به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 24
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 خرداد 94 [ 11:52]
    تاریخ عضویت
    1391-7-07
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    2,460
    سطح
    30
    Points: 2,460, Level: 30
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    34

    تشکرشده 11 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan_hamdardi نمایش پست ها
    دو جلسه خیلی کمه و اصلاً برای شناخت کافی نیست! (چند تا بچه که از یک پدر و مادر هستند اخلاق و رفتار و شخصیت متفاوت دارند پس شناخت پسرعموی شما فقط در حد بااصالت بودن خانواده ایشان هست و نه بیشتر و ربطی به مناسب بودن شما برای همدیگر ندارد)

    تا آنجا که میتوانید تعداد جلسات را زیاد کن (به فشار خانوادهها اصلاً توجهی نکن و بدون شناخت برای زندگی مشترکت تصمیم نگیر!) حتی میتونید با اطلاع خانواده ایشان در پارک و کافی شاپ قرار بگذاری و با ایشان بیشتر آشنا بشی! و سئوال بپرسی و به سئوالات ایشان جواب بدهی!

    یک سئوال دیگه : شما چند سال دارید؟
    من 30 و دخترخانوم سه سال از من کوچیکترن
    راستش بیشتر همین که در اصول و سبک زندگی نگاه مشترک داریم برام کافیه
    خیلی چیزها فقط موقع زندگی زیر یک سقف معلوم میشه
    با استفاده از مطالبی که تو این سایت و جاهای دیگه دیدم سوالات و صحبت های مفصلی بینمون رد و بدل شد تو این دو جلسه
    فکر میکنم اشتراکات اصلیمون 70 - 80 درصد هست حداقل.

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط مصباح الهدی نمایش پست ها
    به نظر من ممکنه طرف مقابل را برای جواب مثبت تو رودرواسی بندازید.و اینکه شاید بعدا خودتون جوابتون منفی شه ولی چون این کار را انجام دادین آنها جواب مثبت قطعی از شما تلقی می کنند و بعد شما تو رودرواسی گیر می کنی. احتمالات را باید در نظر گرفت. برای بله برون هدیه بخرید.اینجا مناسب است.جواب هم 99% قطعی است.و محبت را زیاد می کند.
    پاسختون جناب مصباح الهدی کاملا منطقیه
    اما خب فانتزی ذهن من این بود که وقتی برای اولین بار خانوم میاد خونمون با یک هدیه تو خاطرش موندگار بشه اون روز
    اما خب همین کارو میکنیم که مثل یک مهمونی بیایند و پذیرایی کنیم و بروند
    راستی معمولاً این رسم وجود داره که دختر و خانوادش بیایند خونه پسر؟

  2. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 آذر 92 [ 23:08]
    تاریخ عضویت
    1392-6-22
    نوشته ها
    257
    امتیاز
    1,102
    سطح
    18
    Points: 1,102, Level: 18
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points
    تشکرها
    136

    تشکرشده 293 در 136 پست

    Rep Power
    38
    Array
    اگر تونستید قبل از تصمیم گیری یک جلسه با هم بروید پیش مشاوره باتجربه و باسابقه ازدواج تا با یکسری تست و صحبت نظر یک کارشناس را هم درباره تناسب تان در ازدواج بشنوید!

    2-3 جلسه خیلی کمه دکتر شیری که مشاور ازدواج تلویزیونی است و آدم باتجربه ایی است حداقل 12 جلسه را پیشنهاد کرده! حالا لازم نیست دقیقاً 12 جلسه باشه ولی هرچه بیشتر بهتر!

    البته به نظر من شما تصمیمتان را برای ازدواج با ایشان گرفته اید!

  3. 2 کاربر از پست مفید ehsan_hamdardi تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), فرهنگ 27 (پنجشنبه 09 آبان 92)

  4. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 خرداد 94 [ 15:09]
    تاریخ عضویت
    1392-5-05
    نوشته ها
    146
    امتیاز
    2,138
    سطح
    27
    Points: 2,138, Level: 27
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    145

    تشکرشده 307 در 119 پست

    Rep Power
    27
    Array
    اقا احسان میشه بگی ۱۲ جلسه چند ساعته ؟
    والا من هرجا رفتم صحبت بیشتر از ۶ ۷ ساعت نتونستم صحبت کنم
    یعنی میتونستما ولی دیگه به جزییاتی میرسید که مهم نیست بنظرم
    البته اگه دوران بله برون تا عقد رو هم حساب کنی خب زیاد میشه ولی اون موقعش هم صحبت زیادی که مربوط به تصمیم گیری بشه زده نشد
    خونه خواستگار رفتن هم بستگی به رسم خانواده ها داره
    برای من یسری می اومدن ولی خانواده همسرم با اینکه خودمون پیشنهاد دادیم گفتن رسم نداریم در کل چیز عجیب غریبی نیست

  5. 2 کاربر از پست مفید Naashena تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), فرهنگ 27 (جمعه 10 آبان 92)

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 آذر 92 [ 23:08]
    تاریخ عضویت
    1392-6-22
    نوشته ها
    257
    امتیاز
    1,102
    سطح
    18
    Points: 1,102, Level: 18
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points
    تشکرها
    136

    تشکرشده 293 در 136 پست

    Rep Power
    38
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Naashena نمایش پست ها
    اقا احسان میشه بگی ۱۲ جلسه چند ساعته ؟والا من هرجا رفتم صحبت بیشتر از ۶ ۷ ساعت نتونستم صحبت کنمیعنی میتونستما ولی دیگه به جزییاتی میرسید که مهم نیست بنظرمالبته اگه دوران بله برون تا عقد رو هم حساب کنی خب زیاد میشه ولی اون موقعش هم صحبت زیادی که مربوط به تصمیم گیری بشه زده نشدخونه خواستگار رفتن هم بستگی به رسم خانواده ها دارهبرای من یسری می اومدن ولی خانواده همسرم با اینکه خودمون پیشنهاد دادیم گفتن رسم نداریم در کل چیز عجیب غریبی نیست
    دکتر شیری نگفتند جلسات چند ساعته هست!به نظر من یکی از مشکلاتی که در ازدواجهای فعلی وجود داره این است که خانواده دختر اجازه نمیده این دو نفر یک مدت معاشرت کنند (نمیگویم رابطه جنسی داشته باشند!) بلکه بتونند چند باری با هم بروند بیرون و با روحیات هم بیشتر اشنا شوند! (کافی شاپ/رستوران/پارک/پاساژ و یک همین جاهایی!)واقعاً با چند تا سئوال پرسیدن و چند تا جواب شنیدن نمیشه همسر مناسب انتخاب کرد!

  7. کاربر روبرو از پست مفید ehsan_hamdardi تشکرکرده است .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92)

  8. #15
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    بله رسم هست ومهم هم می باشد.
    وقتی که خانواده دختر خانم به منزل شما می آیند؛ خیلی چیزها دستگیرشان می شود.
    مثلا مهمان نوازیتان؛ رفتار سایر افراد خانواده. جو خانواده.رابطه خواهر و برادران با هم. نحوه صحبت کردنشان با هم.فضای خانه.اینکه آقا داماد چقدر احترام بزرگتر را حفظ می کن.در کل بسیاری از ابعاد شخصیتی پسر و خانواده اش مشخص می شود.
    چون آدم وقتی مهمان است یک برخورد و وقتی میزبان است برخورد دیگری دارد.در حالت میزبانی چون انسان احساس راحت تری دارد بیشتر خودش را نشان می دهد.و اینکه چون مسئول فراهم کردن شرایط برای مهمان هست.

    همچنین برای شما هم رفتار دختر خانم بیشتر مشخص می شود.مثلا اینکه نحوه پوشش در بیرون ایشون چگونه است.چگونه با مادر و خواهر شما در منزلتان گرم می گیرد.(از نظر اجتماعی و آداب و معاشرت)رفتار مادر و خواهرتون هم با دختر خانم برای اینکه غریبی نکنند مهم است.

    در ضمن وقتی آنها به منزلتون میان چند نکته را رعایت فرمایید:
    1)خودتان پذیرایی کنید.
    2)وقتی زنگ در را زدند به استقبال بروید.یعنی خودتان در را باز کنید و با احترام آنها را راهنمایی کنید.
    3)با دختر خانم در اتاقتان یک جلسه بگذارید.نحوه برخورد ایشان در یک فضای جدید را هم می بینید
    4)به مادرتون بگویید برای دختر خانم میوه پوست بکنن!
    5)اما طوری رفتار نکنید که نشان دهید خیلی هول هستید ولی در کل صمیمی برخورد کنید.
    6)تا دم در بدرقه کنید.
    (البته این ها نظر شخصی من به عنوان یک دختر بود و تجربه ای که در این مورد داشتم)

    البته وقتی خانواده دختر به خانه خانواده پسر می روند تقریبا 90% جوابشان مثبت هست.بهتره که شما هم 95 درصد به جواب قطعی رسیده باشید بعد خانواده دختر به منزل شما بیایند.
    خوبه که احتمالات را در نظر بگیرید.

    به نظر من حتما در بیرون هم یک ملاقات داشته باشید.اتفاقات غیر قابل پیش بینی که در بیرون می افتد بیشتر به شما کمک خواهد کرد که یکدیگر را بشناسید و خصوصیات اخلاقی هم و سلایق هم را متوجه شوید.

  9. 2 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), فرهنگ 27 (شنبه 11 آبان 92)

  10. #16
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan_hamdardi نمایش پست ها
    دکتر شیری نگفتند جلسات چند ساعته هست!به نظر من یکی از مشکلاتی که در ازدواجهای فعلی وجود داره این است که خانواده دختر اجازه نمیده این دو نفر یک مدت معاشرت کنند (نمیگویم رابطه جنسی داشته باشند!) بلکه بتونند چند باری با هم بروند بیرون و با روحیات هم بیشتر اشنا شوند! (کافی شاپ/رستوران/پارک/پاساژ و یک همین جاهایی!)واقعاً با چند تا سئوال پرسیدن و چند تا جواب شنیدن نمیشه همسر مناسب انتخاب کرد!
    این اماکن تفریحی محیط مناسبی برای شناخت نیستن.وقتی کاربرد دارن که ازدواج قطعی

    شده،حالا برای اینکه بین دختر و پسر عطوفت پیش بیاد و از حالت رسمی بودن خارج بشن

    و تا موقع عقد احساس غریبی نداشته باشن به این اماکن می رند.

    جلسات آشنایی رو هر چقدر افراد کم تری مطلع باشند برای هر دو طرف بهتره.


  11. 4 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    del (یکشنبه 19 آبان 92), deljoo_deltang (شنبه 11 آبان 92), MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), Naashena (شنبه 11 آبان 92)

  12. #17
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 01 اردیبهشت 97 [ 02:14]
    تاریخ عضویت
    1390-1-11
    نوشته ها
    1,700
    امتیاز
    16,289
    سطح
    81
    Points: 16,289, Level: 81
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 61
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,578

    تشکرشده 5,967 در 1,568 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    203
    Array
    طول رابطه من فکر میکنم مهمتر از تعداد و ساعاتشه. یعنی ممکنه یکی توی 2 هفته 12 جلسه صحبت کنه یکی توی 3 ماه. مطمئنن اونکه توی 3 ماه اینکارو کرده شناخت بیشتر و با دید بازتری انتخاب می کنه.
    رفت و امد خانوادگی خیلی خیلی بهتر از رفت و امد دو نفری تنهاست. حتی اگر قراره بیرون برید با خانواده ها روز جمعه ای برید یک مکان تفریحی. اینجوری هم کمتر احساسات دخیل میشه و هم مهمتر اینکه با فرهنگ هم بیشتر آشنا میشید. بنابراین فکر می کنم خیلی خوبه خانواده دختر هم به خانه خانواده خواستگار بروند.
    هر آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
    و هر آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند

  13. 4 کاربر از پست مفید deljoo_deltang تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), Naashena (شنبه 11 آبان 92), فرهنگ 27 (شنبه 11 آبان 92), مصباح الهدی (شنبه 11 آبان 92)

  14. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 آذر 92 [ 23:08]
    تاریخ عضویت
    1392-6-22
    نوشته ها
    257
    امتیاز
    1,102
    سطح
    18
    Points: 1,102, Level: 18
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points
    تشکرها
    136

    تشکرشده 293 در 136 پست

    Rep Power
    38
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27 نمایش پست ها
    این اماکن تفریحی محیط مناسبی برای شناخت نیستن.وقتی کاربرد دارن که ازدواج قطعیشده،حالا برای اینکه بین دختر و پسر عطوفت پیش بیاد و از حالت رسمی بودن خارج بشنو تا موقع عقد احساس غریبی نداشته باشن به این اماکن می رند.جلسات آشنایی رو هر چقدر افراد کم تری مطلع باشند برای هر دو طرف بهتره.
    اتفاقاً شناخت در محیط بیرون مکمل اون سئوالات در جلسه خواستگاریه!به نظر من باید این حساسیتها را کم کنیم چه اشکال داره که دو نفر برای آشنا شدن با همدیگه بیرون بروند! اگر مشکلتان حرف مردمه که مردم حرف زیاد میزنند!البته اگر خانواده دختر خیلی بسته باشه زیر بار همچین کاری نمیره و با دو سه جلسه خواستگاری, دخترشان را زیر فشار میگذارند که سریع جواب بله یا نه بدهد!

  15. #19
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط deljoo_deltang نمایش پست ها
    طول رابطه من فکر میکنم مهمتر از تعداد و ساعاتشه. یعنی ممکنه یکی توی 2 هفته 12 جلسه صحبت کنه یکی توی 3 ماه. مطمئنن اونکه توی 3 ماه اینکارو کرده شناخت بیشتر و با دید بازتری انتخاب می کنه.
    رفت و امد خانوادگی خیلی خیلی بهتر از رفت و امد دو نفری تنهاست. حتی اگر قراره بیرون برید با خانواده ها روز جمعه ای برید یک مکان تفریحی. اینجوری هم کمتر احساسات دخیل میشه و هم مهمتر اینکه با فرهنگ هم بیشتر آشنا میشید. بنابراین فکر می کنم خیلی خوبه خانواده دختر هم به خانه خانواده خواستگار بروند.
    واقعا راست می گید!این به تجربه بهم ثابت شده.فاصله جلسات هم مهمه.
    اما چه کار کنیم که خانواده ها عجله می کنند!!!!

  16. 3 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), Naashena (شنبه 11 آبان 92), فرهنگ 27 (شنبه 11 آبان 92)

  17. #20
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    یک پیشنهاد دیگر هم براتون دارم.اگر دختر خانم براتون گل آوردن؛حتما گل ها را نگه دارید و خشکشون کنید.که اگر به جلسات بعد کشیده شد و وصلت اتفاق افتاد ایشون را خوشحال کنید.این طوری نشون می دین که چقدر براشون اهمیت قائل بودین!

  18. 2 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    MOHAMAH (سه شنبه 14 آبان 92), فرهنگ 27 (شنبه 11 آبان 92)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 06:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.