به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 47
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    سلام آقای مدیر، اگه پدر من مثل شما بود، قطعا همه خواستگارهام رو درجا دعوت میکردم خونه که همزمان با خودمون، خونواده ها هم از همدیگه شناخت پیدا کنن، اما حیف که تو خونواده های اکثر ما، نه تنها شرایط شناخت فراهم نمیشه، بلکه انواع و اقسام چالش ها باعث مسدود شدن مسیر شناخت میشه. و آخرش یا باید بدون شناخت کافی رد کنیم، یا بدون شناخت کافی قبول کنیم...

    من ترجیح میدم اول خواستگارم رو پیش مشاور خونواده ببرم، و شناختم رو کامل کنم، بعد پیش پدرم... (البته با توجه به اینکه حریم های رابطه رو حفظ میکنم)

    متاسفانه خونواده های ما بستر مناسبی برای شناخت (به اون شکلی که مدنظر شماست) نیستند... این یه واقعیته... ای کاش در راهنمایی هاتون لحاظش کنید که ببینیم با توجه به این مسائل، راهکارهاتون چین.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...


    ویرایش توسط میشل : پنجشنبه 25 مهر 92 در ساعت 10:24

  2. 2 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    Pooh (شنبه 24 آبان 93), veis (پنجشنبه 25 مهر 92)

  3. #12
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط toojih نمایش پست ها
    جناب مدیر همدردی عزیز، به نظر من شما خیلی سنتی فکر می کنید. هرچند شما بیشتر با این مسائل سر و کار دارید و حتما دلیلی برای این نوع

    نگاه تون وجود داره. به نظر من باید پسر و دختر حداقل 3 ماه (حداقل) با هم رفت و آمد نزدیک داشته باشند البته با رعایت این اصل که وابستگی ایجاد

    نشه تا شاید کمی همدیگر رو بیشتر بشناسند و بفهمند اصلا به درد هم میخورند که خواستار هم باشند و به خواستگاری بروند یا نه برای هم مناسب

    نیستند و بهتره آینده همدیگر رو خراب نکنند.
    با سلام
    من متوجه نشدم ، صحبت من کجایش بحث شناخت چندماهه دختر و پسر را نقض می کرد؟!
    خواستگاری یعنی همین. یعنی اینکه دختر و پسر مدتی را برای شناخت با هم آشنا بشوند. البته یواشکی نیست. و امتیازش اینست که به منابع بیشتری از شناخت یکدیگر دسترسی دارند که از جمله خانواده هاست. و چون رسمی هست ریسک آن کمتر می شود .

    چرا سعی می کنیم شناخت را در برابر خواستگاری قرار دهیم؟!

    در حالیکه شناخت بیشتر در برابر احساس وابستگی در ارتباطات خصوصی دختر و پسر هست.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  4. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    toojih (پنجشنبه 25 مهر 92)

  5. #13
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط میـشل نمایش پست ها
    سلام آقای مدیر، اگه پدر من مثل شما بود، قطعا همه خواستگارهام رو درجا دعوت میکردم خونه که همزمان با خودمون، خونواده ها هم از همدیگه شناخت پیدا کنن، اما حیف که تو خونواده های اکثر ما، نه تنها شرایط شناخت فراهم نمیشه، بلکه انواع و اقسام چالش ها باعث مسدود شدن مسیر شناخت میشه. و آخرش یا باید بدون شناخت کافی رد کنیم، یا بدون شناخت کافی قبول کنیم...

    من ترجیح میدم اول خواستگارم رو پیش مشاور خونواده ببرم، و شناختم رو کامل کنم، بعد پیش پدرم... (البته با توجه به اینکه حریم های رابطه رو حفظ میکنم)

    متاسفانه خونواده های ما بستر مناسبی برای شناخت (به اون شکلی که مدنظر شماست) نیستند... این یه واقعیته... ای کاش در راهنمایی هاتون لحاظش کنید که ببینیم با توجه به این مسائل، راهکارهاتون چین.
    با سلام و احترام
    پس شما هم با نظر خواستگاری رسمی مخالف نیستید. بلکه جو خاص خانواده شما منجر شده است که از زاویه دیگری نگاه کنید.
    البته همانطور که در آفت های مشاوره توضیح دادیم. این صحیح نیست ما وضعیت خاص خود را در راهنمایی و مشاوره به دیگران نستب بدهیم. و همان نسخه شخصی شده زندگی خود را تجویز کنیم. شاید دیگران با خانواده اشان این مشکل را نداشته باشند.


    اما نکته ای در مورد خانواده شما و خواستگاری.
    به هر حال اگر شما یک نفر با یک آقایی یک نفر ، ازدواج کنید و به یک فضایی خارج از خانواده ها بروید. می توانید بدون تاثیر بافت خانواده ها ازدواج کنید. معمولا در غرب اینگونه هست.

    اما در کشور ما با توجه به فرهنگش، بعد از ازدواج به هیچ وجه ارتباط با خانواده ها قطع نمیشود. و اگر هنگام ازدواج بدون دخالت آنها شروع کنیم. معلوم نیست بعد از ازدواج بدون همراهی آنها ادامه دهیم.
    البته برای موردهای خاص شما، دستور العمل های خاص هست که به این تاپیک مربوط نمی شود و نیاز به تاپیک جداگانه دارد.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  6. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    میشل (پنجشنبه 25 مهر 92)

  7. #14
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    ایشون می گه دختر پسر باید 3ماه دوست باشند تا برای خاستگاری تصمیم بگیرن.


  8. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    toojih (پنجشنبه 25 مهر 92), veis (پنجشنبه 25 مهر 92)

  9. #15
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 93 [ 11:18]
    تاریخ عضویت
    1392-3-26
    نوشته ها
    1,155
    امتیاز
    3,537
    سطح
    37
    Points: 3,537, Level: 37
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 113
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Overdrive1000 Experience PointsTagger First Class1 year registered
    تشکرها
    153

    تشکرشده 2,575 در 920 پست

    Rep Power
    0
    Array
    دوستان عزیزی که شرایط خانواده را برای خواستگاری مناسب نمی دانید به یک نکته ای توجه کنید :

    شما باید بتوانید با خانواده خود ارتباط درست برقرار کنید. یعنی مهارت های ارتباطی .
    مشکلی که شما می گویید در نتیجه این است که مهارت مدیریت رابطه خودتان و خانواده را ندارید.
    - یا موضع می گیرد و آنها هم جبهه می گیرند در مقابل شما ، یا منفعل هستید در مقابل خانواده و نمی توانید خواسته های خود را به درستی بیان کنید ،
    -یا اینکه قیودی را که خانواده برای آشنایی ازدواج می گذارند قدیمی و متعلق به نسل های قبل می دانید که برای نسل جدید کاربرد ندارد ، یا اصلا نمی خواهید به نظر پدر و مادرتان اهمیت دهد چون شیفته طرف مقابل شده اید
    - یا می خواهید هر چه زودتر ازدواج کنید و دیگر نمی توانید انتقادی را قبول کنید ،
    - یا معیارهایتان کامل نیست و شناخت درستی از شرایط ازدواج ندارید برای همین نمی توانید صحبت های خانواده را که تجربه بیشتری دارند بپذیرید مثلا بعضی جوانها می گویند برای ازدواج عشق از همه چیز مهمتر است که طبعا خانواده با توجه به تجربه ای که دارند نمی پذیرن.
    - بعضی ها هم مثل آقای توجیح می گویند خیلی ( سنتی ) است. در حالی که من اشکالی نمی بینم که سنتی باشد. مگر سنت ها تجربه های چند صد ساله نیستند ؟ اصلا مگر مدرنیته که (الان در کشورهای غربی هم دارد مردود می شود و پست مدرنیسم و پسا پست مدرنیسم آمده است ) ، چه مزیتی بر سنت دارد ؟ نشانه باکلاس بودن است؟ خوب این هم یک اشکال است. بعضی جوان ها که اصلا شناخت درستی از مدرنیته و مختصات آن ندارند فکر می کنند به معنی به روز بودن و باکلاس و فهیم بودن است و برای همین وقتی می خواهند از مسئله ای ایراد بگیرند می گویند ( سنتی ) است. در حالی که صرف سنتی بودن چیزی نمی توان به آن ایراد گرفت.

    - - - Updated - - -

    جای یک تاپیک که این مسئله را مفصل بررسی کند بسیار خالی است.

  10. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 06 تیر 93 [ 06:00]
    تاریخ عضویت
    1392-1-22
    نوشته ها
    523
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    2,312

    تشکرشده 1,508 در 444 پست

    Rep Power
    66
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی نمایش پست ها
    خواستگاری یعنی اینکه دختر و پسر مدتی را برای شناخت با هم آشنا بشوند. البته یواشکی نیست. و امتیازش اینست که به منابع بیشتری از شناخت یکدیگر دسترسی دارند که از جمله خانواده هاست. و چون رسمی هست ریسک آن کمتر می شود
    اگر اینطور باشه کاملا حق با شماست. اینکه علاوه بر ارتباط نزدیک با همدیگه با خانواده های همدیگه هم آشنا میشن خیلی میتونه مفید

    باشه. البته فکر کنم کمی برای خانواده ها سخته که بزارن دختر و پسر ارتباط نزدیک داشته باشند و بعد اگر نپسندیدند براحتی جدا شده و

    هر کسی دنبال زندگی خودش بره. فکر میکنم در جامعه امروز ما عواقب بدی برای هر دو داره و الان عملی نیست. یا شاید من اشتباه میکنم! نمیدونم!

    نقل قول نوشته اصلی توسط نوپو نمایش پست ها
    من اشکالی نمی بینم که سنتی باشد. مگر سنت ها تجربه های چند صد ساله نیستند ؟ اصلا مگر مدرنیته

    چه مزیتی بر سنت دارد ؟ نشانه باکلاس بودن است؟ بعضی جوان ها که اصلا شناخت درستی از مدرنیته ندارند فکر می کنند به معنی

    به روز بودن و باکلاس و فهیم بودن است و برای همین وقتی می خواهند از مسئله ای ایراد بگیرند می گویند ( سنتی ) است.
    خانم نوپو، منظور از سنتی بودن روشی است که در اون بیشتر از آنکه به عقل و در نظر گرفتن شرایط موجود توجه می کنیم(استفاده از عقل) به

    روشهای مرسوم گذشته پایبند می مونیم(استفاده از سنت). واضحه که یک روش سنتی در شرایط فعلی میتونه عقلانی و موجه هم باشه یا نباشه.

    به نظرم این روش سنتی خواستگاری اولیه بدون حتی اینکه یکبار همدیگه رو دیده باشند و بعد پیگیری ادامه روند اشنایی در قالب همان رسوم سنتی

    در حال حاضر و در جامعه فعلی ما نمیتونه باعث شناخت کافی از همدیگه بشه.

  11. 2 کاربر از پست مفید toojih تشکرکرده اند .

    majid_k (پنجشنبه 25 مهر 92), Pooh (شنبه 24 آبان 93)

  12. #17
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 دی 93 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1391-5-23
    نوشته ها
    535
    امتیاز
    3,418
    سطح
    36
    Points: 3,418, Level: 36
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 82
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    573

    تشکرشده 935 در 360 پست

    Rep Power
    67
    Array
    ممنون ازهمه شما عزیزان
    بایدخدمتتون عرض کنم که این اقا اول خواسته عکس بنده راببیند من مخالفت کردم وگفتم که نمیشه باعکس تصمیم گرفت وگفته بودندکه میتوانم به شهرشان بروم ازنزدیک ایشان روببینم (شهرشان حدوددوساعت باشهرمافاصله دارد ) ولی وقت دخترخانم گرفته خواهدشد
    من هم گفتم که ابتدابایدخانواده هادرجریان قراربگیرندهرچندمن همان اول به خانواده اطلاع داده ام که فردی باچنین مشخصاتی ازمن خواستگاری کرده است درواقع اول دوستم ازمن خواست که به ایشون فکرکنم من هم بلافاصله باخانواده درمیان گذاشتم ولی اقاپسرگفتندکه به دلیل کهولت سنی پدرومادرم نمیتوانم به انهابگویم ولی میتوانم باخواهرم درمیان بگذارم
    ازطرفی هم میترسم که نکنداین اقابااقایی که قبلاخواستگارم بوددوست هستندهرچندازطریق واسطه معرفی شده ام ولی نمیدانم چرااین ترس ردوجودمن رخنه کرده است
    خواستگاراولی به من گفت که میترسم پسرخوبی برات نباشم وتوروت نشه به من بگی ومن هم ازش دلیل این حرفش روخواستم وگفتم نکنه چیزی ازخواستگارم شنیدی یاحرفی زدم گفت من حسودخواستگارت نیستم و امیدوارم صدتاصدتاخواستگارواست بیادمن که امتحانم روپیش خودم وخدای خودم پس داده ام شایدفرصتی باشه برای شماشایدهم قسمت دخترخوب خواستگارزیادداره هرچندمن هم درجواب گفتم که هیچ دختری نمیخوادرکوردبزنه که چندتاخواستگارداشته یادارددخترهادنبال ارامش وعشق حقیقی هستندویک نفرروواردحریم دلشون میکنند
    ازاین میترسم که این دونفرباهم دوست باشندومن این وسط خراب شوم
    اصلادلم نمیخواهدباعکس انتخاب شوم چون خواستگاراولی هم اول عکس بنده رادیده بود وبعدازدیدن من گفت کلی باعکست فرق داری خیلی بدعکسی
    راستش روبخواهیدموندم بین دوراهی ازیه طرف خواستگاراول که نمیدونم بازم به سراغم می ایدیانه بازهم به خواستگاری میاید یانه ؟چون حرفهایی که زددلم رواشوب کرده
    ازطرف دیگرخواستگاردوم باشرایط تقریبایکسان وتاکیدمداوم اقای خواستگاربه خوشگلی واینکه نمیخواهم دست هرکسی تودستم باشه دخترخوشگلی باشه و...
    اگرشمابودیدچه میکردید؟
    خواستگاراول اشنایی چندماهه،ازنزدیک چندبارهمدیگررودیدیم،تقریب ادرباره همه چیزصحبت کردیم،پنج سال بزرگترازمن،صحبتهای اخرین روزرعشه به دلم انداخت که نکنه منصرف شده وروش نمیشه بگه حتی ازخودش پرسیدم وگفت برای توگفتنش راحته ولی برای من شنیدنش هم سخته منتظرسختترین ازاین شبهاهم هستم وبخداقسمش دادم گفت یه روزبهم گفتی خیلی خشکی ونمیتونم باهات راحت باشم ومن هم گفتم که اوایل یامن یاشمادورخودتون حصارکشیده بودیدولی بعدهاراحتترحرف زدم وبعدماجرای امیدوارم صدتاصدتاخواستگارداشته باشی
    راستی چندماهه خواستگاری روعقب انداخته تابه کارهایش سروسامان دهد
    خواستگاردوم پیشنهادچندماه پیش ،درباره یه موضوع درسی ازایشون سوال پرسیدم وازمن خواست تابیشتراشناشویم،معرفی ازطریق دوستم،دوسال بزرگترازمن
    ازهمان ابتدامیگویدظاهربرایم مهم است ومیخواهم شریک زندگیم خیلی خوشگل باشد اعتمادبه نفس خیلی بالایی داره وخودش رودست کم نمیگیره هرچندمن ایشون روفردمعمولی میدانم ولی خودش نه،میگویدمیخواهم زودتربه نتیجه برسم ازاینکه زندگیم یکنواخت شده ناراضی هستم ودنبال یک همدم
    چه کنم؟

    - - - Updated - - -

    درجواب میشل عزیز بایدبگویم بله دیدم نسبت به زندگی کمی تغییرکرده بعداتفاقاتی که افتاد بعداینکه یه مدت منتظرخواستگاری فردی بودم وبعدهادیدم وحس کردم خودش روکنارمیکشه حس کردم دارم خودم روتحمیل میکنم هرچند من پیشقدم نبودم اینکه همه منتظرخواستگاربودندولی ایشون دنبال زندگی خودش اینکه مااماده شدیم ولی ایشون نیومدووووووو

  13. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    62
    Array
    موضوع خانواده در مورد من هم صدق می کنه
    خانواده من بعد از دو ساعت خواستگاری اولیه و نهایتا دو تا یه ساعت صحبت با خواستگار انتظار دارن من تصمیم نهاییمو اعلام کنم و جالب اینکه حتی بعد از این مدت کوتاه وقتی میگم جوابم منفیه تا یک هفته سرکوفت ها رو تحمل می کنم که : " پس بیخود این همه باهاش حرف زدی ، وقتی جوابت منفی بود :| " حالا وای به حال اینکه اون طرف بیچاره جوابش منفی باشه ، صد تا پشت سرش صفحه می چینن که پسره ی (با عرض معذرت) عوضی بیخود کرده این همه دختر ما رو علاف کرده !!! (البته خدا رو شکر به خودش چیزی نمیگن) ولی همینم اعصاب منو خرد می کنه .
    خب حالا من دختری که از طبقه تحصیل کرده ی اجتماعم و مثلا دارم برای دکترا آماده میشم و ... چطور با این شرایط خواستگارم رو انتخاب کنم ؟
    پدر من هفتاد سالشه و مادرم شصت و خرده ای هر دو بدون سواد خواندن و نوشتن، ساده و قدیمی، تو این شرایط نمی تونم افکار اونا رو تغییر بدم . هرقدر هم میخوام باهاشون آروم برخورد کنم و قانعشون کنم نمیشه و به صد تا چیز دیگه متهم میشم.
    من به خاطر شرایط خانوادگیم خواستگاری سنتی (در جریان بودن خانواده از ابتدا) رو اصلا قبول ندارم
    ترجیح میدم اول خودم با آقای خواستگار مدتی بدون دغدغه فکری (که نشناخته جواب مثبت بدم ، که اگر جواب منفی بدم چی میشه ، که ای وای دو بار اومدم بیرون و هنوز تصمیم نگرفتم و ..... ) آشنا بشم و توافقات اولیه فراهم بشه و بعد به خانواده م معرفیش کنم

    ویرایش توسط veis : پنجشنبه 25 مهر 92 در ساعت 13:06

  14. کاربر روبرو از پست مفید veis تشکرکرده است .

    roseflower (پنجشنبه 25 مهر 92)

  15. #19
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 دی 93 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1391-5-23
    نوشته ها
    535
    امتیاز
    3,418
    سطح
    36
    Points: 3,418, Level: 36
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 82
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    573

    تشکرشده 935 در 360 پست

    Rep Power
    67
    Array
    مشکل من هم همین است یه باربه خانواده اطلاع دادم ونیومدند درحال حاضرمیترسم میگم نکنه بیان ونشه بعدحالایه سال یابیشترماجراداریم که توچی گفتی اون چی گفت چرانشد وووو
    فلانی روفراموش کن به دردت نمیخوره شانس یه باردرخونه ادمومیزنه و...

  16. #20
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام
    من تصور می کنم . این سئوالات و تعارضات به خاطر کم مهارتی در همسر گزینی هست.
    بهتر هست با خونسردی و با صبر و حوصله مدتی وقت بگذارید. و هم مقالات و مطالب ما در مورد مشاوره ازدواج و خواستگاری و .... مطالعه کنید. و هم با بعضی سئوال و جوابهایی که مشابه مشکل شما هست آشنا شوید.

    فرایند خواستگاری و آشنایی که به صورت تدریجی و با بررسی کامل انجام شود منجر به گرفتن پاسخ صحیح می شود.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:46 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.