به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 28

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 09 بهمن 95 [ 23:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-15
    محل سکونت
    کره زمین
    نوشته ها
    1,532
    امتیاز
    20,970
    سطح
    91
    Points: 20,970, Level: 91
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 380
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    4,584

    تشکرشده 5,213 در 1,375 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    252
    Array
    اوشون میخواین = یعنی ایندفعه بخاطر تهمتی که زده شده و ..... که ما نمیدونیم بقیه ش چی بوده دیگه نمیخواد زتدگی کنه و دوست داره جدا شه.

    البته خیلی خدا بهش رحم کرده که الان قصد جدایی داره با این طرز فکر شما....
    من فکر میکردم اگه بفهمین که قضاوت عجولانه درموردشون کردین پشیمون میشین و درس عبرتی میشه که دیگه تا مطمعن نیسین تهمت نزنین. نمیدونستم که حتی یه عذرخواهی کوچولوهم ازشون دریغ میشه.

    من نمیدونم چقد شما مذهبی هستین و بقیه گناهاتون در قبال این دختر هم نمیدونم چیه. اما حداقل بخاطر اون دنیاتونم شده و این قضاوت عجولانه ازشون حلالیت بطلبین. وگرنه خدا جایی جوابتونو میده که دیگه واسه پشیمون ی دیره.خود دانین.

    در مورد مهریه هم باید بگم. البته کلی میگم فقط مختص شما نیس فقط دیدم تفکرتون یکم اشتباهه خواستم با دید دیگه ای بهش ببینین.
    در شرع که میگن مهریه یعنی هدیه شوهر به زن.
    اخب ما سه دسته داریم :
    1.بعضی دخترا کار میکنن
    2.بعضیا نه یعنی خودشون نمیخواین تا قبل ازدواج از درامد پدر استفاده میکنن بعد ازدواج بعهده شوهره. هیچ. کییم نمیتوته مجبورشون کنه که کار کنن.
    فقط کسی اگه دختر شاغل میخواد باید انتخابشم هم همین باشه . هستن دختران شاغل.

    3.بعضیا دوست دارن کار کنن شوهره جلوشونو میگیره و دختره بخاطر زندگی متاهلیش از استقلال مالیش میگذره.

    حالا شما تصور کنین هرکدوم از این سه دسته ازدواج کردن. بهر دلیلی کارشون به طلاق کشیده میشه.
    هرکدوم هم یمدت زمانی گذروندن جتی اگه تو دوران عقد هم باشن وضعیتشون با پسران فرق داره خصوصا تو ایران. اینو گفتم که باخودتون مقایسشون نکنین.
    یدختر بسته به محیط و فرهنگ اطرافیانش یسری اسیب ها میبینه از یه ازدواج یا عقد ناموفق.
    بالاخره نیش و کنایه ها هست.
    نگاهای دلسوزانه هست
    کم شدن تعداد اتتخابهاش و خواستگاراش هست.
    بالاخره روی ایندش تاثیر منفی داره.
    مثلا خانوم های مطلقه انتخاب های پسران مجرد کمی دارن.
    اما خیلی اقایون مطلقه هستن که با مجردا ازدواج میکنن.
    پس قبول کنین که قابل مقایسه نیسین و خانوم ها ضرر بیشتری از نظر روحی میبینن.
    حالا با این همه تفاسیر بنظرتون اون پول اینقد میتونه واسه یدختر خوشحال کننده باشه؟؟؟ یعنی اون الان ذوق مرگ شده که جوونیشو و ایندشو به بازی گرفته و نگاه های دلسوزانه و تحقیرامیز و بجون خریده تا فثط 60میلیون بگیره. همین؟؟؟ فقط همینقدر. خیلی کمه. ارزش یزن فقط 60میلیون.؟؟؟
    تازه این خوبه.
    کسی که ازدواج کرده و چندین سال از زندگیش گذشته حالا فراریش دادن ارزشش چقدره؟؟ ارزش سالهای جوونیش چقدره؟؟ ارزش زیبایی از دست رفتش چقدره؟؟؟ ارزش احساس اسیب دیدش چقدره؟؟ چقدر؟؟ 110تا سکه؟؟؟ با این پول چکار کنه؟ میتوته بره خونه بخره و یکاری واسه خودش دست و پا کنه؟ که حداقل دوست نداشته باشه دوباره با سرافکندگی برگرده خونه پدرسش و دست جلو باباش دراز کنه.و از اون پول بگیره.
    دختری که ازدواج میکنه دیگه دوست نداره یعنی وظیفه باباش نمیدونه که خرحیشو بده.

    اون موردای بالارو بررسی کنیم.
    زن اول طلاق گرفته حالا اون قبلا کار کرده یعنی یه سرمایه اتدکی داره اما بازم جوونی و زیباییشو پای مردی گذاشته که خوشبختش نکرده. یا شایدم حقوقش کم باشه. نتونه یزندگی خوب واسه خودش بسازه. دوست نداره از باباش کمک بخواد ایا کارش درحدی هست بتونه جدا زندگی کنه واسه خودش یخونه بگیره؟؟

    مثلا یکی چند سال ازدواج کرده .حالا برگردونده شده چکار کنه؟؟ حداقل باباش که فرستادش خونه شوهر کلی خرجش کرد با هزار امید دخترش و سپرد به مرد غریبه. با احترام سپرد. دختر دست گلش و با بی احترامی و گاهی ناسزا و کتک میفرستن خونه پدرش. بدون هیچ خرجی. این قانون کحاس؟؟ همون 110تا هم که بهیجا ننیرسه هم بهش نمیدن. من نمیگم مهریه زیاد خوبه. اما مهریه همون هدیس درست اصلا هم درست نیس موقع طلاق ازش استفاده بشه حتی خوبه در طول زندگی بزن داده شه تا واسه خودش واسه مبادا سرمایه گذاری کنه. تا اینجور اتفاق ها دستش بحایی بند باشه. اما وقتی دارین از زنی جدا میشین بفکر ایندشم هستین ؟ شمای نوعی که داری اموالتو میزنی بنام دیگران که اون زن مهریه تنها پشتواته مالیشو نگیره بفکر این هستی که حالا چکار کنه
    خودت بدبختش کردی. خودت ازش استفاده کردی حالا دستمال کاغدی دوریختنی شد؟؟ خودت که میگم شمارو نمیگم مردارو میگم که اینکارو میکنن. هیچ زنی دوست نداره که از این پول استفاده کنه اما وقتی هیچ سرمایه ای نداره اون پول تتها سرمایش میتوته باشه. شاید پدرو مادرشم پولی نداشته باشن خب چکار کنن بعضیا واقعا مجبورن. حالا مورد اول کار داره و حقوق میگیره.

    اما مورد دوم که کار نکرده چکار کنه؟؟ اون که دیگه همین سرمایه اندک هم نداره. حداقل باید اون پول در حدی باشه که بتونه یه خونه کوچولو واسه خودش بیگیره. با 60تومن چکار کنه.
    شوهره تو خونه ای زندگی میکنه که با زنش با کلی امید و تلاش بدستش اوردن با کلی امکانات. اما وقتی زننرو میندازه بیرون با شصت تومن تازه اگه بده به اینم فکر کرده اون کجا بره؟؟؟ فردا خدایی نکرده اون پدر و مادر هم فوت میکنن . خب ارث و میراث دختر هم که میدونین کمه. حالا چکار کنه اگه خواهر برادراشم حمایتش نکنن؟؟ از اون خونه هم بندازنش بیرون.
    پس قبول کنین قانون هم یجاهایی ظلم کرده.اینقد بهش خودتون نبندین.

    حالا دیگه مورد سوم اگه طلاق بگیره. چقدددر عذاب وجدان داره .چون مهریه داده نمیشه یا کمه. از یه ورم میخواسته کار کنه بخاطر شوهری که امروز نه مهریه میده نه میخوادش کار کردن و گذاشت کنار متاسفانه.


    تازه تو همین تالار هستن کسانی که شوهره انداختنش بیرون با یه بجه شیرخوار خرجی هیچکدوم هم نمیدن و اگه دختر پدر و مادر نداشت که هیچی دیگه . تازه جالبه شوهره میگه کار هم نکن مهرتم نگیر. مثه شما اموال زده بنام کسی. خب بابا این زن چکار کنه؟؟؟ فقط بفکر خودتون که نباشین زن هم آدمه ها یزمانی مثلا شریک زندگیتون بوده.

    هرجا صحبت میشه اینه که مهریه فلان قدر مگه سر گردنس. نه سر گردنه نیس.
    ولی موقع زن گرفتن هم سر گردنه نیس.
    موقع طلاق هم نیس.
    اینا رو گفتم یکم نگرشتون درمورد مهریه خانومها فرق کنه.

    - - - Updated - - -

    - - - Updated - - -

    در ضمن چرا هستیم تو جامعه شما هم هستین منتها چشاتونو بستین و دارین توی همچین جامعه ای قدم میزنین.

    چشارو باز کنین. جای دوری هم نرین تو همین تالار بخونین زندگیارو بعد بگین نیستن.
    ببینین چند تا مرد هستن دارن زنشونو طلاق میدن بخاطر دخالت خانوادشون یا بخاطر یه عشق جدید بدون مهریه.
    چند تا هستن دارن اذیتشون میکنن تا مهریه ندن .
    چند تا زن و با بچه ول کردن بی خرجی.

    برین بخونین بعد بگین ما نیسیم
    یعنی شما تو زندگیتون هیچ تقصیری نداشتن که به اینجا رسیدین شما یه فرشته بددین اوشون دیو دوسر؟؟
    اینارو میگم واسه زتدگی بعدیتون دیدتون بهتر باشه نسبت بخانوما تا اینطوری شکست نخورین.دوباره
    ویرایش توسط دختر بیخیال : یکشنبه 03 آذر 92 در ساعت 09:02

  2. 7 کاربر از پست مفید دختر بیخیال تشکرکرده اند .

    hamdard1 (پنجشنبه 12 فروردین 95), mignonne (سه شنبه 12 آذر 92), shabnam z (یکشنبه 03 آذر 92), unknown girl (یکشنبه 03 آذر 92), مصباح الهدی (یکشنبه 03 آذر 92), الهام20 (سه شنبه 05 آذر 92), ساحل 63 (یکشنبه 03 آذر 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:15 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.