به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 35
  1. #21
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 آبان 95 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1392-7-09
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    2,598
    سطح
    30
    Points: 2,598, Level: 30
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    15

    تشکرشده 32 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Rude Boy-2 نمایش پست ها
    اگر منظورتون حقوق پرداختی به وراث پدر شوهرتون هست، وارث پسر بعد از یک سنی سهمی در اون نداره.
    بله اين حقوق موقتى هست و تا وقتى كه همسرم دانشجو هست و كار نمى كنه بهش تعلق مى گيره. حالا اين چه ارتباطى به اصل موضوع داره؟ چون موقتىِ حق همسرم نيست و حق دارن خرجش كنن؟


    مادر شوهر و برادر شوهرمم دارن اين حقوق رو مى گيرن و حتى اگه مادر شوهرم مستقيم سهم داداش كوچيكرو نده ولى مسلما داره براش خرجش مى كنه.
    مبلغ اين پول قابل توجه هست مخصوصا كه چندين ساله اين حقوق رو داره و يك بارم به دست خودش نرسيده. اين قدرى هست كه اگه همش بياد تو زندگيمون هزينه شهريه منو تا پايان دوره تحصيلم تامين ميكنه و لازم نيست كار كنم و همه انرژيم رو صرف درسم مى كنم.
    اگه مى دونستم مادر شوهرم واقعا نياز داره به اين پول اصلا حرفشم نمى زدم. ما حتى شرممون شد بخوايم حساب يارانه مون رو جدا كنيم. حالا يارانمون نوش جونشون ولى خوردن اين حقوقه ديگه بى انصافيه.


    يه فكر ديگه به ذهنم رسيده، به نظرتون چطوره؟
    به خانوادم بگم به پول طلاهام نياز دارم، بفروشينشون و پولشو برام بفرستين. شايد حرفى بزنن!
    ولى اگه قبول كردن نمى دونم چطور كنسلش كنم!
    امشب باز براى اخرين بار مى خوام در موردش با همسرم صحبت كنم اگه نكته اى به ذهنتون رسيد كه ممكنه مهم و تاثير گذار باشه لطفا بهم بگين.
    ممنون

    -

  2. #22
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    سلام.
    من همه ی پست ها رو نخوندم. شاید دوستان قبلا این رو گفته باشند.
    ببخشید اگر حرفم تکراری شد.
    فقط میخواستم بگم شما فعلا اصراری بر اینکه مادر شوهرتون پول بیمه رو به شما بدن نکنید.

    به نظر من در مرحله اول یه تماس با مادرتون بگیرید و به جای اینکه در لفافه حرف بزنید، حرفتون رو به زبونی که هم نرم باشه هم اونها کاملا منظورتون رو متوجه بشن بگید.

    مثلا بعد از سلام و احوالپرسی بگید : " راستی مامان جون...میخواستم یه چیزی رو هم بهتون بگم. راستش من و شوهر محترم یکم از نظر مالی در تنگنا قرار گرفته ایم. خب همونجوری که میدونید شوهر که فعلا کار نداره و منم یه کار نیمه وقت دارم...مامانیییییی...الان شما وضع و شرایط مالیتون در حدی هست که بتونید پولی رو که برای جهیزیه در نظر داشتید رو به حسابمون بریزید؟"

    طلبکارانه هم نگید.

    (البته من به شخصه فکر نمیکنم جهیزیه دادن وظیفه ای بر گردن پدر و مادر باشه. به نظر من اگر هم میدن دارن لطف میکنن نه اینکه وظیفشون باشه. به خاطر همین طلب کردنش یکم سخته.)

    ولی به نظرم اگر در فرهنگ خانوادگی شما جهیزیه جزء وظیفه ی پدر و مادر محسوب میشه و حقی برای شما، پس واضح و مودبانه و خالی از طلبکاری خواستتون رو بیان کنید.

    در ادامه اگر همسرتون هم با چنین بیان قاطع و واضحی با مادرشون صحبت کنند، نیجه خواهد داد. ولی من توصیه میکنم شما هی به شوهرتون خط ندید و هی تو گوشش نخونید که با مادرت صحبت کن و چرا پول ما رو خرج میکنه و ....

  3. 2 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    کاغذ بی خط (جمعه 24 آبان 92), غزل زندگي (پنجشنبه 23 آبان 92)

  4. #23
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 آبان 95 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1392-7-09
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    2,598
    سطح
    30
    Points: 2,598, Level: 30
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    15

    تشکرشده 32 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    پو عزيز ممنونم از توصيه هات. رك گفتن رو گذاشتم براى اخرين راه حل. چون واقعا خيلى برام سخته من دخترى بودم كه از دبيرستان كلاس خصوصى درس مى دادم كه هميشه پس انداز داشته باشم. حتى به خانوادم نگفتم برام گوشى بگيرين. خودم رفتم وام گرفتم و قسطى گوشى خريدم.
    پدرمم پول ميدادن و برامم خرج مى كردن ولى اصلا طلب پول نمى كردم. حالا كه ديگه متاهلم و قبول دارم كه به قول شما جهيزيه وظيفشون نيست. ولى بر اساس حرف خودشون مى خوام اگه هنوز قصد دارن بعدا برام بگيرن، همين حالا پولشو بهم بدن.
    تو خانوادمون رسم و رسوم سفت و سختى وجود نداره. تو فاميلمونم همه مدلى بوده يا همرو پدر دختر داده يا نصف نصف بوده و يا عروس و داماد شاغل بودن و از پس اندازه خودشون خريدن. من بچه اولم و نمى دونم پدر مادرم چقدر به اين موضوع اهميت مى دن.


    بعضى اوقات اينقدر به اين موضوع فكر كردم كه از دست خودم ناراحت مى شم كه چرا من نمى تونم راحت حرفمو بزنم، چرا نميتونيم جايى كه فكر مى كنيم حقمونه اون رو طلب كنيم؟
    و اين همه وقت صرف پيدا كردن راه هاى غير مستقيم كردم!

  5. کاربر روبرو از پست مفید غزل زندگي تشکرکرده است .

    Pooh (پنجشنبه 23 آبان 92)

  6. #24
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    خب رک گویی همراه با احترام، صراط مستقیم در خیلی از مسائله.

    دیگران که علم غیب ندارن که بفهمن ما چمونه یا معنی مخفی پشت حرفامون چیه؟ پس بهتره رک اما با بیان مناسب و محترمانه گفت بعضی چیزا رو.

    - - - Updated - - -

    بیان غیر مستقیم در خیلی از موارد مثل اینه که لقمه رو دور سرمون بچرخونیم.

    البته این نظر منه. و ممکنه کارشناسی نباشه.

  7. کاربر روبرو از پست مفید Pooh تشکرکرده است .

    کاغذ بی خط (جمعه 24 آبان 92)

  8. #25
    Banned
    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 تیر 93 [ 18:24]
    تاریخ عضویت
    1392-8-10
    نوشته ها
    71
    دستاوردها:
    250 Experience Points3 months registered
    تشکرها
    14

    تشکرشده 148 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط غزل زندگي نمایش پست ها
    بله اين حقوق موقتى هست و تا وقتى كه همسرم دانشجو هست و كار نمى كنه بهش تعلق مى گيره. حالا اين چه ارتباطى به اصل موضوع داره؟ چون موقتىِ حق همسرم نيست و حق دارن خرجش كنن؟
    بر خلاف تصور شما بخش عمده ای از اصل موضوع همین هست، شما به پولی طمع داری که اصلا به شوهرت تعلق نداره.

    تا جایی که اطلاع دارم، طبق قانون، برای وارث دختر تا وقتی هست که ازدواج نکرده و برای وارث پسر تا وقتی هست که 25 سالش بشه. شوهر شما زیر 25 سال سن داره؟ برادر شوهرت هم اگر بالای 25 سال سن داره اون حقوق فقط متعلق به مادر شوهر و اگر خواهر مجردی داره هست.

    در مورد جهیزیه ات هم 5000 دلاری که خانواده ات بهت دادن یعنی بین 15 تا 20 میلیون. در واقع بخش عمده ای از هزینه ی جهیزیه ی شما رو پرداخت کردن. ممکن هست به اسم هدیه داده باشن و بعدا اگر برگشتی اضافه بدن.

    مجبور بودین وقتی که فاند شوهرت کافی نیست، برین؟! مسئول تصمیم های اشتباه شما دیگران هستن؟

    و بدتر از همه، خیلی پر توقع هستی! خیلی!

    دقت کردی کل فکر و ذکرت شده که کی داره چی می خره و کی چه موبایلی داره و چقدر خرج کرده؟! چه کسی چه مبلی خریده و چه وقتی؟ چقدر هزینه ش شده؟

    این نگاه به گذشته مانع این میشه که فرصت هات رو ببینی، مثل کسی هستی که روی زمین خم شده و داره پول خرد جمع می کنه و نگاهش از مقابل و آینده منحرف شده.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط غزل زندگي نمایش پست ها
    اگه مى دونستم مادر شوهرم واقعا نياز داره به اين پول اصلا حرفشم نمى زدم. ما حتى شرممون شد بخوايم حساب يارانه مون رو جدا كنيم. حالا يارانمون نوش جونشون ولى خوردن اين حقوقه ديگه بى انصافيه.-
    شما خیلی اوضاعت خراب هست که فکر یارانه ای هستی که سالی 200 دلار میشه و احتمالا چند ماه دیگه کلا قطع.

  9. کاربر روبرو از پست مفید Assertive Boy تشکرکرده است .

    kamran2007 (پنجشنبه 23 آبان 92)

  10. #26
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 تیر 94 [ 05:14]
    تاریخ عضویت
    1391-10-04
    نوشته ها
    284
    امتیاز
    3,610
    سطح
    37
    Points: 3,610, Level: 37
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    517

    تشکرشده 294 در 168 پست

    Rep Power
    42
    Array
    غزل جان شما میتونی حتی نگی پول جهیزیه میتونی بگی یکم دست و بالمون تنگه میتونین یکم کمکمون کنین؟ تلفنی صحبت کردن خیلی خیلی راحت تر از حضوری هست ضمن اینکه مادرت حتما درکت خواهد کرد

  11. #27
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 16 دی 92 [ 20:44]
    تاریخ عضویت
    1392-8-23
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    353
    سطح
    7
    Points: 353, Level: 7
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdrive31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    814

    تشکرشده 146 در 71 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام عزیزم
    هر راه غیر مستقیمی که انتخاب کنید ممکن است نتیجه ندهد .
    اگر می خواهید چیزی بگویید بهتر است صریح بگویید.
    اگر با خانواده تان صریح صحبت کنید و آن ها هم صریح جوابتان را بدهند به هرحال از این که در دلتان از همدیگر کمی ناراضی باشید بهتر است.
    شاید اگر صریح بگویید آن ها هم دلیل صریحی بیاورند که متقاعدتان کند.

  12. #28
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط غزل زندگي نمایش پست ها
    سلام
    زمانى كه من ازدواج كردم پدرم به من جهيزيه ندادن البته مسئله مالى نبود منم حرفى نزدم، همسرمم از روز اول گفته بود انتظارى نداره. الان بعد چند سال دوست دارم به خانوادم بگم كه پول جهيزيم رو بدن. البته همسرم در جريان نيست.
    نمى دونم چيطور بگم بهشون!
    با سلام و احترام
    اگر شما بر مبنای شرعی ازدواج کرده اید و مثلا مهریه مشخص کرده اید، باید بدانید که جهیزیه جزء نفقه محسوب می شود و نفقه بر عهده مرد هست.
    البته اگر خانمی و خانواده خانمی خودشون برای کمک در این نفقه به داماد کمک کردند عالی هست. اما نباید اشتباها برای آن آقا یا دختر خانم حالت طلب کاری پیدا کند.
    مسئله بعدی هم ایسنت. که طبق عرف هم شرایط زندگی ها مهم هست.
    شما که اکنون سر زندگی خودتون رفتید ؛ عرف نیست که پس از تشکیل زندگی جدید به بهانه جهیزیه نگاه دختری به پولهای خانواده پدری اش باشد.
    البته اگر پدر و مادر شما خودشون هر چقدر بخواهند کمک کنند عالی هست. اما این روش متوقعانه شما صحیح نیست.

    مسئله بسیار مهم در رابطه با شماایسنت که:
    اساسا شما نباید خود را گرفتار مسائل مالی بکنی. بهتر هست در حاشیه امن و ایمن مالی زندگی کنی. مخصوصا حالا که شوهرت این مساعدت را به شما دارد.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  13. 5 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    gisu (جمعه 24 آبان 92), kamran2007 (شنبه 25 آبان 92), Pooh (جمعه 24 آبان 92), کاغذ بی خط (جمعه 24 آبان 92), غزل زندگي (جمعه 24 آبان 92)

  14. #29
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 آبان 95 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1392-7-09
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    2,598
    سطح
    30
    Points: 2,598, Level: 30
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    15

    تشکرشده 32 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی نمایش پست ها
    با سلام و احترام
    اگر شما بر مبنای شرعی ازدواج کرده اید و مثلا مهریه مشخص کرده اید، باید بدانید که جهیزیه جزء نفقه محسوب می شود و نفقه بر عهده مرد هست.
    البته اگر خانمی و خانواده خانمی خودشون برای کمک در این نفقه به داماد کمک کردند عالی هست. اما نباید اشتباها برای آن آقا یا دختر خانم حالت طلب کاری پیدا کند.
    مسئله بعدی هم ایسنت. که طبق عرف هم شرایط زندگی ها مهم هست.
    شما که اکنون سر زندگی خودتون رفتید ؛ عرف نیست که پس از تشکیل زندگی جدید به بهانه جهیزیه نگاه دختری به پولهای خانواده پدری اش باشد.
    البته اگر پدر و مادر شما خودشون هر چقدر بخواهند کمک کنند عالی هست. اما این روش متوقعانه شما صحیح نیست.

    مسئله بسیار مهم در رابطه با شماایسنت که:
    اساسا شما نباید خود را گرفتار مسائل مالی بکنی. بهتر هست در حاشیه امن و ایمن مالی زندگی کنی. مخصوصا حالا که شوهرت این مساعدت را به شما دارد.

    جناب مدير همدردى ممنون از جوابتون
    موضوع جهيزيه رو از ديدگاه شرعى نمى دونستم اما در عرف شهر و خانوادمون معمولا جهيزيه و يا مقدارى از اون به عهده خانواده عروس هست. نمى دونم جوابتون فقط بر اساس پست اوله يا در جريان بقيه موضوع هم هستيد.
    براى اطمينان كل موضوع رو به طر خلاصه مى نويسم.


    ٣ سال پيش ازدواج كردم و به همراه همسرم به خارج از كشور اومديم (ايران با هم زندگى نكرديم) خانوادم گفتن وقتى برگشتين برات جهيزيه مى خريم ولى من خجالت كشيدم بگم اگه قصد دارين بعدا جهيزيه بگيرين الان پولش رو بهم بدين بهتره. (تو خانوادمون چند نفر ديگه همين طورى اول زندگى رفتن خارج و دادن پول جهيزيه خارج از عرف نبود)
    با توجه به اين كه من و همسرم هر دو دانشجو هستيم در خيلى موارد بايد صرفه جويى كنيم و من به صورت پاره وقت كار ميكنم. در حدى نيستيم كه در عذاب باشيم ولى خوب خيليم راحت نيستم (مثلا دوست داشتم مبل نو بگيريم كه مطمئن باشم تميزه چون خيلى ها حيوون خونگى دارن كه نشد يا هنوز خيلى وسائل رو نداريم مثل تخت).
    اين موارد باعث شد كه من بر مبناى حرف خانوادم تصميم بگيرم ازشون بخوام به جاى چند ساله ديگه اين لطف رو زودتر در حق من انجام بدن.
    حالا ممكنه بازم با توجه به توضيحات بالا نظرتون رو بدونم؟


    يه پول ديگه هم هست كه به نظرم حق همسرم هست و دوست دارم اون رو براى زندگيون طلب كنه
    پدر شوهرم فوت كردن و بيمه به همسرم و مادرش و برادر شوهرم حقوق جداگانه ميده. مادر شوهرم با وكالت نامه و گواهى اشتغال به تحصيل حقوق همسرم و مى گيره و استفاده ميكنن. با توجه به اين كه اوضاع مالى مادر شوهرم خوبه و فكر نمى كنم نيازى به اين پول داشته باشه. اين رو حق خودمون ميدونم كه اين پول رو طلب كنيم.
    در ضمن اينو ميدونيم كه با حق الارث همسرم مى تونيم اينجا يه خونه بخريم كه ديگه مستاجر نباشيم اما باز يك كلمه هم در اين مورد حرفى نزديم. ممكنه نظرتون رو در مورد طلب كردن اين پول رو هم بفرمائيد.
    با سپاس


    غزل

  15. #30
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    چه باحال
    من نمیدونستم از نظر شرعی، جهیزیه جزء نفقه محسوب میشه.

    پس چرا بعضی آقایون و خانوادشون اینقدر سر جهیزیه به خانواده دختر فشار میارن و تازه میان از مارک وسایل و مدلش و ... هم ایراد میگیرن؟!!!!!

  16. 2 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    gisu (جمعه 24 آبان 92), مدیرهمدردی (جمعه 24 آبان 92)


 
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.