیلی خوبه که دوست داری عاقلانه همسرتو انتخاب کنی و سراغ دوستی هایی که صرفا از روی احساسه نمیری
    در مورد اختلاف نظر با خانواده سعی کن خواستگاری های پی در پی و شاید خسته شدن و ناامید شدن باعث نشه که شما از یه سری خواسته هات صرف نظر کنی حتی شده چندین سال به دنبال همسر مورد نظرت بگرد ولی کوتاه نیا (منظورم ملاک هایی که خیلی برات مهمه مثل پاکی و تیپ شخصیتی)
    البته نمیدونم خانوادت موافق این هستن یا نه ولی من پیشنهاد میکنم به دوستان یا همکارا هم بسپاری که مورد مناسبی برات معرفی کنن مسلما تا حدودی شما رو میشناسن و شما هم کمی از معیارات براشون بگو اینطوری سریعتر به نتیجه میرسی
    اما خواسته های مادی خانوما من حق میدم که خانوما از شرایط مادی شما مطلع بشن و کاملا طبیعیه اما چند دنگ خونه و مهریه های بالا واقعا انتظار زیادیه و به هرکسی برمیخوره که بخوان با معیار پول و مادیات بسنجن


    با تشکر از شما ممنونم ازتون

    این پست خیلی بهم امید داد ممنونم
    ولی واقعیتش اینه که من خودم کوتاه نمیام ولی خانواده من جوری هستن که نمی شه براوتن توصیف کنم
    من از خانواده ام راضیم از مادرم و پدرم و بهشون مدیونم چون با تربیتشون منو به این جایگاه رسوندن ولی من شاید اگه الان بیام یه دختر رو انتخاب کنم از روی صمیمیتی که بین من و خانواده ام هست از نظر اونا ممکنه با انتخابم صرف نظر شه اونم می دونم دلیلش جز صمیمت چیز دیگه ای نیست
    در خصوص دوستان من باور کنید که امروزه افرادی که با من در ارتباطن فقط به دنبال دوستی هستند چرا؟ چون نه کار ثابتی دارند نه شخصییت قابل توجهی به همین دلیل نمی خوام این کارو کنم می ترسم یه جورایی
    به هر حال این پستتون منو خیلی شاد کرد ممنونم ارتشون

  12. #18
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    گفتید غیر مستقیم می فهمید که دختری دوست پسر داشته یا نه. می شه بفرمایید چطوری؟
    چند تا مثال می زنید از مواردی که خواستگاری رفتید و غیرمستقیم متوجه شدید که دختر قبلا رابطه داشته؟
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  13. کاربر روبرو از پست مفید شیدا. تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (پنجشنبه 28 آذر 92)

  14. #19
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 دی 92 [ 13:37]
    تاریخ عضویت
    1392-9-26
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    48
    سطح
    1
    Points: 48, Level: 1
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    0

    تشکرشده 5 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ببخشید من یه مدت نبودم و دسترسی به اینترنت نداشتم


    ببینید من دخترایی که بهم معرفی میشدند اغلب یا از سوی مادرم بودن و یا از سوی خاله بنده
    من از اینکه به مادرم بگم از چه فردی با چه خصوصیاتی خوشم میاد خجالت می کشم ولی خلوتی به خاله ام میگفتم که چه دختری رو برای من انتخاب کنه و بعد بهم معرفی کنه چندین بار خاله ام گفته که به مادرت بگم که چجور دختری رو می پسندی من احساس نارضایتی کردم و دیگه فکر نکنم بهش گفته باشه بخاطر همین دخترایی که مادرم نشون می کرد یه جوری می تونستم بفهمم که قبلا اهل روابط قبل ازدواج بودند یا نه بلاخره یه نشونه هایی از جمله پوشش و طرز فکر و طرز صحبت یه شخص می تونه به پی بردن ذات اون طرف کمک کنه یعنی من در جایگاه یه پسر اینجوریم بقیه رو نمی دونم خلاصه مادرم هر کی رو انتخاب می کرد من از این مسائل میدیدم کات می کردم و اون دخترایی که خاله بنده معرفی می کردند یا از نظر هیکل و چهره به من نمی خوردن و یا اینکه باب میل من نبود
    بنده ادم مشکل پسندی نیستم اصلا ولی این گونه افراد باب میل من نبودند

    یه دختر خانومی بود که به من معرفی شده بود و ما قرار بود نامزد کنیم یعنی که همه چیز به خوبی داشت پیش می رفت ولی یه روز قرار شد که بریم برای حلقه بازار اینا
    ولی شاید باور نکنید همش تمایل داشت به خرید حلقه های انچنانی و لج می کرد که اینو می خوام و اون و می خوام من از نظر مالی زیاد مشکل ندارم ولی از اونجایی که من زیاد از این کارا خوشم نمیاد همون جا گفتم که شما انتخاب کن شوهر ایندت برات می خره تنهاش گذاشتم اومدم خونه و دوباره بهم زدم

    نمی دونم حس اعتمادم به جنس مخالف کمه یا واقعا مشکل از منه

  15. #20
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    از جوابی که دادید مشخص نشد بالاخره این ملاک شما برای مشخص کردن رابطه قبلی چی هست.
    همینطور یک حدسی می زنید، چون مادرتان معرفی کرده؟؟

    شرم و حیا خوبه، ولی این که شما به مادرتون نگید که چه دختری مورد نظرتون هست خوب نیست.
    بالاخره با واسطه خاله یا مستقیم باید ویژگیهای اولیه مورد نظرتون را بگید. اینطور که نمی شه.

    و آخر این که کار بسیار زشت و ناپسندی کردید که دختر مردم را بردید وسط بازار رها کردید.
    شما از رسم و رسوم خواستگاری خسته نیستید،
    مشکل از جای دیگری است.

    هیچکدوم از این سه موردی که گفتید (دخترهایی که بهم معرفی شده رابطه دارند چون خودم حدس می زنم) + (روم نمی شه به مادرم بگم چه دختری مورد نظرمه ) + (برای خرید نامزدی رفتید بازار و دختر را تنها گذاشتید برگشتید خونه !!! ) منطقی و عاقلانه نیست.

    بهتر هست که تجدید نظری در نگرش و رفتار خودتون داشته باشید.
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  16. کاربر روبرو از پست مفید شیدا. تشکرکرده است .

    sanjab (دوشنبه 02 دی 92)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نوع پوشش در مراسم خواستگاری و آداب و رسوم آن
    توسط Parya Khanum در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: چهارشنبه 20 اردیبهشت 96, 20:08
  2. لطفا كمكم كنيد : رسم و رسومات خواستگاري را بلد نيستم !
    توسط گل مينا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: پنجشنبه 16 خرداد 92, 08:12
  3. رسم و رسوم ازدواج و خواستگاری تو همدان چگونه است؟
    توسط qpnuir در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه 30 آذر 91, 16:44
  4. من یک جهان سومی هستم
    توسط keyvan در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 بهمن 87, 09:32

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.