من انقدر تجربه ندارم که بخوام شما رو راهنمایی کنم
اما میدونم ادبیات و نحوه حرف زدن هر شخصی از فرهنگ خانواده و محیطی که فرد توش رشد کرده یا زندگی می کنه نشات می گیره
به نظر حقیر یه بار که صحبتتون درباره بچه بود(نه اینکه صحبتتون مستقیما درباره رفتار ایشون باشه) به ایشون بگید که دوست داری فرزندمون با پدر و مادرش چه شکلی صحبت کنه؟
اگه مثلا بهت بگه ببخشید معذرت میخوام غلط کردی یا زر نزن خوشت میاد؟
بچه ها حرف زدن رو از ما بزرگترها یاد می گیرن
هر چی ما بگیم تحویلمون می دن
ما باید خیلی جلوی بچه ها رعایت کنیم تا با خودمون در آینده درست صحبت کنن هر چی بکاریم درو می کنیم
حتی بهش بگید همین الان بچه های من در صلب تو هستن و شخصیت و رفتار تو روی ذات بچه ها تاثیرگذاره
در ضمن خودتون هم اینو مد نظر داشته باشید که اگه این ادبیات نشات گرفته از تربیت خانوادگی همسرتون باشه تغییرش کار راحتی نیست و زمان و حوصله میخواد
اما اگر مثلا دوستان یا محیط کارش به نحوی هستن که باهاشون اینجوری صحبت می کنه و ازشون تاثیر می گیره شما سعی کنید با خانواده هایی که ادبیات بهتری برای گفت و گو با همدیگه دارن رفت و آمدتون رو بیشتر کنید به صورت ناخودآگاه نشست و برخاست با آدمها روی نحوه گفت و گو کردن آدم تاثیر میذاره








علاقه مندی ها (Bookmarks)